Naar school in amerika

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Naar school in amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-02 11:57

Wie weet of er in Amerika ook scholen zijn met opleidingen in de paardenwereld zoiets als paardenhouderij in nederland.
En of er in nederland uitwisselings organisaties zijn die zich met dat soort opleidingen bezig houd..
En heeft iemand op bokt ervaring met zoiets???
Want ik wil waarschijnlijk volgend schooljaar daarheen en mn ouders zijn het ermee eens zolang ik maar een opleiding volg waar ik in de toekomst iets aan heb dus geen Highschool ofzo want dat is als de mavo hier en die heb ik vorig jaar al afgerond, Talen studie ofzo lijkt me ook wel leuk om daar te doen. Dus plz zo snel mogelijk zoveel mogelijk info! Haha! Haha!


Dees

Berichten: 18905
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 12:39

Je zou een uitwisselingsorganisatie kunnen benaderen. Er zijn legio mogelijkheden naast Higschool om een studie jaar in de VS door te brengen. Wat dacht je van Community-College?

Toch, ik heb een jaar Highschool gedaan (lang, lang geleden) en de ervaringen die je daar opdoet gaan veel verder dan de stof die op school gegeven wordt. Staar je niet blind op het lesmateriaal, bedenk dat je de engelse/amerikaanse taal automatisch al leert, je leert jezelf redden en aanpassen in een volstrekt andere maatschappij, omgaan met totaal anders opgevoede mensen...

Daar liggen de ware lessen (zei zij wijs Schijnheilig ),
dus maak het jezelf niet moeilijk om ook perse studeertechnisch nog wat aan dat jaar te hebben.....het is leuk meegenomen, maar de studieopbouw is in de VS zo kompleet anders, als je er maar 1 specifiek jaar van meemaakt kan je gewoon niet de hele studie bevatten....
Veel plezier!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-02 13:08

I know... heb dr al veel over gehoord leuke en minder leuke dingen maar ik ben nu na 2 jaar nog steeds enthousiast en wil er nog steeds naar toe...
Dat je behalve je studie daar nog veel meer leert, weet ik en dat lijkt me ook zo leuk, ik mag nl ook wel eens wat meer zelfstandig worden vind ik zelf bovendien wil ik eens wat anders. Dus zo'n kans laat ik niet liggen!
Iedereen vind me gek als ik het doorzet, zonder iets of iemand naar amerika?? en je paarden dan en dan komen ze met allerlij argumenten...
Wel lollig maar ik doe t toch!
En jij hebt me nog enthousiaster gemaakt! Welke organisatie had jij trouwens?

Dees

Berichten: 18905
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 15:03

Gutjes, het was wel in 1987/1988 dat ik ging, ik was toen 15....
Toen heette de organtisatie YFU, Youth For Understanding....maar of ze nog zo heten....?

Ik heb nog steeds contact met het gezin waar ik mocht verblijven. ik heb nog veel leuke en dierbare herinneringen aan die tijd. ik raad je zeker aan om te gaan!
Ik had toen overigens geen paard, ik weet niet of ik mijn paarden zo ik de steek zou kunnen laten..... maar ik kwam wel op een adres te wonen waar ze 10 paardjes hadden voor mij om te rijden...dat was echt wel leuk. heb daar ook nog Western-wedstrijden gereden enzo...ja, het was echt tof..*mijmer*....

Veel plezier!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-02 20:13

Sounds great! en ja ik heb paarden, maar ik heb al bedacht dat ik die pony van mij zolang in heropvoeding bij mijn instruktrice zet...
Altijd handig en ik weet dat ze super met paarden kan omgaan!
Dus dat zit wel snor, ik zou anders nog een paard kopen dit jaar maar dat doe ik dan dus volgend jaar, of misschien neem ik een mee uit amerika?!
Kan ook. Ik zal ook nog wel even wat op internet rond surfen om te kijken wat er allemaal moglijk is, maar ik heb er zeker zin in... !!!

Druif_01

Berichten: 8833
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 21:55

Dees schreef:
Gutjes, het was wel in 1987/1988 dat ik ging, ik was toen 15....
Toen heette de organtisatie YFU, Youth For Understanding....maar of ze nog zo heten....?


ja ze heten nog steeds zo, een vriendin van mij gaat volgend jaar ook met YFU naar amerika, een jaartje highschool doen. Maar er zijn ik weet niet hoeveel organisaties die dat doen

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 22:03

Travel Active doet dit ook, ook een hele goede organisatie, en de grootste van Nederland als ik me niet vergis. http://www.travelactive.nl voor meer info, daar hebben ze ook meer landen en dingen zoals backpacken en au pair enzo.

Druif_01

Berichten: 8833
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 22:05

Sypheron schreef:
Travel Active doet dit ook, ook een hele goede organisatie, en de grootste van Nederland als ik me niet vergis. http://
http://www.travelactive.nl[/url] voor meer info, daar hebben ze ook meer landen en dingen zoals backpacken en au pair enzo.

met travel active gaat een jongen bij mij uit de klas mee. travel active schijnt ook een hele makkelijke test te hebben om door te komen

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 22:39

Nou ik weet niet of het met highschool programs ook zo is, maar ik ga dus never nooit meer met een organisatie naar Amerika!

Ik ben (voor degene die het niet weten) 3 maanden in de US of A geweest, waarvan ik twee maanden paardrijles heb gegeven bij een summercamp. Ik was via CCUSA, oftewel Camp Counselors USA. Het is natuurlijk leuk dat ze het kamp voor je regelen en een selectie doen enzo, maar ik kreeg $1500 dollar betaald, waarvan er $1000 (!!!) naar hen toe ging. Beetje banketstaaf dus (ze betaalden mn vlucht en eerste nacht in NY wel, maar ik had dan ook F700,- inschrijfgeld betaald)

Maarja, nogmaals, weet niet of dat voor dit soort organisaties ook geldt. Wat betreft highschool, stel je van het nivo maar niks voor. Een kennis van mij heeft het een jaar gedaan, ze had haar havo net gehaald, en het was toch wel zo godsmakkelijk zei ze! Dus daarvoor zou ik niet gaan. Ik heb dan ook besloten om niet zoveel geld erin te stoppen, maar te zorgen dat het geld opleverde door te gaan werken. (alhoewel $500 voor 9 weken is niet denderend natuurlijk)

Mocht je toch willen werken met paarden, check dan www.equistaff.com
Goede site en ook veel camps die mensen vragen voor de zomer (als je 18 bent is dat een aanrader)

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, _chou, Danielleeee_, Dirkje_Nero, Emese_Flower, Emmaa_92, Floemii, MaiMai, Sandyislief, Zil en 165 bezoekers