Welke regio van Nederland gaan wonen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 10:17

joostvangestel schreef:
Volgens mij is Zeeland ook heel goedkoop.. Ook wel dicht bij het strand Lachen Werk is een ander verhaal...


Ik woon sinds nov. in Zeeland, en idd liggen de huizenprijzen hier redelijk laag. Maar ook dat wordt ontdekt door alle ''import'' (zoals wij ook zijn) en gaan de prijzen hier ook omhoog.

Maar hoe dichter bij het strand, hoe duurder het weer wordt.
Ik zit op ong. 45 km van Renesse af, dus als je naar het strand wil, zal je toch een trailer moeten hebben.

Nu staat bij ons in het dorp een boerderij te koop, land en stallen (hebben paarden gestaan, weet verder niet hoe het er uit ziet van binnen), en ik geloof voor iets van 8 ton (guldens dan), maar da's de prijs van een tijdje terug en het huis staat al een jaar te koop!

En idd zoals Joost zegt, werk vinden in Zeeland is moeilijker. Mijn man werkt gewoon in Rotterdam (is 40 min. met de auto). Eerst woonde we in Zuid en van Zuid naar Noord Rdam kost je ook nog min. 25 minuten! Dus zoveel langer rijdt hij niet!
Ikzelf ben full-time moeder, en ga weer werken als Robin 4 is (dus naar school gaat), maar zal dan ook wel moeten uitwijken naar Rotterdam of Bergen op Zoom.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 10:45

Ik zou later op de Veluwe willen wonen, maar er zijn vast nog meer mooie plekken in Nederland. Noord Holland is best leuk hoor, maar ik wil later toch meer in een bosrijke omgeving wonen.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-02 10:48

Tjee... ik ben dus niet de enige met zulke plannen! Haha!

Financieel gezien is het oerstom van mij geweest dat ik een paar jaar geleden geen huis heb gekocht maar ben blijven huren. Zeven jaar geleden kosten de tussenwoningen hier in de buurt 2 ton, nu 5 ton..... Dat had een leuk beginkapitaaltje kunnen zijn voor een ander huis in een goedkopere regio!

Aangezien ik het gewoon verdom om 5 ton neer te leggen voor een rijtjeshuis met een tuin van 20 vierkante meter en daarbij behoorlijk wat pensiongeld betaal voor mijn beide paarden, zou het wel snugger zijn om die 5 ton te besteden aan een huis waar mijn paarden ook kunnen staan. En ik rij heel graag buiten, dus uitrijmogelijkheden moeten er echt wel zijn, dus niet alleen maar polder! Dat is dus ook de reden dat ik het niet hogerop in Noordholland ga zoeken (boven de bomengrens noemen wij dat Haha! )

Met Funda ben ik al in groningen en friesland op zoek geweest, vooral in groningen vond ik de prijzen heel laag. Drenthe helaas niet.... Boos!

Ik ga al jullie tips eens nalopen, meer tips zijn uiteraard welkom!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 11:02

De veluwe vind ik ook een fantastisch mooi gebied maar ik vind het een beetje jammer dat een groot deel van de mensen daar streng gereformeerd is. Dat is natuurlijk helemaal hun eigen zaak maar als ik op weg naar Kootwijkerbroek ga voor tinkerland op een zondag sta ik regelmatig ergens vast omdat de kerk uitkomt. Ik voel me daar gewoon niet zo prettig bij.
Hier in Limburg is het grootste deel katholiek en daar kan ik me een stuk beter in vinden. Hier wordt de kermis gezegend en op dierendag in een kerk in de buurt alle dieren. Dat is misschien wel een beetje maf maar wel leuk Pling
De mentaliteit is hier gewoon wat losser dan in het gebied rond de veluwe.
Het Bourgondische Zwitserlevengevoel zeg maar *LOL* *LOL*

En we hebben hier fantastische bossen. Ik kan België inrijden dwars door de bossen en in het stuk tussen Weert en Eindhoven (bij Budel) kan je eindeloos rijden (en verdwalen ben ik achter gekomen Haha! )

wietske
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-11-01
Woonplaats: noordbergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 14:55

