Abortus

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 22:00

ik denk dat je t pas echt kan zeggen als je het zelf meemaakt. ik wil geen kinderen, nu niet (ben bijna 18) en later denk ik ook niet. helemaal zeker ben ik er niet van. kinderen staan niet op mijn verlanglijstje om t zo te zeggen, maar als ik toch plotseling zwanger zou raken moet ik er wel een keer extra over nadenken of ik t weg zou laten halen. lijkt me toch een zware beslissing, je laat iets wat in je zit gewoon weghalen.
ik ben trouwens wel benieuwd hoe de mannen onder ons hierover denken, wat als hun vriendin onder de 20 is en zwanger raakt?? hoe staan zij daar tegenover??

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 22:02

Ik kan me eigenlijk vooral aansluiten bij Sonja, maar als ik nu voor me zelf zou praten dan denk ik dat ik aan kinderen voor / rond mijn 20e niet aan toe was. Midden in mijn studie, zelf bezig om op te groeien en nog niet toe aan de verantwoordelijkheid voor een ander leven

Maar ik zou het veel moeilijker vinden om nu die beslissing te nemen. Wij willen heel bewust geen kinderen, ik al helemaal niet, maar ik weet eerlijk niet wat ik nu zou als ik zwanger raakte. Ik ben 30, we hebben alletwee een goede baan en zijn tevreden met ons leven. We hebben duidelijke plannen voor de toekomst, en voor ons horen daar geen kinderen bij. Maar wat als er een ongelukje zou komen? Dat vraag ik me dus ook wel eens af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 22:30

Wat een moeilijk onderwerp.
Ik denk soms ook wel eens, die had beter niet geboren kunnen worden.
Maar dan bedoel ik geen gehandicapte kinderen, maar misbruikte, mishandelde en verwaarloosde kinderen.
In mijn werk (politieagente) heb ik daar wel eens mee te maken.
Een paar jaar terug heeft in het dorp waar ik werk een meisje van 15 zelfmoord gepleegd omdat ze al jaren door haar vader misbruikt werd.
Ook ben ik eens bij het verhoor geweest van een verdachte van ontucht met kinderen die verklaarde dat hij probeerde zijn vriendin zwanger te krijgen zodat hij het kind kon misbruiken.
Ik word daar echt ziek van!!!!
Dit is even vreselijk off topic maar ik wilde het even kwijt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 22:34

Maaike schreef:
ik ben trouwens wel benieuwd hoe de mannen onder ons hierover denken, wat als hun vriendin onder de 20 is en zwanger raakt?? hoe staan zij daar tegenover??


De heren zwijgen tot nog toe in alle talen...

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 22:35

Hmm, dit is waarschijnlijk een van de moeilijkste ethische vraagstukken die er bestaan. In Amerika zijn er bosjes mensen die moorden om Abortus verboden te krijgen. Erg paradox.

Er zijn dus verschillende uitersten:

In Rusland is traditioneel een abortus goedkoper dan een condoom. Daar heeft iedere vrouw gemiddeld zo'n 5 abortussen meegemaakt. Dat is dus gewoon heel bizar en volgens mij verkeerd.

In landen waar abortus pertinent verboden is, wordt er zelfs geen uitzondering gemaakt voor verkrachte meisjes, wat duidelijk gezien kan worden als een ongewenst kind. Zelfs medische complicaties worden in sommige landen niet als belangrijk genoeg geacht, om maar niet te spreken van ouders die hun kind alleen maar haten en er ook niet de middelen voor hebben om het leven van dat kind enigszins leefbaar te maken.

Waar is dus die gulden middenweg? Heel moeilijk te vinden en vooral heel persoonlijk. De vrouw is baas in eigen buik. Iedere vrouw komt met een soort moederinstinct. Als dat moederinstinct het na goed overwegen niet wint, dan blijft het antwoord toch bij moeder. De vader kan niets anders doen dan de moeder steunen, wat voor besluit zij ook maakt.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 22:39

Ik ben nog steeds van mening dat als je je kind niet kunt bieden wat het nodig heeft (als je dus 16 bent, nog thuis woont en geen eigen inkomen hebt, wat nogal vaak voorkomt als je 16 bent...) dat het dan eerlijker is om het kindje weg te laten halen. Ik heb dit van vrij dichtbij meegemaakt.

