Beugel eruit halen... pijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Countrygurl

Beugel eruit halen... pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 17:22

HoiHoi

Over een week word mijn beugel eruit gehaald...
Ben dus echt heel bang dat het pijn gaat doen of dat ze zo heel hard trekken dat ze iets meetrekken ofzo...brr moet er niet aan denken...

Mensen met ervaringen? Doet dat eruithalen pijn? En dan heb ik het vooral om die bandjes om je kiezen...Ben echt zo bang dat ze me tand mee trekken ofzo
En daarna heb je dan pijn aan je tanden ofzo? Jullie zullen wel denken: hoezo pijn aan je tanden terwijl hij eruit is... maar ik heb mijn beugel nu al 3 jaar en me tanden zijn inmiddels wel gewend aan dat trekken. Ook als ik gewoon erheen moet en ze halen even het draadje weg voel ik me tanden gewoon pijn doen. Dus erna zal ik ook wel pijn hebben als alles eruit is neem ik aan of valt dat mee?

Groetjes

lindatje

Re: Beugel eruit halen... pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 17:25

Ik heb er helemaal geen last van gehad Lachen Kan me ook niet meer herinneren dat het pijn deed. Het is wel een raar gevoel als er opeens niks meer op je tanden zit, maar daar wen je snel aan Haha!

love_wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 17:29

het is niet zo heel erg vervelend Knipoog het doet niet echt pijn, ze trekken gewoon zoals gewoonlijk. als het erg vast zit kan het heel even pijn doen. en je krijgt dat draadje dat ze erin doen dan krijg je weer allemaal watten in je mond geduwt... maar daarna heb je een heel mooi gebit Pling en geen pijn

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 17:37

Het doet niet meer pijn, dan de normale martelingen die je bij de ortho moet doorstaan Tong uitsteken daarna voelt het heel raar, maar wel heel fijn Lachen

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:09

doet helemaal geen pijn joh! ik heb me beugel al ongeveer 2 jaar gehad en ze gingen em eruit halen, soms doet het een beetje pijn maar verder helemaal niets Knipoog ! zoals iemand anders ook al zei, het voelt alleen raar als ie eruit is maar daar wen je snel genoeg aan!
veel succes Doei!

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:21

Ik heb mijn beugel bijna 3 jaar gehad, en het doet echt geen pijn hoor als ze hem eruit halen!! En weetje.. die ringen om je kies maken ze losser voordat ze er af gaan!! En als je beugel eraf is, is het een heerlijk gevoel vond ik.. net alsof je tanden kussentjes waren! Ik zou wel om zo een lijntje vragen voor achter je tanden.. dat plakken ze er gelijk achter, dan hoef je geen nachtbeugel!Van dat lijntje heb ik helemaal geen last Lachen

iris_oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:41

Goed topic! Tong uitsteken
Mijne gaat er over een maandje uit Vork

silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:47

het doet helemaal geen pijn! Toen mijn beugel eruit ging was ik daar ook heel bang voor. Maar ze gebruiken eerst een soort spulletje waardoor de lijm loslaat van je beugel, en dan halen ze em er in 1 keer uit! Ik had niet eens door dat ze em er al helemaal uit had haha!

Maar je hebt daarna wel hele vieze tanden, want je ziet echt precies waar die brackets gezeten hebben, maar dat hebben ze bij mij gelijk weg gepolijst! En daarna heb je geen pijn in je tanden, alleen is het een raar gevoel, en je tanden zitten een beetje los. (tenminste zo voelt het, ze zitten echt wel vast hoor haha Knipoog)

Maar wel lekker voor je dat ie eruit gaat!! Succes!!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 21:26

Haha daar was ik ook gigantisch bang voor. Maar je voelt er eigenlijk helemaal niks van en het gaat harstikke snel.. Nachtbeugel of draadje heb ik niet gehad omdat ik ruzie had met de ortho.. Maar m'n tanden staan nog perfect ondanks dat hij er eerder uit is gehaald dan ook de bedoeling was. Die ruzie ging over elastiekjes haha. Ik moest er 6 tegelijk dragen. Twee vierkantjes van voren, 2 driehoekjes en 2 schuine. Die vierkantjes en 3 hoekjes was de kleinste maat, doet ontzettend veel pijn en kon m'n mond niet open doen. Zat echt vast gesnoerd en dat kon ik dus niet. Nou dan moest ik ze maar alleen 's nachts dragen, maar 's nachts werd ik in paniek al zwetend wakker van m'n dichtgesnoerde mond en moest ze in paniek doorknippen. Dus ik dacht een oplossing te hebben met die dingen te dragen maar dan net wat grotere elastiekjes dat ik wat meer vrijheid had, maar dat was niet goed voor hem, ik wou niet meewerken dus heeft hij die beugel eruit gehaald. Ook goed hé.. M'n tanden staan pefect Knipoog

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:25

Oei, bij mij is het al weer heel wat jaartjes terug, maar ik kan me niet herrinneren dat het pijn gedaan heeft, de beugel eruit halen. Ze hebben bij mij gewoon 1 voor 1 de slotjes eraf getrokken met een soort tangetje, en die ringen geloof ik ook.
Maar na het "gewone" gemartel van de ortho was dat geen schokkende gebeurtenis, geloof ik.

