Hmph... reisbureau heeft net gebeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

Hmph... reisbureau heeft net gebeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 21:20

De heenvlucht van ons reisje naar Praag is geannuleerd... en nou bieden ze het volgende alternatief; ipv op donderdag middag heen vliegen met smartwings kunnen we vrijdag ochtend vliegen (met klm)... we missen dan dus een overnachting met ontbijt, we missen de hele donderdagavond in Praag en de hele vrijdag ochtend... vind ik toch vrij veel op een 5daagse reis. En als compensatie zijn ze bereid 2 reischeques van 20 euro te geven (niet echt een wereldschokkend bedrag... ) of -omdat ik zei dat ik niet denk dat we binnen een jaar weer op vakantie kunnen- een korting van 20 euro contant... Pfffft... dat vind ik toch wel een geringe compensatie voor wat we moeten missen denk ik. Niet dat ik nou een of andere geldwolf ben, maar goed... ik wil wel waar voor mijn geld, ik draai nl. al ieder dubbeltje om. Ik weet echt niet goed wat ik zal zeggen als ik terug bel... is het reeel om te vragen of ze een andere/betere compensatie kunnen bieden? Is het misschien verstandig om een heel andere reis te zoeken? Of misschien maar volledig te annuleren... wat oh wat is wijsheid... en wat zouden jullie doen en/of zeggen in een dergelijke situatie. Pffft, ik baal wel een heel klein beetje, zo hadden we het niet gepland natuurlijk...

Ylana

Re: Hmph... reisbureau heeft net gebeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 21:26

Tja.... ik vind 20,- inderdaad wel wat armoedig.
Ik zou gewoon zeggen dat je niet acccoord gaat met 20,- omdat 20,- niet in vergelijking staat met wat je gaat missen. Zijn ze niet bereid om iets meer in de buidel te tasten, anuleren en ergens anders een reis boeken.
Wanneer zou je vertrekken?
Is het anders niet mogelijk om er een dag aan te plakken?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 21:29

mmm anderhalve dag van de 5 dagen is best veel. Ik zou kiezen voor een betere compensatie 1/3 vant geld terug lijkt mij wel redelijk haha en anders de ries annuleren (als je niet alles zou moeten betalen dan..) dan maar een weekje later weg of zo, maar ik zou die 20 euro niet pikken hoor!! Tis al duur genoeg!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 21:40

Ik vind het maar een armoedig voorstel hoor Knipoog
Als je al bereid bent om een dag in te leveren, dan zou je toch minimaal 1/5 deel van de reissom terug moeten krijgen.
Althans, dat vind ik dan Knipoog

Misschien kun je eerst nog even rondkijken of er andere aanbieders zijn die voor ongeveer hetzelfde geld wel een 5-daagse reis aan kunnen bieden.
Als dat zo is, dan zou je nog kunnen overwegen om de hele reis te annuleren.
Ik kan me voorstellen dat als je een 5-daagse reis gepland hebt, niet zit te wachten op een dag minder.
Je bent eigenlijk al 2 dagen kwijt (aankomst- en vertrekdag), dan blijven er nog maar 2 dagen over.

Niet te benauwd zijn om compensatie te vragen hoor, nee heb je en ja kun je krijgen Knipoog
Hopelijk komt het allemaal toch nog goed.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:23

Ik ben het eigenlijk eens met wat de hiervoor gezegd werd. Ik zou ook kijken of je meer terug kan krijgen en anders anuleren en op een ander moment gaan. 1,5 dag is erg veel... Moet je kijken wat een overnachting kost, en dan krijg je slecht 20 euro.
Heel veel succes er mee en ik hoop dat je toch nog lekker op vakantie kunt.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 22:44

Ik ga morgen idd maar even bellen om te zeggeen dat ik een compensatie van 10 euro p.p. wel erg armoedig vind en dat ik daar niet mee akkoord ga. Ik vind op 5 dagen het verlies van een avond (en misschien zelfs stukje middag), overnachting (met ontbijt Knipoog ) en een ochtend toch wel ietsje meer waard dan 10 ero p.p. Als ze niet bereid/in staat zijn om een iets betere compensatie te bieden (en ik hoef echt niet het onderste uit de kan... maar een korting ter waarde van een overnachting voor 2 personen zou ik wel wat logischer vinden) dan denk ik dat ik maar zeg dat ik graag al mijn gemaakte kosten (dus inclusief annuleringsverzekering...ik annuleer in dat geval immers niet omdat ik dat wil maar omdat zij de geboekte reis niet kunnen bieden) per ommegaande terug gestort wil krijgen en dat ik van de reis af zie. Maar ja, dat laatste wil ik natuurlijk liever niet... we hebben ons immers juist zo verheugd op ons reisje naar Praag Lachen .

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:55

Als ik jou was zou ik hier niet mee instemmen.
Ze proberen je met de eerste de beste rotcenten tevreden te houden, je kunt er echt nog veel meer uitslepen.

Als ik jou was zou ik proberen de reis een op een hele andere datum laten zetten. Gaan ze daar niet mee akoord kun je voorstellen een dagje eerder heen te vliegen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 00:38

Erg vreemd vind ik het ook wel, want als je vliegtuig overboekt is krijg je juist wel de meest idiote aanbiedingen met gratis overnachtingen erbij.
Ik zou hier dus zeker niet mee akkoord gaan, dan boeken ze jullie op een KLM vlucht een dag eerder. Kun je dat niet voorstellen?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 08:25

Idd niet mee akkoord gaan. Het is zelfs zo dat jij nu kostenloos kunt annuleren omdat dit niet de reis is die jij geboekt hebt. Bij wijzigingen mag dat nl, als je er niet mee akkoord gaat.

Wanneer gaan jullie? Als het erg kort dag is kun je er des te meer uit slepen Lachen

En laat je niet op je kop zitten! Ik heb vorig jaar mijn mond opengetrokken toen ik de dag van de voren te horen kreeg dat het verjaardagskadootje voor vriendlief, 30 minuten Ferraririjden, geannuleerd werd. Ik was eerst sprakeloos (letterlijk), compleet over de zeik Rob opgebeld en uiteindelijk met behulp van een Bokker een pittige mail gestuurd. Ineens had ik 75 minuten in een Ferrari, wel in Huzien, maar toch. Terwijl ik ingezet had op 60, of 30 minuten + € 50. Dus zet 'm op! OK dan!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 10:38

@Sylvia; de geplande vertrekdatum was dus 17 maart... ik zit net een beetje rond te neuzen en voor 4 dagen kan ik voor minder geld wel meerdere leuke vakanties vinden... dan wel niet zo zeer naar die oost Europese steden waar mijn vriend naar toe wil, maar ja... Ik begin er nu ook over te denken of het niet een betere optie is om kostenloos te annuleren (mijn annuleringspremie verwacht ik dus ook terug want het is immers niet mijn keuze om de geplande vakantie niet door te laten gaan, zij kunnen hem simpelweg niet bieden) en de 580 euro te bewaren en in december dan goed op vakantie te gaan... of misschien 280 euro gebruiken voor een minitripje naar Berlijn of een leuke stad in Belgie oid... en dan 300 toe te voegen aan ons budget voor december. Want voor slechts 3 dagen in Praag vind ik het toch eigenlijk bijna zonde om bijna 600 euro te besteden... Dilemma dilemma... maar even mijn vriend bellen zo en dan het reisbureau. Tsja, we moeten echt dubbeltjes draaien om dit te kunnen doen en rond te komen dus dan vind ik het erg zonde als ik toch zo relatief veel in moet leveren.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 11:23

Oei Vikki, dat is idd geen misselijk bedrag. Succes!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 11:32

Belachelijk, ik zou er zeker niet mee akkoord gaan.

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 11:49

Als ik jou was zou ik iig niet met die 10 euro p.p. akkoord gaan zoals hier meer gezegd wordt. Je wordt uitgekleed en krijgt maar een lousy 20 euro terug? (om maar even met de woorden van Beau uit de Scarlet-reclame te spreken Haha! ) dacht het niet! Ik denk dat je er zeker voor moet gaan dat ze je dan maar een dag eerder naar Praag laten gaan, uiteraard op hun kosten of gewoon de reis meteen annuleert. Misschien helpt het om vast bij hun aan te geven dat je er over zit te denken om de vlucht te anuleren. Wellicht dat ze dan met een beter aanbod over de brug komen Knipoog

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 12:01

Ik hang nu met ze aan de telefoon...en ben nu uitge-ouweh**rd.. Ik heb geannuleerd want ze waren niet bereid om met een beter bod te komen. Ik heb gezegd dat ik het reeel zou vinden als ze minimaal de kosten van die ene hotelovernachting zouden bieden als compensatie... en dat ik het eigenlijk ook wel reeel zou vinden als zij uit zichzelf ook nog iets zouden bieden voor het ongemak... en de tijd die we zouden verliezen... en de extra kosten die we zouden moeten maken om vrijdag ochtend vroeg op schiphol te kunnen zijn. *Zucht* Ik ben echt teleurgesteld, maar ja...wat kan ik er aan doen. Helemaal niks. We hebben nu iig geen vakantie in het vooruitzicht en we waren er juist zo aan toe. Baal baal baal.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:02

Jeetje wat een armoede!!

