gepraat met die vrouw(hulp)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

gepraat met die vrouw(hulp)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-02 16:01

ze riep me uit de klas en ik dacht hehe ik word geholpen!
wat een trui had die vrouw aan zeg *LOL* net zoals die stagehulp die thuiskwam had ze hele felle dingen aan!
begint ze me allemaal dingen te vragen naja ik braaf antwoorden en ik kijk bijn nooit je aan als iemand tegen mij praat dus dat moest dat vond ik wel moeilijk *LOL*
ze komt over een paar weken weer!
nu wil ze dat ik stop met slappillen nemen(doe ik niet anders kan ik niet slapen)
ze wil dat ik een schrift bijhoud met wat ik die dag heb gedaan Gaaaap
ze wil dat ik ga bloedprikken!(doe ik morgen AU)
en ze wil dat ik meer leukere dingen ga doen Lachen Extreme duivel hahaha!
MEETUH! Knipoog
het is iig wel mooi dat ik nu word geholpen!
-xx- marije


Kajelleke
Berichten: 259
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Leuven

toch hulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 17:30

He Marije,

Fijn dat ze je nu toch gaan helpen. En zo'n 'sociale' mensen zien er toch altijd raar uit
*LOL*
Wat die slaappillen betreft, ik ken ondertussen (sinds 2 weken) ook het gevoel van niet te kunnen maffen al is t een gat in de nacht...En dan smorgens met piepoogjes in de les zitten (of gewoon niet)... Maar ik raak niet ongezien aan pillen dus drink ik maar
Verdrietig
Moet je een dagboek bijhouden of wat je elk uur doet? Want dat lijkt me Gaaaap , maar dat dagboek, dat heeft mijn vriendin mij ook aangeraden. Ik schrijf daarin als ik iets kwijtwil wat ik tegen een ander niet kwijt kan, bv. als ik boos ben (op mezelf of de soc. assistente of wie dan ook), verdrietig. Het is niet hetzelfde als het echt uitschreeuwen of zeggen maar ja. Beter dan het (letterlijk) op mezelf uit te werken...
En dat bloedtrekken (jakkie) waar is dat voor?

Ben bij de sociaal assistente op school geweest en die gaat nu hulp zoeken, eindelijk...

je sloot je ogen, het werd donker maar de mist bleef... morgenvroeg trekt hij op maar jij zal de zon niet meer zien...

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 17:40

he, veel Beterschap dan maar!!
k hoop dat het snel beter gaat!

enne, dat Bloed prikken doet niet zo'n zeer hoor! k heb het vroeger ook heel vaak moeten doen. je voelt even een prikje. het is enger dan het pijn doet! Lachen

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 22:51

wat goed van je dat je hulp hebt!!!!!! succes verders!!!!!!!

KUSZIES SASKIA HOEFJES DIVANA!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 23:51

Nou heel mooi marije dat er nu aandacht aan je besteed wordt. En laat die slaappillen maar staan, drank helpt inderdaad ook niet. Weet je wat ook goed helpt als je iets tegen een ander persoon hebt? Die gewoon een brief schrijven, je hoeft hem niet te verzenden, maar het lucht vaak op.Ben ook blij dat je nu open staat voor een gesprek!!

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 11:41

Ik ben blij te horen dat er eindelijk iemand serieus met je aan de slag gaat!. En dat je er nu zelf voor open staat, natuurlijk. Het zal niet makkelijk zijn en je zult een hoop dingen (in jezelf) tegenkomen die je eigenlijk liever niet wilt zien, maar ik zou zeggen: Ga ervoor!

En ik had inderdaad ook altijd het idee dat veel hulpverleners er een beetje "typisch" uitzien. Haha! Maar misschien komt dat wel gewoon doordat ze genoeg vertrouwen in zichzelf hebben om hun eigen smaak te volgen. Lachen

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 12:28

Marije ik ben in december naar de voorstelling van Nilgun Yerli geweest . Fantastische vrouw overigens en het was een stuk met INHOUD als je begrijpt wat ik bedoel. Een maand later las ik in de KRO omroepgids een artikel over haar, daarin stond ook een stukje over de depressie waar ze zelf aan leed. Ik zal een een paar stukjes uithalen, wil het ook wel even naar je mailen maar ik denk dat heel veel mensen er wat aan zullen hebben. Ik zelf ook.

