Politiek-leek... hoe weten wat te stemmen??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Politiek-leek... hoe weten wat te stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-02 21:13

Kijk, natuurlijk pik ik wel eens een journaaltje mee of lees ik de krant. Maar eerlijk gezegd weet ik niet veel van politiek. Mag dit jaar voor het eerst stemmen, en tsja.... nu weet ik dus niet op wie. Ik wil graag mijn eigen onafhankelijke mening vormen (oftewel, voorbeeld: kies niet nav uitspraken van Fortuin juist wél of níet voor LN)

Misschien vinden jullie dit een hele domme vraag, maar:
Hoe kom ik er nou achter waar welke partij voor staat? Wat voor plannen ze hebben, welke richting ze op willen? Moet me nl nu toch maar eens verdiepen, voor ik mn stemmetje zomaar ga vergeven... Haha!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 21:18

Daarvoor hebben alle partijen een verkiezingsprogramma....
Of hoe heet zo'n ding (ik ben ook leek Haha! ) Daarin kan je lezen waar ze voor staan. Die dingen zijn vast wel via internet op bv www.cda.nl op te vragen.
Succes met je keuze

:evaw:

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 21:19

De meeste partijen hebben hun verkiezingsprogramma wel op een site staan, dan kan je eens zien wat het meest aansluit bij jouw visie.
Door de politieke vraagstukken in de kranten en tijdschriften te volgen kan je er ook achterkomen welke partij standpunten inneemt waar je je in kan vinden.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 21:19

Ze hebben vast allemaal een internetsite waar hun programma opstaat. En ik zou gewoon voor mezelf kijken waar ik voor sta. Dan vallen de andere partijen af en ga dan eens na of je denkt dat ze het werkelijk allemaal waar kunnen maken, en dan ga je denk ik op die manier selecteren. LN kan natuurlijk wel zeggen wachtlijsten weg, maar als dat zo makkelijk zou zijn, dan zou paars dat ook al lang hebben gedaan. Die krijg je alleen weg als je het dubbele aan belasting zou gaan vragen, nou en dat gebeurd niet, dus kun je daar je vraagtekens bij zetten...

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie