Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:43

Nee, ik ben geen moeder, maar ik was wel een kind van zo'n moeder. Maar goed, je schijnt me niet te willen geloven, dus ik hou maar op met mezelf te verdedigen Lachen

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:45

Arabesk schreef:
faye schreef:
Overigens Arabesk, leg mij eens uit hoe jij als student een koophuis kunt betalen, ik kon dat echt niet!


Gaat je niks aan Clown Het is een drie onder één kap woning en daar de middelste van, huiskamer van 12 m lang (uitbouw), vier slaapkamers, tuin etc.

Meer mensen die in de zorg werken en ervaring hebben met dit soort kdis?


Gaat me ook niks aan, maar in mijn tijd, en toen waren de huizen nog net wat betaalbaarder, kon dat alleen als Pa financierde Clown

@Justy, heeft niks met geloven te maken, ik denk alleen datje zo'n situatie als moeder anders ervaart. Voor eenmoeder is het vele malen zwaarder als voor een kind, en dat zal jij van mij moeten aannemen Haha!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 13:48

Dus omdat er sociale druk is ivm merkkleding doe je je kids tekort? Ik vind niet dat je je kinderen materialistisch moet opvoeden alleen maar omdat onze samenleving zo is Lachen en er zijn best een hoop kinderen die ook niks om merkkleding geven hoor. Mijn ouders hadden het geld ervoor wel gehad, maar ik had er zelf geen behoefte aan.

Ik denk dat veel belangrijker is dat je ze de ware belangrijke zaken van het leven leert!

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:50

Beter lezen Arabesk!

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:53

Dit is in andere topics ook wel eens aan de orde gekomen... het is wel off topic maar toch..

waar ik me nu aan irriteer is dat men gelijk aan MERKkleding denkt als gezegd wordt dat kleding kopen moeilijk wordt qua geld.
Zoals opgemerkt kan dat heel goed al om zeemankleertjes gaan..

Of dat er bij geldzorgen gelijk wordt gezegd 'dan maar niet twee keer op vakantie'... dat vind ik zo krom. Kunnen de mensen die dit beweren zich uberhaupt wel voorstellen dat er gezinnen (alleenstaande moeders) zijn die niet twee keer op vakantie willen maar gewoon een dagje uit met hun kind??

Het is uiteraard belangrijk dat ze de ware belangrijke zaken leren, maar gezond eten hoort daar zeker wel bij, en ook dat kost geld...
(en dan gaat het dus niet om merkkleding of speelgoed, maar dat kunnen sommigen zich dus blijkbaar niet voorstellen??)

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 13:59

Laten we het even on-topic houden....

Het grootste bezwaar van de dorpelingen is de veiligheid....

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:05

Als dit "Deze problemen kunnen zich uiten in bijvoorbeeld agressief gedrag, drank en drugsgebruik" in de toegestuurde brief staat, kan ik me goed voorstellen dat men zich zorgen maakt om veiligheid.

Het is dan aan het instituut om het tegendeel te bewijzen. Misschien een voorlichtingsavond?

Ik heb liever een verstandelijk gehandicapte naast me wonen die zich weet te gedragen dan een aggresieve aso.

Hebben de briefschrijvers dat trouwens zelf verzonnen of bagataliseert de andere partij de problemen?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 14:11

Voorlichtingsavond komt er!

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:29

Arabesk schreef:
Laten we het even on-topic houden....

Het grootste bezwaar van de dorpelingen is de veiligheid....

Veiligheid is op het moment een term die het heel goed doet als je onrust wil stoken Haha!

Maar goed, zijn er niet ergens onderzoeken gedaan naar de groep waar het om gaat?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 14:35

wendytjeG schreef:
Veiligheid is op het moment een term die het heel goed doet als je onrust wil stoken Haha!


Ja nou inderdaad!!

De plek waar ik stage loop stond laatst in de krant met 'Oosteuropese toestanden' veiligheid in het geding. Bla bla bla, nou dat valt buitengewoon reuze mee.

Weet je waar ik ook zo allergisch voor ben?? LEEFBAAR... dat woord. Laten we onze buurt leefbaar houden... laten we bla bla leefbaar dit leefbaar dat..

Leefbaar klinkt als 'het kan nog net maar eigenlijk is het niks'.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:53

Arabesk schreef:
Ik (TS) woon dus in dat dorp mét een koophuis Clown

Laten we het eens hebben over de overige bezwaren van de dorpelingen:

- onveiligere situatie: aggressief gedrag, drankgebruik en drugs
- vrijetijdsbesteding, maken ze ook gebruik van ONS zwembad, school, winkels etc?
- mogelijke afname van aantrekkelijkheid van het dorp...
- veiligheid eigen kinderen komt wellicht in het geding


Ehm even over drankgebruik als er ergens veel drank door hele jonge kinderen genuttigd wordt is het wel in de westfriese dorpen Clown


Oké, ik zal mijn mening en ervaring geven:
-onveilige situaties: de kinderen op mijn groep zijn tussen de 14 en de 20, ze zijn ook licht verstandelijk gehandicapt, de meesten vallen net onder de grens, deze kinderen komen meestal in zo'n tehuis terecht doordat de ouders de opvoeding niet meer aankunnen door de gedragsproblemen, maar veelal zijn deze gedragsproblemen veroorzaakt door de opvoeding en de ouders zelf (drank-/drugsverslaafden)
De kinderen bij ons worden streng begeleid en ze zijn eigenlijk continu onder toezicht, de jongeren boven de 16 mogen 1 of 2 biertjes op een vrijdag-/zaterdagavond, niet meer. Wanneer wij merken dat ze onder invloed ergens van terugkomen mogen ze niet meer alleen weg, dan moet er een van de leiding mee. Ik denk dus niet dat je daar zoveel zorgen over hoeft te maken, de kinderen worden zeer goed in de gaten gehouden!
-Vrijetijdsbesteding:
De kinderen bij ons kunnen, mits ze zelf geld hebben idd gebruik maken van het algemem zwembad, de ervaring leert echter dat de jongeren zo'n 3,50 euro per week krijgen en daar kunnen ze alleen de shag van halen. De kinderen zijn bovendien verstandelijk gehandicapt en bij ons gaan ze naar speciaal onderwijs, hiervoor worden de meesten met de taxi opgehaald en gebracht ed, van de winkels kunnen sommigen dus wel gebruik maken, maar dan weer alleen diegenen die veilig alleen weg kunnen............
-Afname aantrekkelijkheid:
Dat denk ik niet, bij ons zorgen de jongeren voor zeer weinig overlast, wij hebben eerder overlast van de omringende flats!
Tuurlijk schreeuwen ze eens een keer, maar het zijn kinderen!
Bovendien passen ze wel op om het in zo'n klein dorp te doen, dan wordt er tochj direct naar heb gekeken en daar kijken ze wel voor uit!
-Veiligheid eigen kids:
Nee, dat komt niet in gedrang. De jongeren die niet veilig zelfstandig weg kunnen mogen dit ook niet, wanneer er maar enig vermoeden bestaat dat ze tot iets in staat zouden zijn worden ze helemaal afgeschermd, ook van onze kinderen!

Kortom, ik denk dat men het veel te zwartgallig ziet, deze kinderen zijn juist vaak veel orde, structuur en liefde nodig, de meesten hebben nooit een echte pa of ma gehad en doen niets anders dan verhuizen van tehuis naar tehuis, ook zitten hier kinderen bij die geheim verblijven omdat hun bloedeigen ouders hen iets aan zou kunnen doen!

