is het nu echt zo moeilijk elkaar in elkaars waarde te laten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 13:07

Mee eens Stef. Zo gauw je een foto van je les erop zet, komt gelijk commentaar dat je beugels te lang/kort zijn. Je hakken uit moet drukken enz enz. Niemand zet dan toch voor zijn plezier er nog foto's op. Je zet toch foto's neer omdat je graag wil laten zien hoe goed het wel niet gaat.????? Of ben ik nou zo dom???

Groetjes van Tamaar

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 13:33

Klopt. Mensen plaatsen foto's omdat ze trots zijn op hun paardje en wat krijg je voor antwoord. 'Ik vind hem niet mooi, niet mijn smaak'. Als je niet positief kan zijn hou dan je mond. Net alsof iedereen irl ook zo oordeelt tegen elkaar. Een leugentje om bestwil is echt geen ramp. Internet geeft sommigen een vrijbrief om alles te zeggen en kwetsen is niet leuk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 14:23

Idd als je een foto niet mooi vind gewoon niets zeggen.
ik zou het ook niet leuk vinden als mijn paard of houding of zo afgekraakt word. En ik denk dan maar heel simpel wat ik zelf niet leuk vind zal een ander ook niet fijn vinden.

Maar soms geef ik ook wel eens botte opmerkingen.
Meestal is dat dan in een topic waar ik dan echt schrik/boos word over wat er daar staat.
ik probeer me dan ook wel in te houden maar sommige mensen hebben wel zon groot stuk beton voor zen harses zitten dat ik dan wel eens denk niet goed schiks dan maar kwaadschiks.
Meestal is het dan omdat ik bezorgt ben. Voor pony/paard of ruiter.
Meestal weet ik niet eens wie het topic geschreven heeft, maar reageer dan gewoon op het verhaal en eigenlijk niet op de persoon.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 14:30

een negati(e)ve reactie hoeft niet altijd bedoelt te zijn om iemand af te kraken!! Ik vind ook dat je tegen een beetje kritiek moet kunnen! Maar reactie als : je bent te lang, je doet dit verkeerd, je doet dat verkeerd, zijn een beetje overbodig, want ik neem aan dat iedereen zelf het beste weet hoe hij op zijn paard moet zitten enzo.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-02 14:46

en, wat wil je ermee bereiken? Denk je dat iemand iets anders gaat doen omdat een onbekend persoon op een forum dat zegt?

Ik had er een handje van om alles wat fala genoemd werd en dan geen papieren had maar gelijk erop in te springen met dat het nooit geen fala kon zijn.
Nu heb ik zoiets van, als hun willen denken dat het een fala is, best. Ik heb er niks mee te maken, en lig er dus ook niet wakker van.
Al rij ik jamaica met een knalpaars zadel en hoofdstel, tuurlijk kunnen mensen dan zeggen van goh, dat vind ik niet mooi. Maar dat is al heel wat anders dan: Jezus wat heb jij een kotslelijk zadel en hoofdstel!.
En dan vind jij het lelijk? So what? Jij hoeft er toch niet mee te rijden?

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 14:59

Je wilt er niks mee bereiken maar je wilt gewoon je mening geven, er wordt vaak gevraagt :"en wat vind je van mijn paard?" Als je dan te horen krijgt dat sommige hem niet mooi vinden en jij word boos, kwaad of teleurgesteld kan je beter vragen:" Zeg maar allemaal dat je mijn paard mooi vind" Of vraag je mening niet, maarja je moet natuurlijk wel netjes je mening geven.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 15:26

waarom zou iedereen het altijd met elkaar eens moeten zijn? Mensen moeten zo nu en dan elkaar tegenargumenten geven, dat zet je tot denken. Zeker bij paardrijden moet je nadenken, weten wat je doet en waarom je het doet. Nee, bepaalde kritiek moet je wel tegen kunnen. natuurlijk is er verschil tussen afzeik-kritiek en opbouwende kritiek.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 15:39

Tuurlijk mag iedereen zeggen wat hij/zei vind. Als het maar op een normale manier gebeurt! Maar bovendien vind ik het niet nuttig om te gaan roepen dat je 2 cm te lang bent voor een pony die net gekocht is. Wat berijk je daar dan mee? Blij dat je het gezegd hebt? Blij dat Nath gaat denken, ik ben toch niet echt te groot? Waar is dat nou goed voor? Dat grioetje is dolgelukkig met haar pony, dus laat haar! Als ze camilla helemaal voorot zou slaan en je ziet een broodmager ding op foto's DAN kun je zeggen dat het fout is. Maar nu niet!

