Grrrrrr... Ziekenfonds!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Grrrrrr... Ziekenfonds!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-02 21:12

HEb ik weer hoor, had ik mijn hele aanvraag voor ZF voor mekaar, geld gekregen (heeft ook 2 mnd geduurd), geld uitgegeven (incasso he).... Krijg ik een brief dat ze geen bewijs hebben dat ik van 1 okt tot 3 dec verzekerd ben! Krijg nou wat, heb ik me zeker voor niks de t*ring gewerkt! 2 maanden (waarin ik flink wat medicijnen geregeld heb, en die zijn door hun vergoed, en dat kost flink wat geld, denk aan een fl 500,- minstens)! Ik schrok me echt de rambam. Nou, ik loonstroken, jaaropgave, etc etc kopieren, en dan maar hopen dat het goed is. GAuw opsturen en dan moeten ze niet verder zeuren, want ik kan niet onverzekerd rondlopen! Ben nl zo'n fl 100,- aan medicijnen etc kwijt in de maand!

Echt een k*twerk, al die papieren uitzoeken (liggen op volgorde dus dat gaat wel), en dan kopieren, en dan dat formulier invullen (en maar hopen dat je het goed doet)... Gelukkig staat er geen termijn voor, dat had ik wel van de IBG, zij hadden mij veels te veel geld overgemaakt (ik hoefde niets, kreeg 200 piek), mocht ik dat binnen 3 dagen terugstorten. Toen heb ik maar gebeld, dat ik de accept ging opsturen, en dat dat nog een dag of 5 ging duren... Krijg nou wat, ze moeten niet zo zeuren! En nou met dat ZF weer... gash, ik heb daar zo'n hekel aan... Ik trok volgens mij echt wit weg toen ik die brief las, maar goed, als het goed is heb ik nu alles gedaan wat ik moest doen, en dan kunnen ze mij niks meer maken. Hoogstens Randstad die de Amicon niet betaald heeft!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 22:08

Laui, heb je geen mutatie-formulier ingevuld toen je van baan veranderde?
Het is voor mij alweer een poos geleden maar als ik me niet vergis hoor jij dat door te geven aan het ziekenfonds en je werkgever op zijn/haar beurt ook weer.
Dus als je ergens dat formulier tevoorschijn kunt toveren ben jij imo uit de brand!
Dus Randstad is in jouw geval ook RAMPstad? Knipoog

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-02 11:04

heb ik superbraaf gedaan! Maar dat was in jan, in de periode die zij willen weten werkte ik gewoon wekelijks bij WNF, snap dit gezeur echt niet. Ik had t ook direct doorgegeven toen ik ging werken, maar... dat ging ook al mis, dat kon nog rechtgetrokken worden in nov, dus vandaar dat ze me nu onverzekerd verklaren

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 11:06

Vertel mij wat over ziekenfonsen, verzekeringen! Ik heb een jaar aan het klooien geweest om iets vergoed te krijgen maar no way! ikherkenhet gevoel.... uiteindleijk maar zelf betaald! Verdrietig

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 12:00

Ik vrees dat je door het uitzendbureau niet bent aangemeld bij de ZF.

Dit komt helaas vaker voor. Zolang je zelf prive je verzekering betaald zijn er op zich weinig problemen alleen mocht je dan een ongeluk krijgen heb je een probleem.

Ik zou dit probleem door je uitzendbureau laten oplossen ZIJ moeten je aanmelden en niet jij zelf.

Succes.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 21:31

Inderdaad, Prisca heeft gelijk.
Als jij je netjes hebt aangemeld bij Amicon (en kopien hebt bewaard!!) dan zou ik Rampstad de boel laten opknappen.
Waarom moet jij weer dat aapje op je rug nemen (oftewel alles weer regelen?)

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-02 14:07

Ze hebben mij van eind juni (toen ik daar begon) tot okt dus wél verzekerd gehad in ZF. Ikw as daarvoor particulier via mijn ouders.
Ik heb het gelijk in juni doorgegeven (zo'n werkgeversverklaring opgestuurd). Tot ik er eind november achter kwam dat het niet goed gegaan was. Dus ik alsnog een wg opgestuurd, en toen ben ik dus vanaf 6 dec ZF verzekerd, met terugwerkende kracht tot juni. Ik heb netjes premie betaald (kan ik ook bewijzen). Nu begonnen ze te zeuren dat ik niet verzekerd zou zijn. Ik denk dus dat Randstad geen premie heeft afgedragen voor mij oid (kan ook). Maar dat is niet mijn probleem. De Amicon heeft nu mijn loonstrookjes en die vechten het maar lekker uit met Randstad...
Ze hebben overigens wel het recht om aan mij te vragen of ik kan bewijzen dat ik gewerkt/medeverzekerd was in die periode. Ze mogen nu alleen niet bij mij terugkomen en zeggen dat ik geen premie betaald heb, dat heb ik nl wél (in dec hebben ze in 1x 300 piek afgeschreven, t was dat ze dat van te voren aankondigden). Hoe het nu verder gaat is absoluut mijn pakkie an niet meer, ik heb bewezen dat ik gewerkt heb en ik kan zo naar t WNF stappen en een verklaring lospeuteren, maar ik denk niet dat dat nodig is, of Randstad moet nu failliet gaan...