Relatieprobleem... vriend kan geen verantwoordelijkheid aan.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
micchialie
Berichten: 23
Geregistreerd: 04-03-05

Relatieprobleem... vriend kan geen verantwoordelijkheid aan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 09:42

Pfff, even afgezien van mijn vorige probleem....

Mijn vriend kan geen verantwoordelijkheden aan, ik word daar zo doodziek van Stoom uit je oren . Hij is 37 en ik 25 en ik heb het gevoel dat ik af en toe de oudste ben van ons twee Boos!.

Hij geeft les in het onderwijs maar is destijds gestopt met zijn opleiding waardoor hij geen bevoegdheid heeft... en hij maakt nou ook niet bepaald aanstalten om het alsnog te gaan halen (en zoveel werk is dat niet meer!). Zelfs niet als ik alle telefoonnummers uitzoek voor hem en op een presenteerblaadje aanreik, dan onderneemt hij geen actie. Ik zeur er al 2 jaar om. (Hij kan nu zo ontslagen worden en kan dus eigenlijk ook nooit op een andere school gaan werken)

Hij wil geen kinderen, ik ook nog niet, maar toch denk ik wel over een jaar of tien. Hij vindt kinderen teveel gezeur.....

Hij staat nog steeds ingeschreven bij zijn oude huisarts, 80 km van waar wij wonen en vertikt het om zich over te schrijven. Ik had de formulieren al gehaald hij hoefde het alleen maar in te vullen... maar nee hoor, gewoon NIET doen.

Hij onderneemt weinig, komt ook wel omdat ie veel ziek is geweest hoor, maar toch. Ik vind het zo initiatiefloos....

En wat mij ook mateloos irriteert is dat hij zo saai is, hij doet altijd hetzelfde: sporten. Hij leest NOOIT een boek. Als ie thuis is zet ie de tv aan, ik haat dat ding! Of hij luistert muziek. Zijn algemene ontwikkeling is ook niet echt heftig, dus ik kan niet echt praten met hem over dingen die mij interesseren. Hij heeft wel een universitaire opleiding, maar zelfs over dat vakgebied kunnen we niet praten, het interesseert hem geen reet. Af en toe denk ik 'wat interesseert je wel???'

Zo ik moest het ff kwijt hoor.

Bestaan er nog mannen die ondernemen, doortastend, initiatiefrijk, breed ontwikkeld zijn??? Of zijn mannen nou gewoon van die rare wezens? (Of moet ik maar pot worden Haha! Haha!)

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Relatieprobleem... vriend kan geen verantwoordelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:47

En wat vind je nou precies leuk aan hem? Verward

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Relatieprobleem... vriend kan geen verantwoordelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:47

Als ik het zo lees dan denk ik: Waarom ben je eigenlijk nog bij hem? Jullie hebben niks gemeen, je irriteert je mateloos aan de persoon die hij is... Als ik me zo zou voelen in een relatie, dan zou ik eruit stappen.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Re: Relatieprobleem... vriend kan geen verantwoordelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:51

Het klinkt alsof hij zwaar depressief is......initiatiefloos, geen knopen kunnen doorhakken, tot niets komen, suf hangen voor de TV.......ik zou het wat serieuzer nemen en er wat aan gaan doen. Ken je hem al lang? Ga in gesprek met hem en geef aan dat het zo niet langer kan.....voor jullie beide.

micchialie
Berichten: 23
Geregistreerd: 04-03-05

Re: Relatieprobleem... vriend kan geen verantwoordelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 09:53

Dat zou best weleens kunnen. Ik ken hem nu drie jaar. Hij is altijd wel initiatiefloos geweest hoor, zijn vader zaagt hem daar al jaren over door. Het is dat zijn vader hem min of meer gedwongen heeft een huis te kopen anders had ie nu nog steeds in dat huurflatje gezeten.

Hij is gerust wel lief en zorgzaam. En we vinden het leuk om samen in de natuur te fietsen, maar daarmee houdt het eigenlijk wel op. *komt net tot de schokkende conclusie dat we dus weinig gemeen hebben*

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Re: Relatieprobleem... vriend kan geen verantwoordelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:58

Hmmm moeilijk hoor.....mijn ex was ook zo. De eerste 2 jaren was ik verliefd en keek ik door zijn initiatiefloosheid heen, maar de laatste 2 jaar ging ik mij steeds meer irriteren. Hij maakte geen enkele opleiding af en kwam tot niets als het om belangrijke zaken ging. Uitgaan en een beetje in huis hangen kon ie als de beste. Ik ging steeds vaker dingen aandragen, maar elke keer werd ik teleurgesteld dat hij er niks mee deed. Dat is dodelijk voor een relatie. Achteraf bleek hij dus depri te zijn. Heel sneu, maar voor mij was het al te laat. Ik heb het uitgemaakt. Maar hij gaat nu stukken beter, good for him! Mijn verwachtingen naar hem toe werden tijdens onze relatie steeds hoger (ik wilde immers verandering zien) en dat drukte zo op hem dat hij er helemaal door verlamde. Het was dus een neerwaartse spiraal.

Als je weinig gemeen hebt samen maakt het de situatie des te moeilijker om vol te houden. Ik zou toch het gesprek aangaan en je ergernissen benoemen. Sterkte!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Relatieprobleem... vriend kan geen verantwoordelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 10:05

Tja... mannen. Mijn vriend is ook vrij hopeloos op bepaalde gebieden, maar iedereen heeft wat en hij heeft ook veel goede dingen. Hij is administratief een ramp, hij maakt bijvoorbeeld nooit z'n post open, betaalt rekeningen altijd te laat, waardoor er weer extra kosten overheen komen. Dat soort dingen storen mij behoorlijk, maar hij is nou eenmaal zo... Probeer je niet alleen te focusen op de negatieve punten van iemand en probeer het eens te bepraten zonder hem gelijk vanalles te verwijten.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Re: Relatieprobleem... vriend kan geen verantwoordelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 10:15

zo heeft iedereen wel wat natuurlijk, mijn man is ook een ramp in papieren, als ie papieren moet invullen vul IK ze in en mag hij gewoon ff zijn handtekening plaatsen (wat ie overigens ook netjes doet)..

Tv kijken i.p.v een boek lezen, euhhh meis niet iedereen houd van boeken lezen, ik moet er persoonlijk niet aandenken om een boek te lezen, heeft me nu nog nooit geboeid, geef mijn maar een potje Tv hoor dan...

1 ding snap ik niet, hij is leraar maar haat kinderen want die zeuren te veel?

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Re: Relatieprobleem... vriend kan geen verantwoordelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 10:40

Het komt op mij over dat deze meneer graag wil dat alles voor hem gedaan wordt. Hij heeft duidelijk iemand nodig die alles voor hem doet en hem dan nog over zijn bol aait met de opmerking "dat heb je weer goed gedaan" Knipoog

Ik kan me goed voorstellen dat je op een gegeven moment tot de conclusie komt dat je eigenlijk weinig gemeen hebt. Dat is soms even schrikken, maar bedenk dat sommige mensen stil blijven staan en dat andere mensen ambities hebben. Jij bent dus duidelijk iemand met ambities en hij niet. Dat gaat op een keer mis. Je groeit dan boven hem uit en op die manier groei je uit elkaar. Op een gegeven moment zie je duidelijk het licht en ga je verder Knipoog

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Re: Relatieprobleem... vriend kan geen verantwoordelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:07

denk dat maarten aardig de spijker op zijn kop slaat...
weet uit ervaring dat het zo werkt en weet nu ook dat er andere kerels bestaan Lachen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: Relatieprobleem... vriend kan geen verantwoordelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:30

Als je het zo opschrijft vraag ik me echt af wat je wél in hem ziet Lachen

Wat ik je aan zou raden: stoppen met alles voor hem willen regelen, als hij niet van huisarts wíl veranderen, wat maakt dat eigenlijk uit? HEt is misschien een veiliger idee, maar als er echt iets is krijgt hij heus hulp. En de andere dingen die je noemt... het is zíjn leven Knipoog

micchialie
Berichten: 23
Geregistreerd: 04-03-05

Re: Relatieprobleem... vriend kan geen verantwoordelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 11:51

Oei er zit wel een aantal hele scherpe reacties tussen. Scherp in de zin van dat ze precies de spijker op de kop slaan. Ik voel me kl*te maar kan er niet precies een vinger opleggen. Nu wel, dankzij jullie antwoorden!

