help deze familie!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

help deze familie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 10:15

Hallo Bokkers!
Ik heb dringend jullie hulp nodig!

Het probleem:
Het afgelopen schooljaar heb ik bij een jongen in de klas gezeten. Hij is jaren geleden met zijn familie uit Syrie naar Nederland gevlucht (daar was dus oorlog). Hij woont er dus al jaren(8 jaar ofzo), spreekt vloeiend Nederlands etc. etc.
Nu is er dus een gigantisch probleem voor hem en zijn familie, namelijk: ze worden teruggezonden naar Syrie. Over 4 weken moeten ze(Als wij dus niets doen!) naar Ter Apel, en dan na 3 maanden moeten ze weer naar Syrie.
Onze klas heeft besloten om daar iets aan te doen, we gaan een handtekeningenactie houden. In Marum wonen helaas veel te weinig mensen, en dus vraag ik jullie om jĂșllie stem!
Wat jullie moeten doen is supersimpel: stuur een meeltje naar helpdezefamilie@hotmail.com en zet daarin je naam en eventueel een kort berichtje wat je ervan vind enzo*.
Alvast hartelijk bedankt voor je stem!
Groetjes, paulien.


*te lange reacties worden ingekort!

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Re: help deze familie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 10:21

Mocht je op de een of andere manier niet kunnen mailen, dan mag pb ook.

Kazoo
Berichten: 217
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Hoogland

Re: help deze familie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 10:29

Misschien handig om wel even aan te geven over welke familie het gaat? (naam van de jongen). Als jij de berichtjes dan doorstuurt naar degene die heeft besloten dat deze familie weg moet, dan is het tenminste duidelijk dat de protesten over deze familie gaan.

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Re: help deze familie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 10:34

Kino Elias.

Kelloriejj
Berichten: 1643
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Doetinchem, Gelderland

Re: help deze familie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 10:38

u've got mail!

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Re: help deze familie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 11:15

Thank U

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: help deze familie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 12:58

Ik hoop niet dat ik nu half bokt over me heen krijg.

Maar ik ben van mening dat als het nu veilig is in Syrie. De familie inderdaad best terug kan. Zal heus wel weer wennen voor ze zijn maar ze zijn er tenslotte geboren en hebben er een flink aantal jaren gewoond. Is niet dat ze nu gedwongen worden om naar een wildvreemd land te verhuizen of zo.

Dit gaat nu om 1 familie maar zo zijn er duizenden families in Nederland.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Re: help deze familie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 13:15

lindsey schreef:
Ik hoop niet dat ik nu half bokt over me heen krijg.

Maar ik ben van mening dat als het nu veilig is in Syrie. De familie inderdaad best terug kan. Zal heus wel weer wennen voor ze zijn maar ze zijn er tenslotte geboren en hebben er een flink aantal jaren gewoond. Is niet dat ze nu gedwongen worden om naar een wildvreemd land te verhuizen of zo.

Dit gaat nu om 1 familie maar zo zijn er duizenden families in Nederland.


Ik kan me hier wel enigszins in vinden, ze zullen daar wel familie etc. hebben lijkt mij?

Maar aan de andere kant wonen ze hier al 8 jaar, ze spreken onze taal, hebben zich aangepast, de jongen zit hier op school, heeft vrienden etc.
Ik weet niet hoe oud hij is, maar kan me voorstellen dat als er kinderen van onder de 10 in de familie zitten het voor hun helemaal niet meer zo vanzelfsprekend is om naar hun eigen land terug te gaan.
Wat kennen ze daar nou nog?

Als het normale mensen zijn, met normale normen en waarden tsja...betrek ze in de keuze zou ik zeggen.
Misschien dat zijn ouders wel hel erg graag terug zouden willen?
Het is immers hun land.

Perse terug sturen hoeft voor mij niet, tenzij ze een strafblad van hier tot morgen hebben, geen moeite doen om zich aan te passen etc. dan zou ik er het nut nog van in zien, maar nu eigenlijk niet eens zo.

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Re: help deze familie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 13:29

hij is nu 14, en hij woont er vanaf zijn 6e ofzo.