Hoe kom je aan de namen van je beesten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 19:46

smiles; Schaffelaars miles dus s van schaffelaars en dan miles
verzorgpony devil; kwam zomaar in me op
verzorgpony heinken; was tijdelijk maar zijn we nu aan gewend
verzorgpony james bontje; hij is bont en klein

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 20:21

Onze eerste hond (nu al dood) hebben mijn ouders Boy genoemd (ik was nog niet geboren) omdat hij een reu was Scheve mond *LOL* Vind het wel een hele stoere naam!

Gevonden zwerfkat (is nu verkocht) heb ik Tijger genoemd, omdat hij grijs was met zwarte streepjes (ik weet niet hoe je die kattenkleur noemt) *LOL*

Onze tweede hond (die hebben we nog, is nu 4) heet Wolf. Bij de fokster liet zij een plaatje van zijn overgrootvader (oid) zien, die heette Wolf van de Hengel (ofzoiets, ik weet het niet meer precies). En Wolf vonden we wel een stoere naam. Iedereen vindt ook dat Wolf op een wolf lijkt! *LOL*

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 01:49

Bij mij welsh pony's kijk ik wel eens in de stamboom, of in een heel dik welsh/engels woordenboek. En dan een beetje toepasselijke naam uitzoeken, met dezelfde beginletter als de moeder.
Toch heb ik een uitzondering.

Op de ochtend van 4 mei 1998 kreeg ik een naar telefoontje van mijn vrouw. Mijn schoonvader was, heel onverwacht overleden, en of ik maar wilde komen. Gelijk in de auto gesprongen natuurlijk en weg.

Ik heb een vrij lange oprit (200 m) en halverwege (in de auto) zie ik de tweede verrassing. Nanda (usericon) heeft zojuist een veulen in de wei gedeponeerd, onverwacht en te vroeg. Ondanks alles toch maar even uitstappen en kijken. Het veulen was er al helemaal uit, en zat nog helemaal in het vlies ... te stikken dus. Omdat ik ondanks alles toch maar even gestopt ben om het veulen te bevrijden leeft hij nog.

Inmiddels een vierjarige voshengst die ik nog steeds niet heb "kunnen" verkopen. Ik weet zeker dat mijn schoonvader op dat moment van boven toegekeken heeft en gezien heeft dat het goed was dat ik stopte.

Hij gaat dus nu door het leven als "Lageveld Gerrit".
Ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe mijn schoonvader heette.

Bertus.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 10:28

Pff, heb veels te veel beesten, ga ik niet allemaal hier neerzetten.

Maar mijn nieuwe beestje ga ik Da doo ron ron (spreek uit: doedoeranran)
Naar dat irri liedje,
vind ik wel grappig omdat de honden daarop helemaal uit hun dak gaan!
Party!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 10:43

Aan de katten ga ik niet beginnen (wij hebben katten gefokt dus veel te veel werk om alle namen hier te bespreken).

Jurita heette al zo toen ik haar kocht van de fokker, komt door de moeder lijn; Warita, Barita, Varita, Irita etc.

Razinda, lang verhaal. Haha!
Toen Jur drachtig was, moest ik dus een naam verzinnen. Ik vond Indigo zo'n mooie naam en wilde iets met dat woord. Maar Rindigo is ook zo raar! *LOL*
Ik was er van overtuigd dat het een hengstje zou worden en toen zei een vriend van mij; noem hem dan Razindigo. Dat vond ik wel een stoere naam en dat zou het dan worden. Voor een merrie had ik Rivadavia bedacht, afkorting Riva.
Het werd dus toch een merrie. Bloos
Ik vertelde dat ze Rivadavia ging heten maar de mensen van stal die het als eerste hoorden vonden het stom en veel te lang. Maar ik vond Riva zo'n leuke afkorting. Toen vroeg de staleigenaar: hoe had je haar genoemd als het een hengst was? Razindigo zei ik. Toen zei hij: dan noem je haar toch RazindA? Toen heb ik dat maar gedaan en vond het eigenlijk niet zo'n leuke naam maar wist ook niets beters. Nu ben ik er aan gewend en vind het best grappig, ik denk dat er niet 1 paard bestaat met zo'n naam. Razinda is dus gebaseerd op Indigo! Lachen

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 19:14

Mijn hondje heet Jessy:vond dat gewoon passen bij haar.
De hond van mij ouders heet belle dee dee en dan nog wat maar dat weet ik niet.En is afgekort naar Belle.
De 2 papegaaien heten robbie en jaco en die heten ook al zo toen we ze kregen.
De vissen hebben geen naam want dat zijn er teveel.
Mijn paardje heet Amber.Had ook nog een spaanse naam voor haar in mijn hoofd toen zij geboren werd maar die was schijnbaar zo saai dat ik hem vergeten ben/was Haha! .
Mijn shetlander heet Gentle Touch.Heette eerst dinky en dat vond ik toch te kinds dus heb het snel verandert.
En de mini shet heet Bijoux.Heette al zo en hij luisterd er erg goed naar.


