gebeten..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSmurf

gebeten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 17:15

Lekker zeg.. ben gebeten door mijn hond! Was wel beetje mijn eigen schuld, maar dat praat het natuurlijk niet goed voor haar. Ze had een zakje met brokjes mee naar binnen die ze op haar plaats legde. Deze wilde ik van haar pakken, dus had al gezegd dat ze t los moest laten en zo. Maar ze stond er nog wel overheen zeg maar. En ik met mijn arm onder haar door om dat zakje te pakken en tsja.. dat kan ook niet.. Durfde het ook eigenlijk al niet te pakken, omdat ik wéét dat ze heel fel reageert met eten in de buurt..

Maar goed.. ze had me dus goed te pakken in mijn hand. De plek waar haar tanden zaten is nu helemaal dik en een paar tanden zijn dwars door mijn hand gegaan. Vraag is nu: hoe zit dat met tetanus? Ben ondertussen 20 en geen idee wanneer ik de laatste prik gehad heb. Is dat nodig of hoeft dat helemaal niet?

luvvel

Re: gebeten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:18

altijd even aan de dokter vragen natuurlijk! (ik denk trouwens dat het wel nodig zal zijn) en kijk je een beetje uit met je hond? als het mijn hond was zouden mijn ouders hem af laten maken.... maar ik snap heel goed dat je daar niet zo´n zin in hebt.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:21

Gewoon ff gaan joh! Die dokters zijn er niet voor niks. Zeker omdat je het niet zeker weet, dalijk krijg je spijt als je het niet doet..

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:22

luvvel schreef:
als het mijn hond was zouden mijn ouders hem af laten maken.... maar ik snap heel goed dat je daar niet zo´n zin in hebt.

Ook als het een beetje (aanvallend voor de TS) aan jezelf lag? Ik ben ook ooit gebeten, maar die hond was vroeger mishandeld, dus al een beetje knorrig.. En ik zat hem te duwen etc. Dus hij beet. Mijn schuld dus.. Hij is gewoon blijven leven!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:26

Wie er fout was maakt nu even niet uit. Het is voor jou zaak om langs de huisarts te gaan. Die kan beoordelen hoe erg je wornd is en of je een tetanusinjectie nodig hebt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:27

Ik zou idd als de sodemieter een dokter opzoeken, morgen is het feestdag en dan kun je er ook niet terecht.

En de hond had van mij alle hoeken van de kamer gezien. Mishandeld of niet, ze hoort haar tanden niet in haar baas te zetten.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:28

Ik zou even langs de dokter gaan als ik jouw was. Hij kan ook gelijk nakijken wanneer je je laatste tetanusprik gehad hebt. Een vriendin van mij is een tijdje geleden nog gebeten door een hond, terwijl zij vorig jaar nog een tetanusprik heeft gehad. We zijn langs de dokter gegaan, en ze kreeeg toch voor de zekerheid nog een tetanusprik! De dokter zal het weten toch Lachen ..

En luvvel, ik vind jouw reactie een beetje overdreven hoor! Okee, mijn hond moet het echt niet proberen te flikken om te bijten, want ik laat hem alle hoeken van de kamer zien (redelijk dominant, dus niet zielig), maar de TS wist hoe de hond reageerde, dus het is een soort van uitlokking... Dus om nou gelijk de hond af te laten maken, omdat hij/zij zijn territoriom beschermt, vind ik wel erg ver gaan! Het wrodt denk ik ook niet als een aanval gezien, en het is op eigen terrein waar de hond aanviel!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:28

Volgensmij is een tetanusprik goed voor 10 jaar, dat is wat ze mij vorig jaar vertelden. Bel even naar de huisarts met de vraag of je langs moet komen als je zelf niet weet wanneer je je laatst prik gehad hebt.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 17:33

nou inderdaad, het was gewoon puur mijn eigen schuld, aangezien ik wist hoe ze zou reageren, dus afmaken? Echt niet! Het is verder een schat van een beest. Je moet alleen af en toe een beetje uit kijken met haar.

Neemt niet weg dat ze toch wel even flink op der donder heeft gehad. Territorium of niet, bijten mag ze toch écht niet! En geloof me, als ze míj bijt, kan ze echt wel even een trap terug verwachten hoor. Klinkt misschien heel hard, maar ach, een andere hond zou ook niet braaf toekijken, die zou ook reageren. Ik doe niet anders.
Zal t straks eens aan mijn moeder vragen, ben nooit zo dokterig... en het is ook niet echt een grote of diepe wond of zo..

Remcotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 19:35

gewoon naar de dokter.. die mensen krijgen goed betaald en als het niet nodig is weet je dat ook weer cker ..!! gewoon doen dus Tong uitsteken

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 19:40

na hondenbeet moet je altijd zo'n prik halen, mits je hem nog nooit hebt gehad!! wel naar de dokter gaan dus, je kan lelijke onstekingen oplopen..

