Henny Huisman aangeklaagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Henny Huisman aangeklaagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 10:39

Vol afgrijzen volg ik de handel en wandel van het oplichtersduo Rijsenbrij/Goudriaan!
Weer weten ze Henny Huisman en Orange Factory in een kwaad daglicht te zetten omdat ze hen van diefstal betichten.

Dit terwijl er door dit duo crewleden van de productie Hemel op Paarden falliet zijn gegaan doordat Rijsenbrij/Goudriaan de salarissen niet uitbetaalden en facturen niet voldeden. Waar dit geld ooit gebleven is is een groot raadsel.
Het is een grote schande dat deze mensen momenteel in de media in hun gelijk worden gesteld!

Door BN-ers aan te klagen krijg je het "waar rook is, is vuur"principe en gaan mensen graag geloven dat BN-ers niet deugen.
Het erge is ook nog dat Orange Factory (productiemaatchappij gerund door Corine) in principe niets met de vermeende diefstal te maken heeft maar wel voor 5 miljoen wordt aangeklaagd.

Zo lieten ze ook het tijdschrift "Hemel op paarden" maken door goedgelovige schrijvers.
Deze werden uiteraard gouden bergen beloofd zodra het tijdschrift winst zou gaan maken. Deze schrijvers en makers van het blad hebben alle kosten uit eigen zak betaald!
Je raad het al; winst is er nooit gemaakt.

Ik vind het diep en diep triest dat zij wederom in staat worden gesteld om hun leugens rond te spreiden en zoveel verdriet aanrichten.
Laatst bijgewerkt door Eline op 10-02-05 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek TS de titel iets neutraler gemaakt.

Horse_

Re: Oplichtersduo van HEMEL OP PAARDEN weer aan de gang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:01

Kende dit verhaal helemaal niet. Wat rot joh.

luc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:26

hoi Vera,

Ik hoop dat het snel afgelopen is met dit duo.
ik ben ook zo'n gedupeerde van het magazine. Met kotsneigingen heb ik gekeken naar de boulevard. verschrikkelijk. En dan die vraag aan Sandra hoe is het nu met je...............

Helaas komt alles weer boven borrelen ik had de hemel tijd net afgesloten!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:37

Heb ik iets gemist Blond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 15:08

Ik ken het verhaal ook niet, kunnen jullie geen aangifte doen van laster cq smaad ?
Hebben zij aangifte gedaan van die diefstal, zoja direct zelf aangifte doen van het doen van valse aangifte.

DebbyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 21:14

Tja, hier nog een slachtoffer van de Hemel op Paarden clan (het magazine, niet het tv programma). We hebben ons maanden rot gewerkt voor die lui, ze beloofde gouden bergen maar we hebben nooit een cent gezien. Ineens was de poet verdwenen, god mag weten waarheen. En nu dus dit weer. In de Nieuwe Revu van deze week staat trouwens ook een artikel over deze affaire waar de honden geen brood van lusten.
Bah, kotsmisselijk word je ervan Boos!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 21:28

Er zitten dus veel slachtoffer van die lui hier op Bokt Boos!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 22:14

Als ik mijn verhaaltje nu teruglees dan is het een beetje van de hak op de tak, misschien dat dit wat helderder is;

Ik heb jarenlang gewerkt als freelance producer voor tv/film. Het concept "Hemel op Paarden" heb ik samen geschreven met Sandra Goudriaan (nu onder de paraplu van Creative Concepts). Toen heten het concept nog "Allemaal Paardenpraat". Na 2 jaar samenwerking heb ik besloten om deze te laten varen.
Ik ben toen een totaal andere richting ingeslagen en heb het filmwereldje vaarwel gezegd.

Tijdens het werken aan het concept kondigde M.N. zich aan als toekomstige presentatrice van Allemaal Paardenpraat.
Wij raakten bevriend, en zette deze vriendsachap voort nadat we besloten hadden om niet verder te gaan met Allemaal Paardenpraat.

Ondertussen werd ik benaderd door potentiele sponsors van het concept Allemaal Paardenpraat.
Zij lieten mij weten dat ze het enorm jammer vonden dat ik daar niet verder mee ging en of ik het niet alleen wilde voortzetten omdat zij een samenwerking met het duo Rijsenbrij/Goudriaan niet zagen zitten.
Ik heb ze vriendelijk bedankt en gezegd dat ik dat niet netjes vond.

Na 1,5 jaar was er echter niets gebeurd met Allemaal Paardenpraat en de sponsors hielden vol.
Toen hebben Marieke en ik besloten om het dan maar op te pakken wat resulteerden in een kijkcijferkanon voor prime-time kids; Pony Express bij FoxKids. Dit werd uitgezonden op zondagochtend en was regelmatig marktleider....dat voor een special interest programma!