Groetjes van Ilona

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 21:17

Toen wij 3 jaar geleden chess zagen hebben we dus gevraagt of we hem mochten verzorgen, dat mocht.
'Hoe heet de pony dan?' vroegen wij.
'uhhh, HENGSTIE' zeiden ze. jah.
Toen dachten we daar moet wat anders voor komen, omdat hun hem tot hengstie hadden gedoopt hadden we maar besloten dat het met een H moest beginnen, maar we konden niks verzinnen.
Aangezien chess zwart-wit is zochten we dan maar een naam naar zijn kleur.
Chess betekend schaken en een schaakbord+de 'pionnen' zijn zwart-wit vandaar dus.
Een jaar later kregen we zijn papieren te zien en bleek hij Fury van Gideon te heten. Maar Chess was al zo aan zijn naam gewent geraakt dat we het maar zo hebben gelaten.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 10:43

Ik heb 6 jaar geleden twee cavia's van iemand overgenomen. De namen: Knabbel en Pluis. Mijn fantasie deed het niet veel beter. De rode Knabbel heeft zijn levenlang Rooie geheten (= nu dood) en Pluis kreeg als roepnaam Muis.

Na onze reis naar de Indiase Himalaya kregen we twee katten, broers, een rode en een redpoint (wit met rode oren, snuit, staartpunt en pootjes) De namen: Yeti (de redpoint) en Lama (niet van het beest maar van zo'n tibetaanse monnik) Het grappige is dat Yeti veel onstuimiger is dan Lama die nogal bedachtzaam is, kieskeuriger met eten en itt Yeti geen vuilnisbakken openmaakt.

Sefja (paard) heet officieel Övera frá Aldenghoor. Övera (spreek uit urrvirra )is volgens een ijslandse man "iets wat je onder een microscoop legt" en totaal geen naam voor een paard. Volgens een ijslandse woordenlijst betekent het "niet voorradig" Deze naam is gekozen door haar fokker. Er is totaal niet naar betekenis gekeken. De naam moest alleen beginnen met een ö omdat ze de eerste letter van haar moeder Ösp aan haar nakomelingen doorgeven.

Sefja betekent "mist boven zee"dat is haar roepnaam geworden.

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 11:36

dat zijn d'r een heleboel:
Paarden:
Indiana, is verkocht vanwege een blessure waardoor ik nooit meer op haar zou kunnen rijden....Die naam had ze al toen ik haar kocht.
Thunder, 2-jarig hengstje die na Indiana kwam, heette eigenlijk Tommie maar dat vond ik zo soft voor een halfarabieren hengstje dus ik heb er maar Thunder van gemaakt. (Staat nou ook in z'n papieren)
Katten:
Poekie, is een pers heette al zo voordat ik geboren was, is nu alweer zo'n 9 jaar geleden overleden.
Floortje, een klein rood poesje, de naam heeft m'n moeder verzonnen Frusty
is helaas doodgereden.
Daarna kregen we Lotje, die naam had ik vezonnen toen ik 7 was, dat was echt een krengetje, maar ik mocht 'r wel. Ze heeft een nestje gehad en de kittens hadden we sita, tijger, stimpy, en flippo genoemd. Stimpy hebben we gehouden, de rest is naar kenissen gegaan. Stimpy is helaas een jaar later ook doodgereden.
Toen kwam Figaro erbij. Die naam had mijn moeder verzonnen (van pinokkio). Figaro is aangereden maar heeft het overleeft. Hij loopt nou wel de rest van z'n leven met een scheve bek, maar dat geeft niet.
Lotje is een tijdje later ook doodgereden.
Toen kregen we een heel mager bang katje uit het asiel. Ik moest en zou haar hebben, ik vond 'r zo zielig. De eerste weken hebben we haar niet eens aan kunnen raken. Later ging het beter. Ze had al die tijd bijna niks gegeten omdat het een zwerfkat was. Nou kreeg ze genoeg te eten, dus werd het in een paar weken tijd een echte vetzak. Vandaar dat ze nu zakkie heet. Ze is trouwens heel tam geworden en slaapt elke nacht op mijn bed.
konijnen:
kruimel(naar de film kruimeltje), pluis(omdat ze zo pluizig was toen ik r kocht), pepper(naar dokter pepper), misty(naar misty uit pokemon), topper, omdat het gewoon een toppertje was....
cavia's:
ukkie, omdat ie klein was en bleef, dribbel, omdat ie zo dribbelde als ie over de vloer liep.
gerbils:
woef en waf, zijn van m'n zusje die eigenlijk honden wilde....
ratten:
tarzan, omdat ie zo stoer was, Joke omdat ie op 1 april geboren was...
wilde muizen:
wurmpje, omdat zijn staart op een wurm leek en splash, geen idee waarom....
vissen:
mijn goudvissen heetten tazz, ajax, botje, stoffer en blik. Nou heb ik guppies, die hebben geen naam, behalve bambi, mama, boggelvrouw en wipman..... Haha!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 14:53

