Heb een nieuwe huisgenoot...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Heb een nieuwe huisgenoot...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-02 15:50

jaja... nu begint het erop te lijken... huisje, boompje en dan nu het beestje. *LOL* Ik was gisteravond eten bij de buren (tevens huurbazen Haha! )en die hebben vier katten. 1 daarvan is een behoorlijke baas en terroriseert de andere drie behoorlijk en toen vroegen ze mij of ik geen kat in huis wilde. Ik wilde altijd al graag een huisdier hebben en vanwege het 'gemak' graag een kat omdat die toch aardig zelfstandig zijn en dus hun eigen gang gaan. Ik heb dus wel gezegd dat ik die kat best wel graag in huis wilde hebben om die andere katten te ontzien.

Nu had ik vandaag een vrije dag en was druk bezig met opruimen, komt opeens de buurvrouw met Jan-Jaap (tja... het beestje moet een naam hebben *LOL* ) aanzetten... of hij niet nu al bij mij kon wonen omdat het echt niet meer ging. No problem... We hebben hem naar binnen gelokt met zijn voer en nu zit hij boven een beetje zielig te wezen omdat het toch best wel een behoorlijke verandering is. Aaaaaaaaahhhhhh, arm beessie... nu staat tie boven aan de trap te mauwen en durft nog niet zo goed naar beneden te komen. Ik laat hem maar gewoon met rust... dan komt hij vanzelf wel.

Het is op zich wel een voordeel dat J.J. van de buren is en daar ook gewend is... ben ik nou in het weekend weg dan kan hij altijd daar nog eens op zoek gaan naar gezelschap maar kan ook altijd bij mij naar binnen. Dit weekend krijgt mijn voordeur een ander aanzicht want dan komt er een kattenluik, payed by my neighbours Haha!

*zucht* eindelijk een beetje leven in huize de Weerd te Benneveld... wie weet binnenkort foto's van J.J.

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 15:54

hahahahaha wat een naam hihih Jan-Jaap.

Huize de Weerd bewoners Maarten en Jan-Jaap *komt niet meer bij* Tong uitsteken .

Hopelijk krijgt al als snel een beter naam Verward . Wel gezellig hoor een kat maar als je eenmaal een hond gewend bent he dan wil je eigenlijk niet anders meer *LOL* .

23 maart kom ik de boel bewonderen Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 15:59

Je moet hem wel een week of 2 binnen houden want anders gaat ie weer terug naar je buren.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 16:03

Geweldig, die naam Haha!
Nou, veel plezier met je nieuwe "roommate", maar dat zal vast wel lukken!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-02 16:09

Is ook enigszins de bedoeling dat hij ook naar de buren toegaat... ik probeer hem zo 'af te richten' (voor zover als dat gaat bij een kat Haha! ) dat hij mijn huis als zijn thuis gaat zien waar hij ook zijn eten krijgt e.d. Ik ben eigenlijk zijn uitwijkmogelijkheid voor als het 'thuis' niet meer gaat en hij het te bont maakt. Het is wel belanrijk dat hij zich ook nog een beetje thuisvoelt bij de buren zodat hij daar ook nog eens naar toe kan gaan.

Ok... het is een beetje een vreemde constructie dit, maar op dit moment ben ik nog te vaak een paar dagen weg in het weekend en moet soms voor mijn werk naar het buitenland en dan ben ik er ook een paar dagen niet... Ik denk dat ik maar met de buren afspreek dat als ik wegben zij JJ voeren omdat het tenslotte nog steeds hun kat is.

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 16:15

Hee cool Maarten, een soort 'deeltijdkat' dus eigenlijk? Ik noem Leys ook altijd mijn 'deeltijdpaard', vandaar. Haha!