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 19:44

heb net gebeld met de ha post en zij zeiden dat ik nog gewoon ge ent was van de vaccinatie, dus het hoefde niet. Wel moest ik t in de gaten houden ivm ontstekingen e.d. maar denk dat dat wel mee gaat vallen, is niet zo erg diep.

luvvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:03

yvvv schreef:
En luvvel, ik vind jouw reactie een beetje overdreven hoor! Okee, mijn hond moet het echt niet proberen te flikken om te bijten, want ik laat hem alle hoeken van de kamer zien (redelijk dominant, dus niet zielig), maar de TS wist hoe de hond reageerde, dus het is een soort van uitlokking... Dus om nou gelijk de hond af te laten maken, omdat hij/zij zijn territoriom beschermt, vind ik wel erg ver gaan! Het wrodt denk ik ook niet als een aanval gezien, en het is op eigen terrein waar de hond aanviel!

snap je reactie heel goed. maar bij ons komen geregeld kleine kinderen en vreemden over de vloer. onze hond is dus ook echt zo opgevoed dat hij nooooit mag bijten, ook niet als je aan zijn voer zit, of in zijn mand kruipt enz. maar daarom ligt het dus bij mij thuis een beetje anders. maar zolang je hond het maar 1x doet en alleen als hij zich aangevallen voelt is er niets aan de hand Lachen
supersmurf, nog beterschap met je hand.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:18

ja naar de dokter ermee. Effe na laten kijken, En dat prikkie!! Ja die zal je ook moeten. Clown
Vanmiddag werd het vriendinnetje van me dochter gebeten, door een loslopende poedel. Ze kwamen bij binnen, helemaal in de stess, ze riepen maar, we deden niks, en hij beet zo maar, eliza. Verdrietig Samen met die moeder verhaal wezen halen. Knipoog Hondje loopt nu op de eeuwige jachtvelden. De vrouw van wie die was, was zich rot geschrokken, hondje moch niet eens buiten alleen omdat het niet te vertrouwen was, het beest was ontsnapt.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:17

onze hondbijt ons (mijn broertje) elke dag.. hij is hoger in rang als mijn broertje, dus mijn broertje is altijd de l*l zeg maar..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:52

SuperSmurf schreef:
En geloof me, als ze míj bijt, kan ze echt wel even een trap terug verwachten hoor. Klinkt misschien heel hard, maar ach, een andere hond zou ook niet braaf toekijken, die zou ook reageren. Ik doe niet anders.

Nee joh, je moet oppassen met haar, maar ondertussen geef je haar wel een trap. Alsof een hond dat begrijpt. Als mens moet je leren de taal van de honden te spreken, en een hond ziet jou als een hond met 3 koppen en 2 benen, je handen ziet hij namelijk als hoofden. Zie jij een hond een andere hond trappen als die terecht gewezen wordt? nee... dat gebeurd niet, en daarom zal je hond jou trap ook niet begrijpen, en misschien wel angstig worden van je been... Hetzelfde met slaan, een hond begrijpt dat niet, want ze slaan elkaar ook niet met hun hoofden, ze grijpen elkaar vast.

Ookal ben je dus nog zo kwaad! JE MAG EEN HOND NOOIT SLAAN OF SCHOPPEN! daar wek je alleen maar angst mee op voor handen en benen! Ik zeg natuurlijk niet dat je niet moet reageren! Tuurlijk moet je dat doen, je moet hem terecht wijzen, en flink ook! MAAR NOOIT met schoppen of slaan. er zijn duizenden andere methodes om een hond op een goede begrijpelijke manier terecht te wijzen!

Verder schuld of geen schuld doet er verder niet toe, het was geen slimme actie, maar daar kun je van leren, volgende keer beter, en toch maar even langs de dokter voor de zekerheid!

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 00:04

Een tentanus spuit is geloof ik 5 jaar geldig dus denk dat je het beste even naar de dokter moet gaan..
Moethet ook niet gehecht worden dan?

Pff mijn hond zou dat niet moeten doen hoor , eten of niet ze hoort je niet te bijten.

Kuhailan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 00:19

Zeker wel een tetanusprik halen. Die moet ook nog herhaald worden. Spreek uit ervaring als DA-assistente gegrepen door een hond. Ook werd uit voorzorg antibiotica gegeven omdat je bij een beet in je hand dicht op het bot zit.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 00:25

Ik ben vorig jaar door een rat gebeten, fikse ontsteking gehad, maar geen Tetanus spuit. wel antibiotica.

Vorige maand door verwilderde kat gebeten, wederom een ontsteking... maar weer een tetanusprik. wel weet een kuurtje antibiotica.