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:01

Citaat:
Al langere tijd beschouwt de bevolking in enquêtes criminaliteit steevast als een
van de grootste maatschappelijke problemen. Boutellier (2002) heeft erop gewezen
dat er in de samenleving een groot verlangen naar veiligheid bestaat. Hij typeert dit
verlangen als een veiligheidsutopie, een utopie omdat de grote roep om meer veiligheid
niet te realiseren is zonder dat burgers hun grote vrijheden – die zij tegelijkertijd
koesteren – hiervoor inleveren. Aan de wens naar meer veiligheid liggen verschillende
factoren ten grondslag. Ten eerste de criminaliteitsontwikkeling zelf. Over een
lange tijd bezien heeft zich een sterke stijging van de criminaliteit voorgedaan, ook
als we rekening houden met vertekening van de cijfers door definitiewisselingen en
methodologische problemen. In het jaar 2002 werden bijvoorbeeld ruim 1,4 miljoen
misdrijven bij de politie bekend, in 1960 waren dit er 132.000.1 Het aantal misdrijven
neemt sterk toe met de mate van verstedelijking. Het probleem is hierdoor geconcentreerd
in de steden en daarbinnen weer in bepaalde wijken.
Daarnaast is er bij de bevolking een grote gevoeligheid ontstaan voor problemen
van criminaliteit en veiligheid. Die gevoeligheid gaat gepaard met hoge verwachtingen
dat de overheid voor oplossingen zal zorgen, ook al omdat in de loop van de tijd de
risico’s van andere maatschappelijke problemen, zoals ziekten, armoede en invaliditeit,
dankzij succesvol beleid van de overheid kleiner zijn geworden. De overheid
blijkt op de criminaliteit echter een minder grote invloed te hebben, zoals ook uit
de opsporings- en ophelderingscijfers blijkt. Bovendien is er door het hoge aantal
geregistreerde misdrijven een grote druk op het strafrecht ontstaan, waardoor in de
samenleving het beeld kon ontstaan dat er te weinig, te laag en te laat gestraft wordt.

Misschien wel een leuke quote over veiligheid Haha!
Bron: http://www.scp.nl/publicaties/boeken/9037701590/SCR2004_Hoofdstuk10_VeiligheidPolitieJustitie.pdf

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:10

Arabesk schreef:
Kan iemand die met dit soort kinderen werkt mij vertellen hoe begeleiding van deze kinderen in zijn werk gaat? Ik ga nl naar de vergadering toe en wil mijn mening geven....!



Onze kinderen moeten continu laten weten waar ze zijn en continu vragen of ze iets mogen doen ofzo Knipoog
Op deze manier kunnen wij goed in de gaten houden waar ze nu zijn en waar ze heen gaan.
De kinderen komen meestal bij ons met en grote rugzak met emotionele gebeurtenissen etc. Ik weet nog goed toen ik daar kwam dat ik bij het lezen van enkele dossiers echt heb moeten slikken, sjemig zo jong en dan al narigheid voor minstens 1 heel leven! Ik vind dat het in die brief veel te negatief wordt gebracht, de kinderen hoeven niet te proberen dronken of stoned bij ons te komen, dan kunnen ze rechtsom keert maken, de kinderen bij ons zitten ook uit eigen beweging, hoewel ze het niet zo voelen, maar ze moeten bij ons eerst ondertekeken dat ze er vrijwillig zitten, dit helpt natuurlijk ook om die jongeren te motiveren iets van hun leven te maken, want dat is ons doel, wij willen ze helpen met een nieuw of beter gezegd, beter leven! En tja, soms zijn daar straffen voor nodig, maar dat geven wij en daar heeft niemand behalve de jongere zelf last van!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 15:30

Bedankt voor de reacties, ik zal delen eruit uitprinten en als argumenten gebruiken!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:54

faye schreef:
Krijgt een gemeente eigenlijk subsidie als een dergelijke instelling inhun gemeente wordt gevestigd?


nee natuurlijk niet dit gaat om AWBZ zorg weten jullie nog licht verstandelijk gehandicapten, daar betaald iedereen premie voor en zorgkantoren bepalen of er ergens behoefte aan is en een instelling mag uitbreiden.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:03

Ara ik heb je een pb geschreven ,vertel vooral hoe dat is gegaan zo'n voorlichtingsavond want ik zie mijzelf over een half jaar al staan tegen over angstige buurtbewoners Clown Clown .

Het aspect veiligheid voor de buurtkinderen is onderuit te vegen. Er gaat altijd begeleiding ergens mee naar toe. Ik lig regelmatig in het zwembad met de kids in de zomer. Wat een baan he heerlijk Clown .

