digi of "gewoon" fototoestel?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

digi of "gewoon" fototoestel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-02 20:40

Hoi Mensen!

Ik zie hier heel vaak dat mensen een digi hebben. Zelf wil ik er misschien ook wel een kopen, want ik maak best vaak foto's en om ze elke keer te laten ontwikkelen...ja, dat kost best veel geld vind ik...

Maar ik vind het ook heel leuk om veel foto's op te hangen in mijn kamer. Maar als je een digi hebt, dan kan dat niet, want dan worden ze niet ontwikkeld. Ik zou ze dan natuurlijk wel kunnen uitprinten, maar da vind ik nie zo mooi als een gewone foto.

Wie heeft er hier een digi? En hoeveel koste die ongeveer?

xxxSanne


Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 20:44

ik heb een digi die koste 600 gulden, maakt redelijke foto's...
Je kan overigens ook op fotopapier uitprinten, dan is het net zo mooi als een gewone foto. Nadeel is wel dat dat papier best duur is.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 20:49

voor iets van fl 1 kun je ze op www.hema.nl laten ontwikkelen. En zoiets soortgelijks kan ook via kodak (www.kodak.com ?). Dan krijg je ze thuis gestuurd. Dan kun je dus zelf bepalen welke foot's je laat ontwikkelen, en dat zijn er meestal niet zoveel.
Hoe duurder de camera hoe beter de kwaliteit. Al is dat wel een beetje onzin, want een digitale camera heeft vaak een heel hog dpi (dots per inch), dus dan zie je het toch niet met het blote oog.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 20:59

ik heb een vrij goedkope Digi f150,- hij maakt op zich wel goede foto's alleen biten zijn ze wel stukken beter asl binnen!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-02 21:01

ow... Ik wist niet dat je foto's van een digi ook kon laten ontwikkelen. Weer iets bijgeleerd Haha! Maar ja...dan zal ik maar eens gaan sparen denk ik...

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 21:44

Je kunt foto's van een digi laten afdrukken bij de fotograaf of de Hema en zo (op CD zetten en wegbrengen of via internet), maar dan moet je wel voldoende dpi's hebben, zoals hier boven al werd gezegd. Zeker als je vergrotingen wil maken, is dat heel belangrijk. Ik weet niet of je vroeger met een matrixprinter hebt gewerkt, daarbij bestonden alle letters uit puntjes. Hoe meer puntjes, hoe mooier de letter werd. Dat geldt dus ook voor digitale foto's. Wij hebben een dure digitale camera (Nikon Coolpix 995 voor de kenners) met 3 miljoen megapixels en daarmee kom je maximaal aan een afdruk van 24 bij 30 onder ideale omstandigheden.

Als je meer vragen hebt schakel ik mijn vriendje wel in, die weet er meer van.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 22:08

Lielle schreef:
met 3 miljoen megapixels en daarmee kom je maximaal aan een afdruk van 24 bij 30 onder ideale omstandigheden.


Wow!!!! Dat is wel heel erg veel!!!! 3 megapixels is al best veel, maar 3 miljoen is echt geweldig!!! Knipoog Haha!

Ik heb zelf een Canon PowerShot A 20 2.1 megapixels, 3x optische zoom en een goede fotoprinter en ik kan (op fotopapier) hele goede foto's van ong. 10x15 afdrukken, groter heb ik nog niet geprobeerd. Misschien dat een echte kenner het verschilt ziet met een gewone, ontwikkelde foto, maar ik zie het niet! Het is wel een dure hobby dat uitprinten, maar je print toch alleen de foto's uit die écht leuk zijn.

Let er wel op dat als je wilt zoomen (dus dichterbij halen) met je camera, dat je een camera neemt met optische zoom, daar heb je veel meer aan dan aan een camera met alleen digitale zoom. Digitaal zoomen kan je namelijk later met je computer ook altijd nog en dat levert altijd kwaliteitsverlies op. Optisch zoomen gaat m.b.v. lenzen en daardoor krijg je geen kwaliteitsverlies.

