Moeten jullie eg overal op letten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:35

Citaat:
maar op een repetitie ofsow dan schrijf ik wel normaal maar dan moet ik er wel heel erg opletten


juist ja. Als je zo begint te schrijven, enkel op msn, dan doe je het later op bokt, dan in je kladschrift, dan op je repetitie en straks in een brief van je bedrijf?! Omdat je dat 'nou eenmaal zo gewend bent' ??! \

Je leert niet voor niks NEDERLANDS op school. Als je sirieus schrijft omdat je niet weet hoe dat gespeld wordt, ok dat is nog tot daar aantoe. Maar duzz, eg, het is gewoon vreselijk!

De manier waarop je schrijft is een visitekaartje van jezelf. Het laat een goede opleiding zien, en respect voor het ABN, dus respect voor de lezer. Dat jullie tieners zijn en overal tegenaan willen schoppen, je doet maar. Maar als je later maar niet zeurt dat je niet aangenomen wordt omdat je in je sollicitatiebrief schrijft 'Ik wil eg graag bij u werkuh'

(en bovendien is -uh net zoveel letters als -en. Dus geen grote moeite)

Edit: lees net een nieuw aantal berichtjes hierboven en ben blij dat je ons commentaar in ieger geval meeneemt, debbie. Hoe vaker je typt en schrijft, hoe beter je het in de vingers krijgt en hoe minder je op een repetitie Nederlands hoeft t blokken Haha!

angel
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: ~~*APELDOORN*~~

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 19:34

1 ding ik ben het volslagen met je eens
jongens hou toch eens op met dat gezeik
Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk
XXXangel

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 19:45

Luister nou maar naar Laura....

De manier waarop je schrijft is een visitekaartje van jezelf. Het laat idd een goede opleiding zien. Hoeft niet persee een goede opleiding te zijn, alleen laat je zien dat je goed abn beheerst. Dat helpt je trouwens ook alleen maar later als je werk zoekt....

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 20:03

Tjonge nu gana er 2 topics over dit.......maar goed als je hier weer verder wilt gaan......

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 20:04

Hoe staat het trouwens met de paardjes. Zien ze er al beter uit?

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 20:08

ja hoor.....lees maar op dat oude (verziekte) topic

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 20:10

prima, het is onzin dat je taalgebruik bewijs is van een goede opleiding.
Ik schrijf zelf niet in MSN taal (ok, ik gebruik weleens een paar afkortingen als igg of ff), ik schrijf (naar mijn idee) gewoon ABN, wat voor opleiding ik heb? Mavo. Diploma? Nee.
Daarna beroepsopleiding horeca, hiervan wel een diploma.

Zou trouwens leuk zijn als iemand bij mij een broodje besteld.
Jah hoor mevrouw, da's dan 4 euro ofzow.... (god, ik kan het geeneens!! Dat taaltje Haha!)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 20:11

nou sorry hoor! Maare blijkt nu ook nog steeds dat ze verwaarloosd zijn?

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 20:14

Ik vindt gewoon dat die man er gewoon geen poot naar uitsteekt!

Enne stef: je heb helemaal gelijk!

snoopy2002
Berichten: 326
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: a'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 20:17

Prima schreef:
nou sorry hoor! Maare blijkt nu ook nog steeds dat ze verwaarloosd zijn?


ja, misschien wel, je weet niet ens hoe ze eruit zien!!!! prima, als je alles beter weet of hier alleen maar ruzie zoekt ga dan a.u.b weg voor dat iedereen een hekel aan je krijgt, sorry, maar jou noem ik dus geen volwassen. zelfs ik ben dan wijzer...

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 20:29

snoopy2002 schreef:
ja, misschien wel, je weet niet ens hoe ze eruit zien!!!! prima, als je alles beter weet of hier alleen maar ruzie zoekt ga dan a.u.b weg voor dat iedereen een hekel aan je krijgt, sorry, maar jou noem ik dus geen volwassen. zelfs ik ben dan wijzer...


Tjonge, jonge zeg....... jij bent ook gauw op je p.. getrapt!! Als Prima nu vraagt hoe het met die pony's gaat, dan is dat toch OK? Ik wil ook wel eens zien hoe "erg" het met die beestjes is gesteld!!!!! Hebben we geen foto's?

En bewijs maar dat je wijzer bent na <50 berichten, je komt hier net kijken. Het is ook niet geheel duidelijk wat je met je quote wil zeggen, maar misschien kun je me dat pb-en. Anders blijft het maar off-topic gaan.

Krijgen we nog foto's te zien, want ik kan er persoonlijk niet tegen als beesten verwaarloosd worden.......

