Dienstmededeling: Orri geen moderator meer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 15:12

Ik kan Bart alleen maar gelijk geven.
Tenzij hij er zelf bij was geweest is het natuurlijk altijd say-so.

Ik vind het heel jammer, ik heb vrijwel altijd het beste met iedereen voor gehad. Ik pretendeer verder ook geen heilige te zijn.

Als ik het vanuit het perspectief van Bart bekijk kan hij ook niet anders.

Kortom het is jammer, ik zal het moderaten missen.


Manon

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 15:18

Jammer Orri,
ik vond dat je v-m-r alleen heel goed modereerde Lachen

Smokey

Berichten: 223
Geregistreerd: 31-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 15:22

Waarom iemand nu moderator af is heb ik wel begrepen. Wegens het doorspelen van vertrouwelijke informatie waarvan de regels zeggen dat het niet mag. O.K.

Mag ik misschien hier een vraag aan hangen? Ik ben niet zo heel veel op bokt en ook zeker nog niet zo lang, waarschijnlijk begrijp ik dus al die afkortingen en de diverse spelregels niet.

De vraag is dan ook heel simpel: worden dan ook de PB's gelezen door het moderator team waar bepaalde mensen die zich ergeren aan een commentaar of opmerking van jou geplaatst op bokt je voor rotte vis en nog erger zitten uit te schelden? En wordt daarover gebrainstormd.

En als ik het goed begrepen heb van één van de lezers van de vertrouwelijke informatie, hoezo wordt er dan over verschillende gebruikers laat maar zeggen zich negatief uitgelaten? Ik ben de mening dat jullie dan niet alle gebruikers persoonlijk kennen, dus is het niet netjes om over deze te praten/schrijven naar elkaar ook al is er iemand verschrikkelijk gefrustreerd.

Dat neemt niet weg dat als de regel er is om als vertrouwelijk aangemerkte informatie niet door te spelen dit ook niet mag gebeuren.
Hoop dat jullie er uit komen.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 16:12

Bart, ik kan me voorstellen dat je Orri met onmiddelijke ingang hebt "geschorst"als moddi.
Alleen, als ik even een goede raad mag geven: Het was beter geweest als je niet zo had uitgeweid waarom Orri geen moddi meer is en wat ze allemaal gedaan heeft (of misschien juist niet gedaan heeft....).
Ik snap wel dat je flink pissig was en even je hart moest luchten, maar door de "vuile was" buiten te hangen creeer je stemmingmakerij en dat mensen je weer gaan betichten dat je een dictator bent.
Je had beter even het antwoord van Orri af kunnen wachten en dan met een gezamelijk (dus van alle moddies) "nieuwsbericht" het nieuws kort en bondig naar voren kunnen brengen. In een zodanige context dan niemand over de tekst kan vallen of, nog erger, jou aan kan vallen. En je weet zelf ook donders goed dat er mensen zijn op Bokt die alles wat jij schrijft met argus ogen bekijken en het minste of geringste aangrijpen om jouw aan te kunnen vallen. Knipoog

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 16:15

chapeau Silvia

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 16:24

Silvia heeft heel duidelijk verwoordt hoe ook ik hier over denk.
Dat Orri niet langer moderator kan zijn, vind ik op zich een logische keuze.
De manier waarop dit naar buiten gebracht is, verdient op zijn zachtst gezegd geen schoonheidsprijs.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 16:30

Aan de andere kant: is het niet zo dat de bokkers altijd van alles op de hoogte gehouden willen worden en precies willen weten wat er speelt en waarom?
Als je een korte mededeling doet zonder uitleg krijg je toch speculaties en daarom denk ik dat het effect hetzelfde zal zijn als op deze manier.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 16:34

Silvia, helemaal mee eens. Achteraf in iedergeval.

Het is overigens helemaal niet mijn bedoeling geweest Orri zwart te maken, dat zeker niet. Het gaat mij er vooral om dat er door dit voorval een IMO onhoudbare situatie is ontstaan.

Maar achterafgezien is m'n mededeling in deze bewoordingen misschien niet helemaal handig zeg maar.. Weer een wijze les voor Bart.

