Eerste assesment met Personal Trainer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura

Eerste assesment met Personal Trainer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 23:30

Oei Haha!

Nou, nav het vorige topic maar even een updateje geplaatst. Ik heb net mijn 'intake' gehad; door het hoofd van de personal trainers: Stacey (man - dat is hier een mannennaam) een echte Southern American ('Y'all feelin' okay today?')

Afijn, ik heb mijn cardiotest gedaan (hoeveelheid lucht dat je lichaam opneemt - hoe fit je bent) dat was niet zo goed; best apart want mijn intake op mijn sportschool in NL was wel goed. Verward Maarja.

Toen opdrukken (aaaah!! Ben ik zoooo slecht in!! Kreeg er maar 6 voor elkaar! Bloos ) en situps (dat was al beter - die doe ik wel vaak)

Vervolgens stretchen (zitten met uitgestrekte benen en naar voren buigen) en biceps-strenght (zo hard mogelijk trekken aan gewicht)

Bloeddruk gemeten, testjes mbt eetpatroon ingevuld, gewicht gemeten...

En nu heb ik een 22! pagina's tellend rapport over mijn lijf. Erg interessant. Mijn beste score was stretchen (rated: excellent Pling ) Heeft die Pilates blijkbaar nog wel nut Knipoog Bicepsstrength was good, cardio average. Ik besta voor 25% uit vet, dat was gemiddeld (bij mijn 158 lbs) Onder de 22% is ideaal. Ook erg interessant is dat mijn lijf in totale rust per dag 1700 calorieen verbrand; door te eten en gewoon te bewegen nog zo'n 800 erbij.

Ik heb nu een plan voor 2xpw krachttraining, 3xpw cardio - met ideale hartslag daarbij (oeh, dan wordt het al een stuk intensiever dan wat ik normaal doe Knipoog ) en een mealplan van 1400 calorieen per dag, wat ook weer uit x% koolhydraten, x%vetten enzo bestaat. Op zich vrij gelijk met wat ik al at; dus dat is voor mij een voordeeltje (moet er niet aan denken om over te stappen van een fastfood-lifestyle naar dit!)

Volgens Stacey en mijn personal trainer die ik heb toegewezen gekregen (ik geloof dat ze Audrey heet) kan ik door dit programma in zes weken naar 18% bodyfat en 146 lbs. Wow!

Ik weet niet of ik mijn 'before' foto hier zal plaatsen; ik weet niet of bokt zit te wachten op mij in ondergoed Haha! Maar als het resultaat echt zo wordt als voorspeld dan komt de after foto zeker Cool

vikki

Re: Eerste assesment met Personal Trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 08:38

Laura schreef:
Ik weet niet of ik mijn 'before' foto hier zal plaatsen; ik weet niet of bokt zit te wachten op mij in ondergoed Haha! Maar als het resultaat echt zo wordt als voorspeld dan komt de after foto zeker Cool

Wat hebben we nou aan een after foto zonder before foto... Haha! Kom op met die before foto! Dan kunnen we tenminste vergelijken en zien of het resultaat heeft gehad... Lachen

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 10:13

Haha, kan begrijpen dat je niet zo'n foto op internet gaat zetten hoor Haha! zou idd leuk wezen voor een voor en after.

Maar ken altijd tegen je gebruikt worden door mensen die je minder goed gezind zijn Knipoog

Succes met je training, klinkt idd erg pittig hoor!
En Audrey is een zij, begreep ik tenminste...
Verdorie, wordt helaas dan geen leuk dating verhaaltje dus Haha!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 10:16

Je hebt toch ook van die leuke (en strakke) aerobics/work-out outfitjes... zo'n strak legging achtig geval met zo'n strak badpakachtig geval... Moet kunnen toch... Haha!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 15:43

Jaja, zoals in die aerobic-danceclip zeker Knipoog Neuh dank je Tong uitsteken

Ik heb zowaar een foto van mezelf in bikini nu. Als iemand die er voor mij op zou kunnen zetten - die is wel ok voor boktbegrippen denk ik. Ik kan alleen niks uploaden vanaf het werk - lang leve de filters...

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 15:44

Ik kan het proberen, ik heb nu eindelijk het uploaden min of meer door... Haha!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 15:52

Kan ik hem dan naar je e-mailen?

Wbt mijn eerste training: Ik denk dat ik verslaafd ben Haha! Wat is dat heerlijk zeg, krachttraining Bloos Heb eerste een kwartier warming up gedaan, vervolgens met Audra aan de krachttraining gegaan. Alle apparaten voor mijn lijf gebruikt (en heel dapper overal waar zij 12 zei 15 gedaan - als ik het doe doe ik het goed Knipoog ) en vervolgens aan de ' free weights' Sta je voor de spiegel tussen de enorme heren *LOL* Maar no worries, het is niet de bedoeling dat ik bodybuilder word Tong uitsteken
Gisteren voor mezelf een uur flink cardio gedaan - voedingsschema gaat nog steeds prima (al heb ik wel een beetje moeite met het 555 kcal ontbij 's ochtends op de nuchtere maag... pfoeh... ) En vanavond weer trainen met Audra!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:04

Laura schreef:

Kan wel op dat 'andere' forum Knipoog

Ik zie ze wel verschijnen }>

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 16:01

vooruit,
Met dank aan een handige bokker:
http://img181.echo.cx/my.php?image=bokbikini4fi.png

Mijn week zag er zo uit:
Ma hele lijf krachttraining,
Di 30 minuutjes rustige cardio
Wo 60 min intensieve cardio
Do 60 min armen, abs, rug en schouders krachttraining
Vr 60 min benen krachttraining, 30 min cardio
Za 60 min pilates, daarna lekker de sauna in Haha!
Zo 45 min intensieve cardio.