Met name het stukje van Franca, Maarten en Ellende. (Ja ik ben inmiddels gestopt met alles regelen, dat was toch zinloos)

Hij heeft totaal geen ambities, echt gewoon helemaal geen. En ik denk dat we inderdaad ook in een negatieve spiraal terecht zijn gekomen. Ik denk dat het zeker wel op hem drukt, omdat hij onbewust ook wel voelt dat ik meer wil.

Gister begon hij te miepen dat ik zo veranderd was sinds hij mij had leren kennen, dat ik volwassener geworden was. Ja hehe Clown ik was toen 21 ofzo. Hij was toen 34 dus logisch dat hij niet meer veranderd en die hoop heb ik ook niet hoor, dat weet ik dat kan je wel vergeten dat iemand op die leeftijd nog veranderd. Zijn vader heeft het zijn hele leven al geprobeerd.... Haha!

En gelukkig meldt Susan dat er wél andere mannen bestaan, dat is al weer een hele geruststelling Knipoog

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re: Relatieprobleem... vriend kan geen verantwoordelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:58

Ellende schreef:
Als je het zo opschrijft vraag ik me echt af wat je wél in hem ziet Lachen

Wat ik je aan zou raden: stoppen met alles voor hem willen regelen, als hij niet van huisarts wíl veranderen, wat maakt dat eigenlijk uit? HEt is misschien een veiliger idee, maar als er echt iets is krijgt hij heus hulp. En de andere dingen die je noemt... het is zíjn leven Knipoog

Ik geef Ellende helemaal gelijk.
Het is zijn leven, als hij zaken niet wil regelen, nou laat hem lekker, laat hem zelf zijn neus maar stoten als er iets fout gaat. Als je alles voor hem blijft regelen dan zal hij iig niet veranderen, lekker makkelijk toch dat een ander alles voor hem regelt.

En zoals hierboven al is genoemd, is hij wel 100% gezond? Ik herken dit nl wel een beetje, ik had ook geen energie om ook wat te ondernemen, zat ook 's avonds het liefst op de bank voor de tv. Achteraf blijk ik een burnout te hebben en zit nu thuis en knap langzaam aan op.

Als ik jou was zou ik eens goed nadenken wat jij wil, je kunt andere mensen niet veranderen, als jij niet kunt accepteren hoe jou vriend is dan zou ik toch eens ernstig nadenken waarom je nog bij hem bent. Er zijn genoeg mensen die boeken lezen niks vinden, die 's avonds niet zonodig over allerlei 'zware onderwerpen' willen praten.

Misschien nog wel een tip, ik merk dat ik me beter voel als ik regelmatig sport, dus ga vaker samen fietsen bijvoorbeeld, ook door de week. Als je conditie beter is heb je ook meer energie om andere dingen te ondernemen.

micchialie
Berichten: 23
Geregistreerd: 04-03-05

Re: Relatieprobleem... vriend kan geen verantwoordelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 12:01

Nee hij is niet helemaal in orde qua gezondheid. Dus alles is nu ff extremer dan anders, maar het is wel zo dat het een structureel probleem is dat iniatief. Dát heeft hij zijn hele leven al.....Boos!

ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Relatieprobleem... vriend kan geen verantwoordelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:04

hmmm....
was gisteren een hele leuke aflevering van Dr Phil op televisie.
gaat er eigenlijk om dat je de ander niet moet gaan veranderen ( accepteer hem nou zoals hij is!)

maar dat je jezelf moet gaan veranderen, verder helemaal wat anderen hier al tegen je zeggen...

micchialie
Berichten: 23
Geregistreerd: 04-03-05

Re: Relatieprobleem... vriend kan geen verantwoordelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 12:08

Ja die aflevering heb ik gezien.... ik weet ook wel dat de ander veranderen niet helpt, ik accepteer ook wel zoals ie is. Maar ik merk gewoon waar ik tegenaan loop.... en kom tot de conclusie dat dit het 't gewoon niet is... de bekende nachtkaars zeg maar. Ik heb het er ook al met mijn ouders over gehad.