BTW Sunny je hoeft je niet altijd metteen aangevallen te voelen wat ik hiervoor schreef was tegen iedereen die zich schuil houdt achter "maar ik heb toch recht van meningsuiting"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 15:50

Je mening uiten is prima, daar is een forum ook voor, maar een ander kwetsen is een heel ander verhaal. Iedereen is het hier volgens mij wel mee eens, maar op 1 of andere manier gebeurt het steeds toch.

Soms komt het doordat je bijvoorbeeld de pretlichtjes in de ogen van een andere Bokker niet kunt zien op het moment dat een reactie getikt wordt. Of omdat iemand misschien wat minder vaardig is in zich schriftelijk uitdrukken. Maar soms wordt er ook gewoon geschoten omdat een bepaald iemand het zegt...
Het is me bijvoorbeeld opgevallen dat Stef volkomen afgemaakt wordt omdat ze op een tweejarige rijdt (terecht, naar mijn mening), maar als iemand anders het doet, die toevallig wat meer "vrienden" hier heeft, dan moet je het echt niet wagen om te zeggen dat 2 toch wel errreg jong is, want dan krijg je echt een hele clan over je heen...

Dit zijn problemen die onmogelijk te voorkomen zijn, zowel in real life als op het net. Maar ook als plaatser van een foto of een bericht kun je je afvragen of je dit wel wilt. Ik denk dat je zelf ook wel kunt voorspellen dat er ook negatieve reacties komen als je op een shetlander gaat zitten, of je op een tweejarige rijdt. Je kunt dat natuurlijk ook gewoon voor je houden en niet op het net gooien. Als je niet tegen commentaar kunt, moet je niet posten op een forum. Daarentegen vind ik dat je ook niet moet posten op een forum als je geen fatsoenlijk commentaar kunt geven.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 17:36

Soms kan een meningsuiting ook heel handig zijn.Maar als het op een kwetsende manier gebeurt,dan voelt de persoon zich erg k-l-o-t-e...
Als het op een goede manier gebeurt,moet de persoon weten wat hij/zij ermee doet,en misschien gaat hij/zij er over nadenken.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 19:49

Natuurlijk is meningsuiting niet verkeerd, mist het niet kwetsend is. Maar wat mij stoort, is dat het tussen bepaalde mensen zo gaat van 'jij hebt tegen mij gezegd dat ik te groot ben... jouw pony is lelijk en jij bent er ook te groot voor' oftewel, dat het over en weer gezegd wordt 'omdat jij dat ook tegen mij zei'
Probeer daar toch boven te staan. Als iemand een rotopmerking maakt, hoef je je niet te verlagen tot hetzelfde niveau... wees dan de wijste en negeer het gewoon. Alsof íemand er beter van wordt als je die persoon gaat afkraken net als hij/zij bij jou deed. Dat draagt niet echt bij tot een betere sfeer.

Ik vind sommige dingen inderdaad bot, als iemand zegt 'wat een lelijk beest'of 'dierenbeul' ofzo. Maar als iemand eens zegt 'goh leuke foto alleen hou ik niet zo van tinkers/fjorden/bonte/whatever' dan kan er gereageerd worden alsof iemand diegene heeft gezegd dat zijn/haar pony de lelijkste is van de wereld. Dat is natuurlijk ook idioot, laat dat toch gewoon. Je hoeft je dan ook niet zo idioot aangevallen te vinden!!

En inderdaad, dan heb je de 'vriendjes aanhang' die ook niks zinnigers doen dan die persoon uitschelden en over die pony gaan lopen zeiken 'om de vriendin te steunen' yeah right. Alsof iemand daar wat aan heeft. Dus mijn punten:

- probeer je, wanneer je kritiek krijgt, volwassen te gedragen en als het echt kwetsend is kan je dat gewoon zeggen maar doe niet hetzelfde terug
- probeer niet alles als een aanval te zien als iemand iets over je paard/pony zegt wat niet in jouw straatje past
- probeer eerst te denken 'bereik ik hier wat mee' eer je je mening uit over andermans pony/paard
- als je dan toch je mening wil geven doe dat dan op een fatsoenlijke toon zonder kotssmileys of whatever, en probeer ook wat vriendelijks te zeggen.

Zo. Stem Laura als lijsttrekker voor de VBBBJ!! (Verbeter Bokt Begin Bij Jezelf) Haha!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 22:05

Nathalie schreef:
"Ik zou dat beest niet eens willen hebben!"
Nou, als ik mocht kiezen tussen Camilla en een verzorgknol die er niet uit ziet wist ik t wel! Zelfs als Camilla heel lelijk zou zijn had ik liever Camilla dan die bonte..
Maargoed. Ik zit me hier alleen maar op te fokken. Schijnheilig Clown Ik heb gezegd dat ik dat hoofdstuk afsluit en dat t gewoon ff moest omdat hun zo blij bezig waren.
Maarja ga maar lekjker verder rijden op shet en welsh atje dan zit ik over 1 jaar lekker in de ring en haal ik de 1e plaats! Haha! Haha!


kijk nath, zo begint het al weer.. jij begint weer te hakken over die bonte verzorgpony (van dacht ik Anne-Jelly). is dat nou aardig?
ookal zeg je het uit verdediging, op deze manier beginnen de echte 'ík laat je niet in jou waarde' verhalen.

en als iemand het nou leuk vind om een shetje te rijden, of gewoon blij is dat hij/zij een shet heeft, en geen geld heeft voor een dure sportpony?
dan komt 'en ik ben straks lekker eerste en de beste' ook hard aan hoor!
wie zegt dat diegene dat niet ook graag zou willen, maar blij is met wat hij/zij heeft>!?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 22:08

Nogmaals, ik sluit dit hoofdstuk af. Heb geen zin om me weer helemaal op te fokken!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 22:14

ik wil ook helemaal niemand op gaan zitten fokken, maar ik kan niet tegen dit soort opmerkingen.
jij kwetst anderen zo net zo hard al zij jou doen.

Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 22:37

Ik vind ook dat je het zelf moet weten. En je er alleen mee moet bemoeien als je er intresse in hebt, je mening gevraagt word of vind dat het ECHT niet kan(en dan moet je het wel op een 'normale' manier brengen).
Ik weet ook zeker dat er achter mijn rug om word gesmoest over mij. Je ga toch geen shet kopen als je 17 bent en lekker wilt rijden. Nou ik wel. Ik wil lekker buiten kunnen rijden en dan heb je aan een shet een perfecte pony. Hij zal nooit een echte spring, dresuur of men pony worden maar van alles kan hij wat. En dat is toevallig wat ik wil. Ik hoef niet ieder weekeind op wedstrijd om te presteren. Dus zoek ik ook een hele andere pony dan dat soort mensen.
Ik vind het prima dat veel mensen dat willen. Ik zal ze niet tegen houden. Misschien zelfs wel aan moedigen. Als zij daar gelukkig mee zijn en dat willen. Gewoon DOEN. Dat doe ik ook alleen ik met een kleine pony langs de weg.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 23:05

