En welk type moet ik dan hebben. mijn broertje heeft geloof ik 3100, welke het wel erg goed doet vind ik. Foto in dit topic is ermee gemaakt. viewtopic.php?f=53&t=401892&hilit=
Ik heb pas de Nikon 4600 gekocht. Wilde ook niet zo'n ingewikkeld ding, hij moest gewoon leuke foto's maken en niet te duur zijn. Pas heb ik de eerste foto's aflaten drukken, en ik moet zeggen dat het echt mooie foto's zijn geworden. Hij is ook makkelijk te bedienen en mooi klein. Zijn ook wel belangrijke punten vind ik Dus tot nu toe ben ik positief. Hopelijk kun je er wat mee.
canon en nikon ontlopen elkaar weinig. Mijn man is fervent Nikon aanhanger en heeft er nu 2 digitale, de 5100 (compact, paar jaar oud) en de D100 (spiegelreflex).
Mischien heeft www.digitalstreet.nl hem? Ik heb daar ook mijn camera vandaan, dat scheelde 300 euro met de winkelprijs!
edit: Zie dat mijn naam al genoemd is Ik heb inderdaad een aardig prijzige camera, die ik niet zou kopen als ik gewoon vakantiekiekjes zou willen maken Ik heb vroeger een Nikon coolpix 2000 gehad, riep toen NOOIT meer een Nikon, dat was zoeen rot ding.. Maar de Nikon D70 is geweldig ..
Wat ook een leuke camera voor je zou zijn is de Olympus C765 daar heb ik ook erg mooie foto's mee kunnen maken! die kost nu denk ik 400 euro
Ik heb mijn Nikon alweer een jaar of 3 intussen. De Coolpix 2000, geloof ik. Ik gebruik hem heel veel en ik vind het geen slechte camera. Nieuwprijs was +- €300,- volgens mij. Al mijn foto's op bokt zijn met mijn Nikon gemaakt.
Nikon heeft wel goede camera's. Maar het ligt er eigenlijk aan wat voor foto's je wilt maken. Als je gewoon lekker wat wil schieten en het niet supergoede foto's hoeven te zijn kan je lekker een compactje kopen dus zoiets als de Nikon die jij zelf al noemde. Ik heb zelf de Konika Minolta Dimage Z1 en dat is echt een geweldige camera. Z2 en Z3 is weinig verschil dacht ik. Hebben dacht ik alle drie 10 x optische zoom, en dat is toch heel wat. Maarja zoals ik al zei, kom een keertje langs bij ons in de winkel. De Nikon die jij noemt hebben wij overigens niet op voorraad maar kan misschien wel besteld worden. Maar we hebben ook altijd erg aantrekkelijke aanbiedingen.
En wat kost die dan? Minolta? En welke winkel werk jij dan Nathalie? Laat me graag eens voorlichten. Zou namelijk graag mooie, scherpe, goede foto's maken, van alles wat ik leuk vind. Van bewegende rijfoto's (ook binnen) tot rennende Bulldog of gewoon mijn vriend. Maar ook close-ups e.d. Dus wel net iets meer als de echt normale huis-tuin en keukenfoto's.
Al kan het ding er pas komen als ik vakantiegeld heb
Ik heb voor mijn verjaardag (was afgelopen dinsdag ) ook een Nikon camera gekregen.
Het is een Nikon Coolpix 5600 (hij is volgens mij hier nog niet te koop. komt uit USA ) Maar hij bevalt me erg goed. Dus als de prijs jou bevalt dan zou ik het zeker overwegen.
Ik heb een Canon Eos 300D...ook een dure spiegelreflex, maar voor de makkelijkere fotootjes (vakantieplaatjes e.d.) gebruik ik ook mijn Nikon. Een coolpix 3100. Fijn compact dingetje, maakt makkelijke scherpe fotootjes en heeft nog wat optische zoom ook
Sony vind ik erg slechte camera's...maar dat is persoonlijk misschien.
Dat hoor je wel vaker over Sony... Dus heel erg persoonlijk zou dat niet zijn denk ik.
Miss_Blimm, Ik werk bij Foto Ammann in winkelcentrum Woensel. De Konica Minolta's hebben wij helaas niet in de winkel en heb eerlijk gezegd geen idee of we die kunnen bestellen. (zal het dadelijk eens na vragen)
Ik heb even op internet gekeken, niet overal zijn de prijzen hetzelfde natuurlijk. Bij een prijs-vergelijking site is de Z3 349 euro. Deze heeft 4.2 megapixels, 12 x optische zoom. De Z1 (die heb ik dus ik kan je eventueel voorbeeld fotos laten zien) 330 euro. (al heb ik hem volgens mij een stuk goedkoper gekocht.) 10 x zoom, 3.2 megapixels. De z10 ligt de laagste prijs op 199 euro. Deze is met 8 x optische zoom en 3.2 megapixel.
Nouja ik kan hier wel alle Minolta's op gaan zetten maar dat schiet niet op natuurlijk. Bij ons in de winkel advieseren ze je erg graag.