Hooikoorts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Glitch

Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 14:04

Getverderrie, heb er alweer meer dan een maand last van!
Altijd fijn, die lente. Vandaag was het zo erg, dat ik naar huis gegaan ben.
Kon me totaal niet meer concentreren op school, ik geloof dat ik wel een keer of 50 geniest heb. (serieus)
Ik heb ontzettend jeuk in mijn ogen, oren, keel en neus. Mijn neus is verstopt, mijn gehemelte jeukt, overmatige slijmproductie in mijn ogen, noem maar op. Ik ben er echt goed zat van.
Heb meerdere medicijnen gebruikt (hooyfree, aerius, clarentine,allerfree oid. en nog veel meer) maar er zit niks bij waarvan je zegt ''goh, dat helpt echt goed!''.

Bleehh, ik zit hier te proesten, hoesten, traanoogjes, wat een rotdag!
Meer mensen hier last van?

(Tip: www.natuurkalender.nl)

JoT

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 14:30

Ik had er vorige week zondag toevallig nog met mijn zus erover, dat ik nog geen last van mijn hooikoorts had gehad. Nou, dat had ik niet moeten zeggen dus, want maandag kreeg ik prompt mijn eerste aanval van het jaar. En dat bleef aanhouden en ik bleef maar vergeten om pilletjes en oogdruppels te halen... Dus heb ik tot afgelopen maandag met brandende ogen en een kriebelneus rondgelopen en me ietwat zwakjes tot algeheel beroerd gevoeld. Bleh, vorig jaar had ik er zowat geen last van, volgens mij ga ik dat dit jaar weer inhalen!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:19

hier nog een, ik zit nu met tranende juekende ogen, krijg geen azdem door men neus, men verhemeltje jeukt, en eens ik in men oren krab kan ik er niet meer afblijven
vrschrikkelijk!!!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 09:10

oef dat lijkt me vreselijk! zijn er speciale dagen dat het heel erg is(windstil of juist wind)
rydar heeft nl. een pollenallergie, en ik ben dus wel benieuwd op welk soort dagen hooikoort het ergst is, zodat ik daar wat rekening mee kan houden om op buitenrit te gaan(totdat ik mn netje binnen heb tegen pollenallergie)

Pillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:59

Hallow,

Neej, ik heb daar geen last van.Kun je daar geen medicijnen voor halen, want een jongen uit me klas heeft er ook heeeel erge last van en die heeft (geloof ik) medicijnen.

Suc6!

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:46

Mijn vriend heeft er ook last van Verdrietig

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:58

ik heb er een beetje last van, ik nies af en toe een keer of 30, achter elkaar! erg lastig als ik net toevallig aan het autorijden ben...

ik gebruik allerfree, en bij werkt het, maar zoals ik al zei, ik heb er maar een beetje last van.

Waarom ga je niet even langs de huisarts? Er zijn sterkere en betere medicijnen tegen hooikoorst. Als kind had ik er heel erg last van en toen had ik claritine, dat werkte erg goed, maar dat was wel op recept (nu niet meer dacht ik...)

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:16

hier nog één met gigantisch jeukende ogen, loopneus, niesen etc.. echt verschrikkelijk

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 16:33

Vreselijk he?
Getverderrie, vandaag weer zo'n dag!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 17:26

ja heel erg vreselijk inderdaad.. gelukkig vandaag niet echt last van gehad.. 2 weken geleden had ik het op één of andere manier heel erg. En zowat geen enkel medicijn helpt.. ja dan werken ze een tijdje maar later heeft het geen nut meer, lijkt wel of je dr inmuum voor word ofzo Verward Tong uitsteken

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 23:59

Ja, idd!! Dat heb ik nou ook. Blehh, ik wordt er echt letterlijk en figuurlijk ziek van!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 10:09

Boeflover, dagen met veel wind zijn erger, dan stuift het allemaal nog 'ns extra rond. Aan zee wonen is het beste.
Helaas, hier ook zo'n patientje. Ik heb door de hooikoorts allergische astma, dus ik word 's nachts ook nog 'ns gepakt. Heb ik gelukkig goede inhalators voor.

Maar die jeukende gehemeltes he........ik geloof dat ik daar het meeste hekel aan heb. Je wilt de jeuk wegkrijgen en gaat het vocht eruit trekken, maar dan wordt het helemaal ruw.........

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 10:57

Mizollen, dat werkt altijd perfect bij mijn vriend. Hij is allergisch voor alle grassoorten en 80% van de boomsoorten in Nederland (geen grapje) en met die medicatie heeft hij er geen last meer van. Je kan het krijgen via je huisarts, 1 pilletje is gegarandeerd 24 uur geen last.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:04

Dat is wel wat voor mij denk ik.. mocht het weer erger worden ga ik dat zeker even langs de huisarts halen

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:11

Ik heb het ook redelijk erg. Vooral heel veel last van mijn ogen en ik heb ook nog eens lenzen dus af en toe word ik echt gek.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:22

ja lenzen laat ik vaak uit nu ja.
ik heb diverse troep ervoor: zyrtec voor benauwdheid, opticrom voor de ogen, livocab voor de neus, en astma medicijnen tegen echte benauwdheid (anders is het alsof ik adem moet halen door een rietje, vreselijk !!)

dat mizollen kan ik volgende keer wel 'ns vragen, deze zooi bij elkaar helpt toch ook niet.....

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 12:41

Pff ik ben blij dat ik geen lenzen heb!
Was vroeger ook asmatisch, gelukkig is dat overgewaaid.
Nu alleen die stomme *peep* hooikoorts nog!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:42

Mizollen gaat iig goed in combinatie met ventolin en preventieve inhalers (ja mijn vent heeft ook astma). Door het gebruik van pufjes en mizollen kan ie gewoon functioneren en zelfs mee naar het bos.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:14

Ik gebruik nu clarentine, maar t werkt niet echt lekker mee. Vorig jaar nog wel Verward
Heb wel vandaag van iemand gehoord dat je er ook injecties tegen kunt krijgen, weet iemand daar meer van?

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:57

Nog zo'n hooikoorts iemand: Ik ben allergisch voor alle grassen, dan nog een handje vol bomen. (Daarnaast ook nog in mindere mate voor allerlei dieren. Honden, katten, paarden enz)
Ik gebruik tavegil, dat is een middel tegen hooikoorts en allergie. Tot nu toe gaat dat erg goed. Je mag hiervan 3 tabletjes op een dag nemen, maar meestal heb ik aan één genoeg. Daarnaast heb ik voor mijn jeukende ogen ook nog Prevalin oogdruppels. (Kun je ook op recept krijgen, dan krijg je het vergoed)

@wennie: Van injecties heb ik wel gehoord, maar of het ook werkt weet ik eigenlijk niet. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 18:10

Hé nog een Tavegil slikker, ik ben er in maart mee begonnen, ik kreeg het tegen de jeuk toen ik gordelroos had en het werkt wel erg goed tegen de hooikoorts, hiervor slikte ik kestine, maar daardoor kon ik niet meer ruiken, dat kan ik nu wel weer.

Ik word alleen doodmoe van de Tavegil, ik mag er maar 1 per dag: 's avonds dus, als ik naar bed ga!

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 18:16

Hier nog een slachtoffer, ik heb al van alles geprobeerd (Mizollen, allerfree en weet ik het wat nog meer), accupunctuur, enz enz.
Ik heb nu pufjes voor in mijn neus, oogdruppels, pillen EN een injectie gehaald bij de huisarts. Deze helpt best wel eigenlijk. Maar de huisartsen zijn niet zo happetig om deze te geven. Het schijnt een best wel zware oplossing te zijn.
(o ja dat jeukende gehemelte, das echt zwaar balen)
Ik heb trouwens ook lenzen, en zo lang ik met mijn handen uit mijn ogen blijf heb ik minder last van mijn ogen als ik mijn lenzen in heb dan als ik deze uit heb.
Ik ben getest en ben allergisch voor bomen, grassen en kruiden (bestaat er verder nog iets???) Gelukkig hebben we in limburg veel bomen grassen en kruiden. Het is hartstikke oliebol, maar ik ben allang blij dat ik niet allergisch ben voor dieren

ippolata

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 23:57

ik heb er ook ontzettend last van gehad jaren ook dat ik opgeven moment ontstoken ogen had en een soort van blaren in me keel nu heb ik telfast(gekregen van de dokter) en heb ik zo goed als geen last meer van!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 03:12

En ja hoor daar zit je dan om 03:00 's nachts omdat heel je kop zowat verstopt is.. door het fijne hooikoorts. Werd net wakker neus helemaal dicht, gigantische jeuk aan mn ogen en nu heb ik weer eens een loopneus Boos! echt ik word er onwijs gek van Hamer

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 08:23

ik had nooit maar dan ook nooit moeten roepen dat ik er in januari/februari/maart last van heb en meer niet...... Gister begon het weer, blijk ik ook nog eens geen spul er meer voor te hebben (binnenkort even een receptje de deur uit doen Haha! , ik slik normaal telfast 180). Ben gister de apotheek maar eens binnen gewandeld voor eigen huis en tuin medicatie: neusspray (eigen merk), tabletjes (eigen merk Cinnezarina DiHCL, dihydrochloridicum, 10 mg) en oogdruppels van Prevalin. Was heerlijk klachtenvrij.... begin zo weer van voren af aan.... Eerst eten, anders word ik zo misselijk van het tabletje hahaha