Klinkt spannend hoor, wat ga je studeren?
Ik heb een jaar Highschool in Amerika gedaan. En dat was heel gaaf! Dus het lijkt me erg leuk. Ik ben met een organisatie gegaan, en heb daar in een gastgezin gezeten. Behalve veel geld heb ik niet veel hoeven regelen. Voor Amerika heb je een visum nodig, maar voor Engeland hoeft dat niet, dat scheelt.
Ik zou zeggen dat je het beste kunt beginnen bij het buitenland-office van de universiteit / school of wat het is. Die hebben vast al alles op een rijtje gezet - er zijn veel buitenlandse studenten zo door de wereld. 
Zij kunnen ook vast vertellen hoe het zit met bijvoorbeeld studiefinanciering, schoolgeld, huisvesting, hoe je je moet inschrijven, of je diploma's op moet sturen, etc.
Ik weet niet of je nu ook studeert? Dan ook bij je huidige school vragen om tips etc. Voor de tijd die je in het buitenland verblijft kun je je OV inleveren en een vergoeding ontvangen.
Verder valt het qua regelen best mee. Zorg dat je papieren (=paspoort) in orde zijn, je verzekering, en dat je een credit card ofzo mee hebt. De rest is bijzaak.
Het lijkt me heel leuk in elk geval!