Ja, ja, een eigen klas!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Ja, ja, een eigen klas!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-02 22:56

Na een paar maandjes van invallen, waarvan de laatste twee in een chaotische groep 7, werd ik gebeld over een baan op een klein dorpsschooltje bij ons in de buurt (15 km)
Het kwam allemaal heel onverwacht en ging heel snel, maar de knoop is doorgehakt!!!

Na de voorjaarsvakantie begin ik op die school. Dan heb ik groep 6 tot en met 8, de 3 oudste groepen dus Lachen en dan de middagen groep 5 er ook nog bij. Ik heb dan de halve school in mijn klas Haha! 20 kinderen wel te verstaan Haha!
Ik hoop dat ik het waar kan maken, want bij mijn invalbaan kon ik terugvallen op een stuk of 5 collega's die gezamenijk een eeuw onderwijservaring hadden, en nu moet ik het zelf doen Verward
Tips zijn altijd welkom!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 22:58

Gefeliciteerd! Nog nooit van gehoord, meerdere groepen in één klas, maar dat kom waarschijnlijk omdat er zo weinig kinderen zijn Lachen
Maargoed...tips, tips...naja, het enige wat ik kan bedenken is dat je altijd aardig moet zijn voor de kinderen, dan zijn ze dat ook tegen jou. Tegen mij waren ze het sporadisch, dus dat resulteerde nog weleens in ruzie Haha!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 11:06

Nou gefeliciteerd Joyce! Wat leuk voor je!

Mijn gouden tip: de zweep erover! Houdt ze onder de duim. Er is niets mis met een beetje angst als vervanging voor respect }>

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 20:17

tip in het begin streng zijn

(moeten leraren bij ons 3 gym wel doen anders gaan we ze pesten Extreme duivel )

kinderen moeten eerst respect krijgen daarna kan een leraar pas aardig doen anders kunnen ze heel vervelend zijn(de kinderen)!!

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 20:43

XoNo schreef:
Gefeliciteerd! Nog nooit van gehoord, meerdere groepen in één klas, maar dat kom waarschijnlijk omdat er zo weinig kinderen zijn Lachen


Hier in het hoge Noorden des lands is dat heel normaal. Op de basischool zitten groep 1 & 2 bijelkaar (de kleuters), dan groep 3, 4 & 5 en dan groep 6, 7 & 8 (de bovenbouw) heel normaal hier hoor! Toen ik van de basisschool ging, zaten er 8 kids (waaronder ik) in de toenmalige groep 8!
Hihi en de groep 7 van nu is 3 kinderen ofzo! Haha!