Dit gaat wel heel erg snel...!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lavanta

Dit gaat wel heel erg snel...!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 19:23

Naar aanleiding van mijn vorige topic:

viewtopic.php?f=2&t=438791&st=0&sk=t&sd=a&start=50

Er is inmiddels weer nieuws!!
Vanmorgen vroeg werd ik wakker met *jawel* alweer hartkloppingen!! Ik dacht echt dat ik gek werd, dit was namelijk al de 3de keer deze week...
Om half 11 waren we alweer op de spoed opvang van het UMCG, daar de gebruikelijke dingen afgewerkt (bloedprikken, infuse erin en ECG maken). Om kwart over 12 kreeg ik al een plekje op een afdeling voor weer een cardioversie.
Om half 2 kwam mijn eigen arts lang en toen heb ik haar maar meteen gezegt dat ik er nu echt spuugzat van ben en dat ze het hele gedoe van die pacemaker wel in gang mocht zetten!!! Nou, ze had de chirurg al gesproken Hij had aankomende donderdag nog wel een plekje!! Uhh... tja, dan moet je snel beslissen. Maar ik kon niks anders doen dan "ja" zeggen.
Kortom aankomende woensdag word ik opgenomen en aankomende donderdag ga ik al onder het mes!! *ik moet echt nog heel erg wennen aan het idee dat ik volgende week om deze tijd met een pacemaker rondloop * Waarschijnlijk moet ik een dikke week blijven, ze stellen me dan ook meteen in op zwaardere medicijnen zodat ik in 1x klaar ben. *goddank!!!*
Mijn eigen arts zei tegen mij: "dan gaan we gewoon even een pacemakertje plaatsen * (alsof het de normaalste zaak van de wereld is ).

De cardioversie ging overgens niet goed, ze hebben we 1x geklapt met 75 joule, (ging niet over), daarna met 100 joule (ging niet over), daarna met 200 joule (ging nog niet over ). Toen wouden ze eigenlijk stoppen maar na ruggenspraak met mijn cardioloog toch nog 1x 200 joule geprobeert. En toen ging het er eindelijk uit!! Mja, het is nu geen prettig gevoel, het lijkt net alsof er een kudde bizons over mijn borst is gedenderd...

plagom

Re: Dit gaat wel heel erg snel...!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 19:26

jeetje zeg! Ik had het vorige topic ook gelezen maar niet gereageerd.
Wat moet dit verschikkelijk zijn zeg! Op zo'n jonge leeftijd al.
Heel veel sterkte, en ik zal voor je duimen.

Zou je misschien willen vertellen wat zo'n pacemaker precies voor je doet?

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 19:27

Nou heel veel sterkte en succes en nou maar hopen dat het allemaal goedkomt! Want volgens mij heb je nu je portie pech & ongeluk wel gehad
Hou je taai!

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 19:29

@ plagom: deze pacemaker gaat ervoor zorgen dat me hartrimte niet te langzaam wordt, hierdoor kan ik zwaardere medicijnen krijgen die de hartslag laat dalen. Mja, of het echt gaat lukken is nog maar de vraag...

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 19:37

Nou, heel veel sterkte meid en ik kan me voorstellen dat je nu last hebt van je borstkast, ik vraag me af of ze wel synchroom geklapt hebben als ze het zo vaak hebben moeten herhalen voordat je eruit was
Straks ben je in ieder geval van die toestanden af, want het is echt geen pretje.

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 20:00

Hé Neel, ik houd je posts even in de gaten... Fijn dat het al zo snel kan zeg, heb je ook niet de tijd om jezelf zorgen te gaan maken. Ik wens je nogmaals heel veel sterkte en ik hoop zo voor je dat die pacemaker en die medicijnen je kunnen helpen. Ga er voor Neel....

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 20:10

Het is wel snel ineens..
Maar wie weet, als het helpt, dat je er alleen maar op vooruit gaat!
Gemene engel trouwens, die je pijn doet.
Heel veel sterkte en ik zal aan je denken en voor je duimen!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 20:24

Ach denk maar eraan dat je er dadelijk vanaf bent!!

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:13

Dat is even schrikken dat het ineens zo snel kan dan, maar dat lijkt me wel prettig, dan heb je het tenminste gehad! Jouw verhaal klinkt behoorlijk heftig dus dan moeten ze ook maar tijd voor je maken, heel goed.
Ik wens je heel veel sterkte hopelijk gaat het snel een stuk beter met je!!

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:25

Jeetje! .. nou hopen dat je heirna er van af bent.. Lijkt me echt een heel enge beslissing .. als ie vraagt /zegt dta je donder al kan komen!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:32

heel veel sterkte komende tijd! ik hoop dat de operatie goed verloopt en dat je dan van de hartkloppingen af bent. veel succes, en ik hoop ook dat je gauw weer op bokt kan komen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 00:36

Woow! Snel gegaan zeg! Wel supers!

Kun je eindelijk weer de dingen gaan doen die je graag wilt! Kun je op een paard zitten i.p.v. er alleen naar kijken.

Heeeeeeeeel veel succes, hou je taai enne... Waar mogen de kaartjes naartoe?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 00:41

Pfoei, dit is niet niks......heeel veel sterkte en kracht!!!!!

Ben gewoon sprakeloos, weet echt niet wat ik verder moet zeggen, dan bovenstaande.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 01:10

Meid ik heb echt enorm veel respect voor jou, hoe je hiermee omgaat, en ik wil je heel veel kracht toewensen!

Ik maak een soortgelijk verhaal van de andere kant mee, mijn vader is ook hartpatient en heeft nog veel meer. Kan me dus enigzins inleven

Ik hoop dat de pacemaker voor je gaat werken!

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 09:43

Dat gaat inderdaad wel erg snel. Maar ook wel fijn denk ik, dan hoef je er tenminste niet zo lang tegenop te zien.

Héél erg veel sterkte hoor..!! Ik ga voor je duimen dat alles voorspoedig gaat verlopen.

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 12:07

jee das erg ingrijpend zeg! Een vriendin van mij heeft ook een pacemaker, al op heel jonge leeftijd gekregen!Ik moet zeggen dat zij er prima mee kan leven, maarja het is wel erg ingrijpend.
Sterkte en beterschap!Ik hoop dat de operatie goed verloopt!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 12:20

Jeetje! dat is inderdaad wel heel erg snel! Maar ja altijd positief bekijken! Ik hoop dat je er dan eindelijk van af bent! Nou veel beterschap donderdag en de tijd erna!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 12:38

Het is idd ineens snel, maar denk dat dat ook wel goed is. Zoals het nu gaat is ook niet bepaald lekker.....hoop dat je er veel baat bij hebt!!
SUCCES

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 12:48

Heel erg veel sterkte met de operatie.
En misschien word het nu wel beter nu je geholpen word.
Zou aan je denken . Een ook sterkte na die tijd..

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 13:04

Jeetje.. dat is al snel! Maar dat is aan de ene kant misschien ook wel weer fijn voor je. Ik duim mee dat het allemaal goed gaat verlopen en dat je straks van de pijn af bent!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 13:07

Heel veel sterkte. En hopen dat het nu goed komt.

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 18:29

Dat is wel snel zeg! Misschien wel beter, heb je minder tijd om je zorgen te maken... Heel veel sterkte ermee!
Ik moet woensdag ook naar de cardioloog voor een echo, dat vind ik al eng....

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 18:36

Pfoeh dat is wel heel erg snel, wel fijn. Dan is het sneller voorbij.

Kun je me misschien vertellen wat pacemaker precies doet. Want daar ben ik wel benieuwd naar, ik snap wel dat het iets doet waardoor je hartritme niet te laag wordt. Maar hoe doet hij dat?

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:16

jeetje... ik heb je vorige topic ook gelezen en heb enorm veel respect voor je!!
je hebt een goede beslissing genomen met die pacemaker.
maar het is wel even schrikken idd als je word verteld dat je donderdag al word geopereed
heel veel sterkte de komende tijd en denk er maar aan dat als je weer uit het ziekenhuis komt alles beter gaat

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 23:54

MoonChloe schreef:
Pfoeh dat is wel heel erg snel, wel fijn. Dan is het sneller voorbij.

Kun je me misschien vertellen wat pacemaker precies doet. Want daar ben ik wel benieuwd naar, ik snap wel dat het iets doet waardoor je hartritme niet te laag wordt. Maar hoe doet hij dat?

De pacemaker gaat erin omdat ik dan zwaardere medicijnen kan krijgen. Deze medicijnen vertragen het hartritme en verlengen de QT tijd (dat is de tijd tussen de hartslagen in). Deze QT tijd werd bij mij te lang toen ik die zwaardere medicijnen kreeg (waardoor mijn hart bijna stil stond), vandaar dat ik op zwakke medicijnen werd overgezet. Alleen deze medicijnen hielpen niet (dat had ik hun al gezegt, nog voor ze eraan begonnen, mja luisteren is ook een vak he ). De pacemaker zorgt ervoor dat het hart niet meer te traag gaat kloppen, zodat ik me oude vertrouwde zware medicijnen weer mag hebben

Ik ben trouwens afgelopen dag WEER in het ziekenhuis geweest met hartkloppingen Het is gewoon nu dagelijks.... Ik ben aan de ene kant blij dat het donderdag klaar is, maar aan de andere kant knijp ik hem behoorlijk!!