Bij heel veel van die gevallen dacht ik trouwens: "hup scheiden van die man/vrouw" Gelukkig is het zo erg bij mij thuis nog niet, goh zeg schelden en pesten en dan nog zeggen dat je van de ander houdt??? Clown

Lente
Berichten: 27791
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Relatieprobleem... vriend kan geen verantwoordelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:10

oliebol hee, wat herken ik mezelf in hoe jij je vriend beschrijft... Heb mijn school niet afgemaakt, ben er wel een beetje mee bezig, geen idee wat ik hierna wil gaan doen, ik "vergeet" op te ruimen, heb geen zin om moeite te doen voor bepaalde dingen.

Heb wel een dochter van nu 4 maanden en doe alles voor haar. Maar toch lijkt het me niet helemaal goed hoe ik in elkaar steek...

Moet maar eens de dokter gaan bellen denk ik.

Heb vroeger wel bij psychologen en psychiaters genomen, maar als ze te dichtbij kwamen haakte ik af...

Pfff...

Len

micchialie
Berichten: 23
Geregistreerd: 04-03-05

Re: Relatieprobleem... vriend kan geen verantwoordelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 12:14

Oja en hij zegt ook 10x op een dag 'ik hou zoveel van je' ik word er niet goed van Boos!!! Het wordt ook steeds erger, eerst was het vijf keer op een dag zeg maar nu vaker....

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Relatieprobleem... vriend kan geen verantwoordelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:19

micchialie schreef:
Ja die aflevering heb ik gezien.... ik weet ook wel dat de ander veranderen niet helpt,
ik accepteer ook wel zoals ie is
. Maar ik merk gewoon waar ik tegenaan loop.... en kom tot de conclusie dat dit het 't gewoon niet is... de bekende nachtkaars zeg maar. Ik heb het er ook al met mijn ouders over gehad.

Bij heel veel van die gevallen dacht ik trouwens: "hup scheiden van die man/vrouw" Gelukkig is het zo erg bij mij thuis nog niet, goh zeg schelden en pesten en dan nog zeggen dat je van de ander houdt??? Clown


Even heel hard: dit doe je dus NIET!
Want het irriteert je mateloos.

Houden van betekent ook de slechte eigenschappen van iemand accepteren.

Mijn vriend neemt ook geen initiatief. Ik regel veel dingen die ons samen aangaan. Wil hij zijn eigen geldzaakjes niet op een rijtje zetten? Niet mijn probleem. wil hij zijn vrienden niet bellen of mailen? Ik kan 4 keer zeggen dat ie dat een keer zou kunnen doen ,maar hij moet het zelf doen. Is niet mijn probleem.

En wat al eerder gezegd is: het is zijn keus om die HA 80 km verderop te willen houden. Om altijd te willen sporten.

En het is aan jou wat je ermee wilt. Je kunt nu eenmaal niet verlangen van de ander dat hij veranderd. Jou kunt leren anders met de situatie om te gaan.
Te beginnen met te stoppen met je ergeren aan de ander!

Wat trekt je aan in hem, wat is leuk aan hem? Waarin vind je elkaar. Zoek dat nog eens op!

En over dat houden van 10 keer zeggen: vraag hem eens waarom hij dat zovaak zegt en vraag eens dóór op het antwoord!

micchialie
Berichten: 23
Geregistreerd: 04-03-05

Re: Relatieprobleem... vriend kan geen verantwoordelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 12:21

Antheman schreef:
Wat trekt je aan in hem, wat is leuk aan hem? Waarin vind je elkaar. Zoek dat nog eens op!


Mja... eh.... ik geloof niet dat ik daar een antwoord op heb.... Bloos

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Relatieprobleem... vriend kan geen verantwoordelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:22

micchialie schreef:
Antheman schreef:
Wat trekt je aan in hem, wat is leuk aan hem? Waarin vind je elkaar. Zoek dat nog eens op!