Depressies
De handen gaan regelmatig door het haar, alsof dezelfde beweging die de zwarte lokken verwart, de gedachten moet ordenen. Nilgun Yerli is een dromer. Ze geeft het grif toe. Droomt van een eigen film, van een vol Carre en van een nieuw boek. "vlieg zonder angst, maak je dromen waar"hield haar moeder de kleine Nilgun voor.Ze stierf toen Nilgun 15 jaar was, maar de vele wijze woorden van moeder Yerli zijn nog steeds een rode draad in har leven. De dromer wordt dan ook regelmatig overvallen door depressieve buien. Een paar dagen per maand zit ze zwaarmoedig thuis. Verwonderd over zoveel domheid en ellende in de wereld.
Ïk heb het gemiddeld zo'n drie dagen in de maand. Dan zie ik het niet meer zitten, wil er een einde aan maken. Warom? Om mensen als Milosevic. Dat we beiden van het soort mens zijn en toch zo verschillend. Over een film als SCHINDLERS LIST. Over het feit dat er weer een vliegtuig neerstort en je merkt dat mensen niet eens meer treuren om al die doden maar vooral blij zijn dat het misschien geen terroristische aanslag is. Ik kan dat niet begrijpen en in die drie dagen komen al die dingen terug. Dan denk ik: Mijn god, wat is dat voor een wereld wil ik hier nog wel zijn? Dat duurt goddank maar even en ik schrijf die dagen veel. Zo haal ik er toch weer iets positiefs uit. Ik schrijf bv. brieven aan mezelf. Die mag ik om het kwartaal lezen. Van de week heb ik een brief geschreven aan mezelf voor 2003, die mag ik openen bij de premiere van mijn volgende voorstelling. Soms zijn er dromen bij die waarheid zijn geworden, of ik schrijf over dingen die nooit mogen veranderen.

Tot zover even de inleiding en nu komt het mooiste wat ik ooit gehoord heb en waar ik zelf me in kan vinden;


Nu nilgun dus even verder he.
Ik vind bijvoorbeeld dat ik nooit mijn onzekerheid mag verliezen want dat is het kind in mij. Dat geeft mij een goed gevoel. Als je onzeker bent, ben je kwetsbaar en eerlijk. Tegen jezelf en tegen de buitenwereld!

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Kajelleke
Berichten: 259
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 21:06

Ik ben onzeker op veel vlakken, maar ik krijg daar geen goed gevoel van. Integendeel, daardoor ben ik nu depressief...

je sloot je ogen, het werd donker maar de mist bleef... morgenvroeg trekt hij op maar jij zal de zon niet meer zien...

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 21:27

goed zo meid. eindelijk heb je de stap gezet. praat eerlijk over wat je voelt en denkt. praat ook eerlijk over je eigen fouten die je in je leven maakt. je moet tegen die vrouw echt heel eerlijk zijn want alleen dan kan ze je leven inschatten en je helpen. als je dingen achterhoud of verkeerde informatie geeft trekt ze de verkeerde conclusies. houd ons op de hoogte. sterkte. na regen komt zonnenschijn. ook voor jou, xxx lonneke

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-02 21:30

lonneke schreef:
na regen komt zonnenschijn. ook voor jou, xxx lonneke

tja maar wanneer? Verward
dat vraag ik me al zo lang af!
ik voel me nu weer zwaar kl*te ik kan gewoon niks leuks vertellen of ze willen het bederfen!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 17:45

marije b schreef:
ik voel me nu weer zwaar kl*te ik kan gewoon niks leuks vertellen of ze willen het bederfen!


hoe kom je er nou bij dat iedereen dingen voor jou wil bederven? Net als bij dat topic over het e-mailadres van Mike dat niemand je dat gunt. Zo moet je echt niet denken, dat is echt niet zo!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 19:10

Lieve Marije,
Zeker weten dat het nu bergopwaarts gaat hoor!
Stukje bij beetje, maar jij komt er wel.
En over een dagboek bijhouden: dat heb ik ook jaren gedaan. Je kunt/hoeft niet elke dag zo uitgebreid te schrijven, maar wel als je behoefte daar aan hebt.
Bijv. dat je het niet eerlijk vind als je iets niet mag van je ouders, of wanneer je je zorgen maakt of zo...
Maar je kunt er ook in zetten dat je heimwee hebt naar de zomer omdat de vakantie zo leuk was (en wat je toen gedaan hebt), dus het hoeft niet per se over de dag zélf te gaan.
Als het maar over jouw gedachten gaat, jouw gevoelens, over Marije zelf.
En ik denk dat er bij jou binnen heel wat interessante dingetjes zitten te wachten om opgeschreven te worden!
Schrijf maar aan wie je een hekel hebt, aan wie juist niet...
Schrijf maar dat je wel eens op Bokt wat neerzet, en waarom.
Je kunt ook een gedichtje of verhaaltje verzinnen, volgens de mensen die je helpen zegt zoiets erg veel over jezelf.
Schrijven is mijn hobby, ik heb er veel aan gehad toen ik overspannen was (jaja, ben ik geweest hihi).
Wat betreft leuke dingen doen: nodig maar eens een leuke vriendin uit, of iemand van Bokt, en dan samen iets doen, uitgaan, winkelen, manege, hihi. Succes!
En die slaappillen, die helpen je er juist niet bij, dus misschien pas innemen als het echt niet gaat of zo?
Veel sterkte en jij komt er zeker wel! Party!!

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-02 19:14

nou die ene slaappillen waren dus gewoon een soort snoepjes zei mijn huisarts dus nu neem ik nog zwaardere Frusty
tja ik moet toch wat slapen he?

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 19:26

hoi, Verward

ik weet niet wat je hebt.
Maar in ieder geval sterkte! Lachen Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Annika__ en 160 bezoekers