Wat zou je zeggen van Friesland.hier bij ons op het dorp staat nog een leuke vrijstaande woning te koop, 50are grond en 5 minuten van een mooi natuurgebied met allemaal ruiterpaden, prijs 230.000 euro.
Er moet nog wat aan vertimmert worden maar je kunt er zo eerst wel in.
Anja

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 17:26

De kop van Noord-Holland is ook niet alles nee...Ik zit wel dicht bij het strand/duinen en een miniparkje, maar dat raak je ook zat! Strand is af en toe leuk, maar elke week...Maar waarschijnlijk is dat met het bos ook zo *LOL*
En de prijzen liggen hier hoog! Om van de geweldige bevolking van de Noordkop nog maar niet te spreken...Haha!

Ik zou hier ook wel weg willen!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 19:24

Percy schreef:
De veluwe vind ik ook een fantastisch mooi gebied maar ik vind het een beetje jammer dat een groot deel van de mensen daar streng gereformeerd is. De mentaliteit is hier gewoon wat losser dan in het gebied rond de veluwe.
Het Bourgondische Zwitserlevengevoel zeg maar *LOL* *LOL*

En we hebben hier fantastische bossen. Ik kan België inrijden dwars door de bossen en in het stuk tussen Weert en Eindhoven (bij Budel) kan je eindeloos rijden (en verdwalen ben ik achter gekomen Haha! )


Henk en ik zijn jaloers op de Limbolanders, maar wij gaan in de toekomst zeker weten die kant op. We denken wel dat het Belgie wordt *LOL* Eerst hier de boel opknappen en een goede prijs voor krijgen en dan zijn we weg hier, op naar de bossen. Lovers

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 19:30

Mijn ouders hebben dus hetzelfde probleem. Die willen nu eigenlijk perse naar Belgie omdat je daar kan kopen wat je hier 2 keer zoveel kost. Nadeel voor mij is dan alleen wel, omdat ik off. nog thuis woon, ik dakloos ben. Of mag een werkgever je niet ontslaan of afwijzen vanwege je woonplaats?

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 20:50

Prima plan Miek,
met een extra stalletje waar mn horse in de vakanties kan komen logeren samen met mij!! Haha!
Drente is inderdaad niet goedkoop meer.
Je zult wat hier al meer id gezegd Gronningen en Zeeland moeten opzoeken. En volgens mij ook Friesland maar dat weet k niet zeker!!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 09:04

En Texas? Schijnheilig Voor een reclamepraatje moet je bij Joost zijn.. Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 10:02

Ik wil wel naar Texas maar mijn vriend hangt nogal aan zijn familie hier. Ik ook wel maar dat wil niet zeggen dat het er mij van zou weerhouden om naar een ander land te gaan. Ik vind het wel triest dat Nederland zo dichtbevolkt is dat nederlanders moeten uitwijken naar het buitenland willen ze een beetje mooi wonen. Belgie is inderdaad ook stukken goedkoper, wij wonen vlakbij de belgische grens, bossen zijn er ook volop in het kempengebied.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 10:59

Hoi, sinds wanneer hebben we Texas, Belgie en Duitsland bij Nederland ingelijfd? Ik geloof dat we een beetje overboord gaan hier. De wereld sterft inderdaad van de leuke regio's, dus daar gaat dit niet over.

Als je plant waar je wil wonen, moet je dus eerst een doelstelling hebben. Wil je kids? Moeten die naar school? Wil je werk? In welk vakgebied? Wil je hobbies? Wil je een flatje, rijtje of vrijstaand of een huis met grond? Nogal wat keuzes om te maken.

Mijn persoonlijke paradijs is Zuid-Oost Brabant. Leuk, maar goed, dan moet er ook wel een leuke baan bij passen aangezien ik de zaak ook moet bekostigen. In de Telecommunicatie is de spoeling dan vrij dun. Als tweede keus Limburg. Kans rondom Maastricht is al wat groter om een baan te vinden. Drente zou heel leuk zijn, ik geloof dat er nog wel wat in Emmen zit. Zeeland is ook leuk, maar de vraag is hoe gemakkelijk ik geaccepteerd zou worden op het Zeeuwse platteland (heb ooit eens een vriendin daar gehad..).