Berdina mijn shet, hette al zo, maar ik noem haar alleen maar Berdientje, kip, koe, berthus, pony of dientje, omdat ik berdina niet mooi vind...
Minoes onze kat, we hebben haar vernoemd naar het boek van Annie M.G Schmidt.
Minette onze andere kat, vernoemd naar een kat die in een gedichtje van A.M.G.Schmidt voorkomt
Kruimeltje onze vroegere woestijnrat... die is nu dood, en ik weet niet hoe we aan die naam zijn gekomen want toen was ik nog zo lief en klein....
en een vis zonder naam Tong uitsteken *LOL*

dat wassut

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 17:18

Ok, there we go Lachen
Honden: Argos: een gigagrote lieve hond (landseer) vernoemd naar een grieks eiland...waarom is ons nog steeds de vraag...deze hond is trouwens helaas overleden...Daarna kwam laika, een klein yorkiehondje, mijn vader heeft haar vernoemd naar de eerste hond (kweet eigenlijk niet of er al meerdere zijn geweest) op de maan. Voor die twee honden hadden we 2 herders, Vasja en Blits...Vasja weten we niet, Blits was gewoon echt een toffe hond en dus dé blits Lachen

Ratjes: karel, was een grote dikke albinorat en dat vond mijn moeder wel passen. Later kwamen Nouchie en Mokkel...waarom? Geen idee! *LOL*

Cavia's: Snoepie, was gewoon een snoepie, moppie en zwapper (van dweilen weet je wel...waren langharige cavia's dus was wel grappig Haha! ), wiske (vond mijn broer leuk omdattie altijd de suske en wiske las), en bas...ook door mijn broer vernoemd naar professor barabas (???) waarom weten we niet.

Fretten: Oliver en Stanley (twee mannetjes, duo dus was wel leuk...werden later ook de dikke en de dunne haha (klopte trouwens qua lichaampjes ook)), Rose & Dino (dino is vanzelfsprekend, ze lijken nu eenmaal een beetje op dinoos, en Rose...heeft niet echt een aanleiding haha).

Konijn: Dopey (hangoortjes knijn) Dromen

Katten: Spooky, was een echte pittbulkat waar elke hond met een grote boog omheen liep...menig mens trouwens ook, dus spooky. Later kwam zorro (de naam zecht het al: volledig zwart). En als laatste nog Kittah, een prachtige heilige birmaan, waarom kittah? Stond geloof ik in haar papieren en we vonden het wel mooi.

Daarnaast hebben we ook nog gerbils gehad, maar die hadden geen naam...ze paarden (zal het netjes zeggen) heen en weer en snel genoeg stierven we van de gerbils. Later werd het enige mannetje wat er tussenzad (wat we bij de aankoop dus niet in de gaten hadden) nogal moordlustig en beet de vrouwtjes helemaal tot bloedens toe kaal, wat al gauw rotbeest werd genoemd en vervolgens is ingeslapen... Verdrietig was trouwens wel de laatste keer dat we gerbils hadden...

We hadden ook nog een stelletje goudvissen die geloof ik allemaal Blub werden genoemd *LOL*

Binnenkort update wanneer ik mijn paardje heb hahaha Haha!