Even iets anders: een jongen op mijn stageschool is vandaag vader geworden. Hij is 14!!! Wat heeft een baby nou aan zo'n vader?
Hij zal heus zijn best doen maar op die leeftijd ben je er toch absoluut niet klaar voor? Je moet zelf nog de pubertijd door!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 00:00

Pffff.. tja... dit is inderdaad een erg moeilijk topic voor sommige mensen. En ik zat dan ook al een poosje te denken of ik nou wel of niet een reactie zou plaatsen omdat dit inderdaad erg gevoelig kan liggen bij sommige mensen. In mijn geval ligt dit enorm gevoelig.

Allereerst ben ik van mening dat zolang je zelf verantwoordelijk bent voor een eventuele zwangerschap je daar ook zelf de consiquenties voor moet dragen. In de meeste gevallen heb je dit zelf in de hand en kun je zelf voor evt. voorbehoedsmiddelen zorgdragen.

Uiteraard kan het voorkomen dat je ongewild sex hebt met een persoon en je dan zwanger raakt. Dan vind ik het verhaal toch wat anders en kun je voor jezelf besluiten wat je hier verder mee gaat doen.

Waarom ik hier zo over denk? Doordat ik zelf (slik... Verdrietig ) een verleden van veel misbruik heb en ik op elf jarige leeftijd zwanger was, heb ik toen besloten het weg te laten halen. Op dat moment het meest verstandige wat ik ooit heb kunnen doen. Ik bedoel ik ben nu 24.. en wat moet ik als 24 jarige nu met een kind van 13? Wat ik voor mezelf wel heb besloten is dat als ik nu op dit moment ongewenst zwanger zou worden (of het nu mijn eigen schuld is of niet) ik het niet zou laten weghalen. Ik zou er nu niet voor kiezen om een kind te nemen, maar weghalen? Nee ik niet weer.

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid schept in de reacties en meningen van verschillende mensen, want echt makkelijk om hier op te reageren was het niet.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 00:14

Ook al kan ik het in zo'n situatie pas zeggen, ik zou persoonlijk dat kind toch houden, ook al is het ongewenst. Ik vind dat iedereen recht heeft op leven, dus ook dat embryo al. Ben trouwens sowieso iemand die graag met kinderen omgaat..klinkt misschien een beetje raar voor een jongen maar ik vind het gewoon leuk om met kinderen te spelen enzo, vind het ook jammer dat ik nog bijna nergens opgepast heb ofzo. Als ik zo met een kind aan het spelen ben, dan komt het kind in mezelf toch ook wel weer een beetje naar boven Haha! Party!! Sigaar

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 00:18

Sypheron schreef:
Ook al kan ik het in zo'n situatie pas zeggen, ik zou persoonlijk dat kind toch houden, ook al is het ongewenst. Ik vind dat iedereen recht heeft op leven, dus ook dat embryo al.


Heb je er wel eens over na gedacht wat voor een leven een kind heeft, met een moeder van 11 jaar oud en een vader heeft die ook de opa is? Dat is geen leven voor een kind. Iets anders kan ik er niet van maken.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 00:31

Ik ken nog een 'ander soort' verhaal. Een vriend van mij heeft een tijdje terug een keer een one-night stand gehad met een meid en die meid bleek dus zwanger te zijn, ook ongelukje. Die meid wil het kind houden. Die vriend van mij wordt nu dus vader terwijl hij daar helemaal niet op staat te wachten, maar er niks aan kan veranderen.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 01:43

Malle Babbe schreef:
ik zou , als ik nu zwanger zou worden , mijn kindje weg laten halen...
ik zie het niet als moord , want het in feite nog geen mensje ..


Voordat ik moeder werd dacht ik ook zo. Het is nog geen kindje.
Ik was 5 weken zwanger toen ik het ontdekte (dit overigens geheel gepland, maar dat is even off-topic!) en vanaf dat moment groeide er voor mijn gevoel een mensje in mijn buik! Al ziet het er (nog) niet uit als mensje, voor mijn gevoel was dat klompje cellen toch echt mijn eerste kindje! Daardoor ben ik zeker met andere ogen naar abortus gaan kijken.

Lees wel, ik ben niet tegen abortus, maar imo wel zwaar afhankelijk van de situatie waar je in zit. Ik sluit me aan bij de overige meningen dat je tegenwoordig zoveel soorten anti-conceptie middelen in de handel hebt dat je niet zwanger HOEFT te raken, maar in het hypotetische geval, je bent jong, vruchtbaar, niet aan de pil en wordt verkracht!
Tja.......

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 01:45

Het verhaal van Honeybee maakt heel duidelijk (voor mij althans) dat abortus in sommige gevallen de enige juiste beslissing is.

