Vraagje voor de pil gebruiksters

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-02 09:07

Nouwwww Huilen
Jongens hebben eg vet geluk!!! Boos!

Charmotte 4-ever!!!


kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 10:09

Ik heb in het begin weleens gehad dat ik de eerste twee dagen na de stopweek vroeg in de ochtend wat misselijk wakker werd.
Of het nou aan de pil lag???

Ik nam de pil altijd laat op de avond net voor ik ging slapen, na de stopweek ben ik toen gewoon iets vroeger begonnen (rond negen uur) en toen had ik nergens meer last van.

Volgens mij moet je er gewoon even doorheen maar vraag het anders eens aan je dokter. Die kan je er alles over vertellen.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 15:51

Ik slikte het vroeger ook, maar al een jaar of 2 niet meer. Werd ook altijd na een dag of 3 ongesteld. Wel gewoon op tijd weer beginnen hoor! Ook als je niet ongesteld wordt!

Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 15:57

ik weet niet of ik aan de pil moet beginnen. Ik ben wel heel erg onregelmatig ongesteld en das erg vervelend met wedstrijden van zwemmen enzo, ik gebruik dus geen tampons. Is de pil dan een goeie oplossing? En wat zijn de bijverschijnselen?

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 16:26

De pil is wel heel gemakkelijk hoor! Echt een aanrader vind ik. Volgens mijn huisarts zijn er geen bijwerkingen meer bij de pil, de laatste jaren is dat namelijk allemaal erg verbeterd enzo. Dus als ik jou was dan zou k aan de pil gaan!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 18:14

Charmotte schreef:
Normaal had ik er nooit last van... Geen hoofdpijn, buikpijn... nix!!!!
Nu is het niet normaal meer! Krampen!!! Eg erg!!! Verdrietig
Is dat wel normaal? Of komt het omdat mijn lichaam er nog aan moet wennen, aan die pil? Verward


Dat kan ook blijvend zijn. Dat is ook de reden dat ik niet aan de pil ben. Werd altijd keurig netjes na 3-4 weken ongesteld, had nergens last van etc. Nu nog steeds, al wordt het wel iets erger (meer kramp, meer hoofdpijn, koorts de dag van te voren).
Ik moet wel op mijn gewicht letten, als ik 3 kilotjes minder weeg (en dat gaat helaas snel) dan ben ik elke 2 weken ongesteld. Door stress heeft er een keer 5 weken tussen gezeten, ik schoot nog erger in de stress natuurlijk, was er niks aan de hand.
Ik heb bovendien nogal wat niet leuke bijwerkingen van de pil gehoord (en gezien), dus voor mij is het het spiraaltje! Ook niet prettig, maar daar heb je dan als het goed is 5 jaar geen last meer van!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 18:22

Jullie zullen vast zeggen tegen mij: jij bent gek!!!
Maar ik slik de pil altijd 3 maanden door en dan wordt ik een keertje ongesteld. Je kan hem ook altijd doorslikken, maar dan kan je last krijgen van tussentijdse vloeiingen.

Het kan helemaal geen kwaad, heb het aan apothekers, huisartsen gevraagd maar het kan echt geen kwaad, alleen is het wel moeilijk te geloven.

Maar ik heb het mooi bekeken hoor, eens in de 3 maanden ongesteld, want als ik iets erg vind is het wel ongesteld zijn.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 19:25

Oh, ik word echt gek van mn moeder. Ik had de pil deze maand ook doorgeslikt (de eerste keer dat ik 'm doorslikte) en het is me echt supergoed bevallen. Ten eerste: niet ongesteld Haha! Ten tweede: ik heb best veel last van acne en da ging daardoor weg Haha! Haha! Haha! Maar nou mag ik van mn moeder de pil dus nie door blijven slikken (ook nie 1x in de drie maanden dan ongesteld worden) Ben ik het dus nie mee eens...mjah, wat heb ik te zeggen hier in huis....nix dus

xxxSan

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 10:59

Moet je eens vragen of je moeder meegaat naar de dokter en dan moet je het eens vragen.

Als je geen stopweek inlast, word er ook geen slijm bloed en troep aangemaakt in je baarmoeder. Daarom duurt het ook een paar dagen voordat je ongesteld wordt als je bent gestopt in de stopweek. In die dagen (4 ofzo) wordt er dus bloed enzo aangemaakt, zodat je ongesteld wordt. Maar als je dat niet doet, dan komt er ook niets.

Het is dus niet zo dat je op een gegeven moment ontploft omdat je helemaal vol zit met 'ongsteldsel' Haha!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 19:23

*zucht* Ik heb het er vandaag weer met mijn moeder over gehad en zij zegt dat het bij mij dan van binnen helemaal vol met afvalstoffen gaat zitten die dan geen kant op kunnen. Maar ja, mee naar de dokter wil ze ook nie (tijdverspilling zegt ze...) HOE EIGENWIJS KUN JE ZIJN??

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 20:14

flubke schreef:
ik weet niet of ik aan de pil moet beginnen. Ik ben wel heel erg onregelmatig ongesteld en das erg vervelend met wedstrijden van zwemmen enzo, ik gebruik dus geen tampons. Is de pil dan een goeie oplossing? En wat zijn de bijverschijnselen?