Ondertussen kwam Allemaal Paardenpraat ineens heel snel van de grond (toevallig??) en heette nu Hemel op Paarden.

Het vervelende was dat zij allerlei leugens aan sponsoren gingen vertellen over ons (we zaten tenslotte in dezelfde sponsor-pot te zoeken) maar wij hebben ons gelukkig nooit hoeven verlagen tot hun niveau, wat gewaardeerd werd door de sponsoren.
Ondertussen dreigden ze met een rechtzaak en pleegde smaad maar verder is er niets meer uitgekomen.

Voor de producent, crew en Henny Huisman waren wij (Pony Express) natuurlijk de grootste vijand, daar had zij wel voor gezorgd om hen dat te doen geloven.
Maar na een klein jaartje filmen kwam men er langzamerhand achter dat dit duo hen oplichtte.
Salarissen werden niet uitbetaald, facturen niet voldaan, ook niet aan de dochter en schoonzoon van Henny. Er werden hen allerlei leugens op de mouw gespeld.

Dit gold ook voor de medewerkers van het tijdschrift, wat zij ondertussen hadden opgezet "Hemel op Paarden".
Deze mensen werkten allemaal voor niets, betaalde de kosten van het schrijven voor hun stukken zelf, etc, etc.

Er zijn crewleden van Hemel op paarden die na jaren rechtzaken met dit duo falliet zijn verklaard omdat zij tonnen (guldens) tegoed hadden maar deze nooit hebben ontvangen.

Dit is een duidelijker verhaal in de notendop (er is echt helaas nog veel meer).
Ik heb medelijden met de mensen van de Orange Factory en in het bijzonder met Corine.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 12-12-11 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 09:57

Hee bekenden!! Doei!

Ik had Vera hier al even over gesproken.... Blijft maar doorgaan, niet te geloven.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 10:04

Wat mij trouwens verbaast is dat er in de media zoveel aandacht aan besteed wordt. Wie zit daar achter? Heb een vermoeden, maar dat maakt denk niet veel uit.
Heeft iemand voor mij een duidelijke aanklacht waar ze nu mee bezig zijn? (waarom er nu weer een rechtzaak is)

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 11:13

Bron: Noordhollands Dagblad.

bakkum-Henny Huisman is in opspraak geraakt door een artikel in weekblad Nieuwe Revu waarin een juridische strijd wordt belicht over het paardenprogramma 'Paradijs op Paarden' dat zijn dochter en schoonzoon presenteerden.Sandra Goudriaan en Rob Rijsenbrij, de bedenkers van het programma, verwijten Huisman dat hij er in 2001 met hun idee vandoor wilde gaan.

Onder de naam 'Hemel op Paarden' had de tv-presentator uit Bakkum een opvolger van het eerste programma willen lanceren. Toen daar gedonder over ontstond en de bedenkers terzijde werden gezet, zijn deze daar financieel ernstig door benadeeld, beweren ze. Daarom claimden ze geld van Orange Factory, de productiemaatschappij waar Huisman volgens hen een poot in heeft. Ze zeggen dat de rechter die claim heeft toegewezen, maar dat ze 'emotioneel te veel belast' waren om door te zetten. Daarom hebben ze de rechten van de claim inmiddels 'doorverkocht' aan Crisolv, een bedrijf dat zich daar speciaal op toelegt. Die heeft voor vijf miljoen euro beslag gelegd bij Orange Factory, beweert Nieuwe Revu.

Henny Huisman zelf is op Bonaire, waar hij binnenkort een nieuwe programmareeks van 'Huize Huisman' opneemt voor de EO. Zijn schoonzoon Frank la Croix behartigt zijn zaken. ,,Het hele verhaal is van A tot Z gelogen'', reageert La Croix. ,,Ze liegen over die claim en ze liegen over die beslaglegging.'' Toch onderneemt La Croix geen juridische stappen. ,,Als we dat doen, is dat alleen maar voeding voor hun lastercampagne.''

Mag ik even Misselijk

Citaat:
Ze zeggen dat de rechter die claim heeft toegewezen, maar dat ze 'emotioneel te veel belast' waren om door te zetten.

Yeah wright!!

Citaat:
Daarom hebben ze de rechten van de claim inmiddels 'doorverkocht' aan Crisolv, een bedrijf dat zich daar speciaal op toelegt

Ik mag toch echt hopen dat dit bedrijfje ook van hun zelf is en dat ze geen cent verdiend hebben aan de verkoop! Vreselijke lui!

