Ik ga ook weer eens op vakantie... ziek...

Moderators: Dani, Murthul, Muurp

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kimnor

Ik ga ook weer eens op vakantie... ziek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-05 07:40

Hoi hoi

A.s zondag om 4.30 vlieg ik met mijn vriend naar Turkije..
En ja hoor, Linda is weer ziek. Dat heb ik nou altijd... Of ik nou op vakantie ga of iets anders leuks, ik heb dan altijd wat.

Het begon afgelopen maandag bij mij... 2 dagen flinke keelpijn.
De dag erna leek het beter te gaan, totdat ik onwijs begon te snotteren... snuiten, snuiten en nog eens snuiten.. vraag je je af.. waar komt dat spul toch allemaal vandaan. Nou dan proef en ruik je op een gegeven moment niets meer... Boos! Ja dat is dus erg leuk als je naar een All Inclusive hotel gaat, lekker kunt eten enzo, maar als je niets proeft en ruikt.. nou lekker dan. Betaal je duur... en je weet niet eens op het eten er lekker is.. Hopelijk komt dat snel terug, want dat vind ik echt ontzettend irritant Huilen

Nu heb ik ontzettende keelpijn, als ik hoest doet het erg zeer..
Ik durf daarom bijna niet te hoesten... Maarja het zal er allemaal toch uit moeten.. Vreselijk dit..

Ik heb me nu maar een das om gedaan, om het warm te houden.
Verder heb ik neuspray gehaald.. en van A.Vogel een homeopatisch iets.. wat de verkoudheid snel verminderd, kan even niet op de naam komen...

Hopelijk ben ik er morgen of zondag beter aan toe... want ik baal hier zo van!!! Mijn duurverdiende geld uitgeven aan een vakantie, terwijl ik hondsberoerd ben...

Heeft iemand goede tips voor mij? Een vriendin van mij had het over:
Water koken, af laten koelen, zout er in en dat opsnuiven... lijkt mij alleen ontzettend vies en vervelend, weet niet of ik dat wel kan..
Maarja, als iemand mij een goed advies kan geven heel graag!

Ik heb altijd al last van mijn oren met vliegen, kaugom kauwen of wat dan ook, niets helpt bij mij. Ja gapen af en toe, maar dat lukt niet altijd op commando haha. Maar als je dan ook nog je neus dicht hebt zitten en je al niet lekker voelt... Nou ik heb dus eigenlijk helemaal geen zin om te gaan, hopelijk gaat het snel beter..

Groetjes Linda

Maarten

Re: Ik ga ook weer eens op vakantie... ziek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 07:45

Een medicijn wat heel goed je neus open kan houden is Otrivin. Dat houdt je neus voor een paar uur open. Niet teveel gebruiken. In elk neusgat 2 'pufjes' en goed opsnuiven. Binnen enkele minuten kun je weer normaal ademhalen en zelfs weer ruiken en proeven. Succes! en veel plezier op de vakantie! Knipoog

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-05 07:48

Dankjewel voor je advies!
Heb nu neuspray van kruidvat.. die helpt ongeveer 2 a 3 uurtjes.
En die mag ik 6 keer per dag gebruiken. Op zich helpt die dus wel aardig...

Groetjes Linda

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:03

Dat is echt minder voor je. Ik had het ook vorige week, precies wat jij opschrijft. Bij mijn begon het maandag ook met keelpijn en de rest van de week hoesten. Vrijdag ben ik ook toch maar meegegaan met een weekendje weg. Deed me toch wel goed. Pling

Maar ik denk als jij eenmaal in Turkije zit dat je er zo vanaf bent. Het komt gewoon door het rot weer in NL, dan mooi weer, dan weer ijskoud. (jaja het is ook nooit goed Knipoog )

Naar welke plaats ga je?
Alvast heel veel plezier in Turkije. (ben wel een beetje jaloers)

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Mama van Naomi Olivia Alyssa 10-07-2009 en van Joëlle Sophie 16-10-2012

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-05 08:05

Ja het lekkere warme weer zal me denk ik wel goed doen.
Als ik daar nog een paar daagjes snotterig ben vind ik niet zo heel erg, maar als ik maar niet de hele vakantie ziek ben.. zou zonde zijn.
Ik ga naar Kemer, Hotel Marti Myra. Het is daar zondag en maandag en dinsdag in ieder geval 25 graden. Lekker dus Haha!

Groetjes Linda

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:05

echina force heltp super goed!
elk uur twee pilletjes en je knapt echt op!
(staat andere dosis op die potjes, maar huisartsb heeft het me zelf aangeraden en het helpt zo super!)

Dag lieve mama...

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-05 08:05

Bedankt voor het advies!!

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:06

ik gebruik ook altijd Otrivin..echt superspul Haha!
maar bij mij is 1 'pufje' genoeg, maar zoals gezegd niet teveel/ te lang gebruiken...

Red Dancer (†): Z2+0
Don Likoto: M2+8

AudreyAstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:15

dat wat je vriendin zei is erg goed Haha! je kan ook een stoombadje nemen. je kookt water doet het in een kom gooit er equliptus aroma bij gaat met je hoofd er boven hangen en doet een handoek over het geheel dat er geen stoom kan ontsnappen en je snot komt los Haha!

take people how they are!

AudreyAstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:16

waar ga je naar toe in turkije??? ik ga woensdag namelijk Haha! Schijnheilig en heb super veel zin erin Haha!

take people how they are!

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-05 08:19

Ik ben gister nog wel in het stoombad en de sauna geweest waar ik sport normaal.. Dat was wel lekker, en thuis heb ik water gekookt en daarin ook van die groene bolletjes gegooid.. dat hielp ook wel aardig!

Ik ga naar Kemer, Hotel Marti Myra.

Groetjes Linda

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:33

O, je hebt al Rincaps in huis, mooi zo! (die groene bolletjes). Weet je wat ook heel lekker is? Zo'n bolletje (of 2) kapot knippen boven je kussen voordat je gaat slapen. Of iets over je kussen leggen, en het daarop kapot maken.

Ik slaap er heerlijk op als ik verkouden ben (wat echt een uitkomst is, want met een verstopte neus kan ik ECHT niet slapen!), en het geeft geen vlekken op je kussensloop! En een goede nachtrust doet ook wonderen voor je verkoudheid...

Veel plezier op vakantie!

I can see clearly now... lala lala!

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-05 08:35

Hahah, groene bolletjes Haha! Ja ik kon eventjes niet op de naam komen, maar gelukkig wist je wat ik bedoelde!
Oh dat is wel een goed idee, dan ga ik dat vanavond gelijk doen.
Dan hoop ik dat ik beter slaap dan afgelopen nachten. Telkens wordt je wakker met een verstopte neus en kom je weer niet in slaap.
Zo vervelend!

Groetjes Linda en bedankt voor je advies!

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:48

Wij gebruiken bij verkoudheid vaak hetzelfde huismiddeltje als je vriendin: Zout water. Echt heel lekker is 't niet (wel 's een slok zeewater binnengekregen?), maar het helpt wel. Bovendien heb je altijd wel water en zout bij de hand zodat je de deur niet uit hoeft om 't te maken. Speciaal hiervoor hebben wij een lege Kruidvat neusspray verstuiver staan.

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-05 09:40

Nou dan moet ik dat toch eens proberen, als het echt werkt!
Bedankt.

Groetjes Linda

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:24

Graag gedaan hoor! Ik heb trouwens nog een tip:
Kneipp Eucalytus douchegel. Gewoon een goed hete douche nemen en deze douchegel gebruiken. Ruikt ongeveer net zo als die groene bolletjes, (lekker fris) maar niet zo heel erg doordringend (anders zou je een uur in de lucht gaan stinken! Haha!)
Die lucht gaat dan helemaal in de stoom die uit de douche komt zitten. Niet een oplossing op zichzelf, maar naast de bolletjes op je kussen en de neusspray wel erg lekker voor het slapengaan!

I can see clearly now... lala lala!

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:29

Flink stomen! 2x op een dag, homopatisch kruiden middeltje erin. Zout snuiven opgelost in een theelepeltje water werkt ontzettend goed! Het gaat niet meteen weg, maar alles komt wel los te zitten en dan voel je je meteen al een stuk beter Ja

Veel beterschap!

Vandaag even geen achterhaalde quotes

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:35

Zout water is het allerbeste huis-tuin-en keukenmiddeltje tegen verkoudheid!
Mijn vader is arts en die zei altijd: 'zout water druppelen!' Haha!
Als je keelpijn hebt kun je ook gorgelen met zout water. Niet echt heel lekker, maar helpt wel en ontsmet ook.
Je hoeft het water trouwens niet eerst te koken, als het zout maar oplost. Warm water uit de kraan is ook prima.
Verder veel uitrusten en veel vitamines eten! Gewoon een paar keer per dag een 'shot' vitamine C is erg goed voor je! (er staat op die potjes max. 3 per keer geloof ik, maar je mag er veel meer en dat is ook veel effectiever)
Verder idd stomen of goed heet douchen/in bad. Zorgen dat je niet kou vat ofzo, dus goed afdrogen etc.

Een geruststelling, als het maandag is begonnen is het hoogstwaarschijnlijk zondag wel over. Lachen

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie