Honden mishandeling!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-02 11:10

stef schreef:
begrijp me goed, ik keur absoluut niets goed, maar de cultuur is daar anders. Mensen daar zien dieren niet zoals wij ze zien.
Ze zien dieren puur als voedsel, of werktuigen.

Hiermee keur ik niks goed, begrijp me alsjeblieft niet verkeerd

die mensen moeten gewoon een keer inzien dat dieren daar niet voor zijn!!
toch..??


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 11:14

maar dat zit nou eenmaal niet in die cultuur denk ik. in china eten ze toch ook hond?? die zien honden ook niet als huisdieren maar als vlees zoals wij hier koeien eten

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 11:18

stef schreef:
niet alleen spanjaarden, maar ook in korea kunnen ze er wat van.
\
www.hondenleed.nl (waarschuwing, site bevat schokkende beelden, waarvoor ik zelf nog niet eens het lef gehad heb ze te kijken)


1e deel van de foto's heb ik bekeken, 2e deel heb ik heel snel weggeklikt.
idd Zoals Lyrik al schreef, foto's van gevilde honden. brrrr. Ondanks de waarschuwing op de site draaide mijn maag zich 20x om!
Dat je dat als mens kan doen! Lips are sealed

En wat Stef zegt is ook waar. In dat soort landen zien ze een hond (of stier, of wat dan ook) niet als leuk huisdiertje, maar als voedsel of werktuig. Wat dat betreft ben ik blij dat ik in NL woon zeg, daar hebben de meeste mensen respect voor een ander levend wezen, of dat nou mens of dier is!
Hier in NL kan tegen zoiets ook beter opgetreden worden dan in een land als Spanje waar dit soort dingen bij de traditie horen! gr!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 12:37

Maaike schreef:
maar dat zit nou eenmaal niet in die cultuur denk ik. in china eten ze toch ook hond?? die zien honden ook niet als huisdieren maar als vlees zoals wij hier koeien eten


Ja, maar wij hangen die koeien toch ook niet levend op in een boom, of zagen die beesten gewoon leven open.

Dat die cultuur daar anders is... okay. Maar ik geloof nooit dat wanneer ik in die culturen geboren was dat ik ooit op deze manier met de honden om zou gaan. Dat zou ik dus niet over mijn hart verkrijgen.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 12:51

ah ik heb net op die site gekeken, wat afschuwleijk die geraspte honden zeg! die mensen zijn absoluut gestoord en ik vind dat ze deze idiote dingen zelf maar moeten ondergaan, meer woorden heb ik hier hier voor....

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-02 13:21

Vanessa"]
[quote="Maaike schreef:
maar dat zit nou eenmaal niet in die cultuur denk ik. in china eten ze toch ook hond?? die zien honden ook niet als huisdieren maar als vlees zoals wij hier koeien eten


Ja, maar wij hangen die koeien toch ook niet levend op in een boom, of zagen die beesten gewoon leven open.

Dat die cultuur daar anders is... okay. Maar ik geloof nooit dat wanneer ik in die culturen geboren was dat ik ooit op deze manier met de honden om zou gaan. Dat zou ik dus niet over mijn hart verkrijgen.
[/quote]
ja dat is waar!!
wij behandelen die beesten nog een beetje met "respect".

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 21:37

Nou, dan moeten ze die cultuur toch veranderen, cursussen geven aan die mensen dat dieren ook gevoel hebben!!! Ik vind dit zoooooo walgelijk!!! Die mensen kunnen toch ook nadenken!!!?

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-02 21:46

buitenzorg schreef:
brrrr. Ondanks de waarschuwing op de site draaide mijn maag zich 20x om!

ik heb het lef nog niet gehad om daar te gaan kijken, en dan ben ik ook niet van plan ook!!!
dan wil ik steeds opnieuw iets voor die beesten doen maar je kan niks doen!!! Frusty Frusty Frusty Verdrietig Verdrietig Verdrietig
alleen maar wachten tot die DOMME mensen daar eindelijk is inzien dat die beesten ook gevoel hebben!! Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 22:24

Lyrik"]
[quote="Vanessa"][quote="Maaike schreef:
maar dat zit nou eenmaal niet in die cultuur denk ik. in china eten ze toch ook hond?? die zien honden ook niet als huisdieren maar als vlees zoals wij hier koeien eten


Ja, maar wij hangen die koeien toch ook niet levend op in een boom, of zagen die beesten gewoon leven open.

Dat die cultuur daar anders is... okay. Maar ik geloof nooit dat wanneer ik in die culturen geboren was dat ik ooit op deze manier met de honden om zou gaan. Dat zou ik dus niet over mijn hart verkrijgen.
[/quote]
ja dat is waar!!
wij behandelen die beesten nog een beetje met "respect".
[/quote]


ja dat is hier dus heel normaal. in nederland zijn we zover dat we doorhebben dat beesten ook gevoel hebben. in spanje dus blijkbaar niet. helaas.
en in china hangen ze ook geen honden in de boom, dus wat dat betreft gaat je vergelijking niet helemaal op. Spanjaarden zijn gewoon rare mensen moet je maar denken. wie martelt er nou een dier wat keihard voor ze gewerkt heeft, supermooi is en nog lief ook.
ik zal t nooit gaan begrijpen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-02 23:02

maaike schreef:
en in china hangen ze ook geen honden in de boom

nee maar ze slaan die beesten dood met een knuppel of een stok, en dan raspen ze die huid eraf, sommige leven dan nog!!
dat vind ik even erg hoor!!! Verdrietig Frusty Extreme duivel

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 13:07

Tja, het is allemaal te walgelijk voor woorden, helaas zit het in de cultuur van deze mensen dus snel veranderen zullen ze niet Boos! Ik heb alle foto's met afschuw bekeken, maar ik vindt het goed dat ze er foto's van laten zien!

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 13:22

Ik vind het gewoon ronduit walgelijk hoe sommige mensen met dieren omgaan. En ook in eigen land hoor! Hoe vaak hoor je wel niet dat honden of andere dieren zwaar verwaarloosd of mishandeld worden aangetroffen????? Misselijk

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 20:05

Ik wil zo graag wat doen!!! Ik vind het zooooooooo erg!!! Ik kan er echt niet tegen, arme dieren!!!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 20:27

Lyrik"]
[quote="maaike schreef:
en in china hangen ze ook geen honden in de boom

nee maar ze slaan die beesten dood met een knuppel of een stok, en dan raspen ze die huid eraf, sommige leven dan nog!!
dat vind ik even erg hoor!!! Verdrietig Frusty Extreme duivel
[/quote]

ik heb ook nooit gezegd dat ik t niet erg vind! ik zou de laatste zijn die dat zegt! waarom denk je anders dat ik zo ontzettend vóór Stichting Greyhounds in Nood ben?? niet omdat ik t zo geweldig vind wat ze in spanje met die honden doen, echt niet! Maar ik snap wel dat het daar de cultuur is waarom ze zoiets doen, dat wil niet zeggen dat het mág. het is moeilijk om die mensen die dat doen bij te brengen dat honden ook gevoel hebben denk ik. daarvoor is stichting Greyhounds in Nood er ook, om die mensen dat duidelijk te maken en honden te redden

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 20:36

Vreselijk zeg, dat mensen zoiets kunnen doen!
Ik weet wel wat ik zou doen als ik een hond in een boom zag hangen; hem eruit halen en de mensen die dit doen ervoor in de plaats hangen! Echt, ik walg van zit soort mensen! Misselijk

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 12:21

gewoon spanje als vakantieland boycotten, dat kunnen we wel doen. Maarja, vinden nederlanders dat belangrijk genoeg?

De hond is de betere mens

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 06:20

D`r is gewoon geen beginnen aan. Er is al zoveel leed op de wereld. Maarja als mensen niet willen veranderen dan doe je er weinig aan he! Het is hun land en zij vinden het normaal en wij vinden het afgrijslijk. Maar ik vrees dat er niets is wat ze kan stoppen. Een mens kan een behoorlijk gruwelijk beest zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Camino_S, daanbrego, horzlover, jufjuf, Juniores, Lau07, lina1998, Mars, Megane, MightyMike, Vaiqua, VixillHedinn, Wenta en 185 bezoekers