Nulla tenaci invia est via

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 23:13

Ik heb een gewone camera, eentje waar je het frontje ken verwisselen Haha!
Ik ben bet veel geld kwijt aan ontikkelen, want ik mak altijd overal foto's van. Digitale camera willen mijn ouders heel graag kopen, maar ze hebben nu eerst een geheel nieuwe inrichting voor ons huis gekocht Frusty

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 11:00

Margreet"]

Wow!!!! Dat is wel heel erg veel!!!! 3 megapixels is al best veel, maar 3 miljoen is echt geweldig!!! Knipoog Haha!
[/quote]
*bloos*, we hebben dan ook een ultra futuristische Bloos Bloos Foutje dus

[quote="Margreet schreef:
Misschien dat een echte kenner het verschilt ziet met een gewone, ontwikkelde foto, maar ik zie het niet!

Je ziet het soms in donkere vlakken bij weinig licht, omdat je dan ineens hele grove korrels krijgt.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 14:00

Ik heb een digi van fl. 999,- die maakt foto's van hele goede kwaliteit, en als ik foto's wil hebben dan print ik ze gewoon uit op photopapier, glanzend. Printer maakt der best wat moois van dan hoor. Maar je kan ze ook echt laten ontwikkelen door ze op diskette of cd-rom naar de hema of zo te brengen volgens mij ja.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 15:26

Ik weet wel dat ik voortaan een camera wil met zoomlens hoor. ANders krijg je van die flutfoto's. MAar een digicamera met zoomlens is wel heel duur. Heeft iemand nog iets in de aanbieding of zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 18:05

wij hebben een sony
Met 3.34 megapixel, met een 3x optische en 6x digitale zoom, Resolutie 2048x1536 .
Deze maakt zeer mooie foto's
Je moet er wel ff voor sparen maaar dan heb je ook wat.
We hebben ook al eens bij de Hema af laten drukken en dan zie je geen verschil met een echte/gewone foto.
Een goede printer moet nog komen. Iemand nog tips?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 19:30

In Belgi"e bij de Carrefours staan van die Kodak machine's. CF card of ander medium erin en printen kan je!

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Rosanne

Berichten: 2112
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 20:56

Wij hebben thuis ook een Digitale Camera, nog niet eens 600,-!!!je hebt ook al simpelere rond de 300,- hoor!!Enne als je geen fotopapier hebt kun je je foto's ook altijd nog opsturen naar ene vandere site van bijv. de Kruidvat of een of andere site waarbij je ze alsnog als gewone foto's kan laten afdrukken....dusseh snel naar de winkel Haha!

teun

Berichten: 544
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Lieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 23:21

Ik heb laatst mijn rolletje weggebracht en gelijk bij het ontwikkelen en afdrukken een foto-cd laten maken.
Kosten zijn geloof ik € 8,00 extra.

Op de cd staan de foto's netjes gerangschikt en wel twee keer.
een keer groot en een keer klein (wat betreft formaat dan bedoel ik, aantal pixels dus)
Voordeel daarvan is dat je de grote afbeelding goed kan gebruiken voor het afdrukken en de kleine pixel maat kan je gebruiken om op internet te zetten.

Ook dit is dus een afweging.

Je zou bij het ontwikkelen natuurlijk ook alleen een cd laten maken ipv van afdrukken erbij te nemen

De mens is net een prullebak, trap op z'n teen en zijn mond gaat open.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 12:10

Wij hebben een digitale camera gekocht, en we hebben er spijt van dat we het niet eerder hebben gedaan! Je kunt de foto's uitzoeken, je kunt ze gelijk gebruiken om op internet te zetten. De foto's die je afgedrukt wil hebben kun je opsturen naar de hema of het kruidvat ofzo. En niet leuke foto's kun je gewoon lekker weggooien. En met onze camera kun je ook nog korte filmjes maken. Het is even sparen maar dan heb je ook wat.

Sprakeloos

FlyGirl

Berichten: 225
Geregistreerd: 19-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 12:54

Ik heb een digicamera en ut is echt ideaal. de foto's zijn van hele goede kwaliteit en je kunt de niet leuke gewoon wissen. Ik kan er ook filmpjes mee maken, maar kweet nie hoe Verward Ben ook nog zo gelukkig dat ik hem van iemand nieuw heb kunnen kopen voor een hele goedkope prijs Lovers ik vind ut echt een ideaal ding Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Amazonbot, Appeltje00, Drico, EmptyWords, Gee, GoogleAdsense, kimwilliam, Marlou91, MissJeanny, Monrisque, nuevo_mien, Oehlala, Paardennamen, Petunia27, Phonix, Polarize, rocky_1995, Sky_As, Taartje, Urona447, xPabloBokt en 190 bezoekers