weer zo'n topic >> moedergevoelens wat te doen..?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: weer zo'n topic >> moedergevoelens wat te doen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 14:15

Ik denk dat bijna ieder mens deze gevoelens krijgt.. Dit is ook heel logisch, de eerste drang die een mens heeft is voortplanten. Want stel dat dat niet zo was dna zou er wel eens een kans kunnen zijn dat de mens uitsterft.

Het is dus heel logisch dat wij vrouwen hier mee te maken krijgen, en die gevoelens gaan ook niet zomaar weg. Misschien kan je je troosten met de feiten waarom je NU geen kind kan krijgen maar STRAKS wel... Denk dan aan dat je je kind wat kan bieden, dat jij er klaar voor bent, dat je vriend dat ook is, dat je het financieel helemaal aan kan, dat jullie een vaste baan hebben en genoeg ruimte enz...

Wat er nu niet is kan altijd nog komen.. Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: weer zo'n topic >> moedergevoelens wat te doen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 15:42

Moedergevoelens heb ik niet, vooral niet zoals jij. Maar ik weet wel heel goed wat het is om ergens vreselijk naar te verlangen. Zoals verlangen naar een eigen paard. Dit was de reden voor mij om na mijn opleiding niet verder te studeren maar aan het werk te gaan. Dan zou ik tenminste geld verdienen. Misschien is dat ook voor jou de betere optie. Ik denk niet dat die moedergevoelens van jou zullen verdwijnen als je de opleiding afmaakt. Die zijn er geheid straks ook nog wel en dan kun je alsnog aan kinderen beginnen. Voor alles is een tijd, en al het goede komt vaak pas met veel geduld. Probeer je verstand te gebruiken daarom, dan heb je straks je kind ook meer te bieden. Want kinderen zijn ozo duur! Ik zou daarom als je er eenmaal aan begint, ervoor zorgen dat je een beetje financieel onafhankelijk bent, en elke maand ook alvast sparen zodat het kind later kan gaan studeren, want dat is ook al zo peperduur. Kinderen hoeven niet op een materialistische manier opgevoed te worden met al dat dure speelgoed. Maar het zou wel leuk zijn om je kind zodanig op te kunnen voeden dat het straks optimale kansen heeft om te slagen in het leven als volwassene. En dat kost ook geld. En reken maar dat je daar als ouder veel profijt van hebt. Ouders vinden het zo mooi als hun kinderen fijn vooruit kunnen in hun leven.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: weer zo'n topic >> moedergevoelens wat te doen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 15:57

Volgens mij is het gevoel wel vrij ' natuurlijk'. Maar als ik de eerste twee regels van je verhaal lees, denk ik meteen, geniet nog even van de bloei van je leven. Kinderen krijgen kan altijd nog, en als je ze eenmaal hebt, kan je ze niet meer terugstoppen Haha!

Verder denk ik ook dat je wel moet oppassen niet alles aan dat gevoel op te hangen. Je schrijft nl dat je een paar keer depressieve buien het gehad, en een abortus hebt ondergaan een tijd terug. Probeer niet te denken dat ' alles op zijn plek valt' als je dat kindje hebt... oftewel; zie het niet als een oplossing van je problemen! Gekke vergelijking misschien, maar een kennis van mij had net zo'n verlangen als jij. Niet naar een kind, maar naar een borstverkleining. Zij was ook depressief geweest, en begon vervolgens de situatie enorm te idealiseren. Als ze die operatie maar had zou haar hele leven anders worden en alles beter zijn had ze het idee.... en guess what; na die operatie was het wel weer wat anders... toen was ze nog niet 'intens gelukkig' en begon ze vervolgens aan streng dieten, want 'als ze 10 kg af zou vallen zou haar leven volmaakt zijn'

Wat ik nu met dit verhaal wil zeggen? Haha! Dat je je leven niet moet laten leiden door iets wat je heel graag wilt. Datgene zal je problemen niet oplossen; het zal je leven ongetwijfeld verrijken, maar idealiseer het niet teveel. Want dat maak ik op uit je berichtje. Misschien heb ik het helemaal mis, maar denk er iig over na.

En verder zou ik je aanraden te genieten van elk moment en je studie lekker af te maken, zaakjes op orde te krijgen, en naar je ' over 5 jaar' idee toe te leven. Heb je iets om het allemaal voor te doen. En tegen die tijd heb je wrsch een stabielere omgeving.

Aukie

Berichten: 1165
Geregistreerd: 14-09-03

Re: weer zo'n topic >> moedergevoelens wat te doen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 16:03

Hoi Sharon!

Ik herken veel in jouw verhaal hoor!
Ik heb er ook lang last van gehad (10 jaar).
Nu ben ik bijna 28 en heb lekker van het leven zonder de verantwoordelijkheid voor een kind kunnen genieten.
Als ik eerder had toegegeven aan mijn wens had ik zoveel leuke dingen misgelopen. Dan had ik bijvoorbeeld ook Rafiq niet kunnen hebben.
Nu hebben we bijna alles goed voor elkaar zal het niet zolang meer duren voor we gaan proberen zwanger te worden, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook af en toe mijn twijfels heb nu het dichterbij komt. Je vrijheid heb je maar even en kinderen voor de rest van je leven. Hé dat rijmt....
Ik hoor wel van vrienden dat ze er ontzettend veel voor terug krijgen en zich niet meer een leven kunnen voorstellen zonder hun kinderen, maar ik merk wel dat ze veel meer in hun eigen wereldje leven en ze niet zomaar even weg kunnen. Alles draait om hun kind. Dat hoort ook zo en ze zijn ook gelukkig, maar als je erg jong bent kan ik me voorstellen dat het af en toe erg moeilijk kan zijn. Vooral ook omdat je vriendenkring daar ook nog niet zo mee bezig is.
Geniet er daarom nog maar lekker van dat je alles kunt doen waar je zin in hebt en maak jullie studie af. Op een gegeven moment zul je merken dat de jaren voorbij gevlogen zijn en ben je blij dat je hebt gewacht.
Veel geluk met je vriend en hopelijk worden jullie ooit een blije pappa en mamma.

Anoniem

Re: weer zo'n topic >> moedergevoelens wat te doen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 16:24

@ laura : je ziet het verkeerd Knipoog maar ik snap wel je punt! bedankt iig voor de tip/waarschuwing!

@ aukje:

leuk dat je reageer!! en ook bedankt hiervoor.ik ga zeker nog even genieten en alles op orde krijgen!ik heb nog een hele weg voor de boeg voordat ik er uberhaud eigenlijk maar aan mag denken..maar het gevoel is toch wel een lastig obstakel. ik hoop dat ook jij een fijne toekomst krijgt en misschien dalijk ook wel met een kindje of 2 of 3 of 4 Tong uitsteken Knipoog grapje! een groot kind heb je al en dat is rafiq! hehe
offtopic
ik zie dat je nieuwe fotos hebt van rafiq de laatste tijd mis ik hem weer enorm en zou het dan ook leuk vinden om de foto's te ontvangen! als ut mag!

Groetjes sharon