Mja... eh.... ik geloof niet dat ik daar een antwoord op heb.... Bloos


Wegwezen dan

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Re: Relatieprobleem... vriend kan geen verantwoordelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:23

Ik kan me er soms ook aan irriteren dat mijn vriend niet altijd evenveel initiatief neemt, ik (voor mijn gevoel) achter hem aan moet lopen omdat hij alles vergeet...
Het verantwoordelijkheidsgevoel soms wat ver te zoeken is, maar ik heb wel gemerkt dat ik dit ook wel zelf creer door er ook daadwerkelijk achter aan te lopen.
Niet iedereen heeft deze eigeneschappen dus ik denk dat je het moet accepteren en anders bedenken of hij wel de 'ware' is voor jou.

Succes!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Re: Relatieprobleem... vriend kan geen verantwoordelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:31

micchialie schreef:
Oja en hij zegt ook 10x op een dag 'ik hou zoveel van je' ik word er niet goed van Boos!!! Het wordt ook steeds erger, eerst was het vijf keer op een dag zeg maar nu vaker....


Klinkt alsof hij iets wil compenseren....heeft ie misschien toch een schuldgevoel ergens diep inside? Maar hij kan misschien wel niet veranderen, het lukt hem misschien niet (door een depressie of andere oorzaken) en daardoor misschien dat vele malen 'Ik hou van je' zeggen.....Ik weet niet hoor, voor mij ook maar gissen Haha!

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Re: Relatieprobleem... vriend kan geen verantwoordelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:34

Je doet veel te veel voor hem... Geen wonder dat hij niks uit voert, waarom zou hij, hij heeft jou daar toch voor!

Je moet niet proberen hem te veranderen, dat heeft geen zin, dat is ook niet de reden waarom je verliefd op hem bent geworden. Je kan hem wel aangeven waar je je aan ergert..

Op het moment dat hij daar dan niks mee doet, dan moet je jezelf gaan afvragen of je dan nog zin hebt om bij hem te blijven..

PS: ze bestaan nog wel hoor..die georganiseerde, geintresseerde mannen.. je moet alleen goed zoeken...

micchialie
Berichten: 23
Geregistreerd: 04-03-05

Re: Relatieprobleem... vriend kan geen verantwoordelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 14:43

Ik heb hem over de kwesties apart weleens doorgezaagd. Voorbeeld: waarom haal je je bevoegdheid nou niet gewoon? Dan wordt hij kwaad. Ik weet wel waarom hij het niet halen wil, want hij vindt het wel goed zo en wil niet met zijn neus op de feiten gedrukt worden dat hij iets niet afgemaakt heeft. Ik heb hem wel verteld dat ik het vervelend vind dat hij geen verantwoordelijkheid neemt. Maar daar komt eigenlijk weinig reactie op. Of hij begint te schelden en al mijn zwakke punten af te zeiken.... (Ik kan door mijn fobie niet overal naartoe, ik werk wel aan die fobie maar soms gaat het gewoon niet zo snel als dat ik zou willen en dan krijg ik dat weer op mijn dak)

Het is dat zijn vorige vriendin druk achter zijn 1e opleiding heeft gezet, maar anders had ie die ook niet afgemaakt. Hij heeft drie jaar over zijn scriptie gedaan. Nou zover als zij ging ga ik dus niet he Haha!. Zélf je opleiding afmaken!!

Ik heb het er weleens met mijn moeder over gehad, zij zegt dat hij gewoon niet volwassen wil worden (kort samengevat).

Over die huisarts heb ik ook weleens doorgevraagd 'waarom wil je je niet overschrijven?" antwoord: 'ik ben tevreden met mijn huidige HA'. "realiseer je je wel dat als je wat mankeert dat 80 km dan ineens heel ver is??? (ik moest een keer 10 km naar mijn oude HA toen ik ziek was en dat was al niet fijn)" "Oh nou dat zie ik dán wel weer" Hamer

Standaard antwoorden van hem: "Oh dat zie ik dan wel weer" en "Het zou best kunnen" (Dat laatste als ik hem waarschuw voor iets in de sociale sfeer, als hij bijv. niet ziet dat hij genaaid wordt.....) Hij ziet gewoon niet hoe de wereld in elkaar zit. Hij denkt nog steeds dat iedereen altijd lief voor hem is. Nou broer, nee dus. We zijn collega's geweest en ik zág gewoon dat sommige mensen hem gebruikten!!! Maar ja aan de andere kant als je het zelf niet ziet/wil zien heb je er ook geen last van Pling