Geprik door blinde daas.. wat aan te doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: Geprik door blinde daas.. wat aan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 11:46

Ben 3x gestoken paar weken geleden (toen het zo warm was) tja die beesten komen af op paarden.

Ben zelfs achtervolgd door een zwerm toen ik samen met mijn pony langs een struik reed!! In volle galop zijn we er vandoor gegaan.

Maar ze steken door alles heen. Ik ben zelf in mijn been spier gestoken en kon mijn been bijna niet meer buigen. Er is helaas erg weinig aan te doen. Azijn helpt maar heel even. Het duurt een paar dagen tot een week tot de bulten wegtekken. Regelmatig koelen met ijs wil wel helpen maar je lichaam moet het gif en de zwelling zelf verwerken. Alle middelen die er van buitenaf opsmeert zijn bedoelt voor muggen en gewone insecten. Ze helpen even tegen de jeuk en daarna niet meer.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Geprik door blinde daas.. wat aan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:55

GRRRRRRRRRRRr... ik heb aantrekkingskracht op die dingen...
Ik heb weleens 20 plekken op een been als ik even met blote benen door de bos ofzo loop!
En het ergste ik heb er ook nog allergie voor!

Dus ik krijg elk jaar van de Dokter preventief medicijnen die geen fiets helpen.

Maar ik word dus altijd lek gestoken, ik kan niet eens met ponykamp (ben begleiding) mee als we gaan zwemmen, heb het 1 x geprobeert!
Ik was nog geen 5 minuten in het water en had al 7 steken rond mijn buik en schouders,, (de rest zat onder water)