Ik hoorde gister bij Shownieuws dat Henny woedend was op de Nieuwe Revu en dat hij ze overweegt aan te klagen!

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 11:18

Dan blijft mijn vraag waarom Rob en Sandra dusdanig interessant zijn dat zowel de Revu, de krant en de tv aandacht aan ze besteed?

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 11:31

esther82 schreef:
Dan blijft mijn vraag waarom Rob en Sandra dusdanig interessant zijn dat zowel de Revu, de krant en de tv aandacht aan ze besteed?

Het zijn niet Rob en Sandra die dusdanig interessant zijn, het is die claim van 5 Miljoen die het interessant maakt. Dat gecombineerd met de naam Henny Huisman en je hebt een scoop.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 11:41

aha, I see

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 11:49

Ik heb het verhaal in de NR gisteren gelezen en ik neem niet aan dat daarin gelogen wordt over de gerechtelijke uitspraken die in het voordeel van Rijsenbrij/Goudriaan.
Zoals zo vaak zal hier de waarheid ook wel ergens in het midden liggen Knipoog

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 13:09

Ilindra schreef:
Ik heb het verhaal in de NR gisteren gelezen en ik neem niet aan dat daarin gelogen wordt over de gerechtelijke uitspraken die in het voordeel van Rijsenbrij/Goudriaan.
Zoals zo vaak zal hier de waarheid ook wel ergens in het midden liggen Knipoog

Nee, dat klopt. Wij hebben in de rechtzaal gezeten toen die uitspraak werd gedaan.
Maar in dit geval ligt de waarheid helaas niet in het midden.....

Een rechter doet een uitspraak gebasseerd op feiten en op een wetboek. Als je de feiten en het wetboek weet, weet je ook een manier te vinden om je recht te halen door de case zo te starten dat een rechter ook geen andere uitspraak kan doen.
Dat was wat hier het probleem was.....

Zo sta je bijvoorbeeld ook niet in je recht als iemand in je huis inbreekt en jij slaat de inbreker neer. De inbreker kan jou een rechtzaak aandoen voor bv. letselschade en in vele gevallen staat de inbreker dan ook nog in zijn recht.....net zo ONrechtvaardig maar wel WAAR.... Verdrietig

Dat is ook vaak het probleem met media-aandacht. Waar rook is, is vuur denkt men altijd. Als je wordt aangeklaagd voor iets dan zal je er ook wel wat mee te maken hebben.
Helaas kunnen er veel mensen beamen dat zij hier ooit mee te maken hebben gekregen en gestigmatiseerd zijn omdat ze bv. zijn opgepakt als verdachte van een misdaad maar deze nooit hebben gepleegd.
Je wordt vrijgelaten of vrijgesproken maar in de samenleving geldt deze "vrijspraak" maar weinig.
Mensen blijven je altijd met scheve ogen aankijken.

Ik weet niet of het je is opgevallen maar hier op Bokt zitten al 5 mensen die "problemen" hebben gehad met dit duo en allemaal gedupeerd zijn.......gaat er nu een belletje rinkelen Knipoog Verdrietig
Dus voordat je roept dat de waarheid in het midden ligt moet je eerst bekend zijn met de exacte feiten. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 14:47

vera schreef:
Ik weet niet of het je is opgevallen maar hier op Bokt zitten al 5 mensen die "problemen" hebben gehad met dit duo en allemaal gedupeerd zijn.......gaat er nu een belletje rinkelen Knipoog Verdrietig

Waarvan er al 2 speciaal voor dit topic een account hebben aangemaakt, en de andere al langer contact met elkaar hebben Knipoog
Ik houd me liever aan feiten in een rechtbankdossier dan dingen die zomaar op een forum geroepen worden en ga er dus nog steeds van uit dat de waarheid in het midden ligt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:02

vera schreef:
Er zitten dus veel slachtoffer van die lui hier op Bokt Boos!

Ja als ze allemaal een nieuw account aanmaken Rolleyes

Ik ga ff de bij lezen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:08

Ok ik begrijp het verhaal, maaaaar ik dacht dat Marieke Hemel op Paarden presenteerde en niet Ponyexpres (nog nooit van gehoord btw, maar ik kijk dan ook geen Foxkids Knipoog) En dan zou zij toch met die Rijsenberg/Goudriaan (denkt aan FindingNemo Knipoog) ) te maken gehad moeten hebben Verward

Dus begrijpen doe ik het wel, maar snappen niet Knipoog

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:25

Sammie schreef:
Ok ik begrijp het verhaal, maaaaar ik dacht dat Marieke Hemel op Paarden presenteerde en niet Ponyexpres (nog nooit van gehoord btw, maar ik kijk dan ook geen Foxkids Knipoog) En dan zou zij toch met die Rijsenberg/Goudriaan (denkt aan FindingNemo Knipoog) ) te maken gehad moeten hebben Verward

Dus begrijpen doe ik het wel, maar snappen niet Knipoog

Hee heee heee even dimmen he!!!! Haha!
Je ziet me toch niet aan voor de dochter van Huisman he?

