Spullen voor arm schooltje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Spullen voor arm schooltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-02 11:56

Tijdens mijn (werk)vakantie in Gambia hebben we een heel lief jongetje ontmoet. Hij is 12 en heet Babba. (ik heet Babat, dus dat was wel grappig)
We zaten op de boot tussen Gambia en Senegal en hij kwam op alle camera's die we bij ons hadden af en begon een gesprekje met mijn broer. Dat kleine ventje straalde zoveel wijsheid uit, kon ons ontzettend veel vertellen over de politiek in zijn land, sprak vloeiend Engels en een beetje Nederlands, Frans en Duits. Prachtventje gewoon.
Toen we van de boot gingen wilden we hem wat geld geven, maar hij legde uit dat hij veel blijer zou zijn met pen en papier voor op school.

Ik heb zijn adres en heb al een stapel pennen, potloden en papier ingeslagen. Het lijkt me leuk om er een vrij groot pakket van te maken zodat hij genoeg spullen heeft om op school uit te delen. Hij heeft al beloofd foto's van zijn klas te sturen.
Aangezien de cameraman van de ploeg waar we mee waren contacten heeft met de reisorganisatie kan ik het pakket meegeven en weet ik zeker dat het allemaal bij hem terecht komt.

Dus mijn vraag is of er mensen zijn die bijv via hun werk aan vrij grote aantallen (evt gebruikte) pennen en papier kunnen komen. Ook 't shirtjes e.d. waar iets mis mee is zijn ook ontzettend gewenst.

Wie helpt er mee de school van Babba te voorzien van spullen?

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 12:08

ik kan je helaas niks geven...
Maar maybe kun je bv grote bedrijven in de buurt bellen, en die hebben vaak van de reclame pennen! En reclame-kladblokjes!

Leg je ze het verhaal voor en maybe willen ze je dan allemaal meehelpen!

Vind het een goede actie van je!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Tarzan, Amazonbot, CharlieVM, craiester, Esther_r20, GrapeshotBot, Independence, Kimm4, Lalladidoo, Lau07, maaikemuis, marygoround, MuffinX, RoronaZorro, xCherissa, xColorCross, xxxmh en 183 bezoekers