Malta?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Malta?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 10:55

Ik zit er aan te denken om samen met mijn Bf naar Malta op vakantie te gaan. Is er iemand die mij er wat over kan vertellen, waar ik het beste heen kan gaan, wat zijn de leuke plekken. En natuurlijk of het een leuk vakantie land is.

We willen eigenlijk gewoon lekker appartement met zwembad, niet persé strand want daar houd mijn bf niet van... En leuke bezienswaardigheden / cultuur! Is Malta dan wat?? wie of wie kan er wat over vertellen???

Gr. Suzanne

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Malta?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 11:06

hiervoor hebben we het Bokt Intenational forum Knipoog

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re: Malta?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 11:09

Lijkt mij ook hardstikke leuk, heb er toevallig net een cursus over gehad!
Uurtje of 3 vliegen (alleen nog geen Euro daar trouwens Haha!)

Er zijn veel rooms-katholieke kerken te vinden (zo'n 365), overal zie je mariabeeldjes, enz.
Er worden vaak festa's gehouden, feesten die worden gehouden ter ere van de plaatselijke heiligen. Met allemaal fanfarekorpsen en vuurwerk.
Valletta is de hoofdstad, nog bijna in geheel oude (koloniale) staat, deze stad is ook opgenomen op de werelderfgoedlijst van Unesco.
Mdina is de oude hoofdstad van Malta, (ook wel de stille stad genoemd) is een stad met vestingsmuur.

Ook worden er op Malta altijd veel films opgenomen (vanwege alle historische gebouwen enzo). Er is o.a. gefilmd voor "Gladiator" en "Troy".

Ook kan je natuurlijk uitstapjes maken naar de andere eilandjes, Gozo en Comino Lachen
Gozo is zo'n 20 minuten met de pont.

Er zijn ook wel mooie zandstranden enzo.
De meeste uitgaansgelegenheden vind je tussen de steden Valetta en St. Julians.
Duiken schijnt er ook fantastisch te zijn, met veel bijzondere vissoorten en oude wrakken enzo.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Malta?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 11:12

ik ben er geweest, vond het wel aardig. Stranden zijn niet zo bijzonder, appartementen/zwembad is geen probleem. Ik was er na een week wel echt uitgekeken, dus langer zou ik niet gaan. Valletta en Mdina (lekker eten!) is leuk, Gozo trouwens ook.

Duiken vond ik persoonlijk niet bijzonder, als je erg ervaren bent zijn er mooie stekken (oa een flink wrak, die is wel gaaf, vliegtuig en een grotduik) maar de eenvoudiger duiken vond ik niet spectaculair, mn qua vis.

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Malta?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 11:14

Lielle schreef:
hiervoor hebben we het Bokt Intenational forum Knipoog


Dank je! Haha!

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Malta?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 11:18

hhmm ik moet maar eens even gaan kijken. We willen denk ik ronbd de twaalf dagen gaan ofzo.. lekker rustig vakantie vieren! zal dat lukken daar?

Nado
Berichten: 3351
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Malta?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:28

Ik ben destijds met mijn ouders er geweest. Wat Lielle zegt: wel aardig, maar langer dan een week is echt lang. Plus dat je van hitte moet houden als je in de zomer gaat... het was in juli toen 34 graden in de schaduw...

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Re: Malta?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 22:50

Wij zijn vorig jaar een weekje geweest en het was de meest teleurstellende vakantie ooit!!

Malta is volgebouwd en veel minder kneuterig dan ik me had voorgesteld. Valetta en Mdina zijn inderdaad leuk, maar voor het overige... Er zijn weinig stranden en een van de strandjes die er wel is is kunstmatig aangelegd. We waren zo gedesillusioneert dat we niet eens meer naar Gozo zijn geweest terwijl dat wel leuk moet zijn. 't Hotel dat een soort ingebouwd patio zwembad dat omgeven was door de hoge muren van het hotel->schaduw! en op het dak was een badje van 1 meter diep.

Overigens wel lekker gegeten!

Maarre..voor ons nooit meer Malta!!

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Malta?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 09:47

hhhm dat klinkt allemaal niet zo positief... maar goed dat ik het even navraag! Want we zitten ook nog te denken over madeira.. (hoe je dat ook schrijft) dan is dat lueker denk ik!!

VoXiS

Berichten: 231
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Den Haag

Re: Malta?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:26

Sja, ik heb het 2 keer wél onwijs naar m'n zin gehad! Leuke mensen, lekker weer, heerlijk om te stappen, culturele uitstapjes gemaakt, heerlijk eten! Alleen is het op Malta wel duur, da's naar mijn mening het enige (en grootste Knipoog ) nadeel..

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Malta?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 11:11

Bedankt voor alle reacties, maar we hebben net een vakantie geboekt naart Portugal naar de Algarve... dus het is gelukt om iets leuks te vinden.

Hier kan dus een slotje op.

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Malta?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 11:15

weet alleen niet hoe ik dat voor elkaar krijg....

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Malta?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:24

Algarve is leuk Ja Slotje erop zetten kunnen alleen mod, maar dat is niet echt nodig.

Miri

Berichten: 1622
Geregistreerd: 01-02-03

Re: Malta?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 14:55

ik ben in gozo geweest het is erg klein!! Maar in Malta ben ik alleen heel even geweest met de boot enzo...t zag er wel leuk uit