Dat kussentjesgevoel kan ik me nog wel heel goed herrinneren. Ze polijsten het ook helemaal glad, dus heb je opeens supergladde, witte tanden. Heel gaaf gevoel!

Ik heb wel een nachtbeugel gehad, maar niet heel veel gedragen.
Bij mij is in de afgelopen 10 jaar toch 1 ondertand een beetje anders gaan staan, en 1 boventand een beetje gedraaid.
Het is geen storend gezicht, ik vind het juist wel natuurlijk staan, niet zo'n echt prodentsmile zoals ik in het begin had...

Heel veel succes, en geniet ervan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:30

Hahaha ik was ook zo bang! Maar je voelt helemaal niets! En ook als hij eruit is de dagen erna doet het niet zoveel pijn als toen hij erin kwam. Het voelt zelf goed weer je gladde tandjes. Maar wel eng en raar! Vooral het spalkje wat erin word gezet voelt in de eerste dagen raar aan.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:39

Da's bij mij ook al weer een heeeel tijdje geleden. Het eruit halen was niet echt prettig, maar het deed geen pijn. De lijm eraf "boren" was wel goed voor een suizend hoofd. Hihi. Ik heb nog wel draadjes achter mijn tanden, maar eigenlijk wil ik die er volgend jaar uit laten halen. Ze zeiden dat het op je 23e mocht, dus vandaar. Ik ben ook met ruzie weg gegaan. Werd helemaal gestoord van die lui tijdens controles. Je moet alles maar slikken en ze verwachten dat je je hele leven aanpast aan hun gebitsvisie. Bleeegh.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:43

Bij mij deden ze met een speciale tang de slotjes op mijn tanden eraf knippen, en de haakjes om mijn kiezen werden eerst met een spulletje een beetje losser gemaakt en daarna losgetrokken. Dat laatste is wel een rotgevoel, maar het doet geen pijn Lachen

De lijm die op mijn tanden zat hebben ze weg gepolijst, en dat doet ook geen pijn hoor! Je krijgt daar ook nog eens super mooie (natuurlijk) witte tanden van Knipoog

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:02

het is wel een raar gevoel! het lijkt net of ze al je tanden eruit trekken...
bij mij deed het wel pijn, maar dat kwam omdat ik een stagaire had, die nieteens nederland kon verstaan, en dus zijn eigen manieren op me losliet!
als ie eruit is, is het een opluchting!!
(maar dan komt die pokken nachtbeugel nog Tong uitsteken)

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:32

Van de nachtbeugel ben ik nu gelukkig van af...
Ik moet nog ene jaar met elastiekjes en slotjes lopen en dan ben ik er ook van af
Lijkt me wel ifjn gevoel als je geen slotjes meer hebt

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:25

ze komen met een hele grote tang... nee hoor! een klein tangetje daarmee knippen ze die slotjes weg dat voelt net of ze zuignapjes van je danden aftrekken die best wel vast zitten. maar het doet helemaal geen pijn.. maar je moet wel goed opletten of ze alle lijm weghalen want zo hier en daar zit bij mij nog een stukje en dat lijkt zo raar!!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:53

Bij mij waren ze een beetje hardhandig erin, alles werd er uitgeklikt en er werd wel eens "per ongeluk" uitgeschoten. En die ringetjes was ik terecht bang voor, want het inzetten ervan was al onwijs pijnlijk. Bij mij deden ze om eerlijk te zijn ook onwijs ruw, ze werden er als het ware uitgerukt, 1tje wou er niet uit, nou dat mens zette al haar kracht om hem er wel uittekrijgen..
En toen moest ik een weekje zonder beugel, daarna afbouw.. ook zo'n ma f ding. Heb hem nog nooit ingehad en ze zeggen altijd dat het zo goed gaat..
Maar ik was niet tevreden over mijn slotjes beugel, ik begon met rechte tanden, alleen er zat een gat bovenin tussen 2 tanden (ergens achterin) nu is dat gat behoorlijk dicht maar staan mijn ondertanden scheef

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:06

Die van mij is er inmiddels ook al een jaar of 2, 3 eruit... Het doet inderdaad geen pijn, het is alleen een raar gevoel als de slotjes eraf geknipt worden. Het polijsten vond ik nog het ergste, ik hou al helemaal niet van dat geboor in mijn mond Scheve mond Ik heb alleen nog draadjes achter mijn tanden, ik hoop dat die er over een poosje ook af mogen!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:11

Het is een raar gevoel maar het doet absoluut geen pijn! Het is echt niets om je druk over te maken

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:20

die draadjes achter je tanden gaan toch nooit weg? Vandaar dat ik ook koos voor afbouw

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:38

Ik heb geen idee want ik heb geen beugel, maar het lijkt me minder pijnlijk dan er in laten zetten Verward