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 20:30

Hmm, is vinnik ook irritant?
Verder ben ik van mening dat het HET VOORBEREIDEND WETENSCHAPPELIJK ONDERWIJS is (wonder boven wonder heb ik dat nog gedaan ook), maar goed, daar gaan we toch niet over zeiken. Het of de... D/t is net zo'n oeverloze discussie.
Ik schrijf ook wel eens dattie, en vinnik, maar je mag ze tellen. Meestal schrijf ik vind ik. Zeker in een serieus bericht (zere neus of serie neus kan ook nog, maar daar begrijpt toch niemand wat van). Ik wil ook wel serieus genomen worden! En ik 'skip' (thx, mag ik dat eindelijk óók schrijven) die topics met al die Koeierds van Taalfouten 3 dubbel. Ik lees ze geeneens. En waarom niet? Omdat ik er ABSOLUUT niet bij wil horen. Dat ik ouder ben oid, dat heeft daar niets mee te maken.
Sneller is een smoes, ik tik ook oid, btw etc omdat dat sneller is. Maar dat zijn voluit geschreven ook wel errug (ohoh) moeilijke woorden. Et cetera wordt het dan, da's niet echt leuk.
Het is wel zo dat als je probeert normaal Nederlands te tikken, je op school gewoon 10x beter presteert (want je hoeft niet 10x na te denken voor je iets definitief opschrijft). Ik ben speciaal gaan chatten in Engelse chatboxen (voor de tijd van de afko's) om mijn engels op te krikken. And it worked! Like hell it did. Ik had een 8 op mijn eindlijst, mede dankzij dat chatten, want ik schreef/tikte zonder na te denken een heel verhaal. En dan las ik t nog eens over om te kijken of ik me niet GRANDIOOS vergist had, maar nee. Als je je aanwent 'normaal' te praten en te schrijven, dan gaat het op school ook beter.
En tuurlijk ben ik 19, en werk ik en heb ik helemaal niets om me zorgen over te maken: HET IS GEWOON ZO. Ask anyone around! En dat WETEN jullie DONDERSGOED... Alleen zijn jullie zo recalcitrant als wat, vind je het gek dat wij dan zeggen: doe dat lekker ergens anders, daar hebben wij geen zin in? Reken maar dat jullie zelf over een paar jaartjes ook steen en been klagen over 'de jeugd van tegenwoordig'. Dus kom op: pas je aan, dat doet echt iedereen hoor!

snoopy2002
Berichten: 326
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: a'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 20:48

napoleon"]
[quote="snoopy2002 schreef:
ja, misschien wel, je weet niet ens hoe ze eruit zien!!!! prima, als je alles beter weet of hier alleen maar ruzie zoekt ga dan a.u.b weg voor dat iedereen een hekel aan je krijgt, sorry, maar jou noem ik dus geen volwassen. zelfs ik ben dan wijzer...


Tjonge, jonge zeg....... jij bent ook gauw op je p.. getrapt!! Als Prima nu vraagt hoe het met die pony's gaat, dan is dat toch OK? Ik wil ook wel eens zien hoe "erg" het met die beestjes is gesteld!!!!! Hebben we geen foto's?

En bewijs maar dat je wijzer bent na <50 berichten, je komt hier net kijken. Het is ook niet geheel duidelijk wat je met je quote wil zeggen, maar misschien kun je me dat pb-en. Anders blijft het maar off-topic gaan.

Krijgen we nog foto's te zien, want ik kan er persoonlijk niet tegen als beesten verwaarloosd worden.......
[/quote]

wie is er hier op zijn teentjes getrapt?
ze zegt gewoon iets en krijgt meteen Misselijk berichten,
ik vindt het goed wat ze doet, ze doet tenminste iets,
en als ik al 4656 berichten had geplaats? hij komt gewoon
dom over, jij vindt het toch ook niet leuk als je een bericht
neerzet hier en dan veel k*t berichten krijgt omdat ze jonger
is dan prima? sorry hoor maar ik vindt dit echt dom. geef ze steun
in plaats van Misselijk reacties te geven. zij doen tenminste wat aan mishandeling! bij ons zijn er 4 paarden die 3 plakjes per dag krijgen.
(ieder een ¾ plak dus) en die stallen zien er ook niet uit!!! moet ik me
daar druk om maken?ja, dat is ook VERWAARLOZING!!! ze zijn echt wel
mager als de pest! de 3 pony's hebben dezelfde naam maar dan 1,2,3.
erachter en de fries heet zwartje, dit is zielig!!! ik kan er gewoon
niet tegen dat jullie zo over verwaarloosde pony's kan denken! ik wil
de dierenbescherming wel bellen maar vinden me ze dan ook te jong? Huilen Huilen Huilen

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 00:03

snoopy2002 schreef:
ik kan er gewoon
niet tegen dat jullie zo over verwaarloosde pony's kan denken! ik wil
de dierenbescherming wel bellen maar vinden me ze dan ook te jong? Huilen Huilen Huilen


Zeg Hallo...... ik zeg net dat ik het heel erg vindt dat er verwaarloosde pony's zijn, dus wil je a.u.b. niet iedereen over 1 kam scheren!!!!

