Bekeuring gehad &$%^%&

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Bekeuring gehad &$%^%&

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-02 22:38

Nou, dat was weer ff feest vanavond.
Ik op het fietsje naar Ironique, zie ik van een afstandje dat ze aan het controleren zijn voor je licht. Mijn licht deed het, dus ik dacht haha, mij hebben ze niet.

"Euh dame, wil je wel ff stoppen, je achterlicht doet het niet". GVd, dat wist ik natuurlijk niet..... Frusty Dat ging dus pieken (euh Euro's) kosten. Of ik ook een identitieitsbewijs bij me heb? Sorry kerel, dat neem ik niet mee als ik naar mijn paard ga. "Dan moet je mee naar het bureau." Daar moest ik gewoon al ontzettend om lachen eigenlijk, alsof ik een dikke crimineel ben omdat mijn achterlicht het niet doet. En daarbij had ik dáár ofcourse GEEN zin in. Dus ik een bla verhaal opgehangen dat ik haast had en het belachelijk vond dat ik om die reden mee zou moeten. Zijn ijzersterke argument was dat ze daar computers hadden, alsof dan wel duidelijk is wie ik ben Verward Dus ik in discussie met die vent, wilde ook bijna vragen of ze echt niks beter te doen hadden Lips are sealed , aangezien ze daar met minstens 8!!! man stonden, en ook nog HAPJES kregen van een of andere idioot Frusty . De discussie duurde een minuut of 10, tot een collega van hem zei dat het wel goed was zo Haha! Ben ik mooi ff eerlijk geweest met mijn gegevens, en toen kon ik verder. 14 euro lichter Boos!

En ja, lekker gereden verder vanavond Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 23:04

Da's balen zeg! Duur grapje, en dat als je denkt dat alles in orde is!
Je lamp kan ook zo maar doorbranden, heb je dus flnik pech... Frusty

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 01:46

Ha ha en als je de politie eens echt nodig hebt zijn ze allemaal achterlichtjes aan het controleren! Misselijk

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 11:57

Nou zeg, dat kan natuurlijk niet zomaar....Ze hadden je op moeten pakken....eerst een kapitaal misdrijf gepleegd en vervolgens ook nog een grote mond....twee maanden op water en brood, dat had je moeten krijgen!

Het is toch verdorie wat, eerst laten ze die bolletjesslikkers lopen, en nu ook nog onverlichte bijdehandjes....
Waar moet dat heen, waar moet dat heen...... Extreme duivel

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 12:18

zo, nog meer geld?
EUR 14 vind ik ech overdreven Boos!
Mijn lichten doen het ook niet,nouja, eigen risico!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:05

Wat een tijdverspilling zeg! jou meenemen en mensen met bolletjes drugs in de maag laten ze lopen. Ze zijn hardstikke gek in dit land!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:16

Haha! Ik was gister ook bijna de banketstaaf... ik reed 100 meter op m'n brommer van m'n werk naar m'n huis toe, echt een ministukje, en ik had dus ff m'n helm niet op. En ja hoor.... op zo'n klein stukje kom ik een agent tegen! Gelukkig was het maar de dorpsagent en kon ik me er zo uitlullen, ik had dus niet eens een boete! Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:37

Wij reden eergister terug van de manege naar huis...worden we ook aangehouden. Politie Zuidland, controle. Ik word dan al gelijk boos...ik ben eens bij een overval geweest, en op dat moment vraag je je af waar de politie is...precies...bekeuringen uitdelen, geld binnenhalen. Héél pissig word ik daarvan. Maar goed, mijn vader had niets bij hem, geen kentekenbewijs en geen rijbewijs. Gelukkig mochten we doorrijden, op voorwaarde dat hij volgende keer wel zijn papieren meenam, omdat dat voor de agenten makkelijker was. Ja! We gaan het NOG makkelijker voor ze maken...misselijke mannetjes. Maargoed, altijd vriendelijk blijven, want die sekreten verzinnen wel wat om je op de bon te slingeren, ook al is er niets aan de hand. Misselijk Misselijk Misselijk

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:39

538 noemt ze 'mannen met personality-problemen'........

Het is gewoon extra belasting, op deze manier heeft het hele ministerie van justitie niets meer met criminaltieits-bestrijding te maken.....
Tijd voor een volksopstand!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 15:25

ooohh ja die klojo's stonden een paar week terug hier in de straat te controleren (enorme kak straat van ong 75 meter) op het eerste stuk van 10 meter stonden ze met z'n 10 nen te controleren....triest, en die kerels stonden laatst ook in de stad, begon het te regenen zei er een; "kom jongens het begint te regen we kappen ermee""
Stelletje mierenneukers....

