Ik ben flink genaaid... iemand advies?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Ik ben flink genaaid... iemand advies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-02 17:05

De volgende situatie:

Ik was in NY na het WTC gebeuren. Daarom was er sprake dat ik niet kon vliegen op de 14e (de dag die ik dus geboekt had) maar nog een week moest wachten. Ik heb toen in het hotel gereserveerd voor 4 extra nachten. Alleen kreeg ik een uur later te horen dat ik toch nog die dag (op de 14e) kon vliegen. Dus heb ik geannuleerd aan de balie, en gevraagd of ik mijn geld terugkreeg. Nee zeiden ze, want er was niks afgeboekt (ik had enkel mijn creditcard gegegeven ter bevestiging van de reservering maar er zou niks afgeboekt worden (had ook nergens voor getekend)
De dames achter de balie daar hebben zelfs een taxi naar het vliegveld voor me geregeld.

Kom ik thuis, heb ik toch een afboeking van 160$
Ik Interpay (creditcardmaatschappij) gebeld, werd gezegd 'neem maar zelf contact op met het hotel' dus hotel gefaxt. Niks gehoord, nog eens Ipay gebeld. Registratieformulier met mijn klacht uitgebreid uitgelegd opgestuurd, en toen werd me verteld dat ik, als het hotel niet binnen 45 dagen kon bewijzen dat ik toestemming had gegeven, alles terug kreeg. Na 45 dagen gebeld, werd er verteld 'omdat het een internationale transactie is duurt het langer' na een week weer gebeld, 'u krijgt volgende week bericht' na een week weeeeer gebeld, weer heb ik het standaard verhaaltje afgedraaid....

wat zegt die vent? Ik heb goed en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat we uw klacht hebben behandeld en het geld op uw rekening hebben gestort. Het slechte nieuws is dat we de verkeerde afboeking in behandeling hebben genomen en dat het gestortte bedrag dus teruggenomen wordt (hadden ze niet de afboeking van 160$ als klacht gezien maar een afboeking van een duty-free shop van 20$ ofzo... terwijl ik 20x gebeld heb, het verhaal verteld heb...duidelijk een brief heb geschreven over hoe en wat)

Dus ik vraag die man 'en nu? Weer 45 dagen wachten terwijl jullie de goede klacht behandelen?' Zegt ie 'nu ik uw zaak bekeken heb kan ik zo ook wel zeggen dat interpay niks voor u kan doen want het ging om een reservering en daar geldt juist bij dat u moet kunnen aantonen dat u geannuleerd hebt anders heeft het hotel gelijk. Nou dat kan ik niet want ik heb mondeling geannuleerd en geen annuleringsnr gekregen. Maargoed, die vent van Interpay zegt dat ik het verder zelf met het hotel moet regelen. En tsja, het is ondertussen door dat stomme interpay-gezeik al weer 3maanden geleden!!!! Dus zal dat hotel leuk denken 'sorry mevrouw maar als u nu pas gaat zeuren over een annulering van 3 maanden terug bekijkt u het maar'

ARGH ik ben echt WITHEET Ik heb een brief opgesteld voor Interpay waarin ik ze aansprakelijk stel voor het feit dat ik naar mijn 160$ kan fluiten ivm ernstige nalatigheid van hun kant. Die ga ik aangetekend naar de directie verzenden. Weet het verder ook niet. Dat hotel heb ik weer gebeld en gefaxt en dat laat niks meer van zich horen. Instanties, je zou ze af en toe.....

Iemand nog tips? Juridisch advies? Whatever?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 17:12

informeer eens bij bureau rechtshulp ofzo of zeg ik nu iets stoms???

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 17:13

jezus... hoe erg mensen je kunnen naaien zeg... dit is echt niet normaal!!
ik kan hier zo boos om worden als ik het alleen al lees!!!

sorry dat ik geen advies heb... maar ik sta aan jouw kant...( niet dat je daar veel aan heb!!) maar laat je ons weten hoe dit afgelopen is??

groetjes noortje

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 17:48

Blijven bellen tot ze het spuugzat worden. Met Ipay, en het hotel. Kans is alleen wel dat je je geld terugziet, maar intussen aan telefoonkosten hetzelfde kwijt bent. Maar als het een principekwestie is...en $160 is niet niks...

Je suis Charlie.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Ik ben flink genaaid... iemand advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 19:38

Laura schreef:
Dus zal dat hotel leuk denken 'sorry mevrouw maar als u nu pas gaat zeuren over een annulering van 3 maanden terug bekijkt u het maar'


Absoluut niet! welk hotel was het? Kijk, als het een beetje een redelijke keten is, kan je ook hoger in de boom gaan klimmen. Daarnaast wil denk ik toch niemand echt geld verdienen aan 11 september...

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 20:47

Mmmm, dat van Joost is een goeie: Er wil toch niemand geld verdien aan 11 september? Kun je niet een New Yorkse krant bellen, mailen of faxen of zo?
Sterkte ermee!

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 20:48

Voor zover ik weet moeten betalingen met creditcard geannuleerd worden op verzoek.
Kan zijn dat die exceptions gelden, maar ik weet niet anders dan dat je gewoon kunt annuleren, net als met automatische incasso's, die kun je binnen een maand bij je eigen bank storneren. Hoe lang de termijn bij creditcards is weet ik niet, maar ze zijn het verplicht, juist omdat je direct betaald en er geen daadwerkelijke overboekingsactie van jouw kant is (oid, formuleer het een beetje raar geloof ik), daardoor heeft het hotel in dit geval direct z'n geld...
Dus voor zover ik weet zijn zij het je verplicht om het DIRECT terug te boeken. Dat is iig met VISA en AMEX (american express) zo, het kan dus zijn dat het per kaartmaatschappij verschilt. Heel zeker weet ik het allemaal niet, ik zou het na kunnen vragen. En hoe pissiger je doet, hoe beter/sneller je geholpen wordt. Klinkt wrang, but that's the real world. Uw klanten klagen niet maar gaan naar een ander... of te wel: klanten die klagen gelijk in de watten leggen...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-02 21:10

Nope, helaas. Dat was ook wat ik 4 keer gezegd heb ofzo. Het schijnt dat het voor reserveringen anders gaat. Normaal gesproken is het zo dat de kaartgebruiker gelijk heeft, of het bedrijf moet met een bewijs (handtek) van accepteren van de afboeking komen. Echter bij reserveren geldt dat de klant een anuleringsnummer moet krijgen, zoniet heeft in dit geval het hotel dus recht op het geld. Dus het hotel heeft mij gewoon genaaid.

Het is geen keten, maar één hotel (thirty-thirty, zie http://www.thirtythirty-nyc.com) EN ik heb ondertussen al met de manager gebeld en die zegt dat ie me wel terug zal bellen Gaaaap Dat kennen we... NOT dus.

Ga wel weer een mailtje sturen. Maar in principe heeft die kerel van interpay gelijk; het hotel heeft me gewoon belazerd en ik heb wat dat betreft geen poot om op te staan. Maarja....
Laatst bijgewerkt door Laura op 21-01-02 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 21:18

Laura: overigens was dat een hotel van $40 per nacht? In dat geval denk ik dat je naar je centjes kunt fluiten. In de USA slaap ik niet vaak voor onder de $100 per nacht, dus dat kan niet veel zijn. Met name in New York, waar ik wel eens $450 per nacht heb betaald... Als een een $40 per nacht hotel is, dan ben ik bang dat je pech hebt gehad...

De URL werkte trouwens ook al niet..

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 22:25

Visa-card? Ik heb er al jaren een en heb dit soort geintjes dus ook wel eens meegemaakt. Gewoon kopie afschrift opgestuurt met verzoek tot terugbetaling. Nooit een probleem, binnen een maand centjes terug.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-02 22:42

nope, 100$ per nacht ofzo. Waar ze het bedrag van 160$ vandaag hebben weet ik ook niet... er werd gezegd dat bij geen annulering een afboeking van de eerste nacht zou zijn. Dus waar die 160$ vandaan komt...?

Geen visa-card. Postbank card, en dat gaat dus via Interpay.

Ga zo het hotel maar weer eens een mailtje sturen...

Dear sir/madam, Ede, 21 January 2002

Hereby I again try to contact you. I have faxed your hotel at October 8th, and tried again last week. I called and spoke to the manager, who told me he would contact me after receiving my fax. Since I haven't heard from you, again, I this time try it by e-mail.

I stayed in your hotel the night from 13/14th of September 2001. Because this was just a couple of days after the WTC drama, my flight at the 14th of September was cancelled. I made a reservation for another couple of days (together with my friends, we just returned from the American Adventure-east coast tour) but heard an hour later that I was able to fly to Frankfurt instead of Amsterdam.

I went to the reception and asked if I could cancel my reservation and get my money back. The ladies there told me that they would cancel it but since I only gave my credit card for the reservation and didn't sign for anything, there wouldn't be any money booked of my card, so they assured me. I handed in the key card, and the ladies called a taxi for me (company was golden limo) and I went to the airport from where I flew home that same day.

However, when I arrived home, I noticed an amount of $160 booked off my card by the Thirty Thirty hotel. I faxed your hotel about this October 8th, but since I didn't get any response I called my credit-card company and they would deal with it for me. However, the credit card company unfortunately made a mistake and didn't arrange anything. I heard about this the 15th of January, and the credit-card company advised me to contact your hotel myself. I am very sorry that because of that mix up I didn’t contact your earlier.

So again I mail my complaint to you. The $160 dollar booked of my card, at the 17th of September (according to my bank) must have been a mistake. I paid for the two nights that I stayed in your hotel through my travel agency, NBBS. If necessary, I can fax you the paperwork’s as evidence. I cancelled my reservation for more nights, at the desk, where two lady's assured me it was cancelled. However, I did not get a 'cancellation-number' which, according to the credit card company, I should have gotten.
I cannot believe that this happened willingly and on purpose, but guess this happened because of the chaos in NY and the hurry we were in at that moment.

But the fact remains that the money shouldn't have been booked off my account. Therefor I ask your to please redeposit the money into my account, number 7321638. If this is not possible for you, then I would like you to mail me the exact reason why, the specifics about the amount and the conditions of cancellations. I won't be satisfied with no response, this matter is very important to me and if it's not possible to arrange it this way, I will be forced to take measures.

This is a difficult situation, but I am sure you will try your best to help me, so that we can solve this problem. I am convinced it is possible for your to respond to this e-mail within two weeks.

Awaiting your response,

Yours sincerely,

naam en adres

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 00:17

Ik begrijp dat het een princiepe kwestie is, maar als je na dat e-mailtje nog steeds niets hoort, dan zal ik een klacht indienen bij nbbs over dat hotel, zodat zij dit weten. Verder kan je daarna weinig doen denk ik.

Kom de volgende keer met mij mee naar NY, daar heeft mij Pa de beschikking over een appartement. Dan zit je voor niets in de beste buurt van Manhattan.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie