Yiehaaa! Ze is krols!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 15:08

uhm wij hebben eeen rooie kater *LOL* *LOL*

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 11:52

Silvia"]
[quote="Cowgirl schreef:
Citaat:
nu al 4 katten zwanger gemaakt
wel leuk.



Ja leuk al die kittens die straks weer in het asiel belanden.
Mensen wordt toch eens wakker er zijn al genoeg katten op de wereld.
Waarom wil nou iedreen perse een kitten, omdat ze zo leuk spelen?


Tja Cowgirl, ik ben het helemaal met je eens! Ik heb al verschillende keren al een topic daarover gestart maar helaas...

Overigens vind ik het in Sjuimpje's geval toch anders: Zij wil desnoods die katten zelf thuis houden en dat vind ik toch anders dan een kater rond laten lopen en allerlei katten zwanger laten maken met alle gevolgen van dien... Boos!
[/quote]

ik ben het hier mee eens. maar het is toch harstikke leuk om eens een nestje te hebben. Ik laat mijn konijnen ook elk jaar weer dekken, ik ga echt neit van te voren een huis voor ze zoeken hoor! ik houd ze gewoon tot september en dan zet ik ze op de keuring te koop. Wij hebben altijd nog een reserve hok mocht ik er een paar neit kwijt raken of de mannetjes zijn vroeg rijp. Nu had ik verleden jaar mazzel want dat mannetje had (wij dachten dat het een wijfje was, niet goed gekeken Haha! ) 5 maanden bij een vrouwtje ingezeten.

maargoed weer even ontopic: als sjuim een nestje wil dan wil ze dat toch Verward en waar asielkatten in eht asiel komen gaan ze er meestal ook weer uit. Nu hoorde ik van de asiel'mensen' waar wij Floor weg hebben dat zij 1 kat bijna een jaar hadden en nu met dierendag (open dag) pas kwijt geraakt waren.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 14:19

Nou Sjuim,

Ik hoop voor je dat het lukt. Maar dat kan bijna niet anders. Wij hebben ook een paar jaar kittens gehad en we hebben er altijd een goed tehuis voor gevonden, degene die niet weg zijn gegaan hebben we gewoon zelf gehouden. En waarom het leuker is om zelf een kitten te hebben i.p.v. een volwassen kat aan te schaffen: Omdat je die naar je eigen hand kan opvoeden, ik heb uit ervaring gemerkt dat dat een stuk fijner is.
Ik zal even 2 foto's van onze nestjes er bij zetten, we hadden 2 nestjes 4 poezen en 4 katers. Er zijn er 5 weg gegaan en we hebben er 3 gehouden.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 25-02-02 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 14:32

Mijn rode "ideale" kater heeft sinds een paar dagen ondekt dat hij een mannetje is, misschien een leuke combinatie?????

Joyce

Berichten: 6373
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 17:00

En toch ben ik het eens met akerna en cowgirl. Dat je ze desnoods thuis wil houden is natuurlijk harstikke goed, maar waarom haal je dan niet een paar katjes uit het asiel die je bij jou thuis een nieuw thuis bied? die beessies zitten daar maar. En ook zijn er super veel mensen die, als ze te veel katjes hebben ofzo, ze gewoon in een emmer verzuipen. Er zijn TE veel katten, en dat geld ook voor andere dieren....
Ook asiels maken hun katten af als ze echt niet anders kunnen... of als de beesjes schuw zijn geworden door alsmaar in een hokje te zitten, en mensen ze niet meer moeten. Verdrietig Verdrietig waarom dan een nestje? Verdrietig

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-02 17:11

Bij ons in het asiel zitten dus helemaal niet zoveel katten, en dat zijn ook nog eens oudere katten.
Die wil ik niet hebben omdat ik veels te bang ben dat een oudere kater opeens gaat spuiten ofzo.

Ik kan het overigens WEL weten hoe het er in asiels aan toe gaat, ik collecteer al ruim 10 jaar voor het dierentehuis en ik heb ook nog wel eens beesten gereden van het ene naar het andere asiel.
Ook ben ik er regelmatig te vinden om tennsballen, dekens, oude voetballen e.d. te brengen.

Ik vind dat je geen juist beeld schept van de asiels in Nederland, de taferelen die jij beschrijft komen eerde voor in de VS, daar worden dieren afgemaakt als ze niet in een bepaalde termijn een nieuw huis hebben.

In al die tijd dat ik bij het asiel en vogelopvang ben geweest was het juist altijd heel leeg,

da's niet helemaal waar want ik heb ook wel eens in de vakantie een vogeltjes gebracht en toen zat het bomvol....
Met pensiondieren....