Jullie ervaringen met Reiki

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Jullie ervaringen met Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 21:13

Ik zou graag jullie ervaringen met Reiki willen weten
als jullie die willen vertellen hier of over de PM

ik wil een cursus Reiki gaan doen en daarna de andere twee ook (bestaat uit 3 delen) en wil wel eens weten of jullie hier op bokt er ervaringen mee hebben

heeft het gewerkt? of juist helemaal niet?
wat vond je ervan? zou je het nog eens laten doen?
doe je het zelf en vind je het moeilijk/makkelijk (om het even naam te geven)

alvast bedankt

Amy77

Re: Jullie ervaringen met Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:18

Als ik het geld had, zou ik zeker die cursussen gaan volgen. Dit omdat ik denk dat men heel veel met energie kan bereiken en heb zeker ook bewijzen gezien.
Zo heeft iemand hier van bokt mijn paard de afgelopen maanden geholpen, die helemaal afgeschreven was en nu mogen we vanaf volgende week weer met hem gaan stappen onder het zadel...en dat via en foto en de veearts schrok van zijn toestand en is er verbaasd over dat hij in 3 weken tijd zo ontzettend hersteld is..

Bij mij heeft iemand wel een sreiki gedaan, ik vond dat toen helemaal niet prettig en heb haar gevraagd ermee te stoppen. Dit omdat ik erg gevoelig ben voor andermans emoties etc en zij leefde erg negatief, dus zij kon mij toch niet helpen...klinkt mss vreemd, maar het voelde gewoon niet goed.

Vraag maar eens naar Pellie of Jacksel, zei hebben naar mijn weten reiki in verschillende graden gedaan.
Veel plezier als je die cursus gaat doen, schijnt heel mooi te zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 21:26

ik wil dus eerst een keer "behandeld" worden en daarna krijg ik van mijn moeder Reiki 1

bevalt het wil ik zelf de delen erna halen een adresje heb ik al daar heeft mijn tante het ook gehaald en die was er erg tevreden over

maar gaaf dat het bij je paard zo goed geholpen heeft
ik geloof er ook echt in dat het werkt en inderdaad dat je met energie erg veel kan bereiken vooral dit soort dingen

en als het niet goed voelt, tja dan voelt het niet goed en kan je het beter stop zetten denk k

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:28

Ik wil het ook gaan doen als ik oud genoeg ben..
De ouders van mijn ex zijn reiki-masters!
De vriend van mijn moeder heeft Reiki 1 en de vriendin van mijn vader heeft Reiki 2..

Ik vind het allemaal zeer interessant

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 22:50

Misschien een rare vraag maar wat is reiki?
En wat kun je er mee doen

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 07:56

Iemand bij mij op stal deed Reiki bij mijn paard. Helaas was ik er nooit zelf bij (ze kwam altijd overdag) maar volgens haar reageerde hij er wel goed op.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 09:44

@MSQuincyTE:

Reiki is een methode om het zelf genezende vermogen van de mens te activeren.
Reiki is een Japans woord dat als "universele levensenergie" vertaald kan worden.
Met het woord Reiki bedoelen we meestal de uit Japan afkomstige "Usui-methode van natuurlijk genezen".
Genezen door energie-overbrenging is zo oud als de mensheid.

Ik hoop dat je het nu een beetje snapt .

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:30

JA ik snap het nou bedankt voor je uit leg poeltje

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 13:05

Persoonlijk vond/vind ik reiki nogal zweverig. Te zweverig voor mij in ieder geval Maar in het kader van 'Je moet alle rare dingen een keer meemaken' ( ) heb ik voor een tijdschrift op school een reikibehandeling ondergaan en daar een artikel over geschreven. Ik moet zeggen: ik vond het heel bijzonder !!
Ik voelde echt de energie stromen, en Mevrouw Reiki wist ook precies de goede (zwakke) plekken te benoemen!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 13:37

Ik geloof best dat er goede dingen kunnen gebeuren met Reiki, ik zelf blijf er bij uit de buurt. Iemand in mijn omgeving heeft (jaren geleden) 2 x reiki gedaan, niet bij mij zelf, maar ik was wel in de buurt. Beide keren ben ik 's nachts helemaal raar geworden. Doodziek, zweten, trillen, geen koorts en een paar uur later was het weg. Nooit meer gehad. Dit houd mij tegen om iets met reiki te ondernemen. Het is voor mij wel een bevestiging dat het dus werkt en er dus iets is, maar dat het voor mij iig toen niet goed was

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 14:24

Lijkt me ook erg interresant, maar heb de prijzen gezien en vind het nog best wel duur...

Ach, misschien volgend jaar wel ofzo.

Als ik nu een keertje wat over heb koop ik er meestal toch weer iets voor het paard voor

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 14:44

Heb zelf geen cursus gevolgd, wat ik wel altijd gewilt heb, maar het is gewoon te duur..
Heb mezelf wel aantal laten behandelen en ik zweer erbij!
Had serieus elke dag hoofdpijn en heel veel migraine, de dokter wist niet wat het was, dus heb ik reikie laten doen.
Toen bleek dat mijn ruggewervel scheef was (was ook van een pony gevallen) nouja naar de dokter en door verwezen naar fysio.
Later kreeg ik er weer veel last van en ben ik weer terug gegaan, ik mocht geen zuivelproducten meer eten en moest elke dag 10 minuten een oefening doen, en sinds dien is het heel sterk afgenomen.
Heb nu nog maar 1 of 2 keer in het jaar migraine, en ong om de 2/3 weken hoofdpijn. (ligt er ook aan of ik veel stress heb)
Wat ik ook bijzonder vond is dat ze precies wist waar ik mee zat in m\n hoofd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 13:01

nog meer mensen die er ervaring mee hebben?

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:50

Een vriend van mijn moeder gaat binnekort voor Master in Reiki en hij gaat ook lessen geven. Mijn moeder en ik gaan allebei lessen volgen aangezien ik dit wel heel erg interessant vind.

Ik moet zeggen dat Reiki wel heel erg helpt.. ben al een keer behandeld en het helpt echt

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:56

Ik heb zelf ook reiki 1 (Tera Mai) gehaald. Kostte 136 euro. Dat was dan 1 op 1 en niet in een groep. Daar was ik wel super blij mee, omdat ik me in een groep niet zo op m'n gemak zou voelen. Het was iig een zeer bijzondere ervaring. Veel rare dingen gebeurd.

Ik merk ook dat dieren het fijn vinden als ik ze aanraak. Alleen m'n eigen paard sluit zich er heel erg voor af

mel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:58

ik heb zelf reiki 1 en me moeder is reiki master... zelf doe ik er nu niet zoveel meer mee en me moeder ook niet, maar af en toe is t wel ff lekker

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 09:37

Toevallig gister twee van mijn paarden geTTouched en geReiki'd. Goede ervaringen. Ze vonden het heerlijk. Ik heb Reiki 1 overigens.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:49

Mijn ervaring met Reiki (verslag wat ik op een ander forum geplaatst heb):

Citaat:
Reiki moet je goed over nadenken...

En dat had ik dus niet gedaan. Wist helemaal niet wat het precies inhield, maar wat ik wist klonk mooi.
Dus ik me opgegeven voor Reiki 1 bij iemand hier in de buurt. Dat vond ik wel makkelijk.
Had ik beter niet kunnen doen, maar goed.

De eerste inwijding ging nog wel. Ik was helemaal warm en voelde me vol energie.
We hebben toen geleerd onszelf te behandelen. Was heel fijn.
Daarna de andere inwijdingen.
Die waren een stuk minder.
Op een gegeven moment was het zo dat ik als eerste behandeld moest worden, omdat het anders mis ging met naar huis rijden.
We waren met z'n 5en. Zoiezo al niet prettig, maar wist ik toen veel.

Na de laatste inwijding ging het helemaal mis. 's Avonds heb ik mijn opa gezien. Die was 3 maanden daarvoor overleden. Ik schrok me natuurlijk kapot! Ik heb hem weggestuurd. Hij kwam regelmatig terug.
Achteraf bleek dat hij niet door kon gaan, omdat ik boos op hem was.
Een paar maanden geleden heb ik hem losgelaten en heb geen last meer van hem gehad.

Achteraf was ik niet klaar voor Reiki. Toch ben ik er zonder hulp zelf doorheen gekomen en ben geworden wat ik nu ben. Een stuk sterker en ontwikkelder.
Wat ik hiermee wil zeggen is: stort je niet zomaar in Reiki, maar denk er goed over na. En zoek een master die bij je past. Niet zomaar omdat het makkelijk is.

Een heel verhaal.
Achteraf gezien kwam het te vroeg voor mij. Maar als ik zie hoe ik er uit ben gekomen ben ik toch ook wel weer blij dat ik het heb gedaan.
Er is in ieder geval een hoop los gekomen

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:58

Ik heb Tera Mai 1 en het bevalt me uitstekend !

Ik heb er regelmatig mijn vriend mee kunnen helpen. Hij had nml veel last van zijn kiezen. Niet lang voordat ik de cursus ging doen moest hij een wortelkanaal behandeling ondergaan. het deed hem vreselijk veel zeer maar het was nodig omdat hij een ontsteking had.
Twee weken na de cursus kreeg hij weer vreselijk veel last van zijn tanden. Ik heb hem toen 2 keer behandeld die dag en de pijn verdween.
Ook als hij spierpijn heeft behandel ik hem en dat verlicht altijd.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:14

Reiki-inwijdingen kunnen inderdaad behoorlijk wat bij je losmaken ja. Die ervaring heb ik ook. Toch bood het me de mogelijkheid verder te ontwikkelen. Alleen is mijn drang om dieren te helpen groter dan het te gebruiken bij mensen. Dat vind ik dan wel weer gek. Wij gaan overigens wel voor de tweede cursus. Zodra er centjes zijn bij een kennis van me.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 13:41

Ik heb ook Reiki 1 en 2 en gebruik het meestal voor dieren of vrienden die ergens last van hebben. Ik vind er persoonlijk niets zweverigs aan. Alles om ons heen bestaat tenslotte uit energie. Dmv Reiki kun je die energie eenvoudig "aanboren" en er veel profijt van hebben.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 17:25

mijn vriendin heeft reiki 1 ,en is heel blij dat ze het gedaan heeft,het was best "moeilijk" maar achteraf is ze er heel blij mee!

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 17:42

Ik heb zelf reiki 1, en heb er ook goede ervaringen mee.
Dat het te duur is zou ik niet al te snel zeggen, als je een beetje rond zoekt, zie je dat er veel prijsverschil is.
Zelf wil ik binnenkort ook mijn reiki 2 gaan halen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 17:45

mijn zus wil het gaan doen, en ik ken 2 mensen die reiki 2 hebben
vind het zelf echt super interessant en wil misschien ooit wel een cursus gaan doen, juist om dan dus mn paarden te kunnen behandelen

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 21:20

MiZzLoVe schreef:
Ik heb zelf reiki 1, en heb er ook goede ervaringen mee.
Dat het te duur is zou ik niet al te snel zeggen, als je een beetje rond zoekt, zie je dat er veel prijsverschil is.
Zelf wil ik binnenkort ook mijn reiki 2 gaan halen.

Het hoeft zeker niet duur te zijn. Zolang je niet bij de Alliantie deze cursus wil doen kan het heel erg betaalbaar zijn.