wat moet ik dan doen???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

wat moet ik dan doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 12:49

hoi

ik zit met n probleempje... misschien beetje dom verhaal maar goed.
ik doe nu paardenhouderij in barneveld en zit in t 3e jaar, als ik t haal dus volgend jaar 4e jaar..maar das t probleem, ik ben bang dat t niet gaat lukken, ik haal mijn exacte vakken gewoon niet.. de paarden vakken gaat goed maar de rest niet.. nu weet ik dus niet of ik volgend jaar ga werken maar ik wil niet hele lange dagen maken en haat administratief werk, wil t liefst ergens halve dagen werken ofzo maar is dit wel mogelijk? moet je niet 40 uur per week maken of hoeft dat niet. ik ben nu 19, hoop in de toekomst bij mijn vriend een paardenbedrijf te kunnen runnen maar daar heb je wel geld voor nodig en ik heb gewoon geen zin om elke dag na 6-en mijn beestje nog te moeten doen en vooral niet in de winter (geen binnenbak)
maar ik zou dus egt niet weten wat ik wil... bij ons in spakenburg is het erg gebruikelijk om naar de markt te gaan in de koek of in de vis maar dat haaaaaaaaaaat ik! ik vind weinig leuk maar ik moet toch wat als ik het niet haal... of ik moet werkend gaan leren maar ik denk dat ik daar ook niet veel aan heb want qua niveau loop ik voor op deze opleiding zeg maar... tis zo moeilijk.. iemand met t zelfde probleem of iemand n idee?

groetjes Knipoog

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Re: wat moet ik dan doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:00

Je wilt geen lange dagen maken (het liefst halve dagen) èn een paardenbedrijf runnen? Lijkt me niet de meest logische combinatie....... denk dat je met het runnen van een paardenbedrijf meer dan 40 uur per week zoet bent..........

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: wat moet ik dan doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 13:02

zo bedoel ik het niet!! als ik zelf mijn bedrijf zou hebben werk ik t liefst 80 uur per week! ik begin liever vandaag dan morgen maar dat kan gewoon niet want het bedrijf staat er nog niet... ik zou me er voor de volle 100 procent voor geven, maar tot die tijd moet ik dus wat anders zoeken, snapje?? ik vind gewoon geen enkele job verder leuk, maar je weet hoe t zit in de paardenwereld je verdient geen cent als je voor een ander werkt.. en dat wil ik voorkomen..

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: wat moet ik dan doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 13:04

voor het zo ver is, zal ik eerst wat anders moeten gaan doen snap je... ik zou het liefst mijn opleiding gewoon afmaken maar ben bang dat dat niet gaat lukken.. wil wel graag centjes verdienen maar ook nog wel wat vrije tijd overhouden, ik weet t het klinkt nu net of ik lui ben Bloos maar ben ik niet hoor Tong uitsteken

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Re: wat moet ik dan doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:05

Idd, een paardenbedrijf runnen kost je zeker meer dan 40 uur per week. Ik ben nu 7 dagen per week minimaal 12 uur per dag in touw. Maar ja, als je voor jezelf werkt doe je dat makkelijker dan voor een baas, misschien. Of bedoel je dat niet?
Parttime werken kan wel, je houdt dan veel tijd over voor je hobby's. Maar houd er wel rekening mee dat je niet erg veel zult verdienen.

Wat je zou kunnen gaan doen hangt er vanaf wat jij wilt. Ongeschoold werk zoals in een winkel, bij een schoonmaakbedrijf, promotiewerk, etc.
Of als administratief medewerker oid op kantoor?
Opties genoeg, maar ik weet niet hoe het aanbod is bij jou in de buurt.
Ik zou je wel adviseren om eerst een baan te zoeken voordat je stopt met je opleiding!

Anoniem

Re: wat moet ik dan doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:07

38 uur werken en daarnaast rijden is goed te doen hoor.
Want je verdient maar bar weinig met maar 20 uur per week.
En als je zelf een paardenbedrijf op wilt starten, zul je die toch erg hard nodig hebben.
Of het moet natuurlijk zijn dat je en erg rijke vriend aan de haak geslagen hebt Tong uitsteken Haha!

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: wat moet ik dan doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 13:12

ja dat bedoel ik, een paardenbedrijf runnen zonder onder een baas te zitten is egt heel graag wat ik wil, ik zou ook t liefst een diploma onder mijn kont hebben maarja... of ik een rijke vriend heb weet ik niet maar hij is wel rijk met zijn koeien en de grond die ze bezitten! daar hoop ik in de toekomst dus paarden te kunnen houden en andere mensen hun paarden daar te kunnen laten houden, natuurlijk is dat niet 100 procent zeker maar het is wel toekomst muziek.. ja het zou zeker slim zijn om al een baan te hebben voor ik met school stop en ik zou ook best op een paardenbedrijf willen werken maar dan heb ik wel t liefst mn beestje ook daar..