Lage bloeddruk gevaarlijk?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-05 08:50

Ik ben vorige week naar de dokter geweest, omdat ik last had van een beklemd gevoel bij m'n hart, duizeligheid, moe enzo.
Nu blijkt dat ik een best lage bloeddruk heb, 88 over 50 was m'n bloeddruk (normaal is 120 over 80). Ben aan het lijnen, dus daar heeft het wel wat mee te maken
Maar de dokter was een invaller en hij wist zelf niet echt wat ik eraan moest doen geloof ik. Hij adviseerde wel meer zout te eten.

Nu ga ik eind volgende week op vakantie, maar weet iemand of alcohol gevaarlijk is om te drinken met een lage bloeddruk? En wie heeft er meer tips om de bloeddruk wat omhoog te krijgen?

Ik ga volgende week nog wel een keertje terug om te kijken of m'n bloeddruk al wat hoger is

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront


Kolla

Berichten: 79
Geregistreerd: 23-07-05

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 08:54

In noodgevallen kan je er medicijnen voor krijgen. Die heeft mijn vader bijvoorbeeld een tijd gehad. Ik heb zelf ook een lage bloeddruk . Zelfs nu ik 9 maanden zwanger ben en de meeste mensen erg hoog zitten. Bij mij nog netjes 120/70. Of beter gezegd, eindelijk 120/70
Ik mag dus onbeperkt drop en chips eten normaal gesproken. Ook rood vlees help mee om de bloeddruk hoog te houden. Al deze dingen mag ik nu even niet ivm met de zwangerschap en ik schipper dus steeds tussen wel een geen zout vanwege deze 2 verschillende 'aandoeningen' Lijnen is prima, maar eet op tijd want je gaat bijna van je houtje soms en dus ook voldoende zout. Ook lastig met snel opstaan van de grond etc. Wel rekening mee houden dus.
Succes!

Bohjal
Berichten: 210
Geregistreerd: 28-04-05

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 09:13

Waarschijnlijk heb je gewoon een lagere bloeddruk dan het gemiddelde, niets mis mee hoor. Je kunt wat sneller moe en duizelig zijn dan een ander, dus inderdaad wat meer zout gebruiken, niet te snel opstaan etc. (en niet lijnen door jezelf uit te hongeren, wel regelmatig blijven eten!)
Je bloeddruk kan best wat varieren, maar verwacht niet dat je volgende week ineens 120/80 hebt. Ikzelf schommel altijd rond de 90/55. Volgens mij is met name de onderdruk van belang en die is bij mij zelfs 45 geweest. Toen was ik nog wel zwanger en hoefde ik me van de verloskundige geen zorgen te maken, ik kreeg alleen de tips die ik al genoemd heb. Ik denk dus niet dat je je hier ernstige zorgen om moet maken hoor. En dat biertje of wijntje hoef je er ook niet om te laten staan.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 09:42

Ik heb een kleine anderhalf jaar geleden ook medicijnen tegen een te lage bloeddruk gehad. Ik moest er destijds wel voor stoppen met roken.....

Het effect wat een te lage bloeddruk bij mij heeft is dat ik er vreselijk moe van werd, ik hoefde maar van de kamer naar de keuken te lopen en moest een kwartier bijkomen.

Bloeddrukverhogend is idd veel drop en zout eten. Maar (te) veel zout is weer slecht voor je nieren, dus pas er wel mee op!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 09:49

Voor zover ik weet is lage bloeddruk aardig ongevaarlijk, alleen voel je je niet zo lekker. Ik zit zelf ook aan de lage kant, en ik ben dus vaak moe en duizelig. Vooral als ik uit bad/douche kom, moet ik opppassen dat ik niet flauw val. En inderdaad zoute drop eten!!

UK_eef

Berichten: 4215
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 10:02

Ja ik heb ook al jaren een lage bloeddruk. Mijn dokter adviseerde me destijds om vaker tussendoor een koekje (iig iets met suiker) te eten. Dat was geen oplossing voor me, ik hou niet van koekjes, dus ik eet gewoon vaker een banaantje of ik drink een beetje siroop. Je went eraan.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:49

In elk geval stoppen met lijnen! Dit gaat de verkeerde kant op, Elke.. alsjeblieft, denk aan jezelf meid.

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:54

snowdon schreef:
In elk geval stoppen met lijnen! Dit gaat de verkeerde kant op, Elke.. alsjeblieft, denk aan jezelf meid.


en het klinkt misschien hard, komt heel misschien ook verkeerd aan, maar ik heb in je profiel gekeken, maar pas je echt wel op meid . Je bent al zo slank

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 23:00

siets schreef:
snowdon schreef:
In elk geval stoppen met lijnen! Dit gaat de verkeerde kant op, Elke.. alsjeblieft, denk aan jezelf meid.


en het klinkt misschien hard, komt heel misschien ook verkeerd aan, maar ik heb in je profiel gekeken, maar pas je echt wel op meid . Je bent al zo slank


Idd... Elke, kijk nu eens zelf naar de foto's van jou op Snowdon afgelopen mei/juni... en dan naar wat oudere foto's... Je bent je doel voorbij gestreven en weet van geen ophouden heb ik t idee.

Sorry dat ik t even bot zeg en sorry dat ik t via dit topic zeg, maar je bent TE mager, je botten steken haast uit... je mag echt niet nog meer lijnen... gezond eten is belangrijk, maar minder eten/drinken is niet echt verstandig.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 23:12

Een lage bloeddruk is voor een gemiddeld mens niet gevaarlijk. Ik heb toch even in jou profiel gekeken en dan schrik ik.
Waarvan zou je denken van een mooi gevormde meid naar een mager meisje wat er een stuk ongezonder uitziet.
Ik hoop dat er dan een belletje gaat rinkelen want jou lage bleoddruk is dan een symtoom .

Ik heb een race tinker.......

Wederom welkom terug SP en onterechte ban voor Marreke

Anoniem

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 23:27

Jeetje Elke.. je laat me schrikken, van toen onze meeting een jaar terug vond ik je zo'n knappe meid, helemaal niet te dik... Juist mooi verdeelde vrouwelijke vormen. En vergelijk eens die twee foto's in je profiel van dat je op Sunny zit, en daarna op Snowdon. Op die laatste zijn je armen zo dun en zie je de botten zo erg...

Deze lage bloeddruk is inderdaad een waarschuwing aan jou, dat je moet stoppen en aandacht voor jezelf moet nemen. Kijk eens in de spiegel, dan zie je een knappe meid, met en te slank lijf...

hetlarixbos

Berichten: 1189
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Coevorden

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 23:37

Mazzel-meid met drop kun je je bloeddruk omhoog krijgen. Maar dat is niet de oplossing. Je moet zoeken naar de oorzaak en dat aanpakken. Ik krijg een beetje de indruk dat het lijnen de oorzaak is. Laat dat nu gewoon achterwege en drink gewoon wat minder (alcohol). Dan krijg je net zo veel calorieën binnen en het is nog beter ook voor je.

Ik had in mijn zwangerschap in de vierde maand mijn bloeddruk even hoog als jij nu dus voor z'n bloeddruk moet er echt iets aan de hand zijn.

Voorzichtig aan meid.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 00:03

Meid, wees alsjeblieft voorzichtig! In een ander topic zeg je dat je door het lijnen niet meer ongesteld bent, hier dat je bloeddruk laag is, je moe en duizelig bent ... dat is echt niet goed. Ik dacht eigenlijk dat je een tijd geleden op het dieet topic zei dat je niet verder meer ging lijnen, of was dat iemand anders? Maar goed, zorg er in ieder geval voor dat je rustig opstaat zodat je niet van je stokje gaat en dat je voldoende drinkt, vooral bij warm weer en bij het sporten.

Kerstmuts

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 00:08

ga eten verdorie

okee, je bent op dieet, dus doe dan dit:

ga fruit eten, zit echt geen calorie en en juist wel hele goed suikers.
kom je niet van aan maar supergezond.

koop alsjeblieft een goede pot multivitamine en eet elke dag een op.
en verder.....kijk alsjjeblieft een beetje uit met jezelf......

elke dag een paar hapjes meer word je niet dik van hoor.
en ja lage bloeddruk en alcohol is niet bepaald goed voor je

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 00:09

Ik zou indd maar stoppen met lijnen...is echt nergens voor nodig...
Heb ook je profiel bekeken en jij moet gewoon echt niet lijnen...

Als ik jou was zou ik maar weer gewoon gezond en regelmatig eten...op tijd slapen enzo.
Dan gaat het allemaal vast wel weer over

Suc6

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 00:34

Lage bloeddruk is op zich niet gevaaarlijk, ik heb zelf gewoonlijk 90/45 en in deze warmte hier daalt het wel eens naar 80/40. Maar je kunt wel last krijgen van duizelingen en flauwvallen.
Alcohol en mager zijn gaat niet zo goed samen. Vrouwen kunnen toch al minder goed tegen alcohol, mar lichte vrouwen helemaal niet. niet drinken. Ook gevaarlijk voor je hart als je lijnt.
Zelf te mager geweest en allerlei kwalen aan over gehouden (aan botten, hart, nieren), dus ik kan me alleen maar aansluiten bij de rest, niet lijnen! Mager is lelijk hoor, als je wilt afslanken om een of ander opgedrongen schoonheids ideaal. Echte schoonheid komt van binnen uit en is te herkennen van een kilometer afstand, ongeacht in welk lichaam het zit. Hou je daar maar aan vast. Mensen vinden je leuk om wie je bent niet om hoe je eruit ziet.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 00:43

Maya schreef:
En vergelijk eens die twee foto's in je profiel van dat je op Sunny zit, en daarna op Snowdon. Op die laatste zijn je armen zo dun en zie je de botten zo erg...

Deze lage bloeddruk is inderdaad een waarschuwing aan jou, dat je moet stoppen en aandacht voor jezelf moet nemen. Kijk eens in de spiegel, dan zie je een knappe meid, met en te slank lijf...


Lees idd dit stuk van maya goed door, desnoods 100x als je het niet snapt. Je bent te veel aan het lijnen (geweest)
Op de foto dat je op sunny zit vind ik persoonlijk mooier als op de foto;s op snowdon die er onder staan, daar ben je echt te dun vind ik.

Wat is er nu eigenlijk voor jou zo belangrijk aan het lijnen? Maatje 34 en 50 kilo of een gezond lichaam maat 36/38 en rond de 60 kilo?

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 01:14

t lijkt erop dat ze een serieus probleem is aan het ontwikkelen....

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 08:47

ik woog vorig jaar 121 kilo.. en ben in 7 maanden 38 kilo afgevallen!!
Ik werd NIEt meer ongesteld.. ik raakte in een soort overgang. ( net als je anorexia heb) ik had lage bloeddruk.. en ik werd ziek.. HEEEEEEEEL ziek.. Oorzaak .. onverantwoord lijnen!

Ik ben wakker geschud door de dokter die erg boos werd op me..
Ik at savonds alleen een klein stukje kip soms..
En sporten heel veel.

Ik werd niet meer ongesteld en ben meteen gestopt met de pil en ben gestopt met lijnen. Ik werd te mager..( voor mij doen in korte tijd)

Mijn lijf was erg ziek van binnenn en kreeg afkickverschijnselen.
Na dat ik ging stoppen met lijnen werd ik na 2 maanden weer ongesteld daar na niet meer.. IK WAS ZWANGER!! ( over 16 dagen wordt het geboren!)

AChteraf kon ik er gelukkig mee stoppen.. mede omdat ik kinderen heb en ik niet meer voor ze kon zorgen door het lijnen.

Meid open je ogen dat je je zelf ziek maakt. en dat je je eigen dood word.
Ik dacht vorig jaar ook.. ACh .. l*l niet. ik ben verantwoord bezig.. nou niet dus.. ik was toen 24 jaar !

Luister echt naar mensen die het goed menen.
En drank er bij.. heeee. ik was na 1 breezer al dronken.. omdat ik niks te teren meer had. Jij bent nog een stuk dunner dan mij toen..

suc6

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 08:49

Waarom ben je echt aan het lijnen, wat is je reden?
Heb respect voor je lichaam en luister ernaar, niet meer ongesteld, te lage bloeddruk en er toch nog alcohol in gaan gooien en nog verder gaan lijnen. Ga rustig weer je normale eetpatroon opbouwen en zorg dat je alle benodigde stoffen genoeg binnenkrijgt, je lichaam heeft zo ook geen enkele buffer meer........don't mess with your body!! je hebt er maar 1

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 09:10

Ik heb ook in je profiel gekeken en heb gezien dat het echt niet nodig is om te lijnen. Een te lage bloeddruk is normaal niet gevaarlijk, maar als je zo door blijft gaan met lijnen wel..

Het is een gevolg van het lijnen! Dus, het medicijn wat nu zal helpen is gewoon goed gaan eten.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 09:28

Die laatste foto op Snowdon
Je bent écht te dun! Dit is niet gezond, je lichaam gaat niet voor niets in protest! Luister ernaar!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 10:29

dat wordt tijd voor een goed gesprek met een psych!!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 10:31

ho pell, niet overdrijven! Dit kan Elke zelf nog wel redden... de stap naar een psych is groot voor sommige mensen.

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 10:50

Eef18 schreef:
Ja ik heb ook al jaren een lage bloeddruk. Mijn dokter adviseerde me destijds om vaker tussendoor een koekje (iig iets met suiker) te eten. Dat was geen oplossing voor me, ik hou niet van koekjes, dus ik eet gewoon vaker een banaantje of ik drink een beetje siroop. Je went eraan.

Dat advies lijkt eerder te passen bij lage bloedsuiker waarde.(Hypo)

tijdens het rijden op een paard lenen we voor even ultieme vrijheid
Mijn GoPro Hero actioncam en Cambox isi3 filmpjes: https://www.youtube.com/user/fellow204
FB pagina : As Seen Through Horses' Ears Nederland en België

http://solvej.eu/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __nina, _kimm, beauty1love, DogWords, Fayyah19, Googlebot, Ingrid_ms, Invisible, Kairos, lindo, marjan19, nafnaf, nimbletje, Pantykous, Plonspony, roosjenat, SemrushBot, x_spekkie_x en 52 bezoekers