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 15:42

Amulet schreef:
die kerels stonden laatst ook in de stad, begon het te regenen zei er een; "kom jongens het begint te regen we kappen ermee""
Stelletje mierenneukers....


Ze stonden gisteren bij de tunneltjes onder de ringweg, begin Siersteenlaan, anderkant op richting Paddepoel. Het regende gisteren ook, daarom stonden ze daar waarschijnlijk Boos!
Laatst bijgewerkt door Naz op 30-01-02 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 15:52

Sjezus wat een idioten. Kan er over meepraten, zal zo een nieuw topic openen wat ons afgelopen weekend overkomen is tijdens het stappen }>

Ik ben ook 3x aangehouden de laatste tijd omdat ik geen licht had. Steeds een waarschuwing en dan mocht ik verder lopen. En mee naar het bureau...waar slaaaaaaaaat dat op??? Boos!
Ik heb wel van die lampjes gekocht maar helaas heb je dan na een tijdje dat de batterijen op zijn en dan ben ik weer te laks om nieuwe batterijtjes te kopen dus als ik dit zo hoor moet ik straks toch maar even richting winkel. *LOL*

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 17:14

ik ben ook een keer aangehouden met precies dezelfde reden als jou.

Jongedame wil je stoppen want je achterlicht doet het niet.

Ik was met nog een vriendin en met z'n tween heb je wat meer lef dus ik heel droog
" achterlicht kapot, oh jeetje net deed ie het nog, toch? en toen keek ik die vriendin van mij aan.Die knikte heftig ja.
Dus ik opnieuw dynamo erop gezet, op het lampje getikt.(lees gemept)
(toneel Haha! ) . Stonden twee agenten mij droog aan te kijken, van wat ie die nou weer aan het doen.
Gelukkig alleen een flinke (met wijsvingertje) waarschuwing. En we mochten door fietsen.

Ze zijn hier zo dom, omgeving utrecht. Mensen die 100 km te hard rijden laten ze gaan en mensen die zich keurig aan de regels houden worden gestraft.

Ik heb een keer met een groep vrienden met van dat rood/witte bouwlint een kruispunt afgezet.
Een van die jongens werkte in de techniek en heeft het voor elkaar gekregen om de stoplichten continu op rood te laten staan ( het kastje zit gewoon naast de stoplichten). Het hele kruispunt stond vast ( was om een uur of 11 s'avonds) en wij hadden de grootste lol.
Wat denk je dat die ballensplijters (agenten) doen? houden ze een oud opaatje aan dat door rood fietst Verward Haha..ja wat wil je als je al een kwartier in de kou staat te wachten en alle stoplichten blijven op rood. Schijnheilig
echt een stel mutsen

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 21:26

Boos!
Laatst bijgewerkt door Frank op 30-01-02 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 21:26

#Ymke# schreef:

Een van die jongens werkte in de techniek en heeft het voor elkaar gekregen om de stoplichten continu op rood te laten staan ( het kastje zit gewoon naast de stoplichten). Het hele kruispunt stond vast ( was om een uur of 11 s'avonds) en wij hadden de grootste lol.




Geloof mij maar, dit is LEVENSGEVAARLIJK!!! Stel, er zou wat gebeuren. En ze pakken jullie, dan ben je heel erg de banketstaaf!

Ik werk bij een bedrijf dat alle kruispunten in de omgeving A'dam doet voor het NUON, dus weet ik waar ik het over heb.
Dit is gewoon weg spelen met mensenlevens!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 21:31

ah, arme jij..
voortaan gewoon je charmes in de strijd gooien en je hoeft geen eens een boete te betalen...das pas handig! Knipoog Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 21:31

Wat een hoop complimentjes voor mij en mijn collega´s.
Haha! Als je deze agente nodig hebt zit ze gewoon te bokken Haha!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-02 11:06

Ilindra schreef:
Haha! Als je deze agente nodig hebt zit ze gewoon te bokken Haha!


Maar euh Ilindra, is dat nou leuk, bonnen uitschrijven? Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 11:17

Ja ik wil niet banketstaaf doen. Maar het doet me echt deugd om eens te horen dat ze bezig zijn dat soort dingen te controleren. Ik erger me altijd groen en geel aan fietser zonder verlichting. Meestal hebben ze al een godsyndroom, omdat ze denken dat ze alles kunnen maken, waaronder door rood rijden of met zijn drien naast elkaar fietsen. Die mensen in amsterdam mogen ze gewoon opsluiten vind ik! Laat hun lekker gebruiken als melkkoe. Wie gaat er dood als ze aangereden worden, die fiester. Wie krijgt bijna altijd de schuld? de automobilist. Wie houdt er zich noooooit aan de regels? Precies, die geile fietsers.

Ik vind 14 euro echt ook veel te weinig. Ik krijg een bekeuring van 37,20 voor fout parkeren, of 80 euro voor door rood rijden en ook minstens 35 euro voor een kapot licht. Dan heb ik het niet eens over alle andere type bekeuringen. Ik hoop hier ook ooit eens zoiets mee te maken......maar helaas dat zal denk ik niet gebeuren.


Ik weet zeker dat elke automobilist het (in zekere mate) met mij eens is. Kan niet anders.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 11:28

Hm Prima, daar zit wel wat in wat je daar zegt. Ik erger me in die zin ook wel eens aan fietsers die de weg zich geheel toe eigenen, zonder licht fietsen omdat ze denken onsterfelijk te zijn en dat soort dingen. het is alleen zo dat de kleintjes hier in die land altijd gepakt worden naar mijn gevoel. En ik krijg de indruk dat dit gevoel bij meer mensen heerst.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-02 11:45

Precies, daar ging het mij ook om, wat Desiree zegt. Moet ik dan ALTIJD met een identiteitsbewijs over straat? Moet ik om zoiets onbenulligs mee naar het bureau?

Zelf erger ik me ook aan fietsers zonder licht als ik in de auto rijd. Ik heb op de fiets ook altijd mijn licht aan. Maar in dit geval wist ik niet eens dat mijn achterlicht het niet deed.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 14:16

Naz schreef:
Precies, daar ging het mij ook om, wat Desiree zegt. Moet ik dan ALTIJD met een identiteitsbewijs over straat? Moet ik om zoiets onbenulligs mee naar het bureau?

Zelf erger ik me ook aan fietsers zonder licht als ik in de auto rijd. Ik heb op de fiets ook altijd mijn licht aan. Maar in dit geval wist ik niet eens dat mijn achterlicht het niet deed.


Ja, je moet altijd een id bij je hebben, das al een paar jaar verplicht.
Ook ik krijg wel eens een bekeuring terwijl ik niet weet dat ik 3 KM per uur te hard rij. Bij het halen van je rijbewijs heb je geleerd dat je altijd je verlichting moet controleren. Dat je lampies nou eenmaal snel kapot zijn op je fiets is bekend. Ik weet het het blijft banketstaaf, maar ze hebben helemaal gelijk gewoon. Ik krijg een boete als ik niet mijn autopapieren aan kan tonen. Hetzelkde geld dus voor je identiteits papieren.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 17:19

Prima schreef:

Ik weet zeker dat elke automobilist het (in zekere mate) met mij eens is. Kan niet anders.




Ik ben het helemaal met je eens!
Ik zou in Amsterdam eigenlijk helemaal geen verkeerslichten voor Fietsers en Voetgangers hoeven plaatsen, ze kijken er toch nooit naar!!!



Frank

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 18:24

Frank"]
[quote="#Ymke# schreef:

Een van die jongens werkte in de techniek en heeft het voor elkaar gekregen om de stoplichten continu op rood te laten staan ( het kastje zit gewoon naast de stoplichten). Het hele kruispunt stond vast ( was om een uur of 11 s'avonds) en wij hadden de grootste lol.




Geloof mij maar, dit is LEVENSGEVAARLIJK!!! Stel, er zou wat gebeuren. En ze pakken jullie, dan ben je heel erg de banketstaaf!

Ik werk bij een bedrijf dat alle kruispunten in de omgeving A'dam doet voor het NUON, dus weet ik waar ik het over heb.
Dit is gewoon weg spelen met mensenlevens!
[/quote]


Weet ik, ik was net 15 toen dat gebeurde. Die jongen waren oh zo stoer (vond ik toen) want ze waren AL 19. Je hangt met zo'n grote groep, en vind alles stoer wat die jongens doen want ze zijn zo leuk.
Dat is inmiddels meer dan drie jaar geleden, ben nu 18. Weet nu ook wel dat het onverantwoord is, maar op dat moment als 15 jarige vind je het leuk!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-02 18:37

Ik bekeek het mooie gele briefje nog eens goed:

Afbeelding

Hier staat toch echt f 14,- ipv 14,- !!! Haha!