N.a.v de komende verkiezingen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 13:32

Dees, mensen met een eigen bedrijf worden in nederland ook wel een beetje gediscrimineerd hoor. maar ja, dat wist je uiteraard al.


Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 14:18

Dees schreef:

Voorts, vaak word je verkeerd begrepen als je opschrijft wat je vind. altijd is er een jamaar, en vaak is dat van degene die verkeerd leest danwel verkeerd interpreteerd.
Voor de goede orde: het maakt mij niet uit hoe mijn buurman eruit ziet, en als hij de hele dag aan zijn waterpijp zou zitten gorgelen, hij gaat zijn gang maar. Ieder zijn eigen. Ik ben geen rascist en ik ben geen PF-fan. Lijkt me duidelijk als je mijn eerdere reacties leest.


Dees, ik heb je eerdere reacties goed gelezen en bovenstaande is enwas mij dus al duidelijk. Ik reageer alleen op het iedereen of niemand helpen.

En Desiree, moslims van het platteland, kom op he! En christenen die worden aangepakt....waarom zouden we? Kijk, dat er minder mensen naar de kerk toe gaan is vrije keuze van individuen maar dat is niet officieel aanpakken. En als ik jouw reactie goed gelezen heb, o ik zal even quoten, da's handiger:
"Weg met die hoofddoekjes dus, die zijn voor buiten, niet voor binnen. Zo is onze cultuur nu eenmaal." Dat vind ik erg ver gaan...wie ben jij om te bepalen dat een ander geen hoofddoekkie ommag? Vandaar mijn vergelijking met mijn mededorpsbewoners in rok.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 14:57

het is niet gebruikelijk in onze cultuur om binnen een hoofddeksel te dragen, heel simpel. DAt is niet netjes. En moslims van het platteland zijn niet te vergelijken met die in de stad. Maar die hebben we wel veel hier, koerden bijvoorbeeld. En christenen die hun godsdienst te fanatiek beoefenen worden hier genegeerd.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 16:12

Nou niet waar ik woon, Knipoog en zolang ze politieke partijen hebben is dat ook neithelemaal waar geloof ik. En waarom zouden we ook? Als ze maar niks kwaads doen, je meot anderen in hun waarde laten en je schaadt er niemand mee om met een hoofddoekie om te lopen! Als jij je daar aan stoort is dat volgens mij jouw probleem, niet het hunne.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 16:22

voor mij is een hoofddoekje het symbool van discriminatie en onderdrukking van vrouwen. dus van mij hoeft dat niet, want dat wordt niet getolereerd in nederland.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 17:30

Ja en dat bedoel ik nou, voor jou is dat het symbool van discriminatie en onderdrukking, voor anderen is het een symbool van respect, dat is jóuw idee, niet een feitelijke betekenis van het hoofddoekje. Anderen vinden misschien de lange rok van de vrouwen in mijn dorp het symbool van onderdrukking. Ik niet. Laat ze lekker.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 22:13


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 10:24

haha hij is echt geweldig! Haha!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 13:38

Ben erg benieuwd hoe het af gaat lopen met onze clown! Haha!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 14:40

VVD,

LN Mag niet meer aan de macht komen, dan gaat het heeeeeeeelemaal mis hier..

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 15:19

VVD vind ik ook een beetje eng....eigenlijk vind ik geen enkele partij echt tof...armoe!

Misschien moeten we ter info maar een topic opstarten met daarin allerlei info over de beleidsplannen en verkiezingsprogramma's van de verschillende partijen?