Zelf durf ik ook niet te zeggen wat ik gedaan zou hebben wanneer ik ongewenst zwanger was geraakt. Ik vind dit beslissingen die je gewoonweg niet hypothetisch kan maken.

Wel hebben mijn partner en ik het er wel eens over gehad wat we zouden doen wanneer het kindje zeer ernstig gehandicapt zou blijken te zijn. Beiden dachten we dat we in zo'n geval de zwangerschap zouden beƫindigen maar zeker weet ik zelfs dat niet.

Mijn jongste is met een geboorteafwijking ter wereld gekomen maar dat was met een paar operatie's te verhelpen (nierafwijking). In de tijd dat ik in het Ronald Mc. Donald huis zat heb ik veel ouders gezien met zwaar gehandicapte kinderen maar ook de ouders van een paar kinderen die kerngezond ter wereld waren gekomen maar door een ziekte (meningokokken) of ongeluk zwaar gehandicapt waren geraakt. Wat maakt het leven van die laatste eigenlijk meer waard?
Ik zag ouders die zielsgelukkig waren met hun zwaargehandicapte kind terwijl ze wisten dat het kind voortijdig zou sterven. Het heeft me indertijd heel erg aan het denken gezet.

Ik heb twee kinderen en ik vind het mooi geweest, voor mij is het niet meer aan de orde (daar hebben we onze voorzorgsmaatregelen voor genomen). Ik weet alleen heel erg zeker dat ik nooit iemand zal veroordelen die abortus laat plegen (uiteraard niet als een soort verlate anti-conceptie) of een zwaar gehandicapt kindje ter wereld laat komen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 10:37

Honeybee schreef:
Heb je er wel eens over na gedacht wat voor een leven een kind heeft, met een moeder van 11 jaar oud en een vader heeft die ook de opa is? Dat is geen leven voor een kind. Iets anders kan ik er niet van maken.


Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik doelde dus op de leeftijdscategorie van +/- 20 jaar en dan een kind krijgen.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 10:50

Naz schreef:
Ik ken nog een 'ander soort' verhaal. Een vriend van mij heeft een tijdje terug een keer een one-night stand gehad met een meid en die meid bleek dus zwanger te zijn, ook ongelukje. Die meid wil het kind houden. Die vriend van mij wordt nu dus vader terwijl hij daar helemaal niet op staat te wachten, maar er niks aan kan veranderen.


Ik heb bewondering voor "die meid". En wat jouw vriend betreft, dan had hij zijn rits dicht moeten houden of voorzorgsmaatregelen moeten treffen. Simpel.

Ik ben tegen abortus, tenzij je zwanger raakt door misbruik, als je zelf onveilig vrijt of het gaat ondanks voorzorgsmaatregelen mis ben je verantwoordelijk voor de gevolgen. Welk recht heb je om een levend wezen het leven te ontnemen? De andere kant, al die mensen die carriere willen maken en een kind, zoals mijn baas, ze blijft straks vier dagen werken en haar vent 5 dagen. Dan snap ik dus ook niet dat je daarvoor kiest. Mensen zijn tegenwoordig veel te egoisisch en snappen de waarde van het simpel in leven zijn niet.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 10:55

Naz schreef:
Ik ken nog een 'ander soort' verhaal. Een vriend van mij heeft een tijdje terug een keer een one-night stand gehad met een meid en die meid bleek dus zwanger te zijn, ook ongelukje. Die meid wil het kind houden. Die vriend van mij wordt nu dus vader terwijl hij daar helemaal niet op staat te wachten, maar er niks aan kan veranderen.


Kijk, als je van de eiffeltoren afspringt, dan heb je dus ook even een heel mooie ervaring, maar daarna ben je dus ook dood.. Bezint eer je begint. Vader zijn is overigens een heel mooie ervaring, maar weet altijd dat als je A zegt, je ook B moet zeggen... Dat meisje is dus echt niet per ongeluk in verwachting geraakt. Als je een one-night-stand doet, dan kan je dus vader worden, anders moet je dus maar nadenken....

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 11:01

Ik zou het heel moeilijk vinden, maar toch definitief voor een abortus kiezen. Klinkt heel hard, maar ik weet dat ik op dit moment helemaal niet klaar ben voor een kindje. Geen vaste vriend, geen huis dat groot genoeg is, niet genoeg geld, niet genoeg tijd en het belangrijkste: geen groot genoeg verantwoordelijkheidsgevoel.
Heb wegens ziekte van mijn moeder in een paar opvangstehuizen gewoond en dus dagelijks kunnen zien wat sommige ouders hun kinderen aan kunnen doen. Een kind (goed) opvoeden is al ontzettend moeilijk als je daar met z'n tweeen helemaal achter staat..

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 11:03

PUCK"]
[quote="Naz schreef:
Ik ken nog een 'ander soort' verhaal. Een vriend van mij heeft een tijdje terug een keer een one-night stand gehad met een meid en die meid bleek dus zwanger te zijn, ook ongelukje. Die meid wil het kind houden. Die vriend van mij wordt nu dus vader terwijl hij daar helemaal niet op staat te wachten, maar er niks aan kan veranderen.


Ik heb bewondering voor "die meid". En wat jouw vriend betreft, dan had hij zijn rits dicht moeten houden of voorzorgsmaatregelen moeten treffen. Simpel.

......Mensen zijn tegenwoordig veel te egoisisch en snappen de waarde van het simpel in leven zijn niet.
[/quote]

Even ter aanvulling op Puck's reactie, in dat verhaal van Naz is ZIJ net zo stom als HIJ geweest! Niet alleen had HIJ aan een voorbehoedsmiddel moeten denken, ZIJ net zo goed. Het oneerlijke aan dat verhaal is wel dat je als moeder het beslissingsrecht hebt, terwijl ze zonder vader niet zwanger geweest was!

Even off-topic een reactie op je laatste zin Puck: Kinderen willen is een egoistische beslissing! Je wilt toch kind(eren) voor jezelf! Niet omdat je moeder zo graag oma wil worden ofzo. Haha! Het was bij ons ook een keuze voor onszelf! Maar idd een kind krijgen en dan allebei 5 resp. 4 dagen werken vind ik persoonlijk ook niet geheel kunnen! Maar da's mijn mening!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 11:10

Buitenzorg"]
[quote="PUCK"]
[quote="Naz schreef:
Ik ken nog een 'ander soort' verhaal. Een vriend van mij heeft een tijdje terug een keer een one-night stand gehad met een meid en die meid bleek dus zwanger te zijn, ook ongelukje. Die meid wil het kind houden. Die vriend van mij wordt nu dus vader terwijl hij daar helemaal niet op staat te wachten, maar er niks aan kan veranderen.


Ik heb bewondering voor "die meid". En wat jouw vriend betreft, dan had hij zijn rits dicht moeten houden of voorzorgsmaatregelen moeten treffen. Simpel.

......Mensen zijn tegenwoordig veel te egoisisch en snappen de waarde van het simpel in leven zijn niet.
[/quote]

Even ter aanvulling op Puck's reactie, in dat verhaal van Naz is ZIJ net zo stom als HIJ geweest! Niet alleen had HIJ aan een voorbehoedsmiddel moeten denken, ZIJ net zo goed. Het oneerlijke aan dat verhaal is wel dat je als moeder het beslissingsrecht hebt, terwijl ze zonder vader niet zwanger geweest was!

Even off-topic een reactie op je laatste zin Puck: Kinderen willen is een egoistische beslissing! Je wilt toch kind(eren) voor jezelf! Niet omdat je moeder zo graag oma wil worden ofzo. Haha! Het was bij ons ook een keuze voor onszelf! Maar idd een kind krijgen en dan allebei 5 resp. 4 dagen werken vind ik persoonlijk ook niet geheel kunnen! Maar da's mijn mening!
[/quote]

Ik bedoel niet dat kinderen willen (nemen is onzin, je krijgt ze) egoistisch is, alleen als ook de carriere en he geld door moet gaan en zo'n kind dan gewoon vier, vijf dagen in de creche beland. Ik ben daar heel ouderwets in, tot het kind 4 jaar is ben je gewoon thuis!

Dat meisje in het verhaal van Naz is idd ook stom gewees, maar ZIJ neemt wel de verantwoordelijkheid van haar daden en daar heb ik bewondering voor!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 11:17

Buitenzorg schreef:
Even off-topic een reactie op je laatste zin Puck: Kinderen willen is een egoistische beslissing! Je wilt toch kind(eren) voor jezelf! Niet omdat je moeder zo graag oma wil worden ofzo.


En dan nog even off-topic. Terwijl juist geen kinderen willen vaak als egoistisch gezien wordt. Ik kies voor andere prioriteiten (werk, buitenland), en ben daar dan ook eerlijk in. Ik wil dus ook geen halfslachtig compromis (dat gaat met kinderen ook niet).

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 11:19

PUCK schreef:
Dat meisje in het verhaal van Naz is idd ook stom gewees, maar ZIJ neemt wel de verantwoordelijkheid van haar daden en daar heb ik bewondering voor!


Hmmm, daar kan ik me ook wel in vinden, maar het ging mij er meer om dat die vriend van mij dus geen enkele recht van spreken heeft wat HIJ wil, aangezien het ook ZIJN kind is. Overigens waren er wel maatregelen getroffen maar is het dus echt een ongelukje.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 11:19

Mmm... ik ken ook verhalen van een stel dat als voorbehoudsmiddel de pil gebruikte, en hij dacht dat dat goed zat. Mara zij wilde een kind, terwijl hij dat niet wilde. Dus besloot maar de pil niet meer te slikken.

Vind je op zo'n punt ook dat zij de verantwoordelijkheid heeft genomen en hij zich er maar bij neer moet leggen?
Ik vind dat toch wel zo'n misselijke streek!! Als ik die man geweest was....

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 11:25

Laura schreef:
Mmm... ik ken ook verhalen van een stel dat als voorbehoudsmiddel de pil gebruikte, en hij dacht dat dat goed zat. Mara zij wilde een kind, terwijl hij dat niet wilde. Dus besloot maar de pil niet meer te slikken.

Vind je op zo'n punt ook dat zij de verantwoordelijkheid heeft genomen en hij zich er maar bij neer moet leggen?
Ik vind dat toch wel zo'n misselijke streek!! Als ik die man geweest was....


Tja das wat anders, ik zou als man weggaan bij zo'n vrouw. Maar goed hij kan haar niet dwingen om abortus te plegen, dus wat moet je?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 11:25

Lielle"]
[quote="Buitenzorg schreef:
Even off-topic een reactie op je laatste zin Puck: Kinderen willen is een egoistische beslissing! Je wilt toch kind(eren) voor jezelf! Niet omdat je moeder zo graag oma wil worden ofzo.


En dan nog even off-topic. Terwijl juist geen kinderen willen vaak als egoistisch gezien wordt. Ik kies voor andere prioriteiten (werk, buitenland), en ben daar dan ook eerlijk in. Ik wil dus ook geen halfslachtig compromis (dat gaat met kinderen ook niet).
[/quote]

Nog meer off-topic: Wat dat betreft is alles eigenlijk egoistisch. Ik heb nu 1 kind en wij willen het daar allebei bij laten! Hoeveel verhalen ik niet over me heen krijg, 1 is maar alleen, en het is zielig 1 kind, etc etc etc. Zelf ben ik enigkind en de reden dat er bij ons geen tweede komt heeft te maken met een niet zo denderende zwangerschap (die bijna foutief eindigde en ik daardoor een 2e zwangerschap niet meer aandurf) en het feit dat ik niet alleen maar moeder wil zijn. Ik wil ook nog graag Esther blijven en tja, die houdt nu eenmaal van paarden en met 2 kinderen kan ik (zeker financieel, maar ook qua tijd) mijn paardjes wel opdoeken!

Ik begrijp Naz heel goed, bij een ongelukje, wat toch echt door 2 mensen tot stand komt, ligt de beslissing bij de moeder! De vader heeft daar dus niets op in te brengen, terwijl ze beiden dus wel degelijk aan de nodige voorbehoedsmiddelen hebben gedacht / gebruikt, begrijp ik.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 11:32

Even reageren op een vraag naar mij toe gericht "En je hebt veel kinderen die beter niet geboren hadden kunnen worden en dat vind ik heel erg."
Is dat opzet, niet begrijpen wat ik bedoel of snap je het werkelijk niet? Lees de beschrijving van Illindra maar eens, die kinderen bedoel ik. Wil je een expliciet voorbeeld? Dat kleine meisje dat in stukken is gevonden en dat volgens getuigen mishandelt werd!!!!!!!!! die had beter niet geboren kunnen worden en dat vind ik erg ja!
En dat verhaal van die jongen die geen vader wil worden: dan wordt hij maar geen vader, maar hij is niet degene die de abortus hoeft te ondergaan! Hij kan zich distantieren van dat kind, maar dat meisje kan zich niet distantieren van haar abortus als zij deze moet ondergaan. Voor de rest ben ik het helemaal eens met Roos en Magreet. Een versje van een ongeboren kind is onzin, die kunnen namelijk nog helemaal niet zo denken.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 11:48

Desiree schreef:
Een versje van een ongeboren kind is onzin, die kunnen namelijk nog helemaal niet zo denken.


denk je nou echt dat een ongeboren kind zo'n versje schrijft? Om in jouw bewoordingen te blijven: WIL je het dan gewoon niet snappen?