hoeveel mensen komen hier eigenlijk uit brabant?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
angeliekie

Berichten: 214
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 21:09

Sizzy schreef:
heeej wat leuk, allemaal Brabanders Haha!

en ook nog best een paar uit de buurt zeg nog leuker Knipoog

ik kom dus uit Zegge, vlakbij Roosendaal

maar ik rij geen dressur, western Haha!

ach ja ieder zijn feessie Cool


zegge das wel heel vlakbij! Haha!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 21:42

Ik kom ook uit brabant! Leuk, ik wist niet dat er zoveel brabanders op bokt waren.. Verward Ik woon in Veldhoven en rijd dressuur. Lachen

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 22:05

ik kom ook uit BRABANT!
vlakbij Den Bosch, ... woon bij Imker en Leille in de buurt...!
ennuh, ik WIL gaan dressuren! *ben nou gewoon meer vaardigheden en springen... en een beetje dressuur...

Ohja, Dat hier veel paardjes rondlopen is gewoon omdat er plek voor is! En nou praat iedereen alsof elke brabander een boer is die alleen maar carnaval viert! Boos! Maar das dus absoluut niet waar!
Me pony staat op een boerderij maar dat maakt mij nog geen boerin... en ik ben al 15 maar heb nog nooit carnaval gevierd! *ben altijd skiën!* Cool

Wou ik maar ff zeggen... Haha!

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 22:12

Nog een echte brabantse!!
Alleen rij ik western! Kom trouwens uit Lieshout, maar ben een geboren eindhovense..... *LOL*

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 22:25

aaah, allemaal brabolanders hier. Dat taaltje van jullie is gewoon echt keigrappig!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132097
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 22:37

Ja hoor, en hier nog een Brabo !
Ik woon in Heusden (niet Asten-Heusden), dat ligt tussen Den Bosch en Waalwijk in.
Iris17 komt trouwens ook uit Brabant, maar die kan effe niet Bokken omdat ze op stage is (sterkte Haha! )
Oh ja: Steef, als je een prive-cursus Brabants wilt, dan stuur maar een PB-tje hoor !

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 22:53

Kei leuk, en Houdoe...
Zo denkt iedereen over ons!
Mij best hoor,... maken ze leuke liedjes over *spaart u zegeltje, bonuskaart of airmailesss...*
maar ik praat gewoon abn met alleen KEI er bijgevoegd als vergrotingswoord! En Houdoe als groet...
Haha!

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 23:56

ik kom uit zeeland, maar mn paardje staat weer net in brabant Haha!
(De Heen)

ik heb alleen niet zo veel interesse in dressuur, ik ben meer een recreatie ruiter

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 01:15

Hier nog een Brabo uit Eindhoven. En ik rij uhm... recreatie. Haha!

En Carnaval daar doe ik niet aan, hoor, maar ja, mijn ouders komen van boven de rivieren, dus het zit ook niet echt in mijn bloed.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 01:21

Ik woon net niet in Brabant maar als ik drie kilometer verderop ga ben ik er al Haha! . Mijn vriendin die vlakbij woont, woont in Someren.
Ik heb ook in Breugel gewoond en daar heeft mijn paard ook een tijdje gestaan.
Maar eigenlijk kom ik uit Den Haag. Alleen ben ik op zoek naar een boerderij waar ik de paarden bij huis kon hebben steeds verder afgedwaald Lachen

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 08:30

ik woon ook in Braboland (bij Breda in de buurt) houd niet van carnevallen en ook niet van dressuur, maar voor een bosrit in de brabantse bossen ben ik altijd wel te vinden Haha!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 10:04

Ik kom uit Noord-Holland Haha! Ik heb ook altijd gehoord dat het niveau in NB hoger ligt en als ik het niveau op de wedstrijden hier bekijk, is dat ook zo. Volgens mij zitten er ook veel meer beroepsmatige stallen in NB, vandaar ook dat de beste instructeurs in het zuiden zitten (tenminste, dat zegt mijn instructrice altijd).

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 10:16

In Brabant ligt het nieveau veel hoger als in NH,
maar wat dressuurbetreft is het moelijk te vergelijken.

Wat het springen betreft si dat makkelijker!
In NH staat een B parcoursje op 90 cm, maar in Brabant staat het zo op 1.10, tenminste dat zijn mij ervaringen maar gedeeltelijk ook gebaseerd op enkele uitspraken van de wat proffesionelere amateurruiters zowel uit NH als uit Brabant.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 10:54

Ik ben ook absoluut geen carnavalsvierder, vind er geen bal aan. Veel brabo's die er niet aan mee doen hoor. Maar iemand suggereerde dat hier meer geld zou zijn, maar dat is niet zo. Waardoor die concentratie paardenvolk is ontstaan is mij onduidelijk, want dat argument "veel ruimte" gaat niet meer op. Brabant zit dichtgegroeid en in Drenthe, Overijssel, en de noordelijke provincies is veel en veel meer ruimte. Door de concentratie werk je echter wel hoger niveau in de hand denk ik omdat er meer concurrentie is. Doordat er meer pensionstallen zijn, de grond (nog) goedkoper in dan in het westen, is ook hier meer concurrentie in, dus lagere stallingsprijzen zodat het voor meer mensen mogelijk is om een paard te hebben. Omdat hier ook meer keus is in paarden, zijn ze hier ook goedkoper.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 11:05

Ik kom ook uit brabant!! uit HEESCH dat ligt bij Oss en dat ligt tussen Denbosch en Nijmegen Haha!
En ik vier wel carnaAfbeeldingvalAfbeeldingAfbeelding
als je geen carnaval viert ben je geen echte brabander!!
houdoe! Haha!
groetjes maartje

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 12:16

hey brabanders!!!!!!!!
ik om ook uit brabant uit schaijk om precies te zijn.
boeruh boeruh carnaval carnavalAfbeelding

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 12:48

Vraagje voor Jac: waar ergens in Lieshout woon jij? Wij gaan wel eens rijden in de Lieshoutse bossen. Mijn paarden staan namelijk op stal in Breugel vlakbij het kanaal. GA jij je spullen ook altijd halen bij Annie van Lankveld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 13:18

mm misschien een idee om en echte brabantse bokt meeting te houden?? ik vind de OIRSCHOTSE HEIDE wel een erg geschikte plaats!! iemand nog meer ideen groetjes [naam]

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 13:23

Lijkt me heel leuk, of de sonse bossen, die zijn ook mooi. Nemen we de paarden mee. We moeten een plek bedenken waar we de trailers ook goed kwijt kunnen.

Mutzzzzz
Berichten: 261
Geregistreerd: 12-12-01
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 13:28

Hey, hier nog een (geimporteerde) brabo. Ik kom uit Roosendaal en rij dressuur.
Dat van de brabantse boktmeeting vind ik een KEI goed plan!
Grtzzzzz

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 13:32

Drunense duinen? Ook heel mooi, en makkelijk parkeren. Ik ga wel mee, mijn moeder (bokt soms ook) ook wel.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:14

LEUK!! Meeting in de Drunense Duinen!!!! Lachen
Daar kun je heel goed je trailer kwijt en het is voor iedereen eigenlijk wel goed bereikbaar.
Count me in!!!

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:16

Mag ik dan wel mee als Limburger (nog import ook) Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:19

Als je bokker bent mag je altijd komen he. Zullen we wel een dag kiezen met hogere kansen op mooi weer?

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:38

Ik kom ook uit Brabant, maar ik woon er al een tijdje niet meer. Mijn familie heeft helemaal NIETS met paarden, nooit gehad ook, dus ik heb geen idee hoe ik ermee besmet ben geraakt. Mijn grote droom is "terug naar de Loonse en Drunense duinen" voor een buitenrit met mijn eigen paardje. Ik denk niet dat ik de weg er nog zo goed ken, dus ik heb maar alvast een kaart gekocht met de ruiterpaden erop. Ik moet alleen nog wel effe wachten, want we zijn op dit moment druk aan het revalideren (paard is geblesseerd) ... Ik rijd trouwens western.