Mijn benen voelen nu aan als beton... en ik heb spontaan spieren waar ik ze nooit eerder gevoeld/gezien had *LOL* Bevalt me prima, zo sporten!!

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:55

jeetje elke dag sporten!
petje af!

ben benieuwd hoe het verder verloopt, maar je houdt ons vast op de hoogte Knipoog Lachen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 22:17

Pffff... Waar haal je de tijd vandaan Wow!

Ben benieuwd naar de after foto! Succes met trainen!

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 23:49

Nou, als dat een before foto is ben ik wel heel erg benieuwd naar de after! Moet ik denken aan een Tell-sell achtig figuur? Sigaar

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 17:30

Ja, kom ik terug uit de USA met mijn Tellsellaccent : 'Kaik Mike, What een geweldig appawraat thit izzz..' plus bijbehorende body *LOL*

Moet wel zeggen dat ik er op die foto vrij voordelig opsta Knipoog (strike the pose)

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 16:13

Goed, na de vier weken en afsluitende meetsessie de resultaten: Haha!

Afgevallen: 4 lbs vet
Aangekomen: 4lbs spier
Mijn bloeddruk is gedaald, ik ben leniger en kon 4 meer situps en pushups doen dan voorheen en heb 3 lbs meer kracht vol kunnen houden.

Ik ben 1,5 inch kwijt op mijn bovenbenen Pling en 0,5 net boven mijn knieen en 0,25 op mijn bovenarmen en borstkas.

Mijn bodyfat percentage is van 25% gedaald naar 22%. Best netjes dus. Maar het mooiste resultaat is mijn metabolisme: Waar ik eerst 'poor' scoorde, zit ik nu op ' very good' bij de cardiotest. Dat betekent dat mijn lichaam nu een stuk sneller (vet) verbrand dan voorheen. Dat is absoluut mooi dus Lachen

Dat ik niks ben afgevallen is in mijn hoofd een beetje jammer; het is wel super dat ik er spieren voor teruggekregen heb, mijn benen zien er met name een stuk strakker uit (en de cellulite is bijna helemaal weg!) Ik ga dus gewoon mooi door met trainen zo, en op naar de 18% bodyfat. Iets minder krachttraining misschien, en weer beter letten op mijn dieet (wat met de feestdagen hier een beetje lastig was)
Afijn, ik ben tevreden over het resultaat Lachen Foto volgt!

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:44

Gefeliciteerd! Haha!

Wel aparte hoe ze het daar doen in Amerika.

Als jij maar tevreden ben met jezelf, daar gaat het om Knipoog

(alhoewel, in de "before" foto zag je niet dik uit hoor! )

morgen ga ik zelf voor het eerst keer naar de sport school... wel hier in Nederland Bloos

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:28

Wij zijn benieuwd naar die after foto Lachen

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:51

super zulk resultaat!
Ik ga morgen ook weer beginnen in de sportschool, krijg precies zo'n begin test en vervolgens een speciaal plan dan om te sporten. Krachttraining vond ik altijd al leuk en nu ik dan eindelijk weer tijd heb ben ik blij dat ik weer naar de sportschool kan!
Ik krijg ook zo'n test waarin dus gemeten wordt hoeveel calorieen ik per dag verbruik, nou ik ben benieuwd!
Ik heb gisteren weer leuk nieuwe sportkleding en schoenen geshopt en ik ben er helemaal klaar voor. Ik denk dat ik wel weer 4 a 5 dagen per week in de sportschool te vinden ben!

maarre de after foto???? Pling kom maar op!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 19:35

Sanderijn, laat even weten hoe jouw tests gegaan zijn!

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 20:12

fittest scoorde ik middelmatig.
bloeddruk was de bovendruk iets aan de hoge kant, maar dat kon ook komen omdat ik slecht geslapen had en een beetje druk was toen die test gedaan werd, onderdruk was goed.
Vetpercentage hebben ze niet gemeten, doen ze normaal altijd wel dus ik moet dat nog maar even vragen of ze dat willen doen, ik heb er zelf ook niet echt aan gedacht om het te vragen.

Voor de test hoeveel calorieen ik per dag verbrand + stappenplan met voedingsadvies moet ik apart betalen en een aanvraag doen, en dat ga ik dus doen als mijn loon weer gestort is Knipoog over 3 weken.

Verder kan ik zelf aan geven wat voor trainingsschema ik zou willen (all roud, vetverbrandingsprograma, kracht of cardio)maar daar wacht iknog even mee, ik ben begonnen met wat ik al eerder (2 jaar terug) deed: lopen, crosstraining en daarna krachttraining (4 keer per week), afgewisseld met kick en punch les 1 keer per week
Laatst bijgewerkt door sanderijn op 11-06-05 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 20:16

En dat dan in Nederland ook volhouden he, anders lubbert binnen no time alles met alle spieren die je nu opbouwt Knipoog
Een ding scheelt, je had al een goed figuurtje. Dapper hoor, wou dat in NL een personal trainer betaalbaar was, had ik ook elke dag getraind, hihi. Succes!