Gaat het dan toch de goede kant op....

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sjimmy

Gaat het dan toch de goede kant op....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-02 11:30

Nederland stopt per 1 april met de uitvoer van kinderbijslag naar Marokko. Dit hebben minister Vermeend en staatssecretaris Hoogervorst van Sociale Zaken besloten. Zij zijn het zat dat Marokko blijft weigeren een goede controle op bijstandsfraude toe te staan. Vanaf volgend jaar wordt daarom ook de uitvoer van andere uitkeringen zoals de WAO en AOW stopgezet.

Dit heeft gevolgen voor teruggekeerde Marokkanen. Jaarlijks wordt voor zo'n 85 miljoen euro aan uitkeringen naar Marokko overgemaakt. Vermeend en Hoogervorst bespreken hun plannen vrijdag in het kabinet. De maatregel geldt alleen voor nieuwe gevallen, dus niet voor uitkeringen die nu ook al naar Marokko gaan.

De bewindslieden stellen zich zo hard op omdat Marokko al maandenlang weigert Nederlandse ambtenaren toegang te geven tot het Marokkaanse kadaster. Die willen daar controleren of Nederlandse Marokkanen in hun vaderland voor meer dan negenduizend euro aan onroerend goed bezitten. In dat geval vervalt het recht op bijstand. Ondanks diverse diplomatieke missies werden Nederland en Marokko het niet eens over de controle. Marokko wil alleen eigen ambtenaren toelaten tot het kadaster.

Bron: http://www.volkskrant.nl/nieuws/denhaag

:evaw:

RSN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 12:19

Ik ben het helemaal met jou eens!

Als ik dit dus lees dan denk ik echt bij mezelf van zijn we nou helemaal gek hier in Nederland!

Een goed halfjaar geleden keek ik bijvoorbeeld eens naar het journaal. Eerst zag ik een staking van de verpleegkundigen omdat ze niet een verhoging kregen van hun loon (terechte staking, want ze krijgen te weinig betaald voor de uren en werkdruk die ze hebben) Het volgende stukje van het journaal ging over Suriname. Het geld was daar op en Nederland schenkte maar weer eens ruim 1.4 miljard! Dan vraag ik mij af of we nu helemaal doorgedraaid zijn!

Wanneer nu eens eerst zorgen dat we het zelf voor elkaar hebben, dan kunnen we voor andere zorgen! (wanneer ergens een ramp gebeurt dan ben ik wel voor financiƫle hulp, maar niet voor economische ontwikkelingen voor de zoveelste maal, terwijl de rijken uit dat land er van gaan leven)

Je weet pas wat je mist wanneer het er niet meer is!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie