Waarschuwing ---> Valse virusmelding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Waarschuwing ---> Valse virusmelding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-02 20:44

Voor iedereen die de volgende mail ontving:

Wij hebben een virus in onze computer ontdekt!
>een virus dat sulfnbk.exe heet is in onxe computer gekomen door iemand die ons adres in zijn adresboek heeft staan.
>Het virus wordt verspreid door het adresboek. Ik heb uw adres in mijn adresboek staan, dus het is mogelijk dat u nu hetzelfde virus in uw computer hebt.
>
>Het virus wordt niet opgemerkt door McAfee en Norton.
>
>Gedurende 14 dagen doet het virus niets, maar daarna kan het hele computersysteem beschadigen.
>U kunt het virus zelf verwijderen voordat het enige schade aanricht, op de volgende mannier.
>Ga naar START, zoeken.
>Bij mappen en bestanden, typ de naam sulfnbk.exe en zoek in de harde schijf.
>
>Als het virus verschijnt (een lelijk zwart icoon met de naam sulfnbk) NIET OPENEN!!!!!!!!!!!!!
>maar verwijderen (maak ook de prullenbak leeg)
>
>ALS U DIT VIRUS IN UW COMPUTER VINDT, MOET U DIT BERICHT NAAR ALLE MENSEN DOORSTUREN VAN WIE U HET ADRES IN UW COMPUTER HEBT STAAN.

Ik kreeg hem al een paar keer, de melding dat sulfnbk.exe een virus is, is onjuist, dit is gewoon een onderdeel van Windows, als je het verwijdert crashed je computer juist, niet doorsturen dus dit mailtje en zeker het bestand niet verwijderen.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 20:51

Ow jee.... Dat bestand heb ik dus poeslief verwijderd een paar weken terug...!!! Zucht... ik ook met m'n weinige pc-kennis dacht juist dat ik een superdaad had verricht voor m'n pc'tje! Niet dus. Maar: m'n pc is nog niet gecrasht hoor!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-02 21:01

ow dat valt dan ook weer mee. Ik was hem ook al bijna heel braaf aan het verwijderen toen ik een tweede mailtje kreeg dat het een geintje was. Ik heb er verder geen verstand van, maar je zal vast wel een site hebben waarmee je het missende bestand er weer op kan zetten, of anders misschien met de windows cd.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 22:20

Dit berichtje stond een tijdje geleden ook al op Bokt. Zo kwam ik er dus achter dat ik ook een verkeerd bestandje had gewist...

Het is echter niet zo'n belangrijk dingetje, veel computers hebben het niet eens. Heeft iets te maken met het corrigeren van lange bestansnamen of zoiets. Verward

Je kunt het terugzetten vanaf de cd-rom met je windowsprogramma, of je kunt een mailtje sturen naar Sypheron, die heeft 'em mij gestuurd. Je kunt natuurlijk ook een mailtje naar mij sturen, want ik heb dat progje nu ook weer. Knipoog

Maar nogmaals, je zult er niet veel van merken als je het weggooit.