Maar wel leuk, wat leven in huis! Zo heb je ineens onverwacht een huisgenoot, of moet ik hutgenoot zeggen? Knipoog

Bij Jan-Jaap stel ik me trouwens een enorm zwart gevaarte voor, met een wit puntje aan z'n staart. Of is het een soort geboefte in gevangenisoutfit, oftewel een streepjeskat? Anyway, ik ben wel benieuwd naar 'm, zal 'm wel zien als we binnenkort bij jou in de buurt gaan rijden! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 16:20

Raar is dat "voorstellingsvermogen". Ik stel me die JJ voor als een enorme zwarte kater met een wit befje en klein blesje. Dat zal wel komen doordat de kater die mijn poek altijd moet hebben er ook zo uit ziet.
Dit is ook de reden dat Bobo nog niet geholpen is. Zolang hij niet sproeit laat ik hem intact want anders heeft hij buiten geen leven meer. Dit is op advies van de DA, voor dat ik iedereen weer over me heen krijg over hoe schandalig het wel niet is dat mijn kat nog een echte kater is met de overvolle asiels.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-02 16:27

Nou... om jullie uit de droom te helpen: het is een je-weet-wel-kater en hij is grijs/blauw met hier en daar wat wit en hij is idd behoorlijk groot, maar niet dik. Op dit moment is het echt een watje Haha! zit daar boven nog steeds te mauwen. Och... het went vanzelf wel...

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 16:45

*LOL* Zal ik vanavond dan maar komen om foto's te maken? *LOL* Nee, moet maar niet. Ben eigenlijk wel nieuwschierig naar JJ. Wie verzint er zo'n naam?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 17:14

Ja hoe komt hij aan die naam? Jan-Jaap is toch niet zo'n standaard kattennaam.
Wel gezellig zo'n kattenbeest in huis. hopelijk went hij snel en snapt hij dat als jij thuis bent hij bij jou moet wezen.
Veel plezier met Jan-Jaap!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 19:29

Volgens mij zijn dat mannen, een vriend van mij kreeg ook een katertje van me en noemde hem Henk Extreme duivel Maar wel leuk voor je dat je een kat hebt, ik vind het geweldige dieren, ook een goede oplossing btw.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 19:47

Ach, ons kleine rooie poesje heet al bijna 18 jaar Karel, dsu als we dan toch over namen gaan begeinnnen *LOL*

Djeedjee vind ik trouwens toppie!
En als je kwaad ben natuurlijk:
"JAN-JAAP!!!"
}>

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 21:41

hey cool zeg!
je smste al dat je een huisgenootje had , maar niet wat Haha!
al dacht ik wel aan een kat Lachen

idd niet echt een naam jan-jaap, maar een kat van ons heet peter dus Haha!

nou ben zeer benieuwd naar foto's hoor!

gefeli nog maar.
knuf

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 21:50

[quote="Maarten"]Is ook enigszins de bedoeling dat hij ook naar de buren toegaat... ik probeer hem zo 'af te richten' (voor zover als dat gaat bij een kat Haha! ) dat hij mijn huis als zijn thuis gaat zien waar hij ook zijn eten krijgt e.d. Ik ben eigenlijk zijn uitwijkmogelijkheid voor als het 'thuis' niet meer gaat en hij het te bont maakt. Het is wel belanrijk dat hij zich ook nog een beetje thuisvoelt bij de buren zodat hij daar ook nog eens naar toe kan gaan.

haha......de psyche van De Kat doorgrond door Maarten...ik zie die kater al huilend aankomen: 'maarten, het gaat thuis echt niet meer hoor'..... Tong uitsteken

Ik vind JanJaap echt geweldig. Ikken ook iemand met een hond die Bert-Japie heet, ook zo'n droge samenstelling. Nog even ter info (ihkv lekker boeiend): de onze heten Jup en Snibi.

Hoe is het nu met de held op sokken?

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Percy

Berichten: 12056
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 21:57

Sjuimpje schreef:
Ach, ons kleine rooie poesje heet al bijna 18 jaar Karel, dsu als we dan toch over namen gaan begeinnnen *LOL*

Djeedjee vind ik trouwens toppie!
En als je kwaad ben natuurlijk:
"JAN-JAAP!!!"
}>


Onze rode heette ook Karel, tot Karel een nest kreeg Haha! , daarna was het Carolien, maar we noemden haar Ien.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-02 23:16

Met JJ gaat het nu behoorlijk goed hoewel hij nog echt even moet wennen. Hij loopt nu iig lekker door het huis te banjeren terwijl hij vanmiddag de hele middag op een matras heeft gelegen (nu op dit moment is hij zijn nagels aan het scherpen aan mijn stoel Haha! ). Ik heb hem vanavond even naar buiten gedaan en een half uur later hoorde ik hem al weer mauwen dat hij naar binnen wilde. Bij mij!!! Lachen Goh... zou hij het al zo snel door hebben dat dit zijn thuis is?? Zou wel fijn wezen.

Rieja: heb enorm moeten lachen om jou opmerking omdat hij volgens mij echt zo'n watje is. Hij doet zich groot voor, maar hij heeft een klein hartje! Lachen

Oh ja... zijn naam heeft hij van de buren gekregen dus het is niet mijn schuld dat hij Jan-Jaap heet. Vind JJ eigenlijk wel heel cool!! Cool

hahahahahahahaha PRACHTIG!!!!! *LOL* Hij loopt nu boven mijn hoofd over de balken die in mijn plafond zitten... er zit een ruimte tussen de balk en de platen van het plafond!! Hij zit me nu echt zo aan te kijken met een air van "wat wil je nou hè!?" Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 23:23

Yeah, een poessie!!!
Ben ik de enige die Jan-Jaap leuk vindt???? Verward Ik vinnut wel stoer!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 23:36

Nou, ik hoop dat er snel foto's komen van dat wattenmonster. Haha!

Wel een kattencompliment aan jouw adres dat hij weer bij jou naar binnen wilde toen hij buiten was... Lachen

Nouvel

Berichten: 28550
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 15:33

Nee hoor Jurga,
Ik vind 't ook een toffe naam!!
Je zal toch maar een dubbele naam hebben als kat... moet je apetrots op zijn Haha! !

Maarten, gefeliciteerd met je aanwinst!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 23:32

Jan Jaap is een klasse naam Cool ! Onze adoptie-poes heet Muts, heeft m´n zoon verzonnen (toen was ´ie 5 Knipoog !)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 03:06

Als je in Amsterdam loopt en een kat tegenkomt, 9 van de 10 keer heet het beest Karel (wij zijn een keer zo gek geweest dat bij iedere katteneigenaar aanwezig te vragen)....
Minoes kwamen we niet zo vaak tegen.
Zelf had ik een zwerfkat Joost gedoopt en een ander zwerfkater noemde ik Monster (die bleek later weg gelopen en heb ik aan de hand van een briefje bij de AH aan zijn eigenaren terug geholpen).

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-02 03:12

Tja... ik weet niet of mijn monster nu werkelijk naar de naam Jan Jaap luistert... maar als ik hem roep dan reageert hij wel. Zou hij dan toch....???

Ik denk alleen dat ik hem langzaam omdoop naar JJ. Vind ik wat leuker eerlijk gezegd. Moet alleen oppassen dat hij geen identiteitscrisis krijgt. Stel nou dat de buren hem Jan Jaap blijven noemen. "jaaah.... Boos! wat is het nou... JJ of Jan Jaap?? Make up your mind!!":))

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 23:39

En dat heeft JJ de held op soken ook nog een IDcrisis. Dat kun je hem echt niet aandoen Maarten! Tong uitsteken Knipoog

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 00:35

Sterre schreef:
Onze adoptie-poes heet Muts


Grappig, die naam heeft mijn kat als roepnaam... *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 18:48

Ik vind Jan-Jaap eigenlijk wel droog klinken en inderdaad als roepnaam dan JJ. Onze poes luistert gewoon naar Poes (lekker simpel: er is maar 1 poes in huis dus dat is duidelijk).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, _Rebecca, Bloemetje75, Googlebot, Gypsy, karinmanon, leenleen11, Lis_Ol, Mariett, meggiemeg, Mnoonn, Roosch, SassyMoon, Selina, SemrushBot, soesie, stella92, T3mptation, Verara, waikiki_6, xPearl, YandexBot en 122 bezoekers