Wat vinden de bokkers van bont?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat vinden jullie van bont?

nee, vind ik absoluut niet kunnen
44 (100%)

Totaal aantal stemmen: 44


skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 15:40

Dan heb ik de vraag verkeerd begrepen haha... ik dacht dat jullie bedoelden de bonte paarden, dus heb ik op ja dat moet kunngen gestemd.

Maar nu zag ik opeens dat het om een bonte jas ging en vind ik dat het echt niet kan! Dieren dood maken om van hun vel bond te maken!

Boos! dat kan toch niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 16:44

Ludo schreef:
Een meisje van onze school heeft ook bont en elke keer als ik haar zie dan denk ik aan die arme zeehondjes en ik durf niet eens naast haar te gaan zitten, laat staan het zelf te dragen!

Ik weet niet in wat voor illegale winkel zij dat bont gehaald heeft, maar zeehonden bont is echt niet te krijgen in gewone winkels.

Citaat:
Absoluut Tegen Bont!!!
Al die dieren in kleine kooien, steeds maar meer en maar dood maken die beesten

En alle vogels en konijnen dan.
Die zitten ook in een kleine kooi.
En de meeste kinderen spelen een week met het konijntje en dan is ie niet leuk meer en dan mag het beessie 24/7 in het kooitje zitten in zijn eigen mest want het is elke dag vechten wie hem moet doen.
Misschien had het beestje dan beter dood kunnen zijn dan x jaar wachten op de dood zonder aandacht en beweging.

Citaat:
meer informatie vind je op: www.bontvoordieren.nl

Dit zijn wel mensen die verantwoordelijk zijn voor het loslaten van nertsen.
Die elkaar dood vechten, dood gereden worden of vervolgens dood verhongeren. Langzame dood dus

En een paar jaar geleden hadden ze nog zo'n "slimme" actie.
Het midden in de nacht gewapend met een zaklamp en verfbus de dieren onder spuiten.
Maar ja, ze zijn niet zo slim want iedereen weet dat in het donker een dier naar het licht kijkt.
Moet ik nu nog verder uitleggen waar de verf terecht is gekomen ?
Deze beesten moesten de dag daarop als nog afgemaakt worden door de erge pijn die ze leden.
Is dit nu diervriendelijk of ben ik nu zo'n muts.
Maar deze "kleine" foutjes zetten ze niet op hun site.

Citaat:
Ik ben dus niet tegen bont, mits het dier ervoor gefokt is en in NL is gehouden. Die oostblok pelsdieren hebben het slecht, dus verbied het in NL en verplaats de hele handel daar heen zou ik zeggen. Weer een typisch staaltje van Nederlandse kortzichtigheid

Dat vind ik nu ook.
Zolang er vraag blijft word er gefokt.
Je moet dus bij de kopers zijn van bont om het te stoppen, niet bij de fokker.
Hier in NL zitten de dieren wat welzijn betreft echt het beste.
Laat je fokkers hier stoppen worden de nertsen gewoon in Polen of zo gefokt, en daar word nergens naar gekeken.
Laat ze eerst in de rest van de wereld maar eens een goed beleid maken voor het welzijn van dieren.
Dan heb je veel dierenleed verholpen.


En doordat leer anders gelooid word zitten er geen haren meer op net zoals bij bont. Dus ziet het er anders uit.
Maar zou het hetzelfde bewerkt worden had iedereen nu ook schoenen, zadels enz. met koeien print.
Dus het is voor een groot deel het oog.

En denk nu niet dat ik een promotor van bont ben, maar zomaar roepen ik ben tegen zonder de echte feiten te weten is ook raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 19:06

runningkawa schreef:

Citaat:
meer informatie vind je op: www.bontvoordieren.nl

Dit zijn wel mensen die verantwoordelijk zijn voor het loslaten van nertsen.
Die elkaar dood vechten, dood gereden worden of vervolgens dood verhongeren. Langzame dood dus

En een paar jaar geleden hadden ze nog zo'n "slimme" actie.
Het midden in de nacht gewapend met een zaklamp en verfbus de dieren onder spuiten.
Maar ja, ze zijn niet zo slim want iedereen weet dat in het donker een dier naar het licht kijkt.
Moet ik nu nog verder uitleggen waar de verf terecht is gekomen ?
Deze beesten moesten de dag daarop als nog afgemaakt worden door de erge pijn die ze leden.
Is dit nu diervriendelijk of ben ik nu zo'n muts.
Maar deze "kleine" foutjes zetten ze niet op hun site.


Dit zijn GEEN acties van Bont voor dieren! Bont voor dieren richt zich vnl op voorlichting en promotie. De groep die wel verantwoordelijk is voor het vrijlaten van nertsen e.d. is 'het Dieren bevrijdingsfront'. Het Dieren bevrijdingsfront is een kleine ondergrondse beweging die harde actie voert tegen misstanden tegen dieren waarbij ze vaak illegale wegen bewandelen. Ze hebben ook grote bekendheid gekregen door inbraken in proefdier laboratoria die primaten houden. Bont voor dieren heeft hier absoluut niets mee te maken!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 14:41

HAHAHA!! Dat verhaal van die konijntjes en die nertsen!! Laat ik je even uit de droom helpen: het leven van nertsen in de Nederlandse fokkerijen gaat NIET over rozen. Ik ben er geweest en hoezo grote hokken? Honderden krijsende beesten zónder speeltje in hun box, op gaas met een klein houten hokkie zo groot als een brievenbus met stro, dat gooien ze in de verveling naar buiten, dat valt dan weer door het gaas….en o ja als afleiding krijgen ze wel een hap vreten (soort slobber) óp het gaas gekwakt want dan zijn ze even bezig het er door heen te peuzelen…

Je kan alles echt niet zo simpel met elkaar vergelijken. Ik ga niet oordelen over mensen die in een land leven waar het –30 graden is. Maar hier in Nederland is het dragen van bont niet nodig en puur luxe. Het eten van vlees kan je nauwelijks vergelijken met het dragen van bont hier, dus hoezo hypocriet? Dat zeggen is voor mij een makkelijk excuus om je er van af te maken. En als je dan toch het konijntje eet, tja, gebruik dan ook maar zijn vacht, hoe beter je hem gebruikt hoe minder zinloos zijn dood is! Maar juist die afschuwelijke nertsfabrieken…breek me de bek niet los!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 15:24

Lot schreef:
HAHAHA!! Dat verhaal van die konijntjes en die nertsen!! Laat ik je even uit de droom helpen: het leven van nertsen in de Nederlandse fokkerijen gaat NIET over rozen. Ik ben er geweest en hoezo grote hokken? Honderden krijsende beesten zónder speeltje in hun boxpeuzelen…


Ik ben er ook geweest
En ze leven zeker niet luxe, maar kun je je dan voorstellen hoe ze in de Oost blok landen zitten.
Dan is het daarmee vergeleken hier een hotel.
Ik weet verder ook niet wanneer jij er voor het laast bent geweest maar sinds 2 jaar zijn de kooien eens zo groot geworden en sinds een jaar of 3 is een speeltje in Nl (is ook het enige land) dan ook echt verplicht.

En zolang er vraag is blijft er gefokt worden.
Laat dat dan in landen doen waar er hoge controle is.
En mocht je het in alle landen verbieden dan word het illegaal en dan is er geen controle meer.
Dan is het eind echt zoek.