Ik heb een aantal jaren geslikt. Werd misselijk wakker midden in de nacht als ik hem 's avonds had geslikt terwijl ik nog te weinig in mijn maag had. En ik werd langzaam aan steeds zwaarder. Toen ik stopte viel ik in 3 maanden zo'n 5 kilo af. Ben nu na twee jaar nog steeds zo'n 6 kilo lichter dan op het laatst dat ik slikte. Heb dus niet zo'n zin om weer te beginnen.
Ik voelde me anders door de pil. Beetje meer depri en wat opgeblazen.

claudiatje
Berichten: 151
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 19:11

shaienne gek ben je niet. Want ik slik de pil ook gewoon door en dat bevalt me ook prima eens in de 3 maaanden ongesteld heerlijk vindt ik het.
Ik ben begonnen met de pil toen ik 15 was en ook ik had last van buikpijn in het begin. Maar nu gelukkig niet meer.

groetjes claudia

Astrid(dempsey)
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 21:19

ik ben nu ook net aan de pil.maar toen k gewoon ongesteld werd was t veel erger. Nu ik aan de pil ben is het maar een beetje, en helemaal geen buikpijn ofzo!
das wel beter en lekker kort..nou mij bevalt t wel

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 21:43

als je aar de dokter gaat omdat je de pil wil, dan krijg je toch geen eng onderzoek ofzo he? Verward Hoop van nie...

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 21:49

nee ze stellen je geloof ik alleen een paar vraagjes Verward

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 22:34

Nee je krijgt geen inwendig onderzoek meer hoor, als je dat bedoelt!!!

Ze vragen alleen of er trombose e.d. in de familie zit, je wordt als het goed is gewogen en je bloeddruk wordt opgemeten.

Volgens mij is het de bedoeling dat je na een jaar of na twee jaar weer eens op controle komt. Maar dat weet ik niet zeker. Ga zelf namelijk nooit.
Ik bel alleen voor een nieuw recept.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-02 10:36

Nee , je krijgt geen inwendig onderzoek. Maar ik werd ook niet gewogen en mijn bloeddruk werd ook niet opgemeten Verward

En ik moet na 2 maanden terug? Volgens mij....

Charmotte 4-ever!!!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 12:39

Dat je al na twee maanden terug moet is alleen de eerste keer. Ga maar na: je krijgt normaal een recept voor een half jaar.

Ik hoefde de eerste controle ook niet op de weegschaal e.d. de controle daarna wel. In ieder geval bloeddruk opmeten.
Maar ja ik ben sinds ik 16 ben of zo niet meer op controle geweest, tsja gemakzucht...

Astrid(dempsey)
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 15:16

tja k weet nie bij mij vroegen ze ook alleen een paar vragen. maar is het bij jullie ook zo dat jullie minder lang en minder erg ongesteld zijn dan zonder de pil?

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 15:29

de dokter vroeg alleen ook maar een paar vraagjes toen ik de pik wilde. o, ja en m'n bloeddruk werd opgemeten. de 1e 2 maanden was ik niet ongesteld, daarna weer heel erg en nu de laatste 2 jaar maar 3 dagen en heel weinig. ik slik de pil eigenlijk nooit door, anders krijg ik last van braakbloedingen, maar als het vakantie of zo is slik ik hem wel door. en trouwens als ik op donderdag mijn laatste pil van mijn pilstrip slik, wordt ik zondagavond pas ongesteld.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 16:01

Citaat:
de dokter vroeg alleen ook maar een paar vraagjes toen ik de pik wilde


Zo blaffie, wilde je de pik hebben? Van je vriend waarschijnlijk want anders hoef je niet perse de pil. Wel een vunzige dokter, hij stelde toch vragen over waarom jij het mannelijke geslachtsdeel wilde...

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-02 17:55

Malle Babbe schreef:
mij hebben ze wel gewogen en ook mijn bloeddruk is gemeten...
Ze vragen idd of er bep. ziektes in de familie zijn..
bij mij vroeg de huisarts ook de reden dat ik aan de pil wou ( maar das misschien omdat ik nog zo jong was??)


Bij mij vroeg de huisarts of ik een vaste relatie had.... Ik: 'ja', dus spreekt voorzich dan...

Charmotte 4-ever!!!

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-02 17:55

Mirte schreef:
Citaat:
de dokter vroeg alleen ook maar een paar vraagjes toen ik de pik wilde


Zo blaffie, wilde je de pik hebben? Van je vriend waarschijnlijk want anders hoef je niet perse de pil. Wel een vunzige dokter, hij stelde toch vragen over waarom jij het mannelijke geslachtsdeel wilde...


whaaaaaaaaaahahahahahhaha *LOL* *LOL*
sorry effe flipactie Haha! Knipoog Tong uitsteken

Charmotte 4-ever!!!

Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 17:59

Charmotte"]
[quote="Mirte schreef:
Citaat:
de dokter vroeg alleen ook maar een paar vraagjes toen ik de pik wilde


Zo blaffie, wilde je de pik hebben? Van je vriend waarschijnlijk want anders hoef je niet perse de pil. Wel een vunzige dokter, hij stelde toch vragen over waarom jij het mannelijke geslachtsdeel wilde...


whaaaaaaaaaahahahahahhaha *LOL* *LOL*
sorry effe flipactie Haha! Knipoog Tong uitsteken
[/quote]
hihi, ik zag het ook net staan *LOL* *LOL* een stomme typfout *LOL* *LOL* *LOL*

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.