Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Waterkippie schreef:Ik had dat totaal niet..
ik was juist mega blij dat ik een afspraak had, en dacht daar bijna niet over na.
Wist wel dat er bepaalde risico's aan zaten, maar die vielen bij mij in het niets bij het vooruitzicht van kleine borsten
Heb ook niet getwijfeld eigenlijk, ik wilde het zo graag..
Maar als je die twijfels hebt zou ik er nog wel eens goed over nadenken..
Cowgirl schreef:Ik heb het nooit laten doen en bij mij is het ook niet nodig.
Maar waarom wacht je niet gewoon het gesprek af en hoor wat de arts er van zegt.
Vertel je verhaal en hoor van hem aan wat hij kan veranderen/'verbeteren'
Schrijf je vragen op zodat je die niet vergeet als je daar bent.
Waterkippie schreef:Ik zou idd ook wel gewoon naar dat gesprek gaan.
Als het goed is kan de PC alles uitleggen.
Als je na dat gesprek nog twijfels hebt zou ik het afblazen idd. Want als je twijfels hebt is de kans op spijt best wel groot natuurlijk.
Ben benieuwd hoe je gesprek met je PC verloopt
Meys schreef:Gewoon naar die afspraak gaan, het duurt daarna toch nog ff voor dat je geholpen wordt.
Ik ga 14 maart onder het mes...als alles goed is...en het liefst was ik vandaag al aan de beurt!!
Meys schreef:Gewoon naar die afspraak gaan, het duurt daarna toch nog ff voor dat je geholpen wordt.
Ik ga 14 maart onder het mes...als alles goed is...en het liefst was ik vandaag al aan de beurt!!
nanka schreef:Het zullen misschien ook vooral spanningen zijn.
Een operatie is altijd spannend..en er gaat altijd in je hoofd rond "het kan mis gaan".
Ga gewoon naar je gesprek toe!
Ik was ook super nerveus. De dokter had mij gezegd dat het wel een half jaar zou kunnen duren voordat ik aan de beurt was, maar 1 maand later kon ik al onder het mes.
1 ding moet je je goed realiseren > Littekens zal je echt gaan krijgen. Bij de ene geneest het mooier als de ander.
ik vind het bij mezelf reuze meevallen en ben blij dat ik het toen gedaan heb.
Succes!
Groetjes Linda
Emeraldo schreef:Helemaal niet raar dat je twijfelt! Ik ben er ook al een tijdje mee bezig. Had 3 februari mijn 1e consult (in België). Toen ik die afspraak maakte wist ik het zeker, hoe dichter ik bij die 3 februari kwam, hoe meer ik begon te twijfelen.
Ineens dacht ik dat ze toch niet zo groot waren (75G) en dat de plastisch chirurg het de moeite niet vond. Of dat het niet genoeg in gewicht zou schelen, of mijn rugpijn verholpen zou worden etc. etc.
Vorige week donderdag was het dus zover. Ik had een vragenlijstje gemaakt en ging op gesprek. Eerst met de arts mijn klachten besproken. Toen moest hij mijn borsten opmeten (om oa goedkeuring te vragen aan de verzekering). Ik trok mijn trui en BH uit. Hij keek, meette en zei "Ja, dit is groot!"Hij schatte dat het zo'n 2 kilo zou schelen als ik van een G-cup naar een C-cup zou gaan.
Ineens waren al twijfels weg!
De operatie brengt niet erg veel risico's met zich mee. In Nederland moet je nog erg veel rust houden na de operatie, dit was voor mij ook een punt. Ik zit op school, wil niet al te veel missen op school, ik moet iemand vinden die mijn paard wil rijden en de andere verzorging op zich neemt.
Hierover heb ik dus ook met mijn arts gesproken. Hij verwachte dat ik na een aantal dagen weer naar school zou kunnen, paardrijden zou in principe na 2 weken kunnen, maar was beter om wat langer rust te houden. De stal uitmesten zou ongeveer 4 weken niet kunnen. Fietsen, autorijden, afwassen, stofzuigen etc. kon ik gewoon blijven doen.
Volgens Nederlandse artsen mag je veel langer niks doen. Waarom hier zo'n groot verschil in zit weet ik niet. Volgens mijn (Belgische) arts, waren Nederlanders gewoon te voorzichtig.
Wat wel belangrijk is, is dat je jezelf in de gaten houdt, denk je dat je iets nog niet aankunt, doe het dan ook niet.
Om een lang verhaal kort te maken:Jou twijfels zijn normaal!
Kijk anders eens op www.borstenforum.nl, staan verschillende verhalen en ook foto's van voor en na de operatie.
Emeraldo schreef:Ik vind het een vriendelijke man.
Kreeg alleen een vreemde 1e indruk van hem![]()
Ik had een envelop bij, met vragelijstje, routebeschrijving, adres ziekenhuis, papieren van de verzekering, en nog van alles. Ik leg die envelop op tafel neer, en trek mijn jas uit. Voor ik het wist had hij die envelop op z'n kop gehouden, en lagen al mijn papieren over de tafel. Hetgene wat hij niet nodig had, schoof hij terug naar mijn kant.
Beetje nieuwsgierig
Meys schreef:En ja inderdaad als je het verschil ziet/hoort tussen Nederland en Belgie.
Nederland was volgens mij 5 dagen opname en de pc zei tegen mij 2 dagen ziekenhuis en dan naar huis