Niet doen hoor Vikki!! Absoluut niet mee akkoord gaan.

Bedank ze voor de eer, wees hard! Het gaat om jouw zuurverdiende centen.

Er zijn genoeg andere dingen te verzinnen en te regelen. Kop op. Het is onwijs jammer, maar de compensatie slaat nergens op.

Daar kan je in Nederland nog geen eens voor uit eten! Boos!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:04

Lees net je reactie............. Ach gut

Wat rot nou!!

Waar wil je lief dan graag heen? Zijn er niet mega last minutes te ontdekken op Internet??

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:10

Groot gelijk dat je hebt geannuleerd, alleen jammer van de vakantie Boos!
Wij gaan altijd last minute en hebben eigenlijk altijd wat gevonden.. gewoon doorzoeken dus Lachen

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 12:14

Dimple schreef:
Lees net je reactie............. Ach gut

Wat rot nou!!

Waar wil je lief dan graag heen? Zijn er niet mega last minutes te ontdekken op Internet??

Hij wil graag naar een oost Europese stad zoals Praag (dat was dit), Krakau, Boekarest oid. Ik vind het verhipte lastig om last minute stedentrips te vinden (ik zoek me een versuffing), zonvakanties te over, maar daar hij uit een tropisch klimaat komt zonder echte historie wil hij juist naar de steden in Oost Europa die rijk zijn aan historische gebouwen e.d. Palmen en strand heeft hij zijn hele leven in zijn achtertuin gehad dus dat is voor hem niet interessant.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:20

mid-weekje Brugge of Brussel is dat niets voor jullie? Historische gebouwen en niet zo heel ver en de talen zullen geen probleem zijn zowel voor jouw als je vriend. Sigaar

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:26

Hebben jullie eigen vervoer?? (auto??)

Kijk anders even www.hotelspecials.nl Er zitten echt hele goede aanbiedingen bij.
Wellicht vindt je daar wat leuks tussen.

Ben 1x in Gent (Belgie geweest) en dat was echt heel erg leuk! Genoeg te zien, ook voor die Aussie van je Haha!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 13:05

petraaken schreef:
mid-weekje Brugge of Brussel is dat niets voor jullie? Historische gebouwen en niet zo heel ver en de talen zullen geen probleem zijn zowel voor jouw als je vriend. Sigaar

Voor mij is dat zeker wel wat... maar meneer heeft zijn zinnen (helaas) gezet op een van de Oost Europese steden (hoe bedoel je mannen zijn lastig... Knipoog ) Best jammer, want naar Brugge en/of Brussel kan je voor een zeer leuke prijs talloze aanbiedingen vinden.

@Dimple; Helaas... ons 'vervoer' bestaat uit snorfiets/fiets/busabonnement. Ik heb helemaal geen rijbewijs en Simon heeft alleen een Australisch rijbewijs (dat momenteel in Australie is omdat deze verlengd moest worden... komt in april met zijn vader naar Nederland Haha! )

Anyway; bij deze reisorganisatie ga ik dus niets meer boeken.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 13:15

Ik weet niet of je Arnhem wat vindt? Je kan er fietsen over de Hoge Veluwe, Kroller Moller museum.
En dat is allemaal prima met OV te doen.

Hotel Haarhuis zit direct t.o station. Zag een mooie Valentijns aanbieding van € 37,50 per nacht per persoo incl ontbijt.
Het is een heel goed hotel.

Ben je er iig even uit............ Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 13:35

Omgeving Trier!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 13:51

Sylvia schreef:
Omgeving Trier!

Heb je ook specifieke en betaalbare tips? Haha!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 13:54

Sylvia schreef:
Omgeving Trier!

Echt heel erg mooi, en ook goed te betalen.

Echt wazig van dat reisbureau!