wat is in vredesnaam 'berg'?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

wat is in vredesnaam 'berg'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-02 18:06

--------------------------------------------------------------------------------

Heeft niets met paarden te maken. Iemand op mijn werk heeft plekjes op zijn hoofd en hij zegt dat dat berg is. Is dat schurft ofzo? Brrrr.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)


Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 18:21

Haha! .
Sorry, moest even lachen. "Berg" is de benaming voor de huidschilfertjes op babyhoofdjes. Vroeg me even af hoe oud jouw collega is Knipoog .

Het heeft in elk geval niets met schuft te maken maar met een overmatige talgproduktie waardoor er kleine witte schilfertjes op de hoofdhuid verschijnen. Zwitsal baby-olie helpt perfect Haha!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-02 18:24

Hij is 34. 't ziet er niet echt uit als schilfertjes. Ik vroeg hem namelijk 'goh, jij bent er vroeg bij met je levervlekken'. Hoe komt hij daar aan dan? Het ziet er best wel viezig uit.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 18:32

Heeft hij van die bruinige plakken op zijn hoofd? Dat komt inderdaad door overmatige talgproduktie. Zal het straks eens aan mijn man vragen want ik heb nog nooit gehoord van een volwassene met Berg.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-02 18:33

Geel/bruinige vlekken ja. Het ziet er precies zo uit als wat sommige oude mensen op hun handen hebben. Alleen dan ietsjes dikker. Maar ik snap dat niet hoor, daar laat je toch wat aan doen lijkt mij?

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Barb

Berichten: 12078
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 19:04

gewoon even flink scrubben lijkt mij!!
Haha!

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 19:08

nog nooit van gehoord maar het klinkt vies!! Misselijk

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 19:41

Als het inderdaad berg is dan insmeren met babyolie, even laten zitten en met een watje verwijderen. Dit zie je niet zo vaak bij een volwassen baby, kan het ook zijn dat hij na het wassen zijn haar niet goed uitspoelt? Berg ziet er uit als een opgedroogde geelbruinige korst.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 20:40

Mijn zusje had dat ook na haar geboorte. Ik zat dat er altijd af te krabben... Mijn moeder vond dat niet zo leuk, dus moest ik weer afkicken (was echt oprecht verslaafd aan dat gekrabbel). 't is een beetje vettig korstig spul. Ik vond het iig niet echt smerig, maar wel dat het NIET op het hoofd van MIJN zusje hoorde.
Omdat mijn moeder het irritant vond kan ik t me nog herinneren... Heette idd 'berg'... Bij haar is het vanzelf over gegaan overigens, maar das normaal met kindertjes (ze was toen een paar maanden oud en heeft dat vrij lang gehad, tot een jaar of 2 volgens mij)

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 21:27

*LOL* *LOL*
Geweldig, het zal vast niet lollig bedoelt zijn allemaal maar die reacties, gewedig gewoon, zit hier gewoon uitgebreid te lachen.
Ik hoop dat hij er snal vanaf komt Haha!

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 22:27

Ik ken ook een volwassene die het heeft. Het is echt vreselijk, je kunt het bij die persoon wel niet zien, maar toch.
En geloof maar dat flink schrobben echt niet helpt. Tig van shampoos zijn er al geprobeerd. Het valt alleen onder controle te houden, door de hoofdhuid in te smeren met babyolie en dat een nacht in te laten werken en dan de volgende ochtend goed te wassen.
Bij die peroon is het gekomen tijdens het afstuderen en het is niet meer weg gegaan. Frusty

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 00:29

Brrr, dat is niet prettig.
Het komt niet alleen bij baby's voor hoor, ook bij volwassenen. En dan weer extra bij bejaarden.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 11:54

Bleh, ik heb het 1x op een babietjes gezien, maar het ziet er een beetje schilferig uit. Nou niet echt lekker om te zien... Misschien doet je collega een verjongingskuur??? Haha!

Toos paardloos

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-02 16:11

Maybe, het helpt gloof ik alleen geen ene zier

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 17:14

mickey schreef:

Bij die peroon is het gekomen tijdens het afstuderen en het is niet meer weg gegaan. Frusty


Zeker te hard nagedacht!! *LOL* *LOL* *LOL* Haha!

BTW, een vriendin van mij heeft/had het ook. Toen ze 12 was had ze het nog, weet niet zeker of ze het nu nog heeft.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 23:46

Even nagevraagd.
Het komt in principe niet bij volwassenen voor tenzij ze een enge ziekte hebben.
Jouw collega is waarschijnlijk gewoon allergisch voor zijn haarshampoo, daar kan je ook uitslag van krijgen die er op lijkt.
Toch maar over op de Zwitsal Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babsiej, Binck8, ComscoreBot, Galja, GrapeshotBot, Lanoca, Noor, Queijo, Spike2019, teunis001, Vavane, VivianHesen, xAlice en 67 bezoekers