Ach en de buurt zal wel eens te maken krijgen met weglopers maar die lopen weg Clown en gaan dus de buurt uit.

Bij veroorzaken van overlast belt de groepsleiding gewoon de politie en worden de kids meegenomen en krijgen of een boete of een haltstraf.Zoals iedere jongere die zich misdraagt.........Geluidsoverlast zou er nauwlijks zijn want groepsleiding neemt bij niet willen luisteren gewoon de stereo in beslag voor een aantal dagen.Hangen voor de deur met een groepje mag niet enz enz normale opvoedingszaken waar iedere ouder voor staat niets meer of minder.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 16:07

Dat is heel mooi! Dank je wel!

De winkels hier zijn vooral een Spar (buurtsuper) en een bakker meer is dr niet Clown

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:10

Ik heb nog wel een aantal leuke kids in de aanbieding om het dorp wat op te leuken Haha! Knipoog Clown

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 16:12

Voorbeeld? Haha!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:23

Geadopteerde jongen van 17 jaar laag nivo rond iq van 60. Hij heeft een donkere huidskleur en draagt londsdale en luister naar hardcore house en heeft bij zichzelf een hakenkruis getatoueerd.
Hij werkt hard in de tuinbouw maar gebruikt regelmatig drugs Knipoog en is hiervoor onder behandeling bij de drugshulpverlening.
Verder geniet hij van persoonlijke aandacht en kan hij heel lief zijn maar als hij zijn zin niet krijgt dan sloopt hij wel eens wat.Meestal zijn eigen spullen maar soms gaan ook de ruiten in. Dan wordt er aangifte gedaan en kan hij van zijn eigen geld alles terugbetalen en ook nog een taakstraf uitdienen. Die taakstraf doet hij nu in het dierenasiel en dat bevalt hem zo goed dat hij daar vrijwilligers werk wil gaan doen Clown .
Hij is gek op de Hollandse pot maar vreselijk racistisch; een bounty zwart van buiten maar wit van binnen.
Hij is opgegroeid in een hoger sociaal millieu zijn vader is 3 jaar geleden gestorven en moeder loopt vast in de opvoeding omdat hij overal schijt aan heeft. Ze heeft nog 3 kids en daar wil ze goed voor zorgen zonder de agressie in huis.

Hij is groot zwart en heel sterk Haha! Haha! Haha! Maar ook zijn goede kanten

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 16:39

Geweldig ik zie het helemaal voor me Lachen dat zijn nou de mensen die kleur aan de maatschappij geven!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:29

Jeanie: Ik heb ook nog wel iemand in de aanbieding. Die Bounty gast klinkt ook als een interessant persoontje trouwens Ja

Meneertje van 21, groot, breed geschouderd, en ietwat narcistisch: vind zichzelf echt helemaal geweldig. Sociaal - emotioneel gezien compleet onderontwikkeld. Heeft zichzelf opgevoed omdat vader zo dronken als een emmer op de bank lag met elke avond een andere vrouw. Moeder uit de picture.
Steelt regelmatig van bekenden (vriendjes / begeleiding) maar vergeet dit te verzwijgen waardoor de spullen ALTIJD weer bij de rechtmatige eigenaar terug komen en hij een straf krijgt.
Heeft een aantal maanden geleden toen ie voor een weekend thuis was zijn vader van de trap gegooid met alle gevolgen van dien.


En mijn (vorige) baan? Ook ik lag vorig jaar zomer om de dag aan het zwembad met een stapel kids!

Ik zou het echt prima vinden als zoiets naast me kwam wonen, prima hoor. Woon nu naast een moskee, dus dat doen geloof ik ook al veel mensen me niet na.. Ach gut Haha!

