Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ikke schreef:Ik ben er niet tegen. In sommige gevallen heb je geen keus en soms zijn dierproeven gewoon heel leuk. Helaas gaat het ook wel eens mis en gaan de jongen dood.
Dit zijn namelijk ook proefdieren. Helaas is een van de veulens onlangs dood geboren.
parouscha schreef:
En dat noem je dan leuk?
ikke schreef:Ik ben er niet tegen. In sommige gevallen heb je geen keus ensoms zijn dierproeven gewoon heel leuk. Helaas gaat het ook wel eens mis en gaan de jongen dood.
(foto weggehaald)
Dit zijn namelijk ook proefdieren. Helaas is een van de veulens onlangs dood geboren.
ikke schreef:parouscha schreef:
En dat noem je dan leuk?
Zeg ik dat dan? Het is helaas natuur dat er soms een veulen de geboorte niet overleeft. Aangezien het veulen waarschijnlijk laat in de avond is geboren was het de volgende dag bij de eerste inspectie dood. De rest doet het overigens prima, ook de veulens.
Het gaat goed met de dieren en met de proef die ze uitvoeren (begrazingsstudie)
Casca schreef:
Dat zeg je toch in het eerste stuk wat je schreef!
fluffie schreef:ik ook helemaal tegen... Ik heb er juist een video over gezien en dat was echt afschuwelijk! Dieren zitten ook helemaal anders in elkaar dan mensen, als er dan medicijnen "goed" bevonden zijn door tests op dieren, wilt dit nog niet zeggen dat dit ook goed is voor mensen.... En ik vind ook de manier waarop ze proefdieren behandelen (dit kan nu misschien al beter zijn) echt niet kunnen! Ze worden in kleine kooitjes gestoken en geslagen als ze te veel herrie maken! Deze video was wel al van enkele jaren geleden, maar volgens mij komen deze dieronvriendelijke praktijken nog altijd voor