Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 10:09

flowerxxx schreef:

Ik denk dat veel mensen bang zijn voor het onbekende. En wat mij opvalt is dat het buiten de randstad vele malen erger is dan in de minder drukkere gebieden. In Twente waar ik woon kijken de mensen toch anders (lees met wantrouwen) naar mensen die "anders" zijn. Denk daarbij aan buitenlanders, daklozen, ex-verslaafden etc. In de grote studentenstad waar ik op kamers zit hebben mensen een andere kijk op deze dingen. Gewoon omdat er meer verschillende soorten mensen wonen. In een kleine stad worden dit soort dingen altijd heel erg opgeblazen. In de grote studentenstad komt er een klein bericht in de krant en verder niet veel.

Hee, wil je even niet heel Twente over een kam scheren Haha!

Verder heb je wel gelijk, ik kom oorspronkelijk uit een klein dorp in de Achterhoek, en daar wordt toch heel anders op die dingen gereageerd dan hier in Enschede.
In dat dorp waren destijds buitenlanders bijvoorbeeld absoluut ongewenst. Heel fout, maar wel waar.

dwaallicht

Berichten: 3552
Geregistreerd: 27-12-04

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 14:49

Ik kan me van beide kanten wel iets indenken.
Verstandelijk gehandicapten naast me hebben wonen zou ik niet zo'n punt vinden.Heb zelf met dat soort mensen gewerkt en de meeste zijn echt heel beschaafd en netjes,soms netter dan ikzelf (vaatdoekje moest altijd precies op dezelfde plek terug Haha!)

Jongeren met gedragsproblemen is weer iets anders. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar eerlijkgezegd zou ik ook niet staan te juichen als ze naast me kwamen wonen.
Aan de andere kant, ik heb een aantal buren die niet het stempel "verstandelijk gehandicapt/gedragsproblemen" hebben, maar die wel overlast veroorzaken.

Dus van "gewone" mensen kun je minstens zoveel last krijgen als van jongeren met gedragsproblemen.Ik denk dat het aan de situatie ligt of ik het een probleem zou vinden.

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 15:18

Van mij zouden ze het hele complex zo naast mijn flat mogen zetten. Die kinderen verdienen toch zeker ook een kans? Ik heb de informatie op de website gelezen en had nu niet bepaald de indruk dat het om een groep monsters ging, die ergens terecht moest kunnen. Bah, die vooroordelen ook steeds weer...