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

'Lijst Foprtuyn' zal er nooit echt komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 15:27

...een eigen politieke partij beginnen gaat niet zomaar, maar ook een lijst oprichten is niet zo makkelijk als Pim Fortuyn zijn potentiële kiezers wil doen geloven. Het wordt echt een heIl of a job, zoals hij zondagavond in het tv-programma 'Netwerk' zei. Het is niet onmogelijk, maar voor de eigen lijst ('lijst Fortuyn'?) van de gewezen lijsttrekker van Leefbaar Nederland een feit is, moet er nog heel wat gebeuren...
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk artikel:
www.trouw.nl/artikelactueel/1013495113894.html

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 10:17

MIjn ouders zijn streng gereformeerd. Dus die stemmen op de Christen unie (voormalig GPV). Is wel makkelijk als je je zo een hokje voelt passen. IK heb de kerk helemaal de rug toegekeerd. Stem dan ook niet op ze. Ook LN en SP krijgen geen stem. us het lijstje wordt alweer kleiner. Denk dat het ook dit jaar kiezen wordt uit Groen Links en PvdA. Hoop dat er voor die tijd nog een duidelijk stuk in de krant komt met hun plannen voor de toekomst....
Ik geef zelf helemaal niet om politiek, vind het eigenlijk helemaal niet interressant. Maar wil gewoon niet dat mijn stem verloren gaat waardoor een partij die ik niet aan de macht zou willen zien er beter voor komt te staan! Ik zelf dacht ook al een beetje in de richting waarin Kitty ook dacht met Pim F.....

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 11:04

Wil je 'anti'-stemmen, stem dan wel zo dat in ieder geval iemand nog wat aan je stem heeft....
Dus: DE OUDERENPARTIJ

Heeft je oma in ieder geval wat aan, en mischien je ouders ook al, en heel misschien jijzelf zeer binnenkort ook!

LEVE DE OUDERENPARTIJ!!!!! Sigaar

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 11:07


Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 11:47

Ik snap niet dat mensen de VVD een enge partij vinden. ik vind de SP, Groenlinks en PvdA een stuk enger. die hebben een hoop problemen veroorzaakt in mijn ogen; bezuigingingen op politie dus aanpak van criminaliteit, grondprijzen omhoog gedreven zodat starters met moeite een eigen huis kunnen vinden, te veel mensen binnengelaten die eigenlijk niet het recht hebben om hier te zijn (de "zogenaamde" asielzoekers i.p.v. de "echte"), en vervolgens geen goed plan om ze als ze uitgeprocedeerd zijn weer terug te krijgen. De auto's worden duurder, files groter (waarom nou niet dat ene baantje erbij trekken, mensen moeten toch naar hun werk kunnen gaan om geld te verdienen?). ik snap niet dat mensen dat niet inzien. De PvdA die op zou komen voro de gewone man haalt wel mooi de wielen onder hem vandaan.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 00:25

Desiree schreef:
Ik snap niet dat mensen de VVD een enge partij vinden. ik vind de SP, Groenlinks en PvdA een stuk enger. die hebben een hoop problemen veroorzaakt in mijn ogen; bezuigingingen op politie dus aanpak van criminaliteit, grondprijzen omhoog gedreven zodat starters met moeite een eigen huis kunnen vinden, te veel mensen binnengelaten die eigenlijk niet het recht hebben om hier te zijn (de "zogenaamde" asielzoekers i.p.v. de "echte"), en vervolgens geen goed plan om ze als ze uitgeprocedeerd zijn weer terug te krijgen. De auto's worden duurder, files groter (waarom nou niet dat ene baantje erbij trekken, mensen moeten toch naar hun werk kunnen gaan om geld te verdienen?). ik snap niet dat mensen dat niet inzien. De PvdA die op zou komen voro de gewone man haalt wel mooi de wielen onder hem vandaan.


Desiree, ik ben het helemaal met je eens.

