cv

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rataplie
Berichten: 147
Geregistreerd: 01-02-04

cv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-05 23:53

Een klein vraagje:

Bij het opstellen van mijn CV (inschrijven in interimbureau voor vakantiejob) zou ik graag hebben dat mensen er rekening mee houden dat ik stotter bij stressmomenten (dus geen telefonisch werk enz)... Ik ga het wel bijvertellen aan de mensen van het interim maar misschien is het het best dat ik het ook op de CV zet, onder welk 'rubriekje' zou ik dat dan het beste doen? ('vaardigheid' kan ik het niet echt noemen )


Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Re: cv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 00:06

Het idee van een interimbureau/ uitzendbureau of wat dan ook, is het toch de bedoeling dat ZIJ de juiste banen er voor jou uit filteren?
Ik zou het helemaal niet op je CV zetten, maar dit even persoonlijk of via een mailtje aan het desbetreffende bureau melden.
Curriculum Vitae betekent niets meer dan "levensloop" volgens mij, dus het is het beste als je in een bepaalde volgorde jouw opleidingen / werkervaring meldt. Op een CV hoort dus niet thuis dat je stottert in stressituaties of last hebt van buikpijn als je kruiden hebt gegeten of niet kan slapen na koffie Clown
Mocht je toch een baan aangeboden krijgen als telefonisch verkoper o.i.d. zou ik nogmaals contact opnemen met het bureau en dit nogmaals melden.

Partir, c'est mourir un peu

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: cv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 09:30

Ben het helemaal met Nicolletje eens, en je kunt tohc bij het uitzendbureau aangeven wat voor werk je wel of niet wilt doen? Lachen

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: cv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:51

zeker niet vermelden ook niet in je brief! Het cv en de brief zijn ervoor om je binnen te krijgen in het bedrijf. Je moet nooit negatieve dingen op je visitekaartje zetten. In een gesprek komen dat soort dingen vanzelf wel aan de orde. En zelfs dan zou ik het alleen melden als je ook echt dit soort werk moet gaan doen.

Verder kan je het laten weten aan het bureau. Maar kijk eerst naar het soort werk dat je moet gaan doen. Niet meteen al melden. Anders kunnen ze gaan denken dat je altijd zo praat en nemen ze je zeker niet aan.

knightloekie

Berichten: 2799
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Limboland

Re: cv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:20

ik heb geen idee.. Ik denk dat ik het ook niet zou vermelden en het in het sollicitatiegesprek met een bedrijf vertellen..
Echt 99% gaat vragen: wat zijn je goede eigenschappen en wat zijn je slechte eigenschappen.. Dan kun je daar mooi vertellen dat je stottert in stress momenten.
Dan hebben ze je een eerlijke kans kunnen gegeven en je kunnen zien. Dus dan hebben ze je niet bij voorbaat al niet laten komen omdat je stottert.. Knipoog en heb jij een eerlijke kans gekregen net zoals iedereen

Mama van Sophie ~ 24-08-2006 ~ en Jule 04-04-2008 ~

daffodil

Berichten: 10429
Geregistreerd: 12-11-03

Re: cv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:22

Niet vermelden, wel melden bij bureau omdat ze dan rekening kunnen houden met het soort werk. Als ik op mijn cv zou vermelden dat ik migraine heb en daar soms wel twee drie keer per maand niet door kan werken, zou ik nooit meer aangenomen worden!!!

NotNice

Berichten: 1231
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Rotterdam e.o.

Re: cv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:46

niet melden, en niet zeggen als het niet nodig is!
het is al zo moeilijk een baan te vinden, je moet je negatieve punten positief brengen.

Wat is voor jou een stress-moment?
Als je het al hebt als je een vreemde aan de telefoon krijgt? dan is het handig om geen call-center-baantjes te nemen (en wel aan het bureau te melden dat je daar last van hebt)

mijn website!
Do not meddle in the affairs of Dragons for you are small and crunchy and taste good with ketchup!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Re: cv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:56

Zou het er sowieso niet op zetten - dan weet je zeker dat je niet uitgenodigd wordt. Doe je het tijdens soll.gesprekken ook? En ligt eraan hoe erg. Vaak is er wel eea aan te doen (bijv. cursus) - ken iemand die het heeel erg deed en er echt bijna vanaf gekomen is.

Kyona is een lieve JRT. Met als hobby's: lange wandelingen maken, met de bal spelen, muizen/fazanten jagen, kluiven op schoot en naar REX kijken

Rataplie
Berichten: 147
Geregistreerd: 01-02-04

Re: cv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-05 11:35

Bedankt voor jullie goede raad allemaal! OK dan! Is inderdaad niet zo verstandig iets negatiefs over jezelf in een CV te schrijven...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amarins2, IASCrawler, LouLi, Mo_86, MyWishMax, SemrushBot, shadowstar en 38 bezoekers