( En dat Prima irri kan zijn dat weet ik al lang......Ken hem al 5jaar en woon al 2,5jaar met hem samen, en ik keur helemaal niet alles van hem goed, ik hou er zelf namelijk niet van om iemand anders altijd maar te bekritiseren vanwege opleiding of leeftijd!!!! Ik probeer hem af en toe een beetje bij te sturen, maar dat lukt niet altijd Verward )

Ik zou het heel zielig vinden als blijkt dat die pony's het zo erg hebben....

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 11:47

Volgens mij denken jullie dat die pony's super mager zijn ofsow? Verward
Ze zien er super uit! Toen we de eerste keer kwamen niet nee, de staarten en manen zaten helemaal in de knoop. Nu lopen de pony's weer met mooie volle staarten. (Debbie en ik hebben gelijk een henia, want zo groot zijn die pony's niet *LOL* )
Maar ze zien er super uit nu. Die van mij heeft wel een grote wond jah, maar dat is al aan ut genezen volgens mij.
Oke, de eigenaar doet er nix mee, maar ze zijn niet verwaarloosd. Ze krijgen te eten en hebben 2 schuilstallen. En na die poetsbeurten zien ze er harstikke goed uit!
Ik probeer morgen de foto's erop te zetten!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 12:40

Het verhaal dat ze verwaarloosd zouden zijn hebben jullie zelf verteld, niet zo verwonderlijk als mensen dan verwachten dat ze ook mager zijn.
Eerst krijgen we te horen dat we jullie niet geloven als jullie vertellen dat ze verwaarloosd zijn en dat we jullie dus niet serieus nemen.
Nu blijken ze opeens weer wel goed verzorgd te worden door de eigenaar Verward
Tja.........

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 13:35

Percy schreef:

Nu blijken ze opeens weer wel goed verzorgd te worden door de eigenaar Verward
Tja.........


ken je niet lezen ofsow?
De eigenaar doet er niks mee.....

En ik vindt dat ze niet goed te eten krijgen hoor..maar ja kan aan mij liggen......maar als ik 4 pony's had dan zou ik ze niet gewoon in een landje pleuren en er verder niks mee doen...oke hij geef ze een baal hooi maar verder is het niks!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 14:29

xxxdebbiexxx"]
.....ik doe het heus niet expres....ja zouden jullie wel weer niet geloven maar goed....
[/quote]
[quote="xxxdebbiexxx schreef:
kweet ook wel dat ik het fout doe hoor


Je spreekt jezelf tegen..
Ik geloof ook echt niet dat het nou zo veel moeite is om normaal Nederlands te typen. Okee, natuurlijk mogen er wel spelfouten inzitten, daar kan niemand wat aan doen. Maar 'eg', 'betah' en al dat soort dingen dat noem ik echt geen spelfouten hoor. En inderdaad zoals iemand al zei, 'uh' ofzo aan het einde van een woord is evenveel moeite als 'en' erachter zetten.

Logisch ook dat een kind van 4 dat taaltje begrijpt, die schrijven zelf ook zo. Alleen dan omdat ze (nog) niet beter weten!

Ik ben toch ook nog maar 14, ik probeer ook zoveel mogelijk op spelfouten in mijn berichten te letten, en nee, dat lukt niet altijd. Ik maak ook wel spelfouten. Maar ik schrijf nooit 'eg' of iets dergelijks. Zo moeilijk is het niet om te voorkomen dat op te schrijven hoor.

Scheve mond

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 14:44

Spirit"]
[quote="xxxdebbiexxx"]
.....ik doe het heus niet expres....ja zouden jullie wel weer niet geloven maar goed....
[/quote]
[quote="xxxdebbiexxx schreef:
kweet ook wel dat ik het fout doe hoor


Je spreekt jezelf tegen..
[/quote]

Wat ik daarmee bedoel is dat ik het niet expres fout doe maar dat ik wle weet dat het fout is.....als ik iets heb getyp en daarna op ok druk dan denk ik ook oops(ik hoop dat ik dat wel mag zeggen Verward ) er zitten wel fouten in,omdat ik altijd zo schrijf ik schrijf nou eenmaal zo als ik het zeg....
En thuis schrijf ik ookaltijd met de G ik kom nou eenmaal uit utreg (en nu hoeven niet alle utregters te gaan zeggen van ik kom ook uit utreg maar ik schrijf niet zo......nou ik nou eenmaal wel)

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 14:45

Ik ben het weer eens met Laura eens, op school wordt je (als het goed is) fatsoenlijk Nederlands geleerd en dat doen ze omdat je je dan begrijpbaar, verstaanbaar, leesbaar, netjes uit kunt drukken.

Ten tweede: je post hier berichten omdat je wilt dat iemand leest wat jij schrijft/vindt/weet. Nou krijg je hier allemaal reacties (en terecht!) van : 'die berichten in kleutertaal lees ik niet' , dus als ik jou was, zou ik me niet zo tegendraads opstellen en gewoon proberen over te schakelen op Nederlands.

Tenslotte: Een enkele typ- of spelfout wordt je hier echt vergeven, dat kan iedereen gebeuren, en daar gaat het ook niet om.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 17:07

Op de BPP schreef iedereen ook lekker zoals die dat zelf wou.. ik ook en dat was wel even wennen toen ik hier kwam, je moet gewoon nadenken bij wat je typt en dan went het vanzelf.

Ik ben het wel met je eens dat er hier soms zo fel gereageerd wordt als je een topic plaatst. Niet op mijzelf maar soms als ik topic's lees en die reacties dan denk ik wel jeetje zijn dit nou volwassenen?? zoals reacties op foto's van die meisjes die op hun shetlander rijden of de peesbeschermers van sunnylover, iedereen blijft lekker zeuren totdat er een slotje op het topic komt en er geen reacties meer kunnen komen op de pony waar het dus eigenlijk om gaat.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 17:34

Ik vind dat ze voldoende te eten krijgen. Er word verder nix mee gedaan dus hoeven ze ook geen extra voer, ze hebben gras en hooi. En ze zijn niet dun ofsow toch? En ik had ze nog nooit gezien Percy dus wil je effe je b*k houwuh?!?!?! Lips are sealed

Jullie stellen je gewoon aan, jullie snappen heus wel wat we typen als we in msn taal typen. Jullie moeten gewoon weer moeilijk doen, ik word eg ziek van jullie Misselijk
Laat mij lekkah type hoe ik wil Boos!

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 17:38

Rieja schreef:

Ten tweede: je post hier berichten omdat je wilt dat iemand leest wat jij schrijft/vindt/weet. Nou krijg je hier allemaal reacties (en terecht!) van : 'die berichten in kleutertaal lees ik niet' , dus als ik jou was, zou ik me niet zo tegendraads opstellen en gewoon proberen over te schakelen op Nederlands.



'K zit er niet mee als ze ut niet lezen hoor! Dan maar niet, degene die de moeite niet nemen om te bedenken dat het woordje 'ut' 'het' betekent hoeven eg niej te reageren Misselijk

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 19:11

En ik had ze wel gezien en ik vindt het wel zielig! maar zoals ik al zei: misschien vindt ik wel iets anders zielig dan jullie! Verward

En dan hoef je niet gelijk te zeggen dat ik lieg want ik vindt van wel!!!

En nik kben ut met je eens maar dat wist je al Pling

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 19:20

xxxdebbiexxx schreef:
ja oke dat wil ik best doen maar soms lukt het gewoon niet: kijk de laatste paar berichten lukt het me aardig maar soms gaat het gewoon vanzelf Scheve mond
Maar ik heb al gezegt dat ik het zal proberen maarja.....daar leestiedereen blijkbaar weer overheen Scheve mond
En ik weet ook best dat ik het fout doe maar dan hoef ik niet gelijk te horen van ja ken je niet normaal typen enzo. want dat is dan lekker offtopic Gaaaap


Ik zou zeggen probeer ons een plezier te doen en typ voor zover mogelijk normaal, die d/t foutjes hoef je je niet druk om te maken of als je eens een lettertje verkeerd typt en dat niet gezien hebt dat maakt allemaal niks uit.

typ gewoon duidelijk en overzichtelijk dus soms even de entertoets indrukken zodat het overzichterlijker te lezen is.
Ik denk ook dat je een stuk serieuzer genomen word als je normaal typt.
Ik ben maar 3 jaartjes ouder dan jij en ik word wel tien keer serieuzer genomen dan jij.

Doordat jij zo typt wordt je niet serieus genomen, jij wordt boos als mensen zeggen dat jonge kinderen niks weten en dat ze dom zijn, wat logisch is maar je maakt het er door zo te typen zelf naar, zo lijkt het alsof je heel dom bent.

wat je andere topic over die ijslanders betreft ze gingen daar inderdaad veel offtopic en ik vond 1 keer een opmerking over je taalgebruik wel genoeg.

En die dierenbescherming (wat niet meer nodig is heb ik begrepen) als je die zou bellen met zulk taalgebruik (als je zo praat als je schrijft) dan denk ik niet dat ze dat serieus genomen hadden en er wat aan gedaan hadden.

Ik hoop dat je nu gewoon normaal gaat typen, dat is voor iedereen prettiger, de mensen hier hebben echt niks tegen je hoor het is alleen zo lastig lezen.