Maar nogmaals voor de duidelijkheid; Ik waardeer het enorm wat Orri allemaal voor Bokt heeft gedaan, baal er enorm van dat dit nu gebeurd is, is verder niet echt relevant of dat nu Orri's 'schuld' is of niet..

Verder was het voor mij een afweging.. Ik kon zeggen dat ze 'door omstandigheden' geen moderator meer is maar dan krijg je de wildste verhalen en daar wordt niemand blij van (vooral ik niet), dus dan maar openlijkheid en duidelijkheid. Is wel de vraag of ik daar wat in doorgeschoten ben. Maar ben er zeer zeker niet op uit om haar zwart te maken.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 16:37

Het hele jammere aan ditverhaal is dat als Bart en Orri het samen hadden opgelost er niks naar buiten was gekomen van de drek die we gelezen hebben. Kijk Bart heeft geen problemen om 1 of twee pagina's te laten zien om te constateren dat het saai is. Nou saai is het zeker niet, eigenlijk waren de eerste twee pagina's het meest schokkend. Nogmaals, het is jammer dat een moderator forum en het gebeuren eromheen zo geheimzinnig moet zijn en na een blik te hebben geworpen begrijp ik wel waarom. Door breeduit uit te meten wat de reden is van het afzetten van orri, hoeven ook wij geen gene meer te hebben om de heel erg vuile was buiten te hangen lijkt me. Als het netjes was opgelost, had niemand ons over de inhoud van mp gehoord, datw as allang afgesproken onderling.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 16:57

Ik probeer het netjes op te lossen, doe echt m'n best. Maar nee, ik ben niet perfect, verre van dat.

Orri is op z'n minst vergeten uit te loggen tijdens een meeting. Kan gebeuren, daar is vervolgens misbruik van gemaakt en dus draagt Orri de gevolgen (en ik indirect dus ook).

Probleem is, zoals Orri als zei, dat ik er niet bij was en dus niet weet wat ik kan geloven. Ik weet wel wat ik het liefst zou willen geloven maar dat is hier niet zo relevant, de feiten liggen er en daardoor kan ze geen mod meer blijven.

Vuile was valt IMO wel mee, WBT die eerste 2 pagina's, ik heb de titels eens doorgekeken en ik zie daar geen schokkende dingen tussen staan. Maar als jullie het nodig vinden alles op Bokt te plaatsen kan ik je vast vertellen dat dan mijn tolerantie nivo richting de 0 daalt.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:00

Dat kan ik me voorstellen, als de inhoud van mp bekend gemaakt wordt zou ik me als beheerder ook dood schamen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:02

Je doodschamen voor de gebruikers op je forum bedoel je zeker?

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:04

nee voor de uitlatingen vanje mede moderators, kan je wel een paar voorbeelden per pb geven als je wilt weten wat ik zoal bedoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:07

Dat hoeft niet Puck, ik kan zelf op MP. Hebben jullie gisteren ook de berichten bekeken die niet 'schokkend' waren? Hebben jullie ook de dingen gelezen die in het voordeel waren van de AMF (om het zo maar even te noemen)??

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:08

Oh maar ik heb het niet allen over de bagger die over de AMF wordt gezegd, maar ook over de bagger die over andere gebruikers uitgestort wordt op mp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:11

Noem het maar bagger als je wilt. Er zijn zo verschrikkelijk veel topics bekeken dat je van alles wat bent tegengekomen denk ik? Tenzij jullie natuurlijk selectief hebben gezocht naar wat jij bagger noemt.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:12

Ja houd je vooral van de domme. Heel verstandig, zou ik ook doen als ik jou was.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:18

ik dacht niet dat het wespennest,voorbeelden van de MP,ik haat die afkortingen!, gebaat is bij het lezen en pben van voorbeelden.

bart ik doe niet aan stemmingmakerij,daar ben je zelf mee begonnen ,ook heb ik je geen dictator genoemd,ik zou niet durven.

ik doelde op het feit dat BOKT een openbaar forum is,ok je moet lid worden maar daar zijn geen balotagecommissies bij betrokken.
zodoende zie ik bokt als een gezellig openbaar medium waar je wijzer van kunt worden,als je hobby paardrijden is bijvoorbeeld.

en bart in de eerste berichtten heb je niet vermeld dat er contact of een meeting,laat staan overleg is/was gepleegd met andere moddie's.
dat is de reden dat ik van mening was ,dat er sprake was/is van machtsmisbruik.

rinus

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:43

de reacties van degene die aanwezig waren bij de meeting maken allang duidelijk dat ze even smakelijk hebben genoten van het lezen van de geheime topics op moderatorpraat. Waarom dacht men dat het besloten is?