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:46

Misja schreef:
Jeanie: Ik heb ook nog wel iemand in de aanbieding. Die Bounty gast klinkt ook als een interessant persoontje trouwens Ja

Meneertje van 21, groot, breed geschouderd, en ietwat narcistisch: vind zichzelf echt helemaal geweldig. Sociaal - emotioneel gezien compleet onderontwikkeld. Heeft zichzelf opgevoed omdat vader zo dronken als een emmer op de bank lag met elke avond een andere vrouw. Moeder uit de picture.
Steelt regelmatig van bekenden (vriendjes / begeleiding) maar vergeet dit te verzwijgen waardoor de spullen ALTIJD weer bij de rechtmatige eigenaar terug komen en hij een straf krijgt.
Heeft een aantal maanden geleden toen ie voor een weekend thuis was zijn vader van de trap gegooid met alle gevolgen van dien.


En mijn (vorige) baan? Ook ik lag vorig jaar zomer om de dag aan het zwembad met een stapel kids!

Ik zou het echt prima vinden als zoiets naast me kwam wonen, prima hoor. Woon nu naast een moskee, dus dat doen geloof ik ook al veel mensen me niet na.. Ach gut Haha!



Haha, geweldig! Haha!

Ik sluit me dus volledig aan bij Jeanie en Misja, wat een leven! Tong uitsteken

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 08:15

Ik woon tegenover een huis met verstandelijk gehandicapten. Ik kan me geen lievere buren voorstellen. Dat zijn echt stuk voor stuk ontzettend lieve mensen.

Als mensen gaan roepen dat ze alleen maar overlast van verstandelijk gehandicapten gaan krijgen, dan hebben ze blijkbaar nog nooit zo'n persoon van dichtbij meegemaakt. Boos!

Mijn ouders hebben datzelfde maar dan met jongeren met gedragsproblemen.
Nou dat is dus WEL een verschrikking hoor!!
Geluidsoverlast, inbraken (bekend door deze jongeren), geweldsplegingen, verkrachtingen, berovingen, brandstichting en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik heb zelf ook tig jaar daar gewoont en ik kon daar niet eens alleen over straat. Het was vreselijk.

Ik begrijp dat mensen dat inderdaad niet als buren willen hebben.
Ik begrijp ook dat die gasten opvangen en zorg nodig hebben, maar zorg er dan eerst eens voor dat je ze onder controle houdt. Je bent niet voor niets een zorginstelling voor jongeren met gedragsproblemen. Zorg dat de buurt geen overlast ondervindt van die koters.

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 09:41

In onze buurt (een nieuwbouwbuurt met ook veel dure huizen) staan ook enkele woningen voor gehandicapten. Dit zijn wel volwassen mensen en enkele jong volwasssenen. Vanaf het begin was gewoon duidelijk dat die mensen daar zouden komen. Als de gemeente maar duidelijk is komen er ook geen problemen! Er is nooit overlast van deze mensen! Overdag gaan ze naar een dagbesteding en verder is er dacht ik ook een begeleider die dingen regeld. Die mensen wonen daar redelijk zelfstandig zonder toestanden met de buurt.

Onlangs was er in onze buurt veel gedoe over een opvang voor daklozen en ex-drusggebruikers. Buurt in actie grote stukken in de krant etc. Daar kon ik me wel in vinden. Je moet mensen met bepaalde problemen niet midden in een drukke buurt in de stad zetten. Ik denk dat een buitenwijk juist veel rustiger is. Iedereen zit minder op elkaars lip. Ook voor die mensen zijn er minder prikkels dan in de drukke stad.
Daarbij was er hier ook een slecht voorlichting van de gemeente. Niemand wist wat er precies ging gebeuren. Gevolg veel boze en angstige mensen.

Ik denk dat veel mensen bang zijn voor het onbekende. En wat mij opvalt is dat het buiten de randstad vele malen erger is dan in de minder drukkere gebieden. In Twente waar ik woon kijken de mensen toch anders (lees met wantrouwen) naar mensen die "anders" zijn. Denk daarbij aan buitenlanders, daklozen, ex-verslaafden etc. In de grote studentenstad waar ik op kamers zit hebben mensen een andere kijk op deze dingen. Gewoon omdat er meer verschillende soorten mensen wonen. In een kleine stad worden dit soort dingen altijd heel erg opgeblazen. In de grote studentenstad komt er een klein bericht in de krant en verder niet veel.