Beide keren gebeten in m'n hand en nog nooit een tetanusprik gehad (gelukkig...brr..) dus prik is niet altijd nodig, maar een dokter moet je er wel naar laten kijken (liefst dezelfde dag nog)

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 00:39

Diana_14 schreef:
onze hondbijt ons (mijn broertje) elke dag.. hij is hoger in rang als mijn broertje, dus mijn broertje is altijd de l*l zeg maar..

Dan is het tijd dat daar heeeel snel wat aan gedaan wordt.
Als je hond wéét dat hij boven je broertje staat, is er iets goed mis.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 14:02

shiloh, sorry hoor, maar vind het nog steeds niet meer dan terecht. Ze heeft 1 schop gehad (denk nou niet meteen dat ze vreselij mishandeld wordt) en die vind ik nog steeds terecht. Ze weet dondersgoed dat ze dit niet mocht doen, ook al ha dik zelf uit moeten kijken. Zij bijt, dan krijgt ze een reactie terug.
Wat denk je dan? Dat zij mij zomaar ongestraft mag bijten? Normaal gesproken pak ik haar flink in har nekvel, maar in dit geval vond ik dit niet onterecht. En tuurlijk wordt ze daar bang van, maar wat wil je dan? Dat ze geen reactie moet vertonen op een afstraffing? Als ik haar in haar nekvel grijp of flink toespreek wordt ze net zo goed angstig. jammer dan. Het is een schat van een beest, maar dingen die ze niet mag ( in dit geval bijten) worden simpelweg afgestraft, de manier waarop maakt me dan niet uit, Niet als het zo'n erge mate is van 'stout gedrag".

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 14:05

qwinty schreef:
Een tentanus spuit is geloof ik 5 jaar geldig dus denk dat je het beste even naar de dokter moet gaan..
Moethet ook niet gehecht worden dan?

Pff mijn hond zou dat niet moeten doen hoor , eten of niet ze hoort je niet te bijten.

Nee joh, het is een vrij oppervlakkige wond hoor, die hoeft zeker niet gehecht!

En nee tuurlijk moet geen enkele hond dat doen. het feit dat het in dit geval mijn eigen schuld was, spreekt het natuurlijk niet goed.. Maar wat wil je dan? Je zegt niet zomaar tegen een hond: "hondje jij mag mij niet bijten hoor, dat hoort niet! Dat is stout!" Dit is gewoon puur een natuurlijke reactie van deze hond en tuurlijk is het niet goed, maar je kan er niks aan doen, behalve ermee leren omgaan en dat houdt dus in dat je moet weten wanneer je har kan benaderen en wanneer niet.

Tygo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 14:20

IK heb juist op de puppy cursus geleerd dat je een hond niet moet schoppen maar flink in zijn nekvel moet pakken en heel duidelijk tegen hem zeggen dat het niet mag. Ik denk wel dat het heeft geholpen want al ga je ondersteboven op onze hond zitten (doen we niet maar is even een voorbeeld Tong uitsteken) dan zou die nog niks doen. Mijn kleine neefje gaat zelfs weleens bij hem in de mand zitten en dan zitten ze samen een beetje te knuffelen. Maar met eten is het wel anders. Dan wil ze weleens grommen als je iets afpakt maar bijten heeft ze nog nooit gedaan. Gelukkig. Pling

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 14:21

ik zei toch.. tuurlijk moet je haar straffen!!!! maar niet door schoppen of slaan, dat is gedrag dat honden gewoon NIET begrijpen!.. maar goed, er zullen altijd mensen zijn die dit soort informatie in de wind slaan... ookal was het maar 1 trap, en ik doe ook neit net alsof ze helemaal mishandeld wordt. Maar 1 trap, is al een trap teveel! zoals ik al zei! er zijn genoeg manieren om een hond te straffen, ook als hij gebeten heeft...

peppertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 14:35

Ik ben vorige week nog gebeten door de hond van mijn vriend, wel een nare wond, hij was aardig diep. Direct na de beet zag de wond er niet ernstig uit, maar we zijn toch maar even naar het ziekenhuis gegaan voor een tetanusprik.
Mijn laatste tetanusprik was een normale kinder-inenting. Ik ben nu 19 en moest dus wel een nieuwe tetanusprik hebben, gezien mijn leeftijd had ik geen herhalingsinenting nodig.
Verder hebben ze de wondranden weg gesneden, om de wond breder te maken en zo de bacterien naar buiten te laten komen.
Ook heb ik een antibiotica-kuur gekregen, als preventie voor eventuele ontstekingen, een hondenbeet schijnt namelijk snel te ontsteken en als het dat doet kan het nare gevolgen hebben.
Hechten mochten ze daarom ook niet bij mij, want dat zou onstekingen in de hand werken.
Nu zit ik nog steeds in het verband, de wond moet steriel blijven totdat de diepte eruit is.

Jouw wond zal misschien niet zo erg zijn, maar die van mij leek dat ook niet. Ik hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal, en ik hoop ook dat je er wel voorzichtig mee omgaat!
sterkte!