Mijn verhaal.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emma_1
Berichten: 6
Geregistreerd: 06-11-04

Mijn verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 18:04

Goh, ik ben het allemaal even he-le-maal zat Scheve mond

Alvast sorry voor m'n zeikverhaal Bloos



Rond groep 3 is het allemaal begonnen. Het pesten.
Dagelijks werd ik uitgescholden, geslagen, buitengesloten. maarja. Ik dacht er verder niet over na en als ik thuiskwam ging ik vrolijk spelen. Maar in groep 5 / 6 kwam daar verandering in, ze werden steeds gemener tegen me en het pesten werd erger. Ben toen in één week tijd 2 keer in elkaar geslagen en werd heel vaak opgewacht. Op school werd er niks tegen gedaan, ze hadden zoiets van; '' kinderruzie's, trek 't je niet aan.''


In groep 6 kwam ik iemand tegen, daar raakte ik mee 'bevriend'. Nooit gedacht aan de bedoelingen van dat persoon. Diegene heeft dingen bij me gedaan die ik helemaal niet wilde (op seksueel gebied). Ik voelde me er echt rot over, maar hoe vaak ik ook zei dat ik het niet wilde. Die persoon trok zich er niks van aan en ik kon helemaal níks ertegen doen Verdrietig

In groep 6 is m'n opa overleden aan de gevolgen van kanker. Hij betekende echt heel veel voor me, liet me altijd lachen ook als ik me niet zo goed voelde. Ik gaf/geef echt heel veel om hem! Toen ik hoorde dat hij er niet meer was, was ik dus ook helemaal overstuur Verdrietig Ik mis hem nog steeds....

In groep 8 begon m'n vader. Hij ging me aanraken, ook hem heb ik duidelijk gemaakt dat ik het niet wilde. Dat ik echt niet wilde dat ie aan me zat en dat ik dat helemaal niet fijn vond. Maar hij ging gewoon door, en doet dat nu nog steeds Verdrietig Al 4 jaar lang...

Ondertussen ging het thuis steeds slechter. In groep 6 ging het al de verkeerde kant uit, maar de situatie verslechterde telkens. M'n vader ging heel veel drinken en zich helemaal storten op het werk, had geen tijd meer voor het gezin. M'n ouders gingen slaan en ga maar door Scheve mond

In de brugklas werd ik nog steeds gepest, in die tijd ben ik ook begonnen met automutileren. Op school ging het ook heel slecht, nog steeds. M'n ouders wilden per se dat ik hoge cijfers haalden, door die druk die op me stond ging ik meer en meer leren. Maar dat hielp niet, m'n hoofd zat zo vol vanalles en ik zat zo in de knoop met mezelf dat dat er niet ook nog bij kon. Uiteindelijk heb ik wel de overgang gehaald en zit ik nu in havo 3. Nog wel met stress omdat ik het gewoon even niet meer aankan allemaal Verdrietig


Nogmaals sorry voor het lange verhaal.
Bedankt voor het lezen!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Mijn verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:16

Wat verschrikkelijk voor je Ach gut
Echt onwijs veel sterkte..

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Re: Mijn verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:31

hej hej
jeetje dat is enit niks wat ej meemaakt...
kun je neit met iemand praten vertrouwens persoon op school?
of via de dokter bij iemand ofzo?
misschien helpt dat voor een deel...
heel veel sterkte

Oekie

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-12-04
Woonplaats: Groningen

Re: Mijn verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:40

ah wat sh*t hee Ach gut
idd kan je mss niet naar een dokter of een familie lid die je vertrouwd???
iig heeeeeell veel sterkte Vriendjes zijn?

Fabi
Berichten: 8
Geregistreerd: 27-07-04
Woonplaats: Naaldwijk

Re: Mijn verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:53

Wat nou zeikverhaal!!!! Ik vind het enorm dapper van je dat je dit op hebt kunnen schrijven, het is namelijk niet niks!
Ik denk dat je toch over je schaamte en verdriet moet komen, en naar je huisarts gaan met dit verhaal. Zeker wat betreft het sexueel misbruik van die vriend en je vader. De huisarts heeft sowieso geheimhoudingsplicht, en zal nooit contact opnemen met je ouders als jij dat niet wil hebben. Maar hij weet wel de weg om je verder te helpen, dit kan je namelijk nooit alleen meis.
Je bent al zo dapper om het hier in het openbaar te zetten, probeer dus een stapje verder te gaan, en zoek hulp bij de huisarts. ( Of tegen een lerares waar je vertrouwen in hebt.) En hou voor ogen dat het NIET jou schuld is.Wat jou overkomt, roep je nooit over jezelf af, maar is het gevolg van mensen die niet onder ogen willen en kunnen zien wat ze bij jou kapot maken. Als je wilt, mag je me privé mailen meis, maar probeer er echt wat aan te gaan doen, dit MOET stoppen!