Natuurlijk is het niet leuk als er kwad gesproken wordt over iemand maar de moddies zijn ook maar mensen. Snap best dat ze eens zoiets hebben van 'aaargh' en juist uit respect voor de gebruikers is dat enkel te lezen door de moderators zelf. Toch?

En ik blijf er nog steeds bij dat het Bart z'n feestje is, dit bokt, natuurlijk zijn er zoveel gebruikers en wordt daar rekening mee gehouden, maar uiteindelijk heeft Bart het gewoon voor het zeggen en dat is ook niet makkelijk, ik denk net als Maarten dat hij al behoorlijk tolerant is geweest (ik had bv allang enkele mensen geschrapt)

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:46

er is een groot verschil tussen je ergeren en dat uitspreken en je verlagen tot een niveau, wat ik alleen aan kan tonen door een voorbeeld te geven, Maar ja, ik verlaag me liever niet tot hetzelfde niveau.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 17:47

Klopt, ik was ook niet helemaal duidelijk. Maar in iedergeval goed dat je er dan iets van zegt, als je dat niet doet en maar wat gaat zitten mopperen wordt de situatie niet bepaald beter, ik kan niets oplossen en er wordt uiteindelijk niemand blij.

Wbt die topic op MP, heb net al gezegd dat die niet allemaal even politiek correct zijn maar dat is voor een groot deel ook de reden voor het feit dat he t een besloten forum is. je hoeft niet constant op te letten of je mensen voor het hoofd stoot of op de tenen trapt. Maar ik denk dat er maar heel weinig opmerkingen op MP staan die niet terecht zijn, zeker niet als ze in de juiste context worden bekeken.

Jullie hebben gisteren nogal de 'krenten' uit de pap gehaald als je kijkt welke topics er allemaal bekeken zijn. Tussen die 2500 topics hebben jullie erg typerende titels uitgezocht, geeft IMO een nogal vertekend beeld. 99% van MP is oer saai.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:51

maar die topics die dan zgn wel interessant zijn, ik moet je zeggen het is eerder schokkend, waren er wel zoveel dat ze makkelijk te vinden waren. de zoekfunctie werkt niet op mp, dat weet je toch bart. lol hebben we niet gehad, we waren verbijsterd! en als wij dan van een laag niveau zijn, zoals jullie altijd beweren, dan moet het wel erg zijn als wijverbijsterd zijn. Kan veel hebben, maar met 1 van je moderators ben ik nog niet klaar!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 17:58

Zoekfunctie werkt wel op MP trouwens.

Weet precies over welke opmerking je hebt hebt, ik weet ook precies wie het gezegd heeft en hoe ze dat heeft bedoeld. Je kan wel doen alsof je zo verbijsterd bent maar mij krijg je daarmee niet echt onder de indruk.

Ik weet erg goed wat er op MP staat en geplaatst is, kan me dus niet zo heel druk maken om je stemmingmakerij en dreigementen.

Anyway, pot verwijt de ketel enzo.
Maar goed, is wel weer genoeg over gezegd IMO. Je hebt nog niet echt veel nieuws toegevoegd aan de hele discussie, ik ook niet, zie dus geen reden om hier over verder te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:59

Is het menselijk als ik u zeg dat ik wel eens zou willen weten wat er staat op mp Haha!
Niet alleen over mytens enzo maar juist over wat puck zegt, de andere bokkers.
Word echt wel nieuwsschierig naar aanleiding van dit topic Haha! Haha! Schijnheilig

Verder niks zinnigs te melden

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 18:00

Anyway, was door de smilies heel duidelijk hoe ze het bedoelde. IMO heb je geen grenzen als je dat soort dingen ropet. Overigens heb je zelf een zelfde soort topic geopend op mp, maar dan niet over mij. Jullie weten niet waar je het over hebt door zulke dingen neer te zetten.