Studeren in Engeland: tips en ervaringen gezocht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Studeren in Engeland: tips en ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 20:54

Ik heb een geweldige studie gevonden die alleen in Engeland (Cardiff, dus in Wales) te volgen is, dus ik ben aan het kijken of ik daar een jaar naar toe kan. Allemaal heel leuk en vooral erg spannend! Ja

Er zijn hier vast mensen die ook in het buitenland hebben gestudeerd. Hebben jullie tips voor me? Zijn er dingen die ik niet moet vergeten te doen of mee te nemen? Noem alles wat je kan verzinnen, ik kom namelijk om in de dingen die ik moet regelen op het moment en ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie. Bloos

Shadow0

Re: Studeren in Engeland: tips en ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:45

Klinkt spannend hoor, wat ga je studeren?

Ik heb een jaar Highschool in Amerika gedaan. En dat was heel gaaf! Dus het lijkt me erg leuk. Ik ben met een organisatie gegaan, en heb daar in een gastgezin gezeten. Behalve veel geld heb ik niet veel hoeven regelen. Voor Amerika heb je een visum nodig, maar voor Engeland hoeft dat niet, dat scheelt.

Ik zou zeggen dat je het beste kunt beginnen bij het buitenland-office van de universiteit / school of wat het is. Die hebben vast al alles op een rijtje gezet - er zijn veel buitenlandse studenten zo door de wereld. Party!!
Zij kunnen ook vast vertellen hoe het zit met bijvoorbeeld studiefinanciering, schoolgeld, huisvesting, hoe je je moet inschrijven, of je diploma's op moet sturen, etc.
Ik weet niet of je nu ook studeert? Dan ook bij je huidige school vragen om tips etc. Voor de tijd die je in het buitenland verblijft kun je je OV inleveren en een vergoeding ontvangen.

Verder valt het qua regelen best mee. Zorg dat je papieren (=paspoort) in orde zijn, je verzekering, en dat je een credit card ofzo mee hebt. De rest is bijzaak.

Het lijkt me heel leuk in elk geval!

Eliane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:59

Wales *o/*
Mijn familie komt uit Wales, en ik ben er echt helemaal verliefd op; je gaat daar zeker een supertijd krijgen!

Verder ga ik zelf dit topic ook even volgen. Ik heb er namelijk over nagedacht om een volledige studie in Engeland te doen, dat niet gaat lukken (helaas) maar ben nu nog aan t kijken voor alternatieven en info om bv een jaar te gaan, net als jij.

Succes iig met al het regelen OK dan!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 22:24

een vriendin van mij zit net voor een half jaar in Leicester, je mag haar ongetwijfeld mailen over hoe zij het geregeld heeft enzo, ik denk dat ze het zelfs wel leuk vind, nog wat meer nederlandse mail Tong uitsteken riannemulder@gmail.com

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 22:24

Leuk, de helft van mijn familie komt uit Wales Lachen

Ik denk dat je al heel veel info bij je eigen universiteit kan vinden.. een andere leuke site is ook: www.joho.nl

Wat ga je studeren?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 22:31

Ik ben zelf inmiddels al een tijdje klaar met mijn studie, maar kan geen baan vinden. Ik vond deze opleiding deze week op de site van de universiteit en ben meteen als een idioot aan het regelen gegaan. Ik wil magazine journalism studeren. Het is een eenjarige opleiding en precies wat ik wil! Ik heb al een heleboel info van internet gehaald (http://www.wilweg.nl is een hele fijne site). Ja ik ben alles dus op eigen houtje aan het regelen, vandaar dat ik bang ben dat ik iets essentieels over het hoofd zie. Gelukkig heb ik handige richtlijnen van verschillende sites, dus het gaat vast goed komen. Haha!

Een vriendin van mij woont in Cardiff en ik kan bij haar een kamer huren. Daar hoef ik (als alles goed gaat) dus niet meer naar te zoeken en ik vind het heel fijn dat ik er al iemand ken.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 22:45

ik denk dat het inderdaad wel fijn is als je eerst al iemand kent, dat viel mijn vriendin ook nogal tegen de eerste weken. Overigens wel heel goed voor je zelfvertrouwen denk ik als je je daar doorheen slaat en alles in je eentje ziet te rooien. Zij studeert er een half jaar archeologie aan de uni van Leicester.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 23:17

he wat toevallig! ik ben ook van plan om in engeland te gaan studeren, en zocht net tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 23:43

Mijn zus heeft in engeland gestudeerd.
nu woont ze vlakbij Cardiff Haha!

Eliane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 01:15

Echt super dat je al een plekje hebt bij je vriendin, want huisvesting is over het algemeen het grootse probleem voor mensen die naar Engeland willen (nl extreem dúúr en moeilijk te vinden) OK dan!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 11:07

Ik ga waarschijnlijk volgend studiejaar in Bath studeren en mijn vriend woont ook in England. Ik heb véél informatie voor je, ook over kosten etc want daar ga je echt van huilen!! Verdrietig Echt niet normaal die rotpond!
Pb me maar, moet nu weg, sorry Knipoog

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 11:15

ik heb een jaar gestudeerd aan de agrarische college(paardenstudie) in Warwick waarna ik ben door verhuisd naar Dudley,
ben inmiddels al weer tijdje terug hier maar kan het iedereen aan raden.
ik heb toen ik studeerde op de schoolcampus gewoond.