De randstad: ik ga 10000 maal liever naar Texas dan de randstad. Kunnen we daar niet een muur omheen zetten? De rest van Nederland is wel te doen. Meestal moet je eerst wat aan je Nering doen, en daar dan de paasei naar zetten. Ik woon nu niet in Nederland, omdat ik daar dus niet de mij bijpassende baan met het benodigde salaris gevonden heb...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 12:16

Bij een flatje of rijtje is het lastig paarden houden Haha!

Maaar als je geld te veel heb moet je lekker in het gooi gaan wonen,
niet te druk,
maar ook niet uitgestorven,
overal dichtbij,
mooie bossen,
veel wedstrijden,
veel paardenvolk.

Perfect gewoon!
Op het prijskaartje afgezien dan...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 12:46

Ja maar joost, als ik KON kiezen koos ik ook voor de Veluwe! maar feit is dat Stefan bij Arnhem werkt, die regio te duur is voor wat wij willen en dus naar Duitsland willen. Wij willen ergens wonen met veel bos, beetje land aan huis voor de paarden, en natuurlijk omringd worden door ander paardenvolk als het effe kan. Je moet roeien met de riemen die je hebt.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-02 13:11

Ja, de Veluwe is natuurlijk ideaal, gigantische brede kilometerslange ruiterpaden.... Zwijmel zwijmel... De prijzen liegen er echter niet om, dus dat houdt voor mij even op.

Doelstelling: paarden aan huis, uitrijmogelijkheden, rust, ruimte en BOMEN! Haha! Veel bomen alsjeblieft.... Lachen
Ik zal een baan moeten zoeken in de omgeving, ben niet te beroerd om iets compleet anders te gaan doen (als we toch de hele boel omgooien, kan dat ook wel!), moet wel een beetje leuk verdienen, anders kan ik het nog allemaal niet betalen.

Ik ben op Funda aan het zoeken geslagen en heb zoveel leuke plekken ontdekt in Friesland, Drenthe, Groningen en een enkele in Zeeland. Voor die prijzen koop je hier in de regio een leuke flat.

O, enne: kids wil ik niet! Haha!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 14:57

joostvangestel schreef:
Als je plant waar je wil wonen, moet je dus eerst een doelstelling hebben. Wil je kids? Moeten die naar school? Wil je werk? In welk vakgebied? Wil je hobbies? Wil je een flatje, rijtje of vrijstaand of een huis met grond? Nogal wat keuzes om te maken.
.


Nou als je de dertig gepasseerd bent, heb je die keuzes wel gemaakt hoor Joost. Het is hier geen schooltje! Gaaaap

Nou Mieke, succes met je keuze! Misschien worden we nog wel eens buurtjes Lachen wij zijn nl. ook maar (weer) eens aan het rond koekeloeren!
Aan de ene kant vind ik "onze" polder ook wel weer wat hebben, maar ja inderdaad een leuk bos om te crossen zou ook leuk zijn. Verder heb je hier in de polder weinig last van dazen etc. in de zomer, ook de zomer-exceem-veroorzakende-mugjes komen hier weinig voor, in tegenstelling tot bosrijke omgevingen...

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 15:04

Dazen heb je hier idd in overvloede. Zoals afgelopen zomer als er een hele meute stieren de stal komt ingedenderd met de staarten recht omhoog omdat er een paar daasjes vlogen (en landden). Stomme runderen willen dan met z'n allen tegelijk door 1 deur en dat past niet. Gevolg: gebarsten ruiten door de hele stal heen Frusty . Maar nu zijn ze sinds eerverleden week weg en de biefstukjes waren jammie Vork .

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-02 15:54

Op dit moment zit ik wat stal betreft heel gunstig hoor, vlakbij bos, duin en strand. Helaas stikt het hier ook van de dazen!

Maar midden in de polder zie ik niet zo zitten, graag wat bos in de buurt!

Ik denk dat het straks een enorm Boktdorp gaat worden ergens vlakbij ruiterpaden: Sibold, Cowgirl, Miseryfox, christa en ik.... nog meer gegadigden? Haha!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Ikke heb ervaring !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 16:01

Ik woon ook pas een heel klein jaartje in het noorden !!

Ik woonde altijd bij mijn ouders in Beek (dit ligt bij Maastricht) en heb 2 jaar geleden mijn vriendje leren kennen. Toen ik klaar was met mijn opleiding in maastricht ben ik mijn grote liefde achterna gegaan naar Amsterdam !!!

Toen we in september onze woning uit werden gezet (onderhuur) moesten we heel snel een huis kopen. En nu wonen we al weer 4 maanden in Zaandam !

Jaja, het is een behoorlijke verandering, maar voor de liefde ga ik ver. Mijn paard heeft vanaf mei tot november nog gewoon bij mijn ouders op een manege gestaan en er heeft een heel goede vriendin van mij voor gezorgd. Wel kwam ik bijna ieder weekend (jaja, ieder weekend 7 uur in de trein om m'n paardje te zien en te rijden) naar hem toe.

1 keertje kon ik een maand lang niet naar hem toe; toen had ik echt regelmatig de neiging om zomaar in de trein te stappen om naar hem toe te gaan !! moeilijk hoor om je lieve knuffel zo erg te missen.
Maar inmiddels staat hij weer bij me en kan ik bijna iedere dag naar hem toe...

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 16:03

uhhhhh, ik wil me nregens mee bemoeien hoor maar Zaandam ligt, lag altijd, in het westen. Tong uitsteken

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Re: Welke regio van Nederland gaan wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 16:19

Mieke schreef:
Ik ben Noordholland behoorlijk zat en loop al een tijdje rond met plannen om naar een andere regio of provincie te verhuizen. En dan graag mijn paarden aan huis natuurlijk! Haha!

Nou ben ik niet schathemeltjerijk, dus is mijn vraag, welke regio van Nederland is naar jullie mening geschikt om een leuk huis te kopen waar de paarden aan huis kunnen staan, waar je goede uitrijmogelijkheden hebt?

Groningen is goedkoop, maar hoe zit het met de rest van Nederland?

Wie heeft trouwens ervaring in het verhuizen van de ene kant van Nederland naar de andere?


Owww, ik wou dat mijn ouders er zo over dachten!
Mijn moeder kan zo overgeplaatst worden naar die plaatsen, en toch wilt ze hier blijven Verdrietig Frusty
Hoe kan ik dr overhalen ?!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 17:36

Roos schreef:
uhhhhh, ik wil me nregens mee bemoeien hoor maar Zaandam ligt, lag altijd, in het westen. Tong uitsteken

Voor iemand die in Zuid-Limburg woont, is Zaandam dus al "Het Noorden", Groningen (is voor mij "Het Noorden") zal dus voor haar "Het Hoge Noorden" zijn.... Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 17:48

Klopt Sibold, voor mij is alles boven de grote rivieren het noorden, grinnik. En al helemaal in het westen.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 21:33

Hmm, ik ben heel blij met m'n ouders die dit huis al hadden voor ik geboren was....ik woon op het Drentse platteland in een heuse boerderij (maar een boerderij zonder boer, even voor de duidelijkheid).
Als je richting het Noorden wilt en je wilt ook nog bos, dan is Drenthe op zich het meest logisch. In Friesland hebben ze wel meren maar weinig bos, in Groningen is het ook vrij kaal. Drenthe heeft supermooie bossen, hoewel naar mijn idee er steeds meer van die belachelijke verharde (fiets)paden door allerlei bossen gelegd worden, niet mooi en niet handig voor ons als ruiters.
In Drenthe zijn de prijzen voor 'buiten'huizen idd wel vrij hoog. Het huis van onze buren (ruilverkavelingsboerderij met bedrijfsschuren) staat te koop, is wel te vinden op www.schelhaas.nl geloof ik.
(Beilen, Vorrelveen 10)