Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:30

Sja, maar zolang je het niet aan de hand hebt, mag je best aan je eigen geld denken...je moet er tenslotte ook hard voor werken, kom zeg.

En ik denk dat er verschil zit in een opvang die al gevestigd is en eentje die nog moet komen.

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:31

Antheman schreef:
faye schreef:
Huis met grote tuin, de duurdere klasse dus. Zal geen huurhuis zijn. Stel nou dat jij ergens wont en er komt zo'nopvang naast je. Vervolgens is je huis onverkoopbaar of voor veel minder. Zou jij dat niet erg vinden en van balen? Zou jij dan geen bezwaar maken?


Is dat nu werkelijk het enige waar je aan kunt denken?


Nee. Ik vind (nogmaals, zucht) dat het erg makkelijk is om te roepen dat het achterlijk is dat een buurt bezwaar maakt. Als het jezelf overkomt en je huis waar je hard voor werkt daalt in waarde doordat de gemeente bedenkt dat dat wel kan zo'n opvang naast je, piep je wel anders. En dankanje zeggen dat dat niet gebeurt, maar in de praktijk gebeurt dat wel. Als ik een huis ga kopen voor 3 ton (is niks tegenwoordig), en ik moet daar hard voor werken, en ik heb de keus tussen huis met en een huis zonder opvang als buren, zou ik voor de laatste kiezen. En met mij velen.

Overigens ben je volgens mij niet helemaal eerlijk jeanie, dus jij zou het niet erg vinden om verlies te lijden als er zo'n opvang naast je kwam? Clown

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:33

Ik ben het met Faye eens.
De huizen zijn tegenwoordig al zo duur, dat je met z'n tweeen full time moet werken om het te kunnen betalen. En dan heb je eindelijk een leuk huisje, daalt t in waarde omdat er een opvang naast komt.
Daar is toch niemand blij mee dan?

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:33

Ik woon in een huurwoning Haha! Haha! Haha! Haha! .En op zichzelf ben ik niet een persoon die zich met winst en of verlies in geldzaken bezig houdt. Als ik een leuke koopwoning heb wil ik daar voor altijd blijven wonen en dan zegt waarde daling mij helemaal niets Knipoog

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:35

faye schreef:

Of die waardedaling nou door onwetendheid komt of niet, het blijft erg banketstaaf als je minder voor je huis krijgt daardoor. Laten ze dat dan iig compenseren.
Of iemand mijn huis niet wil door onwetendheid of afkeur, maakt verder niet uit. Feit is dat ik het vreselijk zou vinden als het mij zou gebeuren. Jij toch ook, ofniet soms?


Geloof het of niet, maar ik hecht daar dus gewoon niet zoveel waarde aan. Geld zegt me gewoon niet zoveel, in zijn algemeenheid niet, dus in dit geval ook niet. Dus nee, ik zou het niet vreselijk vinden.

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:36

Totdat je door omstandigheden wellicht wel moet verkopen. Je hebt het niet altijd zelf te kiezen. Ik geloof je niet, sorry

@Justy, heb je al een koophuis en een hypotheek?

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:38

faye schreef:
Totdat je door omstandigheden wellicht wel moet verkopen. Je hebt het niet altijd zelf te kiezen. Ik geloof je niet, sorry

@Justy, heb je al een koophuis en een hypotheek?

Ja inderdaad.
Stel je voor dat je dan toch dat leuke huis moet verkopen, omdat je je baan kwijt raakt, of omdat je uit elkaar gaat of wat dan ook.
En je huis is dan met een flink bedrag gedaald in waarde. Dan moet je toch je hypotheek kunnen aflossen als het al uberhaupt verkocht raakt.

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:39

Er zijn zoveel redenen waar je geen invloed op hebt waardoor je huis in waarde kan dalen. En leg me nu eens uit waarom dat zo is? Of ga je soms ook protesteren als er een stel aso's naast je komt wonen? waarschijnlijk niet, want dat zie je niet aan de buitenkant.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:39

Och, ik wou toch echt dat ik kon zeggen dat geld me niet zoveel deed zeg.....