LN is het voor mij ook niet meer, na die hele domme opmerkingen van Pim ben ik mee eens in gaan verdiepen of hij ooit eens iets echt nuttigs en concreet bruikbaars heeft vermeld, naast het nauwelijks bestaande progamma van hem of van LN. Pim zal ongetwijfeld het wat dommere volk aanspreken, deed het eerst ook wel bij mij. Maar je moet verder denken dan af te gaan op de geeikte irritaties die 99% van de nederlanders hebben (afgezien van groen links dan). Wel leuk hoor je mening verkondigen en geen normaal politiekprogramma. Het is allemaal een beetje slapgelul in de ruimte. Ik ben er mee eens dat de knuppel in het hoenderhok gegooid moet worden, maar ik denk dat dat iedere keer wel gedaan wordt. VVD dus maar weer.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 10:08

Ha die Prima. de opmerkingen van Pim waren niet erg fortuynlijk nee, grinnik. Maar nu even iets rechtzetten over afschaffen van artikel 1, grondwet anti discriminatie. Wisten jullie dat wij niets aan die wet hebben? Deze wet is namelijk niet van toepassing op burgers ONDERLING maar van de overheid versus de burger. Voor discriminatie onderling, zijn andere wetten van toepassing. Kayla, kun jij effe uitzoeken hoe dat zit?

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Verkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 12:14

Hebben jullie ook in de gaten.....dat de politiek, mede door het bestaan van een zekere Pim F. een heel stuk spannender, levendiger is en dat dit hopelijk meer kiezers naar de stembus zal trekken.
Want we kunnen met zijn alle mopperen en zeveren, maar naar de stembus HO MAAR>Nog nooit waren de opkomstcijfers zo laag als de voorgaande verkiezingen...
Verder stem ik wel op Pim.
Al is het alleen maar om dat eindeloze gezever en gezwam en gedraai en compromiszoekende gezeur in de politiek een flinke trap onder den hol te geven.
Nederlanders ontwaak uit uw diepe consumptie slaap.
Er is meer op deze aardkloot dan 6 x per jaar op vakantie, 2e huizen, 4e hypotheken, shoppen en massacomsumptie.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 12:22

DAt is hetzelfde doel van de meesten die op Pim stemmen aurora, gewoon tegen de huidige gang van zaken aantrappen. Meer niet. Maar het is onderhand ook wel nodig dat dat eens gebeurt.

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Verkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 12:42

Aurora schreef:
Er is meer op deze aardkloot dan 6 x per jaar op vakantie, 2e huizen, 4e hypotheken, shoppen en massacomsumptie.


*zucht* ik wou dat ik 6x per jaar op vakantie kon, 2 huizen had, kon shoppen en lekker kon massaconsumeren!! Op wie moet je stemmen om dat voor elkaar te krijgen?

Ik ben al een half jaar aant sparen voor een nieuwe broek en 2 jaar geleden voor t laatst naar de kapper geweest....en heb het gevoel dat het met die euro alleen maar erger geworden is.... Scheve mond

maar t kan altijd nog slechter natuurlijk....

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Verkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 12:49

Aurora schreef:
Er is meer op deze aardkloot dan 6 x per jaar op vakantie, 2e huizen, 4e hypotheken, shoppen en massacomsumptie.


Vakantie? Wat is dat?

Ik ben voor de laatste keer in 1995 op "vakantie" geweest, dat was een huwelijksreis... Reis veel te veel, en als ik dan vrij heb, ga ik om familiebezoek..

2e huis?

Ik woon in mijn derde huis nou, maar ik heb die twee eerste verkocht..

4e hypotheek?

Tja Nederlanders en Nederlandse banken vinden dat leuk.. Als de rente omhoog gaat, dan kan ik lekker eens een goedkoop huisje oppikken, aangezien een hoop Nederlanders dan hun hypotheek niet meer kunnen opbrengen.... (ja, jullie kunnen hem vast zetten, maar een keer loopt dat af... }> Anders zou ik best wel een Nederlandse hypotheek willen hebben.. Dan kocht ik gelijk een boerderijtje met 30 hectare grond Haha!

Shoppen en massaconsumptie?

Dat laat ik lekker aan Katja over. Ik kom niet zo veel meer in de winkel (op de supermarkt na....)

Verder heb ik hierboven al genoeg over het Fortuyn-effekt gesproken...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _CS_, _kimm, AhrefsBot, Cowgirl, eva1969, Ginny135, Kimmej, leintje_, mmajar, Poety, shanna_dw, xPabloBokt en 31 bezoekers