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:15

wow ik kende dit hele verhaal niet, vroeger keek ik nog wel eens op een zondagmiddag voor de gein hemel op paarden, maar wist niet dat dit gestopt was om deze reden. Volg duidelijk niet het nieuws....

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 18:28

Ilindra schreef:
Waarvan er al 2 speciaal voor dit topic een account hebben aangemaakt.

Dan zit je er weer naast!
Luc is toevallig gelijk met dit topic gestart en ken ik niet eens.
Debby had al een account op Bokt maar deze was verlopen omdat ze nooit schrijft.
Ik heb haar inderdaad geattendeerd op het feit dat ik het op Bokt had gezet en ook zij wilde graag reageren.
Helaas deed haar account het niet meer en heeft ze dus maar een nieuwe aangemaakt.......dus ben je weer op de hoogte van de FEITEN... Bloos

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:32

Dan zal ik wel de titels door elkaar gehaald hebben, maar ik kon toch zweren dat ik ooit op Bokt eens heb gelezen dat Marieke Hoppa presenteerde. Dat is dat programma wat rtl 4 uitzond op de zondagmiddag? Dat werd door Huisman & co (blond & blond) gedaan? Dan zal ik het misschien verkeerd gelezen/begrepen hebben. Dat programma op zondagmiddag keek ik ook zelden, meestal omdat ik op zondag moest werken en de andere keren vond ik er niks aan. Zo ontzettend gemaakt en dan die 'grappige' bloopers op het eind en dan met een Bekende Nederlander (waarbij ik dus 3 van de 6 afvroeg wie dat dan was) op Snuitje.
Maar goed, als ik het dus goed begrijp is dat programma dus gecancelled vanwege eerder geschreven verhaal.
Ik neem aan dat HH niet boos is op 'jullie', maar op die R & G, zouden 'jullie' dan niet beter een 'pact' aan kunnen gaan met HH en co?

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:56

Sammie schreef:
Dan zal ik wel de titels door elkaar gehaald hebben, maar ik kon toch zweren dat ik ooit op Bokt eens heb gelezen dat Marieke Hoppa presenteerde.

Nou dus niet
Daar zou ik toch echt nooit mijn bed voor uitgekomen zijn Slapen Haha!

Sammie schreef:
Dat is dat programma wat rtl 4 uitzond op de zondagmiddag? Dat werd door Huisman & co (blond & blond) gedaan?

Door Nikky Huisman en haar man Frank.
(trouwens, ik ben niet blond Blond )

Sammie schreef:
Zo ontzettend gemaakt en dan die 'grappige' bloopers op het eind en dan met een Bekende Nederlander (waarbij ik dus 3 van de 6 afvroeg wie dat dan was) op Snuitje.

Nou fijn dat je dacht dat ik dat was Haha!

Wij maakte echt een super programma! Jammer dat je Pony Express gemist hebt Ja

Sammie schreef:
Maar goed, als ik het dus goed begrijp is dat programma dus gecancelled vanwege eerder geschreven verhaal.
Ik neem aan dat HH niet boos is op 'jullie', maar op die R & G, zouden 'jullie' dan niet beter een 'pact' aan kunnen gaan met HH en co?

[/quote]

HH is niet boos op ons nee.
Wij worden niet aangeklaagd, dus we hebben niks te verdedigen. Rijsenbrij heeft dat toen die tijd nog wel eens geprobeerd. Hij klaagde ons en Fox Kids aan, maar aangezien ze geen zaak hadden, hebben ze na 1 dreigend briefje van onze advocaat, de zaak maar laten vallen. Mocht HH en/of Orange factory onze hulp nodig willen hebben staan wij uiteraard klaar voor ze! En dat weten ze Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 19:29

Citaat:
Door Nikky Huisman en haar man Frank.
(trouwens, ik ben niet blond Blond )

Nee dat wist ik nog daarom zette ik het er ook bij. En daarom kan ik me ook niet voorstellen dat ik dat dan door elkaar heb gehaald Verward (De titel, jou, rtl 4)

Zal wel geslapen hebben die dag Dromen Dromen