Citaat:
Als ik een leuke koopwoning heb wil ik daar voor altijd blijven wonen en dan zegt waarde daling mij helemaal niets

En het is ook zo handig als je al zeker weet dat je hele toekomst vaststaat...
Hoe zeggen ze dat ook alweer? 'als je alles van tevoren weet kan je met een dubbeltje de wereld rond' ?

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:41

faye schreef:
Totdat je door omstandigheden wellicht wel moet verkopen. Je hebt het niet altijd zelf te kiezen. Ik geloof je niet, sorry

@Justy, heb je al een koophuis en een hypotheek?


Al gehad, en door omstandigheden moeten verkopen (einde relatie). Faye, ik vind het prima dat jij daar heel veel waarde aan hecht, maar ik zit gewoon zo niet in elkaar, kun je dat niet gewoon respecteren?
Je hebt het zeker niet altijd te kiezen, maar ik geloof dat er altijd ergens een oplossing voor is. Call me crazy.

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:42

En wat nou als je je huis toen met verlies had moeten verkopen, waardoor je nu met een behoorlijke restschuld zat. Zou je daar dan ook gen waarde aan hechten en denken, ach het is voor een goed doel? Dat je ook geen paard meer kan rijden, want daar is geen geld meer voor.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:47

faye schreef:
En wat nou als je je huis toen met verlies had moeten verkopen, waardoor je nu met een behoorlijke restschuld zat. Zou je daar dan ook gen waarde aan hechten en denken, ach het is voor een goed doel? Dat je ook geen paard meer kan rijden, want daar is geen geld meer voor.


Dan was dat even heel vervelend geweest, maar daar had ik dan een oplossing voor gezocht en ik had zeker niet de rest van mijn leven wrok gekoesterd tegen een stel jongeren met een berg problemen, of tegen de instelling die hen huisvest. Ik laat mijn leven niet verpesten door financiƫle trubbels, en ja, voordat je ernaar vraagt, die heb ik ook gehad.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:48

Cer schreef:
Och, ik wou toch echt dat ik kon zeggen dat geld me niet zoveel deed zeg.....

Citaat:
Als ik een leuke koopwoning heb wil ik daar voor altijd blijven wonen en dan zegt waarde daling mij helemaal niets

En het is ook zo handig als je al zeker weet dat je hele toekomst vaststaat...
Hoe zeggen ze dat ook alweer? 'als je alles van tevoren weet kan je met een dubbeltje de wereld rond' ?


Ik leef bij de dag hoor vandaar dat ik me over dit soort zaken niet druk zal maken.
Toekomst staat nooit vast ,koop en verkoop winst of verlies zo zit het leven in elkaar .

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:52

Wie heeft het over wrok? Verward

Dus als je nog jaren in de schuld had gezeten, omdat de gemeente beslist heeft dat naast jouw huis zo'n opvang moest komen, baal je daar niet van. Je zoekt naar oplossingen, maar die schuld kan wel 50.000 euro zijn, weet je hoe lang je daarmee bezig bent? En jij zou dat niet erg vinden? Jaren krap zitten omdat je minder voor je huis kreeg? Ik heb precies zo'n situatie van dichtbij meegemaakt, ging om een regulier jomngerencentrum, diegene zit nu nog krap. En of je nu wel of niet waarde aan geld hecht, je zult toch je schuld af moeten lossen. En als er geen geld meer is voor de dingen die je leuk vind, of spullen voor je kinderen door zoiets, piep je echt wel anders. Ik geloof jullie dus ook echt niet en het is jammer dat jullie zover gaan in "een ander moet accepteren", dat het er verdacht veel op lijkt dat jullie niet eerlijk durven zijn, en in ieder geval geen inlevingsvermogen hebben. Overigens, als jullie het zo breed hebben, mijn vriendin uit het voorbeeld kan nog wel wat financiele steun gebruiken, jullie hechten er toch verder geen waarde aan Clown

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:55

Hmmm, interessant, ik loop momenteel stage in een soortgelijke inrichting Knipoog

Tuurlijk er zitten een aantal criminelen tussen , maar er zijn ook echt zielige gevallen die al een heel nare achtergrond hebben, t/m incest/verkrachting/geweld door ouders aan toe.........

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:56

Lieve Faye, ik zeg niet dat ik het leuk zou vinden. Ik zeg alleen dat ik daar niet mijn leven door laat bepalen, laat staan verpesten. Ik zeg ook niet dat ik het breed heb, integendeel. Het lijkt er eerder op dat jij degene bent die geen inlevingsvermogen hebt, en ik vind het jammer dat je nu zo persoonlijk gaat worden. Ik vraag alleen maar van je dat je respecteert dat ik er anders over denk dat jij, maar zelfs dat kun je je niet voorstellen.
Ik vind het belangrijker dat er verdraagzaamheid en begrip heerst in onze maatschappij dan dat ik een huis heb van 3 ton wat ik vervolgens voor 4 ton verkoop om er een huis van 5 ton voor terug te kopen. So shoot me.

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:57

Oke, maar jij zegt dat je er geen waarde aan hecht dat je een huis voor drie ton koopt en er vervolgens maar 225.000 voor terug krijgt, door een beslissing van de gemeente. En dat geloof ik dus echt niet

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:58

faye schreef:
Oke, maar jij zegt dat je er geen waarde aan hecht dat je een huis voor drie ton koopt en er vervolgens maar 225.000 voor terug krijgt, door een beslissing van de gemeente. En dat geloof ik dus echt niet

Dat geloof ik dus ook niet.
Ik moet er niet aan denken, dat ik m'n huis over bijv. 5 jaar, helemaal gerenoveerd en opgeknapt, voor veel minder zou verkopen.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:59

Zoals ik al zei, ik zou het even vervelend vinden, en vervolgens zou ik er een oplossing voor vinden en verder gaan met mijn leven.

Edit: Tjee hee, vraag ik nou zoiets onmogelijks als ik vraag of jullie dat willen respecteren?? Gestoord

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:00

Justy schreef:
Zoals ik al zei, ik zou het even vervelend vinden, en vervolgens zou ik er een oplossing voor vinden en verder gaan met mijn leven.

En die oplossing is dan jaren lang krom liggen en niks leuks kopen, om je schuld af te betalen.
En in een huurhuis gaan wonen?

lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:01

Wat is er mis met een huurhuis?

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:01

Je zou eigenlijk eens in de situatie moeten komen, dan had ik je graag weer gesproken. Als je nou weer een huis koopt, laat dan even weten waar, dan kunnen we de gemeente inlichten dat jij graag zo'n opvang naast je hebt. Haha!

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:02

Justy schreef:
Zoals ik al zei, ik zou het even vervelend vinden, en vervolgens zou ik er een oplossing voor vinden en verder gaan met mijn leven.

Edit: Tjee hee, vraag ik nou zoiets onmogelijks als ik vraag of jullie dat willen respecteren?? Gestoord


Ik respecteer dat best, er zouden meer mensen zoals jij moeten zijn!

Maarre, je niet druk maken om een hoge schuld... licht mij es in, dat wil ik ook wel!

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:02

faye schreef:
Oke, maar jij zegt dat je er geen waarde aan hecht dat je een huis voor drie ton koopt en er vervolgens maar 225.000 voor terug krijgt, door een beslissing van de gemeente. En dat geloof ik dus echt niet

Dat is gewoon het risico wat je loopt. Dat risico loop je ook als je ineens volstrekt asociale buren krijgt, die veel overlast veroorzaken.
That's life.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:02

Misschien wel ja. Jongens, wat boeit het jullie nou wat ik daar van vind Verward Ik hecht er niet genoeg waarde aan om bezwaar aan te tekenen tegen bijvoorbeeld de vestiging van een zorginstelling. Dat ik daarom volgens jullie van een andere planeet lijk te komen, vind ik erg jammer.

Edit: dit was een reactie op Samantha23