LittleRose

Berichten: 2738
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Flakkee

Re: Mijn verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:15

Dit vind ik echt heel erg voor je. Vind het heel knap dat je het zo durft te vertellen. Zou idd ook naar de dokter of iets gaan. Of misschien zelfs naar de politie ivm je vader. Want dat mag en hoort gewoon niet.
Ik wens je echt heel erg veel sterkte en hoop dat alles snel goedkomt.

eliaan

Berichten: 627
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Mijn verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:35

Bah wat een verhaal, echt heel rot voor je,
heel veel sterkte ermee, en het komt vast weer goed!

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Re: Mijn verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:42

He wijffie, wat k*t voor je zeg.. Als je nog iets kwijt wilt, je kunt altijd bij me terecht in mijn pm box! Heel veel sterkte.. Als je wilt kun je ook naar iemand gaan die hier verstand van heeft, want dit moet echt stoppen!! Verdrietig

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Re: Mijn verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:43

Oei meisje, kan je niet terecht bij een vertrouwenspersoon. Misschien via school? Of een hulplijn?
Ik wens je heel veel sterkte maar ik denk dat je echt hulp moet gaan zoeken.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Re: Mijn verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:51

Wat knap van je dat je je verhaal hier hebt neergezet. Ik snap dat dat misschien al wel een hele moeilijke stap ik geweest. Ik hoop dat je hulp wilt zoeken bij bijvoorbeeld je mentor, een vertrouwenspersoon op school, de kindertelefoon of bureau jeugdzorg. Zij kunnen veel meer voor je doen dan ik of iemand anders op bokt van achter de computer. We kunnen alleen je verhaal lezen en je steunen.

Ik snap dat het moeilijk is, maar probeer echt hulp te zoeken! Heel veel sterkte.

emma_1
Berichten: 6
Geregistreerd: 06-11-04

Re: Mijn verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 16:02

Allemaal bedankt voor de lieve reacties!

Meikevdv

Berichten: 1672
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: leusden

Re: Mijn verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 17:09

hoi hoi
ten eerste heel erg voor je zeg !!! Boos!
ik heb een vraag...wat ik niet snap is dat ze je blijven pesten,zelfs als je weer op een nieuwe school komt,heb je er wel eens bij nagedacht dat jij iets doet wat ze laat pesten..mieschien ben je TE aardig en daarom nemen ze jou,of je bent juist niet zo aardig ofzo ?
ik vind het namelijk vreemd dat ze precies jou de hele tijd pesten.

veel succes ermee hoor Knipoog

groetjes sanne

emma_1
Berichten: 6
Geregistreerd: 06-11-04

Re: Mijn verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 17:29

l0veevi schreef:
hoi hoi
ten eerste heel erg voor je zeg !!! Boos!
ik heb een vraag...wat ik niet snap is dat ze je blijven pesten,zelfs als je weer op een nieuwe school komt,heb je er wel eens bij nagedacht dat jij iets doet wat ze laat pesten..mieschien ben je TE aardig en daarom nemen ze jou,of je bent juist niet zo aardig ofzo ?
ik vind het namelijk vreemd dat ze precies jou de hele tijd pesten.

veel succes ermee hoor Knipoog

groetjes sanne

Ik was vroeger iets flinker als de rest, vonden ze denk ik een aanleiding om beginnen met het pesten.
Daardoor ben ik heel onzeker geworden, denk dat ik dat ook wel uitstraal en dat ze me daarop pakken?
Nu is het pesten wel bijna over, heel weinig nog maar Lachen
Ben íets zelfverzekerder geworden en niet meer zo flink.

Chrisssy

Berichten: 853
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Rotterdam-Overschie

Re: Mijn verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 17:56

Ow Meissie, wat moet dàt zwaar zijn zeg!
Heb je enig idee hoe sterk je wel niet bent dat je kan doorgaan?
Echt hoor, je moet trots op jezelf zijn. Maar wat je goed moet begrijpen is dat je hier niet alleen doorheen hoeft/kan gaan, zoek hulp.

heel veel sterkte, Vriendjes zijn?

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: Mijn verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 18:34

Ach gut jeetje wat erg.
Heb je wel eens/er aan gedacht om hulp te zoeken? Want zou kun je niet doorgaan, en zeker niet met je vader.
Echt je moet hulp zoeken bij iemand, heel veel sterkte Ach gut