dus als ik maar 7 reacties krijg op een foto van mijn pony kan ik er dus van uit gaan dat de overige mensen hier op bokt mijn pony niet mooi vinden? dat is dan tohc ook niet leuk? Ik snap best dat je niet wilt zeggen van ik vind hem mooi als dat niet zo is maar dan is dat wel mijn conclusie die ik eruit haal. En ik vind ook dat je jemenig mag uiten maar tactvol bv: iemand zei van mijn pony dat ie te dik was (ok ze wist niet dat ze drachtig was maar goed) en ze zei leuke pony en alleen een beetje te rond buikie maar dat maakt niet uit want mijn pony is ok niet de dunste.
Nou dat is dna toch ook tactvol gezegt?. Vind van wel. Als je helemaal niet meer mag zeggen wat je vind komt er dus ook altijd zo'n reactie van 'leuke pony' mooi beessie' enz dan kan je dat ook niet meer geloven vind ik.

MZZL, Lotte

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-02 23:19

jamy, dat is grote onzin. We hebben 2000 nog wat gebruikers, die lezen echt niet allemaal jou topic.
En er zijn zat mensen die gewoon, zonder reden niet reageren

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 23:31

Jamy schreef:
dus als ik maar 7 reacties krijg op een foto van mijn pony kan ik er dus van uit gaan dat de overige mensen hier op bokt mijn pony niet mooi vinden? dat is dan tohc ook niet leuk? Ik snap best dat je niet wilt zeggen van ik vind hem mooi als dat niet zo is maar dan is dat wel mijn conclusie die ik eruit haal. En ik vind ook dat je jemenig mag uiten maar tactvol bv: iemand zei van mijn pony dat ie te dik was (ok ze wist niet dat ze drachtig was maar goed) en ze zei leuke pony en alleen een beetje te rond buikie maar dat maakt niet uit want mijn pony is ok niet de dunste.
Nou dat is dna toch ook tactvol gezegt?. Vind van wel. Als je helemaal niet meer mag zeggen wat je vind komt er dus ook altijd zo'n reactie van 'leuke pony' mooi beessie' enz dan kan je dat ook niet meer geloven vind ik.

MZZL, Lotte


Haha, c'est moi! Haha!

Maar goed, nu weten jullie dus hoe ik reageer, en tja, ik denk niet dat dat echt verkeerd is Verward
Zoals lotte al zegt, je kan niet de hele tijd gaan zeggen over iedereen, ow, wat heb jij een gave pony, o, wat mooi, o, wat loopt ie gaaf. Tja, het is natuurlijk wel leuk, maar om nou te zeggen dat ik er nou eerder foto's door zou gaan plaatsen, ik denk het niet... Je weet tenslotte toch al wat de reacties gaan worden.
Ik vind dus:

Geef je mening, maar bedenk van te voren of je er niemand mee kwetst!

En even over de vriendenclubjes hier, ik ben hier nog niet zo lang, maar het valt mij idd wel eens op dat er aparte groepjes zijn, als iemand uit het clubje van kees iets plaatst, zeggen de mensen van het clubje van kees, wauw wat mooi, en zeggen de mensen uit het clubje van piet gatverdamme wat lelijk.

Ik heb er zelfs al aan gedacht, dat als iedereen nou eens een andere naam zou nemen, en die aan niemand zou vertellen, hoe zouden de reacties van verschillende personen dan zijn? Want, de meeste reacties die je nu leest, zijn geen eigen meningen meer volgens mij, maar gewoon "meeloop-meningen"...
Maar goed, aangezien dit niet kan, denk ik, dat iedereen hierzo, die 'ruzie' met elkaar hebben, elkaar óf allemaal een handje geven (bij wijze van spreken Haha! ) Of niet meer (negatief) op elkaars topics reageren.
Ik denk, dat het dan al een stuk beter zal gaan!

Groetjes

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 00:19

Ach, als iemand zeg ik houd niet van tinkers als ze een foto van mijn paardje zien vind ik dat prima hoor. Maar als ze zeggen wat een bonte koe word ik boos. Maar dan ga ik niet daarom hun paard afkraken.
Ik kan echt beweren dat ik alle paarden leuk vind, dus als je mij vraagt wat vind je van mijn pony, dan vind ik hem altijd leuk!
En ik vind ook dat iemand niet te groot kan zijn voor zijn paard, iemand kan het niet mooi vinden, maar zelfs dat vind ik onzin. Je zit toch niet op je paard om mooi te zijn??? Verward
Je kan wel te zwaar zijn maar dat helemaal niemand zeggen vanaf een foto!
Dus ik vind dat jullie je allemaal niet zo druk moeten maken, elkaars pony's en elkaar niet moeten afkraken en gewoon blij zijn met je pony.
Als je iemand pony dan "niet mooi" vind (echt wat een onzin) dan zeg je toch gewoon lekker niks of wat leuk voor je dat je zo'n leuke pony hebt! Want pony's zijn altijd leuk, niet altijd mooi maar who cares?
En als jij maar weet wat je aan je pony hebt dan is het ook niet belangrijk wat anderen er van vinden lijkt mij.

Mensen die beginnen over beugels hebben zeker niks beters te doen. Kijk als iemand het nou specifiek vraagt ok, maar stop anders je energie gewoon ergens anders in alsjeblieft. Al zit iemand achterstevoren op z'n pony dat moet ie toch lekker zelf weten. Ik vind dat soort opmerkingen echt altijd overkomen alsof die persoon zichzelf even wil bewijzen...

Ach wat maakt het ook uit, hou het gewoon leuk. Kwets geen mensen en sta boven mensen die jou kwetsen.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 02:43

Jamy schreef:
dus als ik maar 7 reacties krijg op een foto van mijn pony kan ik er dus van uit gaan dat de overige mensen hier op bokt mijn pony niet mooi vinden?
MZZL, Lotte


Als ik op elk topic van ITP zou moeten reageren zou de verzorging van mijn paarden in het gedrang komen qua tijd Haha!
Daarom reageer ik alleen als het een paard is wat mij bijzonder aanspreekt of wanneer het een paard is van iemand die ik ken, soms omdat het iemand is die ik vaak voorbij zie komen in topics waar ik ook op reageer. Dat wil niet zeggen dat ik die andere paarden niet leuk of mooi vind of de mensen die het topic geplaatst hebben niet aardig maar bokt is gewoon te groot om overal op te reageren.

Dat er hier soms hatelijk gereageerd wordt geldt niet alleen voor ITP. Laatst zag ik een topic bij VMR voorbij komen waar iemand zich afvroeg of ze voor de shet waar ze net een week voor zorgde zou kiezen of voor twee haflingers waar ze ook voor zou mogen zorgen.
Iemand reageerde met de opmerking dat zij egoïstisch zou zijn omdat ze die shetlander in de steek zou laten. Dan vraag ik me ook af waarom zo'n opmerking geplaatst wordt. Het zijn kleine dingen maar vaak zie je een topic (deze niet overigens) daarna heel snel heel negatief worden. Dat vind ik jammer, iemand is aan het twijfelen en vraagt advies. Opbouwende kritiek wordt meer gewaardeerd dan puur negatieve kritiek.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 13:33

Citaat:

Haha, c'est moi! Haha!

Maar goed, nu weten jullie dus hoe ik reageer, en tja, ik denk niet dat dat echt verkeerd is Verward
Zoals lotte al zegt, je kan niet de hele tijd gaan zeggen over iedereen, ow, wat heb jij een gave pony, o, wat mooi, o, wat loopt ie gaaf. Tja, het is natuurlijk wel leuk, maar om nou te zeggen dat ik er nou eerder foto's door zou gaan plaatsen, ik denk het niet... Je weet tenslotte toch al wat de reacties gaan worden.
Ik vind dus:

Geef je mening, maar bedenk van te voren of je er niemand mee kwetst!

En even over de vriendenclubjes hier, ik ben hier nog niet zo lang, maar het valt mij idd wel eens op dat er aparte groepjes zijn, als iemand uit het clubje van kees iets plaatst, zeggen de mensen van het clubje van kees, wauw wat mooi, en zeggen de mensen uit het clubje van piet gatverdamme wat lelijk.

Ik heb er zelfs al aan gedacht, dat als iedereen nou eens een andere naam zou nemen, en die aan niemand zou vertellen, hoe zouden de reacties van verschillende personen dan zijn? Want, de meeste reacties die je nu leest, zijn geen eigen meningen meer volgens mij, maar gewoon "meeloop-meningen"...
Maar goed, aangezien dit niet kan, denk ik, dat iedereen hierzo, die 'ruzie' met elkaar hebben, elkaar óf allemaal een handje geven (bij wijze van spreken Haha! ) Of niet meer (negatief) op elkaars topics reageren.
Ik denk, dat het dan al een stuk beter zal gaan!

Groetjes

ja maar dat vind en vond ik ook heel tactvol en helemaal niet verkeerd.

maar kijk wat ik bedoelde een van jullie zei: als je alleen maar negative dingen te zeggen heb op zo'n foto kan je beter niks zeggen. Kijk ik snap heus wel dat je geen tijd heb om op alle foto's te reageren en dat niet alle mensen jouw topic lezen maar dan kanje dat toch wel gaan denken? dan is dat toch de conclusie die je eruit kunt trekken dan kan je dat beter op een andere manier zeggen vind ik. Ik weet ook niet hoe. En ja ik denk ook dat liesje gelijk heeft dat van al die groepjes enzo maar jah als je nieuwe namen zou nemen dan kom je daar op den duur toch wel achter.

MZZL, Lotte
[/quote]

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 13:56

Ik denk dat dit topic niet zo veel zin heeft. De mensen die begrijpen wat het is om anderen in hun waarde te laten doen dat al en de mensen die het niet begrijpen zullen dat na dit topic ook niet gaan doen.
Probleem op bokt is gewoon die ontzettend lange tenen van sommige mensen waardoor ze tegen elkaar aan gaan trappen en het van kwaad tot erger gaat. En de "ja, maar JIJ..."-discussie Gaaaap

Tip: koop een stel (te kleine) paardrijlaarzen, vouw je lange tenen dubbel en toon een beetje respect voor elkaar. Lachen

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:50

Cody schreef:
Tip: koop een stel (te kleine) paardrijlaarzen, vouw je lange tenen dubbel en toon een beetje respect voor elkaar. Lachen


Das nou nog es een goeie tip! Knipoog

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 13:03

ja het wordt echt zo'n eindeloze discussie.
dat deed je toen je nog in de kleuterklas zat: 'Juf hij zei dit of dat' 'ja maar zij zei dat' 'ja maar hij begon!!'
of
'ik vind je schoenen niet mooi' 'nou ik vind jou shoenen ook niet mooi want jij vind de mijnes ook niet mooi'
of
'je mag niet op mijn verjaardag komen want ik mocht ook niet op jouw verjaardag komen'

duidelijk zo??

verder zeg ik niks en ik ga me er niet mee bemoeien ook Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 13:41

Als mensen op dit paardenforum nu iets NIET mogen doen, dan is het wel elkaars paard afzeiken. Ik vind het elk paard leuk, als echte paardenliefhebber kraak ik ook geen paarden af en ik hou ook van ALLE paarden. Ik vind de liefde die iemand voelt voor zijn paard heel mooi, en ik weet dat je iemand optimaal kunt kwetsen door zijn/haar grote liefde, het paard af te kammen. Dat moet je niet doen. Ik vind bonte paarden leuk, maar dat is mijn mening. Ik hou niet zo van fjorden, maar als iemand helemaal weg is van zijn fjord en er van houdt, dan waardeer ik dat. Dat zie ik veel liever dan iemand die opschept over zijn kwpn-er maar die dat beest alleen maar heeft voor status en er verder niet naar omkijkt. Je moet jouw pony ook niet met de pony van iemand anders vergelijken Nathalie. die ander heeft misschien andere doelstellingen, een andere smaak en misschien ook een ander budget dan jij. en natuurlijk vind iedereen zijn eigen dier de mooiste en de beste. En zo hoort het ook.